بازدید 7594

ایستگاه فضایی بازهم جا خالی داد!

ایستگاه فضایی بین‌المللی پنج‌شنبه گذشته برای جلوگیری از برخورد با زباله‌های فضایی مجبور به انجام یک مانور شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ 21 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، ناسا تایید کرد که ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مجبور به مانور سریع برای جلوگیری از برخورد با زباله‌های مداری شده است.

زباله‌های فضایی از آزمایش تسلیحات ضد ماهواره‌ای منشأ گرفته‌اند. روسیه در نوامبر ۲۰۲۱ ماهواره کاسموس ۱۴۰۸ متعلق به دوران شوروی را منهدم کرد. یک تخمین تقریبی نشان می‌دهد که حدود ۱۵۰۰ قطعه زباله از این حادثه شکل گرفته است.

در بیانیه‌ای که ناسا در مورد مانور ایستگاه منتشر کرد، آمده است: «خدمه هرگز در خطر نبود و مانور هیچ تاثیری بر عملیات ایستگاه نداشت. بدون انجام مانور، پیش‌بینی می‌شد که این قطعه در حدود نیم مایلی ایستگاه عبور کرده باشد.»

این اولین باری نبود که ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور به انجام چنین مانورهای اجتنابی در شده است. چنین حرکتی در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۱ نیز صورت گرفته است. هر گونه برخورد با زباله‌های فضایی می‌تواند منجر به آسیب‌های عظیم به سیستم و همچنین فضانوردان داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی شود.

آژانس فضایی روسیه ویدئویی را در تلگرام از کل این فرآیند منتشر کرد، زیرا آنها از یک سفینه باری بدون سرنشین برای دور کردن آزمایشگاه در حال گردش از مسیر زباله‌ها استفاده کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار