بازدید 19213

زنجیره انفجار‌ها و آتش‌سوزی‌ها در اسرائیل نشانه چیست؟

فهرستی از اتفاقات زنجیره‌ای یکی دو سال اخیر در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است. فهرستی که پر حجم بودن آن نشان می‌دهد این اتفاقات عادی نیست.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 22 June 2022
زنجیره انفجار‌ها و آتش‌سوزی‌ها در اسرائیل نشانه چیست؟

به گزارش تابناک، روزنامه جوان نوشت: در یکی دو سال اخیر، برخی حوادث مشابه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین که تحت تسلط رژیم نامشروع صهیونیستی است، متعدد شده است. زنجیره حوادث در اسرائیل به گونه‌ای پیش رفته که هر ناظری، اگر نخواهد مغرضانه به ماجرا نگاه کند، اذعان دارد که این روال «نمی‌تواند عادی باشد». اسرائیلی‌ها البته به نرمال نبودن عادت دارند. آن‌ها همواره زیر سایه ترس و نگرانی از امنیت خود زندگی کرده‌اند، زیرا مردم فلسطین چاره‌ای جز دفاع از خود برابر اشغالگری و تجاوز صهیونیست‌ها نداشته‌اند و این زندگی غیرنرمال انتخاب خود اسرائیلی‌ها بوده است.

حالا فهرستی از اتفاقات زنجیره‌ای یکی دو سال اخیر در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است. فهرستی که پر حجم بودن آن نشان می‌دهد این اتفاقات عادی نیست. فهرست دقیق و جزیی این اتفاقات با ذکر تاریخ بسیار طولانی خواهد بود. فقط عناوین اتفاقات یک سال اخیر را مرور کنیم:

هلاکت یک صهیونیست در انفجار خودرو، هلاکت ژنرال‌های صهیونیست در اربیل عراق، حمله به کشتی اسرائیلی، انفجار در کارخانه موشک‌سازی، حمله موشکی به تأسیسات دیمونا، آتش‌سوزی پالایشگاه نفت حیفا، انفجار کارخانه نظامی رافائل، آتش‌سوزی در حومه فرودگاه بن‌گوریون، انفجار کشتی صهیونیستی در اقیانوس هند، انفجار در بندر جبل‌علی امارات و هلاکت سه صهیونیست، انفجار نفتکش «مِرسِر استریت»، انفجار مهیب در جنوب تل‌آویو، انفجار در پایگاه نظامی قدس، انفجار مهیب در ریشون لتسیون، انفجار‌های شدید اطراف تل‌آویو، آتش‌سوزی در منطقه صنعتی، آتش‌سوزی در باغ بهایی‌ها و مخزن سوخت در حیفا، آتش‌سوزی در مناطق کشاورزی صفوریه، آتش‌سوزی خطوط ریلی اشکلون، در همین روز، راه‌آهن رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که به‌دلیل آتش‌سوزی در مسیری از منطقه اشکلون، تردد قطار بین ایستگاه‌های اشکلون ـ سدروت ـ افکیم ـ بیر شوا موقتاً متوقف شد. همچنین گزارش آتش‌سوزی شدیدی هم در یک مرکز صنعتی غذایی در سرزمین‌های اشغالی رخ داد که گفته می‌شود در داخل یک واحد فرآوری گوشت بوده است، انفجار و آتش‌سوزی پتروشیمی بندر حیفا، آتش‌سوزی در منطقه صنعتی قلنسوه، انفجار در کارخانه مصالح ساختمانی، انفجار در منطقه نفتی اشدود، آتش‌سوزی و انفجار در جنوب فلسطین اشغالی، آتش‌سوزی اول در منطقه «النقب» و آتش‌سوزی دوم در «ایلات» به وقوع پیوست. در حادثه دیگر در همین روز یکی از مراکز صنعتی شهر «ایلات» (جنوبی‌ترین نقطه فلسطین) دچار حریق شد که با طولانی شدن آتش‌سوزی انفجاری رخ داد و به واحد‌های مسکونی اطراف کشیده شد. آتش‌سوزی در نزدیکی دیمونا، آتش‌سوزی در منطقه‌ای صنعتی در حیفا، آتش گرفتن ۱۸ دستگاه اتوبوس در شمال فلسطین اشغالی به دلایلی نامعلوم، علاوه بر این در همین روز رسانه‌های فلسطینی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه تن از نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی در شهر یافا خبر دادند که گزارش شد با خودرو زیر گرفته شدند. آتش سوزی در اطراف شهر مهاجر پذیر «هاربراخا» واقع در جنوب نابلس که رسانه‌های عبری زبان از احتمال عمدی بودن این آتش سوزی نوشتند، انفجار در انبار تجهیزات مهندسی (در همین روز اداره آتش‌نشانی منطقه «هرتزلیا» در اراضی اشغالی فلسطین نیز اعلام کرد بر اثر بیهوشی و مسمومیت چند نفر در استخر سریعاً یک واحد اختصاصی به این منطقه اعزام کرده است. در بررسی‌های اولیه کارشناسان مشخص شد سیستم تصفیه آب این استخر دچار اختلال شده است، این اختلال باعث شده است دو ماده کلر و اسید کلریدریک با هم مخلوط و یک ابر بخار سمی تولید شود.)، هک پست الکترونیک یک سرلشکر احتیاط ارتش اسرائیل، آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در جنوب تل‌آویو، آتش‌سوزی در پالایشگاه حیفا، هک شبکه برق رژیم صهیونیستی، نشت مواد سمی و خطرناک در بندر حیفا، آتش‌سوزی در کارخانه تولید برد الکترونیکی، سقوط بالون جاسوسی، آتش‌سوزی در کارخانه تولیدی محصولات غذایی.

حال آیا می‌توان بر عادی نبودن این اتفاقات اذعان نکرد؟

باید یادآور شویم که مقامات ایرانی بار‌ها در برابر این سؤال که انتقام خرابکاری‌های صهیونیست‌ها در ایران چگونه گرفته می‌شود، بر حتمی بودن انتقام به شیوه خود و بدون رسمی شدن آن تأکید کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر