بازدید 27429
۵

ماجرای تخریب خانه یک خانم معلم در رفسنجان

شهرداری رفسنجان در خصوص علت تخریب خانه خانم معلم منطقه توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ 19 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، روزگذشته فیلمی از یک خانم معلم ساکن رفسنجان در فضای مجازی منتشر شد. این خانم معلم در حالی که سر تا پا خاک بود و بر گاری نشسته بود تاکید داشت: نیروهای شهرداری، خانه آنها را بر سرشان خراب کرده اند.

این خانم معلم فریاد می زد که بعد از ۳۰ سال معلمی و آموزش به نسل های مختلف این کشور باید روی گاری بنشیند و نقد به مسئولان داشت که چرا باید آواره شود آن هم در شرایطی که مادرش دچار معلولیت است نیاز دارد که در شرایط اسکان مناسبی باشد.

این خانم معلم تاکید داشت: فوق لیسانس است و حال با این همه تلاش برای آموزش در کشور باید آواره باشد.

سید عباس حسینی مدیر ارتباطات و امور بین المللی شهرداری رفسنجان در خصوص علت آواره کردن این خانم معلم توضیح داد: خانه این معلم و چهار همسایه دیگر آنها در مسیر بزرگراهی بود که شمال شهر رفسنجان را از بن بست خارج می کرده و به غرب این شهر متصل می کرده است و تاثیر بسزایی بر کاهش بار ترافیکی شهر داشت. آغاز این طرح به ۲۵ سال گذشته بر می گردد و در هر دوره مدیریت شهر در این سال ها، بخش هایی از این بزرگراه ساخته شده و برای ساخت آن، زمین های مسیر بزرگراه از مالکان به قیمت روز خریداری شده است.

لذا شهرداری براساس دستور دادستان شهرستان و با نظارت نیروی انتظامی خانه های این پنج مالک را بعد از دو سال از زمان پرداخت پول خرید منازلشان و هشدارهای مکرر برای تخلیه خانه ها تخریب کرد.

روابط عمومی شهرداری رفسنجان در ادامه چنین اظهار کرد: این پنج مالک حکم دادگاه را اجرا نکردند و خانه هایشان را بعد از دریافت پول تخلیه نکردند با توجه به اینکه این خانه ها توسط شهرداری خریداری شده بود، ملک، بیت المال حساب می شود و شهرداری می تواند از آن ها اجاره این سال ها را نیز دریافت کند با این وجود شهرداری قصد چنین کاری را ندارد.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: این خانواده ها در تمام این سالها ضمن اینکه منازلشان خریداری شده بود و باید تخلیه می کردند و نکردند، اعتصابات غیر مسالمت آمیز داشتند و با ورود به ساختمان شهرداری رفسنجان اقدام به تخریب کرده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۵
وای بر شما
یقین راضیشون نکردند
این چی حرفیه معلم نه یه نفر شغلی دیگر باید برسرشان خانه را خراب میکردید ما شالله نیروهای شهردار رحم به صغیر کبیر نمیکنندباید شهرداری فرمانداری و حتی استانداری در این باره پاسخگو باشند
ماقانع شدیم. شما نگران نباش. آیا نمی شد خانه ای آبرومند به این خانم معوض داد؟ آیا اجحاف نشده ؟آیا پوی که داده بودید خانه می شد؟مستندات را بارگذاری کنید ببینند.
فقط چون شهردار هستش این حرفارو زده مردم ایران باید قبول کنن بی زحمت لطف میکردن فیش های واریزی برای روشن شدن افکار عمومی به تابناک میدادند تا همه ببینن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر