بازدید 4843

بازگشت ربات زرد ناسا به «ایستگاه فضایی بین‌المللی»

ربات «هانی» ناسا که در سال ۲۰۲۲ برای تعمیر شدن به زمین آمده بود، به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» بازگشت.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ 09 October 2023


به گزارش نابناک و به نقل از سایتک دیلی، یک از ربات‌های «استروبی»(Astrobee) ناسا موسوم به «هانی»(Honey) به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» بازمی‌گردد تا مسیریابی مستقل را به نمایش بگذارد و با پشتیبانی از برنامه‌های تخصصی ناسا به توسعه برنامه «STEM Outreach» آکادمی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات نیروی هوایی آمریکا کمک کند.

ربات زردرنگ هانی که یکی از سه ربات آزاد-پرواز استروبی است، در سپتامبر ۲۰۲۲ برای تعمیر و نگهداری به زمین بازگشت و اکنون پس از گذراندن نزدیک به یک سال در پایگاه اصلی خود -«مرکز تحقیقات ایمز» ناسا- در فضا حضور یافت.

«وودی هوبرگ»(Woody Hoburg) فضانورد ناسا، هانی را از محفظه‌اش بیرون آورد و تأیید کرد که ربات آماده بازگشت به کار است. پس از بررسی‌های اولیه، هانی توانست به طور مستقل از ایستگاه فضایی جدا شود، با کمک «ماژول آزمایش ژاپنی»(JEM) مانور دهد و بدون نظارت خدمه یک بار دیگر با موفقیت به ایستگاه متصل شود.

 

گروه «استروبی فسیلیتی»(Astrobee Facility) یک سیستم رباتیک را برای پژوهش و پیشبرد برنامه STEM در اختیار آزمایشگاه مداری قرار می‌دهد. استروبی متشکل از سه ربات مکعبی‌شکل، نرم‌افزار و یک ایستگاه اتصال است که برای شارژ مجدد به کار می‌رود. هدف این ربات‌ها که از فن‌های الکتریکی به عنوان نیروی محرکه در ریزگرانش ایستگاه فضایی استفاده می‌کنند، کمک کردن به مدیریت وظایف معمول فضاپیماست تا فضانوردان بتوانند روی کارهایی تمرکز کنند که فقط انسان‌ها می‌توانند انجام دهند. این پروژه، فرصت‌ها و راهنمایی‌هایی را در اختیار کاربران دانشگاهی، صنایع خصوصی، ناسا و سایر سازمان‌های دولتی قرار می‌دهد تا برای اجرای تحقیقات تایید شده و اهداف STEM تلاش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی