بازدید 37973
سه هزار و سی و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

علوم پزشکی آبادان: مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد/محمدجواد لاریجانی: سیاست خارجی رئیسی، شایسته‌ی ماست/طعنه رضا کیانیان به شهرداری تهران: اگر حرف چمران را خطاب به خودتان می‌دانستید باید درجا استعفا می‌دادید

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند «ایرانی‌ها ۷۳۶ خانه در ترکیه خریدند» / «چرا قیمت نفت پایین‌ترین میزان در چهار هفته گذشته رسید؟» / «محکومیت بدهکار مالیاتی ۶۰۰ میلیاردی به دو سال حبس تعزیری» / «رونمایی نماینده مجلس از گزینه‌های تصدی وزارت کار: خودم هم هستم!» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ 18 June 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد
شب گذشته خبری مبنی بر سقوط یک پزشک اورژانس آبادان از طبقه هشتمِ برجِ محل زندگی خود منتشر شد و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفته بود، دکتر علامه به دلیل شدت جراحت وارده از سقوط از ارتفاع در دم جان باخت. این حادثه که علت آن توسط کارشناسان ناجا در دست بررسی است، برای ضدانقلاب بهانه‌ای شد تا ادعا کنند دکتر علامه همان کسی است که هویت جسد حسین عبدالباقی را در نیمه‌شب نخست حادثه متروپل تاییده نکرده است و این‌گونه به مخاطب القا کردند که این پزشک به همین دلیل کشته شده است. دانشگاه علوم پزشکی آبادان در واکنش به این شایعه‌سازی‌ها بیانیه‌ای صادر کرد که مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد.


متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم دکتر پیوند علامه، پزشک تازه درگذشتهٔ دانشگاه علوم پزشکی آبادان، به استحضار می‌رساند برخلاف برخی شایعات بی‌اساس و بدون مدرک منتشرشده در بعضی از صفحات مجازی، مبنی بر ارتباط مرگ دکتر علامه با موضوع تأیید هویت جسد مالک هلدینگ عبدالباقی، لازم به ذکر است پزشک یادشده در تاریخ مذکور پزشک شیفت نبوده و به هیچ عنوان در بیمارستان حضور نداشتند. دکتر علامه روز قبل از تأیید هویت جسد حسین عبدالباقی آبادان را به مقصد تهران ترک می‌کنند که پرواز به دلیل مشکلات فنی در شیراز به زمین می‌نشیند و ایشان از شیراز به صورت زمینی به آبادان بازمی‌گردند و زمانی به بیمارستان می‌آیند که جسد به سردخانه منتقل شده بود.  کذب بودن این شایعه زمانی بیشتر از همیشه نمایان می‌شود که اصولاً تأیید هویت جسد بر عهده پزشک طب اورژانس نیست و پزشکی قانونی و قوه قضاییه متولی این وظیفه هستند. /فارس

ترکیه به هواپیمایی «معراج» اجازه سوخت‌گیری نداد
پرواز شرکت هواپیمایی معراج در مسیر استانبول - تهران، بعد از ۸ ساعت تاخیر، برای سوخت‌گیری در تبریز فرود اضطراری داشته است. به گفته مسافران این پرواز، هواپیمای شرکت معراج قرار بود در ساعت ۹ صبح به تهران پرواز داشته باشد، اما به علت نقص فنی و عدم سوخت‌گیری در استانبول، بعد از ۸ ساعت اجازه پرواز گرفت و بعد از گذشت یک ساعت، مجبور شد در فرودگاه شهید مدنی تبریز فرود اضطراری برای سوخت‌گیری داشته باشد. به گفته مسافران این پرواز، ترکیه اجازه سوخت‌گیری به این شرکت هواپیمایی را نمی‌داد. دیروز هم پرواز یکی از شرکت‌های هواپیمایی در مسیر مشهد - استانبول، بعد از گذشت ۹ ساعت تاخیر، اجازه پرواز به استانبول را دریافت کرده بود. /باشگاه خبرنگاران

محیط زیست: دود غلیظ در شهر اهواز، ناشی از حریق هورالعظیم در عراق است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز، با اشاره به انتشار دود غلیظ در سطح شهر اهواز گفت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که احتمالا این دود، ناشی از آتش‌سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است. علی بنی عگبه در خصوص علت دود غلیظی که از جمعه شب تاکنون در برخی مناطق اهواز منتشر شده است، اظهار کرد: بر اساس پایش‌های میدانی، مشکل خاصی در اهواز رخ نداده و در سطح شهر منشأیی برای این دود پیدا نشده است.

وی افزود: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که احتمالا این دود، ناشی از آتش‌سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است که در پی خشکی بخش عراقی تالاب هورالعظیم چند روزی است این بخش دچار حریق شده که با کنترل مسیر حرکت دود می‌توان گفت دودی که بخشی از اهواز را فرا گرفته، ممکن است ناشی از این مساله باشد. وی افزود: با توجه به متفاوت بودن نوع دود و بوی ناشی از حریق سایت دفن زباله صفیره اهواز، این دود ناشی از آتش‌سوزی در سایت دفن زباله اهواز نیست.

مواد شوینده ۱۵ درصد گران‌تر شد
رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: در موضوع قیمت مواد شوینده تصمیم گیرنده نهایی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است که براساس تصمیم آن‌ها اقلام شوینده تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را داشته که از دو روز گذشته اعمال شده است. در روزهالی اخیر شاهد نابسمانی و اخبار ضد و نقیض در مورد نحوه و میزان افزایش قیمت مواد شوینده بودیم، به طوری که رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کنندگان روز پنجشنبه گفت که انجمن صنایع شویندگان با توجه به بالا رفتن هزینه‌های سربار، نرخ ارز و مشکلات در تامین مواد اولیه تقاضای افزایش ۳۰ تا ۸۰ درصدی نرخ مواد شوینده را کردند، اما سازمان حمایت با این تقاضا موافقت نکرد. تقاضای این انجمن برای افزایش نرخ مواد شوینده به این شرح است؛ افزایش ۷۰ درصدی نرخ مواد شوینده دستی، افزایش ۶۵ درصدی نرخ مواد شوینده ماشینی، افزایش ۶۰ درصدی نرخ مایعات دستشویی و ظرفشویی، افزایش ۵۰ درصدی نرخ شامپو و سایر محصولات شوینده، افزایش ۸۰ درصدی نرخ صابون و خمیر دندان.

صداوسیما: سریال «کلیله و دمنه» مجوز انتشار ندارد
یک مقام صداوسیما اعلام کرد با پخش سریال «کلیله و دمنه» به دلیل «ملاحظات جدی محتوایی» موافقت نشده است. محمود حسین زاده، مدیرکل صدور پروانه انتشار محتوای سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر وابسته به صداوسیما در نامه‌ای خطاب به فیلم نت، نوشت: با اینکه قسمت‌های اولیه سریال کلیله و دمنه دیرهنگام در ساترا ثبت شد، در راستای مساعدت ارزیابی صورت گرفت، اما با توجه به ملاحظات جدی محتوایی صدور پروانه انتشار مورد موافقت شورا قرار نگرفت. /انتخاب

محمدجواد لاریجانی: سیاست خارجی رئیسی، شایسته‌ی ماست
آقای رئیسی سیاست خارجی ما را به سمتی می‌برد که شایسته ما و مبتنی بر یک کشور قوی است و ما در همکاری و گفت‌وگو را هم به روی کسی نبسته‌ایم. حتی بر روی امریکایی‌ها هم نبستیم و به آن‌ها گفتیم یک تعهدی کردید و باید انجام دهید؛ لذا این دولت، دنیا را محصور در امریکا و فرانسه ندیده است که اگر با ماکرون صحبت کند خوشحال شود و بگوید کار تمام شده است؛ هرچند او هم سیاستمدار قوی در جهان غرب نیست. /ایرنا

آیت‌الله جنتی: تا زمانی که روحیه انقلابی در میان مسئولین و مردم نباشد، اسلامی در کار نیست
آیت‌الله جنتی: باید در راستای اهداف تلاش کنیم و مردم را در درجه اول در داخل و خارج از کشور با اسلام و انقلاب آشنا کنیم. البته ما کمبود‌ها و کوتاهی هم داریم، اما وظیفه ما معرفی اسلام در معنای اخص آن یعنی اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام انقلابی است. تمام کشور‌های اسلامی ادعای اسلامی بودن دارند و کمابیش هم کار‌هایی را انجام می‌دهند لذا تا زمانی که روحیه انقلابی در میان مسئولین و مردم نباشد، اسلامی در کار نیست؛ این نوع اسلام، اسلام آمریکایی است.

نماینده مجلس: کنکور تا سه سال آینده حذف خواهد شد
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از حذف کنکور تا سه سال آینده خبر داد و گفت: مافیای کنکور باعث شده است برخی افراد هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که مجلس چه برنامه‌ای برای کنکور دارد و آیا حذف می‌شود، اظهار داشت: در این بازه زمانی مشخص شده است که کنکور باید حذف شود. وی افزود: مافیای کنکور باعث شده است برخی افراد هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند. به همین دلیل در مجلس یک بازه زمانی مشخص شده است تا زیرساخت‌ها و مقدمات برای حذف کنکور پیگیری و فراهم شود. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای این طرح مافیای کنکور حذف می‌شود، تصریح کرد: مسئولان مربوطه قول داده‌اند تا سه سال آینده کنکور حذف شود. البته هر ساله نسبت معدل نسبت به سال قبل افزایش پیدا می‌کند، اما علی‌رغم این تصمیمات نگرانی‌هایی نیز وجود دارد، چون برخی از دانش‌آموزان مستعد توانایی‌های مالی ندارند و بی‌عدالتی‌ها رخ می‌دهد.


توضیح حاجی دلیگانی درباره نقل قول او از رئیسی
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ساخت هشت فروند هواپیمای مسافربری از سوی بنده مطرح شد و رئیس جمهور پاسخ داد؛ انشاءالله. حسینعلی حاجی دلیگانی گفته است: رئیسی در جلسه‌ای که بنده نیز در آن حضور داشتم عنوان کرد که شرکت هسا می‌تواند هواپیمای مسافربری هم بسازد که مقامات این شرکت گفتند: بله. /ایرنا

وزیر دفاع پیگیر «مطالبه» رئیسی برای ساخت هواپیمای مسافربری شد
 امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پیامی خطاب به امیر افشین خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، پیگیر مطالبه جدی رئیس‌جمهور مبنی بر ساخت هواپیمای مسافربری شد. گفتنی است این اقدام در پی بازدید حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان از شرکت هواپیماسازی ایران (هِسا) در اصفهان و دستور وی مبنی بر طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری صورت گرفت. امیر آشتیانی در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان صنایع هوایی دستور پیگیری اوامر رئیس‌جمهور را صادر کرد.

متن کامل پیام بدین شرح است؛
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ دوم دکتر افشین خواجه فرد
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) ضمن ابراز مسرت و قدردانی آحاد کارکنان خدوم وزارت دفاع از تشریف فرمایی و حضور پر برکت رئیس‌جمهور محترم حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مجموعه شرکت هواپیماسازی ایران (هِسا) از شرکت‌های تابعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و صدور اوامر ایشان مبنی بر ساخت و تولید هواپیمای مسافربری و تاکید مجدد این مطالبه توسط ایشان در حسینیه جماران، بی‌درنگ در یک حرکت جهادی و پرشتاب طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی جهت تحقق عوامل راهبردی را تدوین کنید. انتظار می‌رود با توکل بر خداوند متعال و استعانت از ساحت مقدس و نورانی قطب عالم امکان حضرت، ولی عصر (عج) و با همکاری نزدیک و هم افزایی کلیه ظرفیت‌های ملی و فرا دستگاهی، شرکت‌های دانش بنیان، ارکان ستادی و صنعتی وزارت دفاع و همچنین توسعه همکاری‌های کشوری و لشکری و به ویژه اجرایی کردن توافق‌نامه‌هایی که اخیراً نهایی شده است، در اسرع وقت و با در نظر داشتن همه الزامات و استاندارد‌های فنی و ایمنیِ مبادی مربوطه، اقدام بایسته معمول و گزارش پیشرفت آن جهت استحضار رئیس محترم و ملت شریف ایران ارائه شود. رجا واثق دارم با اخلاص و توسل به ائمه اطهار (ع) تحت منویات داهیانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای و استمداد از شهدای عزیز و طلب دعای خیر از خانواده معزز آنان و ملت عظیم‌الشأن و سرافراز ایران اسلامی، گام‌های محکم و موثری را بردارید؛ ان‌شاءالله در این امر خطیر موفق باشید.


طعنه رضا کیانیان به شهرداری تهران: اگر حرف چمران را خطاب به خودتان می‌دانستید، باید درجا استعفا می‌دادید
رضا کیانیان به بنر پرحاشیه شهرداری تهران واکنش نشان داد و در اعتماد نوشت: چمران خیلی خوشبخت بود که با آرمان هایش رفت. زمانی که آرمان‌ها رنگ نباخته بودند و به ضد خود تبدیل نشده بودند. حالا، از حرف‌های چمران برای من و شما نسخه می‌نویسند. مثل همین پرده‌ای که شهرداری به در و دیوار زده و برای مردم نسخه پیچیده. اگر به خودشان می‌گفتند، بیشترشان باید درجا از مسئولیت شان استعفا می‌دادند! اکثر مسئولین این چنینی، خودشان را از هر نقدی جدا و پاک می‌دانند. نقد را فقط برای دیگران می‌پسندند، وگرنه چطور ممکن است چنین پرده‌ای را چاپ و تکثیر کنند و همه جا به نمایش بگذارند؟ اگر می‌خواهید میزان تقوا را در مملکت اندازه بگیرید، تمام مسئولین را در تمام پست‌ها چه دیروز و چه امروز با همین شعار بسنجید. ببینید چه تخصصی داشتند و چه پستی را در اختیار گرفته اند. حتماً میزان تقوا را در می‌یابید. من وقتی این پرده را دیدم. کلی گیج شدم. اول به معنای تقوا شک کردم. بعد به خودم شک کردم، چون جمله «آن که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، تقوا ندارد» جا‌هایی نصب شده که من و شما ببینیم؛ من و شما.

ضرغامی: زندگی لاکچری برخی روحانیون، مردم را بدبین کرده است
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در توئیتی از زندگی لاکچری برخی از روحانیون انتقاد کرد. عزت الله ضرغامی نوشت: در نشست روحانیون اصفهان گفتم، رفتار قلیلی از روحانیون حکومتی و سبک زندگی لاکچری آنان مردم را نسبت به روحانیت بدبین می‌کند. از این حیث به اکثریت روحانیون به ویژه طلاب کم بضاعت حوزه‌های علمیه ظلم می‌شود. از این دیدگاه خیلی استقبال کردند.

رونمایی نماینده مجلس از گزینه‌های تصدی وزارت کار: خودم هم هستم!
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بهتر شدن عملکرد دولت بعد از ترمیم کابینه اظهار کرد: قاعدتا تغییرات برای بهتر شدن است و دوستانی که تشریف می‌آورند حتما باید تغییر و تحول جدی برای بهتر شدن حرکت قطار دولت انجام دهند. ضمن آنکه مجلس بجد و با دید کارشناسی اوضاع را بررسی خواهد کرد تا خدای نکرده افراد ضعیفی متولی کار‌های بزرگ نشوند. وی درباره مطرح شدن نام بذرپاش و حاجی بابایی به عنوان گزینه‌های احتمالی برای وزارت کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: نام من، آقای محمد عباسی و آقای امیرآبادی هم مطرح است، اما این‌ها گمانه زنی رسانه است، باید منتظر ماند و دید آقای رئیس جمهور چه کسی را به عنوان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و امور اجتماعی به مجلس معرفی می‌کند.


نرخ توافقی دلار به کانال ۲۹ هزار تومان رسید
کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان ایران با اشاره به نرخ ارز در بازار توافقی اظهار داشت: بر اساس معاملات صورت گرفته، در حال حاضر نرخ ارز در بازار توافقی معادل هر دلار ۲۹ هزار تومان برای خرید صرافان  ۲۹ هزار ۳۰۰ تومان برای عرضه صرافان است. روز معاملاتی گذشته این رقم معادل ۳۰ هزار تومان برای خرید صرافان و ۳۰ هزار ۳۰۰ برای عرضه صرافان بود.

محکومیت بدهکار مالیاتی ۶۰۰ میلیاردی به دو سال حبس تعزیری
مدیر کل دفتر حقوقی و قرارداد‌های سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۰ و بر اساس سیاست‌های جدید سازمان، علیه برخی اشخاص حقوقی که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم کرده‌اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کرده است. وی با اشاره به یکی از پرونده‌های بزرگ فرار مالیاتی که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی مستمر نهایتا منجر به صدور دادنامه محکومیت و رای مجازات کیفری شد، گفت: با مکاتبه اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران، احدی از مودیان مالیاتی با فعالیت گسترده اقتصادی و بدهی مالیاتی قطعی معوق نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان معرفی شد که علیرغم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله واحد اجرائیات، امکان وصول مالیات فراهم نشده بود. وی افزود: پیگیری قضایی سازمان در نهایت منجر به صدور رای دادگاه کیفری مبنی بر دو سال حبس تعزیری مجرم مالیاتی شد.

چرا قیمت نفت پایین‌ترین میزان در چهار هفته گذشته رسید؟
قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به متاثر شدن اقتصاد جهانی و تقاضا برای انرژی از افزایش نرخ‌های بهره در سراسر جهان، حدود شش درصد ریزش کرد و به پایین‌ترین میزان در چهار هفته گذشته رسید. بهای معاملات نفت برنت شش دلار و۶۹ سنت معادل ۵.۶ درصد کاهش یافت و در ۱۱۳ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هشت دلار و سه سنت معادل ۶.۸ درصد کاهش، در ۱۰۹ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه بسته شد. این پایین‌ترین قیمت نهایی نفت برنت از ۲۰ مه و پایین‌ترین قیمت نهایی وست تگزاس اینترمدیت از ۱۲ می بود. همچنین بزرگترین ریزش روزانه قیمت نفت برنت از اوایل مه و بزرگترین سقوط شاخص نفت آمریکا از اواخر مارس بود. نفت برنت برای نخستین بار در پنج هفته گذشته و وست تگزاس اینترمدیت برای نخستین بار در هشت هفته گذشته کاهش هفتگی پیدا کرد. بازار نفت آمریکا روز دوشنبه به مناسب تعطیلات عمومی، بسته خواهد بود.

تورم منطقه یورو رکورد زد
تورم منطقه یورو در ماه گذشته مطابق با برآورد اولیه، بیش از چهار برابر هدف بانک مرکزی اروپا (ECB) با تاکید بر برنامه‌های این بانک برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده برای مهار رشد بی‌رویه قیمت‌ها، به رکورد ۸.۱ درصد رسید.

ایرانی‌ها ۷۳۶ خانه در ترکیه خریدند
آمار‌های رسمی نشان داد که فروش املاک مسکونی ترکیه در ماه می بیش از دو برابر شد، زیرا تعداد خریداران جهش یافت و روس‌ها برای دومین ماه متوالی در صدر خریداران قرار گرفتند. شهروندان روسیه در ماه می با ۱۲۷۵ خانه در صدر فهرست قرار گرفتند. پس از آنان ایرانیان و عراقی‌ها به ترتیب با ۷۳۶ و ۶۱۷ خرید خانه در رده‌های بعدی قرار گرفتند. بر اساس داده‌ها، روس‌ها و اوکراینی‌ها بیش از ۲۵ درصد از فروش به خارجی‌ها را تشکیل می‌دهند.

خبر بد برای بیت‌کوین
پس از جذب سرمایه قابل‌توجه برای رتبه‌بندی در میان با ارزش‌ترین محصولات سرمایه‌گذاری، بیت‌کوین بر اساس ارزش بازار از ۱۰ دارایی برتر جهان خارج شد، زیرا این ارز دیجیتال پرچمدار همچنان در یک بازار بسیار پرنوسان حرکت می‌کند. داده‌های ارائه شده توسط شرکت مارکت کپ نشان می‌دهد که بیت‌کوین با ارزش بازار ۳۹۰ میلیارد دلار، اکنون در رتبه ۱۶ قرار دارد و موقعیت خود را نسبت به دارایی‌های مالی سنتی معروف از دست داده است. در سال گذشته، بیت‌کوین جایگاه خود را در ۱۰ گروه برتر حفظ و در عین حال موقعیت خود را به‌عنوان یکی از دارایی‌های با بهترین عملکرد در دهه گذشته تثبیت کرد. کوین گزارش کرد، به‌طور خاص، طلا با ارزش بازار ۱۱ تریلیون دلار با ارزش‌ترین دارایی باقی مانده است. قابل‌ توجه است که هر دو دارایی در بازار با تورم بالا فعالیت می‌کنند، اما طلا دست بالا را حفظ کرده است.

نرخ سود بین بانکی بالا رفت
بانک مرکزی در گزارش جدید خود درباره تغییرات نرخ سود بین بانکی اعلام کرد که این نرخ در هفته منتهی به ۲۶ خرداد ماه رشد ۰.۱۱ درصدی داشته و به رقم ۲۰.۶۸ درصد رسیده است. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۹ خردادماه ۲۰.۵۷ درصد و در هفته منتهی به ۱۲ خرداد ۲۰.۵۵ درصد بود. گفتنی است، این نرخ از چهارم آذر ماه سال قبل به سطح ۲۱ درصدی ورود کرده بود، ولی از نیمه دی ماه کاهشی شد و به سطح ۲۰ درصدی بازگشت که به نظر می‌رسد با حداقل تغییرات ممکن در محدوده ۲۰ درصدی در حال تثبیت است.

سیگار امسال چقدر افزایش قیمت داشت؟
رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت سیگار در پی افزایش عوارش گمرکی و مالیات خبر داد و خواستار بهبود وضعیت تامین ارز مواد اولیه دخانیات برای تامین بازار و جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت شد.

مردم آمریکا از افزایش قیمت بنزین در عذابند
فارس به نقل از دالاس مورنینگ نیوز نوشت: جنیفر گرن هولم، وزیر انرژی آمریکا طی حضور خود در دانشگاه نورث تگزاس واقع در شهر دنتون ایالت تگزاس آمریکا از شرکت‌های نفتی خواست تا کمک کنند قیمت بنزین در این کشور که به یک سطح ناراحت‌کننده و رنج‌آور رسیده، در پمپ بنزین‌ها پایین آمده و به یک سطح منطقی برسد. گرن هولم گفت: در حوزه همکاری با صنعت نفت و گاز در راستای یافتن راه‌حلی برای پایین آوردن قیمت بنزین که حالا به ۵ دلار به ازای هر گالن رسیده، هیچ گزینه‌ای را از روی میز حذف نکرده است. وزیر انرژی آمریکا گفت: ما از شرکت‌های نفتی و گازی می‌خواهیم تا بخشی از این رویکرد باشند. روی افزایش تولید، متمرکز شوند تا درد و رنجی را که مردم در پمپ بنزین‌ها  متحمل می‌شوند، تسکین دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۳
بله سیاست با دو سه کشور آفریقایی برازنده ماست نیاز به کشورهای اروپایی و غرب نداریم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
باچندکشورقبیله ای اقیانوس آرام هم روابط خوبی داریم.
پس تا حالا چرا هواپیمای مسافری نساختن ؟؟؟!!!!!!
فقط منتظر بودن دکتر ! بهشون بگه ؟؟؟!!!
ساخت هواپیمای مسافربری علاوه برنیازبه یک سرمایه اولیه بسیاربسیارسنگین مستلزم همکاری کمپانیهای مختلف چندکشوراست.امریکای صنعتی ترین کشوردنیا ومجموعه کشورهای اروپا هرکدام فقط یک هواپیماسازی دارند(بوئینگ وایرباس) که علاوه برهمکاری باهم و شرکتهای متعدد داخلی با کشورهای دیگری مثل ژاپن که اصلا هواپیماسازی ندارد برای تامین برخی قطعات همکاری میکنند.پس بهتر است بجای اینگونه حرفای شعاری وسرکاری به صنایعی که زمینه وامکاناتش راداریم بپردازیم.همون یک میلیارددلاری که برای ساخت واکسن دودشد کافی است تادیگر دنبال خیالپردازیهای اینگونه نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
بدبخت ملت كه گير اين افتاده ايم
رئيسي هم نشان داد عملا هيچ برنامه اي ندارد و فقط شعار
حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی داره پشت گوش انداخته میشه.رییسی مچکر نیستیم!!!
"محمدجواد لاریجانی: سیاست خارجی رئیسی، شایسته‌ی ماست"
شاید شایسته شما باشد چون از جنس و فکر خودتان است اما شایسته مردم ایران نیست.
مافیای آقازاده ها در حال حذف کنکور
اگر مردم امریکا ازگرانی بنزین در عذابند مردم ایران از گرانی همه اجناس در عذابند
به نظرم هر کدام از مسئولین در مورد رفاه و اسایش و امنیت مردم صحبت کند مورد لعن و نفرین همان مردم قرار میگیرد.
محمد لاریجانی ، شایسته خودت است نه مردم مظلومی که ناجوانمردانه بهای شعارهای توخالی امثال شما را میپردازند.
بازه اشتباه بزرگ - حذف کنکور مساویست با بی سوادی فارغ التحصیلان دانشگاه ها - این لجبازی ها مملکت را داغان کرده
چقدر جدیدا مردم از روی بالکن پرت میشن پایین؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
مدل جدیده. مشکلی داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
نه،نه مشکلی نیست.راحت باشین
اقای‌لاریجانی‌ ؛
سیاست‌ خارجی‌ رئیسی‌ شایسته‌ شماهاست‌ ولی بهیچ وجه شایسته‌ ما مردم درمانده در مایحتاج‌ روزانه‌ !!!
وظیفه‌ دولت‌ دوست گیری‌ برای‌ مردم‌ کشورش است‌ نه دشمنتراشی‌
بله وزیر کشور فقط ۴ قلم گران میشود تا حالا که همه چی گرونشد اینم از شوینده ها!!!!!
البته منظور سردار ۵۰۰۰۰۰۰ قلم بوده ظاهرا
جهت اطلاع محمد جواد لاریجانی بله سیاست خارجی ما این قدر شایسته وعزتمند شده که کشور دوست وهمسایه ترکیه دوباره مثل دو سال آخر دولت احمدی نژاد اجازه سوختگیری به هواپیماهای ایرانی را نمی دهد !! در ضمن جناب محمد جواد لاریجانی این زاده ی تصور شماست که خوشحالی دولت قبل از به نتیجه رسیدن برجام ورفع تحریمها رو به خوشحالی از خنده ماکرون تعبیر می کنید به هر حال بعضی افراد همه را به کیش خود می دانند !!
آقا اینقدر از وضعیت اسفناک گرانی تو آمریکا گزارش ندید به خدا جیگر آدم کباب میشه از این همه فشار که به این ملت مظلوم وارد میشه !!
امیر سرتیپ محمدرضا اشتیانی! مشخص شد جناب رییس جمهور این فرمان را صادر نکرده‌اند بلکه دستور حاجی دلیگانی بوده .
اون بیلبورد خطاب به کابینه رییسی و نمایندگان مجلس بوده.
واقعا این ـمریکایی های بدبخت از گرانی بنزین در عذابند و تنها ما ملت همیشه در صحنه هستیم که از گرانی های همه جانبه سرسام آور که در ادبیات اقتصادی دنیا بیشتز یک طنز تلخ است هیچ عذابی نداریم ........
باشه شما راست میگین. انگار بار اولتونه دروغ میگین که انتظار دارین مردم باور کنن. روح دکتر شاد
مرگ پزشک..
چرا دروغ میگید اولا کلیپ باز گشت ایشان رو ببینید و دوما اول پزشک بیمارستان امضا میکنه بعد پزشک قانونی
شرم بر دروغگویان
فقط مردم ایران در رفاه هستند.

مردم امریکا در فقر، فقط معلوم نیست چرا دختر و پسر بالاترین مقامات به همراه داماد ها و عروس ها و نوه ها هنوز آمریکا هستند.
خلاصه ماجرا هر چی بوده ، قطعا از یه جایی میخواسته ثابت کنه که اون جسد قلابیه ، و برای همین هم کشته شد
نمیشه به من هم ۶۰۰ میلیارد بدهید و بجای ۲ سال ۵ سال زندانی کنید؟ صواب داره
این آقای حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده که اینقدر دغدغه شهرت خودش رو داره کی میرسه به امور مردم فکر کنه؟!!!!
انشالا که مرگ ایشان به زنده بودن اوشان ربط نداشته باشد
منظور آقای لاریجانی از ما، خودشان است.
بیچاره مردم آمریکا که نمیدونن زندگی در عذاب یعنی چه؟؟؟
درود
پارسال قرار شد جناب رییس‌جمهور کمک کنند تا کارخانه کاغذ سازی در شیراز در یک سال راه اندازی شود....
کمک که نشد هیچ الان کارخانه کاغذ کلا تعطیل شد...
حالا مطالبه ساخت هواپیما دارند....
عجب.....!!!!!!
روسای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در قبال اجحاف دولت چرا روزه سکوت گرفته اند؟
با توجه دستور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسللح خطاب به مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع جهت براوردن دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیمای مسافربری، چرا اقای حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته بنده پیشنهاد ساخت هواپیمای مسافربری را داده ام نه رئیس جمهور؟ زبانم لال ایا ایشان دروغ گفته؟ و اگر دروغ گفته جای ایشان در هیات رئیسه مجلس نباید باشه. منتظر پاسخ ایشان هستیم،
با توجه دستور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسللح خطاب به مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع جهت براوردن دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیمای مسافربری، چرا اقای حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته بنده پیشنهاد ساخت هواپیمای مسافربری را داده ام نه رئیس جمهور؟ زبانم لال ایا ایشان دروغ گفته؟ و اگر دروغ گفته جای ایشان در هیات رئیسه مجلس نباید باشه. منتظر پاسخ ایشان هستیم،
اقای رییسی بجای اینهمه ایرانگردی و دور بودن از دفتر کارت که غیر از هزینه های وحشتناک ثمری نداره به قانون احترام بگذار و تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را که قانون صریحا در مورد ان صحبت کرده،مشخص کن.شما دارید بی قانونی را علنا ترویج میکنید.
آقای کیانیان یادتان باشدچمران خیر ، شهید چمران.
بله ربطی نداره فقط این پزشک اعلام کرده بود جنازه ای که در پزشکی قانونی به او داده اند عبدالباقی نیست مردم هم همین نظر را دارند و قطعا و صد در صد عبدالباقی را فراری دادند تا پرونده بسته شود
لطفاً اسم منم برای گزینه وزارت کار حتماً بنویسید چون قطعاً چیزی از کاندیداهای نام برده شده، کم ندارم و میزان خرابکاریم هم کمتر خواهد بود.
پس حتما ارتباط داره
ارتباط بین سقوط دکتر از برج و مرگ عبدالباقی را دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرده ؟ چه ربطی به دانشگاه دارد باید نیروی انتظامی و دادگاه تعیین کند
آخی . مردم آمریکا خیلی در درد و رنج به سر میبرند . چرا نمیان ایران پیش ما راحت زندگی کنند
خبرگزاری فارس و رفقا هرروز شعار مرگ بر آمریکا میدن ولی نگران اوضاع اقتصادی این کشور هستن خبرگزاری طنز نویس
در تیتر زدید مطالبه جدی رییس‌جمهور ولی در متن نامه به اوامر رییس جمهور اشاره شده بود. عجب تحریف و فرار رو به جلوی تمیزی داشتید. فقط یادتان باشد که این روزها می گذرد و شما می مانید و کارنامه تان
سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت خیلی پیگیر بکارگیری هواپیمای ایران 140 و همچنین پیگیر ساخت توپولف 204 در ایران بود بطوریکه چند دستخط هم بخصوص در مورد ساخت توپولف 204 در ایران داد؛ که در جلساتی که حسب یادداشتها برگزار میشد متاسفانه وزارت راه وقت (دفتر امور مجامع و شوراهایعالی وقت - شرکت آسمان؛ شرکت هما؛ شرکت ایران ایر تور) و کارشناسان امور راه و ترابری سازمان مدیریت مخالف موضوع بودند و سردار علایی مدیرعامل وقت هسا هم نتوانست خوب و قوی از طرح ها دفاع کند و وزارت دفاع هم در جلسه ضعیف عمل کرد و تنها آقای بسنده و ملایری نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی از ساخت هواپیما 204 حمایت کردند که یک دست صدای نداشت ؛ علت مخالفت همان نفوذ دلالهای خرید و اجاره هواپیما بود هر چند انصافا دلیل مخالفت مدیرعامل وقت آسمان منطقی بود و میشد منطقی انرا بررسی و نگرانی ها را برطرف ساخت ؛ از ین یادداشتها و توصیه ها و دستورات قبلا صادر شده ولی ... ؛ البته اگر دکتر منطقی در هسا می ماند باز امیدی بود ولی ...
سلبریتی دوزاری
شما کشور را 8 سال با دولت مطلوبتان نابود کردید
لطفا خاموش شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
کاری که اونا تو8 سال نکردند رو دولت محبوب شما یه ساله انجامش می ده
جناب کیانیان
گرین کارتتان را زمین بگذارید
آقای لاریجانی ،از نظر ماکه شایسته نیست!!!!!
نظام پزشکی آبادان دروغ میگه
با رفتن جوانان و استعدادها از کشور، معلوم که کنکور حذف خواهد شد!
خودش مرد دید از زندگی خیری ندیده بهتره بمیره عجب اطلاع رسانی مزخرفی
محمدجواد لاریجانی: سیاست خارجی رئیسی، شایسته‌ی ماست

ترکیه به هواپیمایی «معراج» اجازه سوخت‌گیری نداد

این 2 تا خبر کنار هم دیگه جایی برای صحبت درباره وضعیت سیاسیت خارجی نمی گذارد
آقای لتریحانی!
انصافا نه تنها سیاست خارحی رئیسی، بلکه شخص آقای رئیسی و دولت آقای رئیسی و همجنین نمایندگان این مجلس،
همگی شابسته و سزاوار و در تراز خودتان هستند و بس!
محمدجواد لاریجانی: سیاست خارجی رئیسی، شایسته‌ی ماست به زبان ساده خلایق هر چه لایق
بله هیچ مرگی در ارتباط نیست و هست
غلط کردیم . هواپیما مسافربری نسازین. توبه // خدایا ما را ببخش
رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: در موضوع قیمت مواد شوینده تصمیم گیرنده نهایی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ( بخوانيد نابود كننده مصرف كنندگان ) است که براساس تصمیم آن‌ها اقلام شوینده تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را داشته

رئيسي جان مچكريم با آهنگ بخوانيد رئيسي جان ممنونيم
آقا جواد بزار همان اخویتان علی در سیاست باشد بهتره حداقل دنیا دیده تر و نظراتش با منطق بهتر جور درمیاد.
(بند خدا 43 سال است محور سیاستهای ما همینها بوده و نتیجه اش شد این وضعیت، مگر قهر با دنیا چه حاصل مثبی برای ملت داشته!!!؟)
سلام. این گفته که "اگر تخصص ندارید، مسئولیت نپذیرید"، از فرمایشات حضرت امام صادق ع است.
تابحال هرچه با شدت تکذیبیه صادرکرده اند با اطمینان تائیدیه بوده
آقای لاریجانی شایسته شما و امثالتون هست نه شایسته مملکت در سیاست خارجی بده بستان باید کرد نه اینجا خیلی جاها فقط میدهید و هیچ مثل سوریه و عراق و خیلی جاها هم اونقدر صفت گرفتید مثل برجام که مملکت داره نابود میشه اینها همه از کم سوادیست و عدم مدیریت شایسته
آخه کجای دنیا سلبریتی در همه چیز نظر میده ابن زبیر
شایسته‌ی شماست، نه شایسته‌ی مردم.
مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد . پس قرار بود راست بگویید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
ما ملت اصلا" چیزی نگفتیم - شما مسئولین ابتدا به ساکن گفتید که دکتر پرت شده و متروپل ربطی بهم ندارد - پس نتیجه اینکه بهم ربط دارد
(مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد)

خودتون کلاه خودتون رو بزاری قاضی

حضرت عباسی

خودتان به حرف شک نمی کنید و با نیش و کنایه به همدیگه

نمیگید

اره بابا تو گفتی و من باور کردم

بعداز ملت انتظاردارید هم این قصه رو وهم مرگ مالک متروپل رو و هم تشیع جنازه ی ان رو با

باور کنند

بابا ای والله واقعا دمتون گرم از ایم همه اعتماد به نفس
خودش پريده
اون پزشک متوجه شد که عبدالباقی نمرده برای همین ساکت شد
درود و هزاران آفرین به رضا کیانیان که بهترین حرف سال را زده است
همین. تکذیب مشکوک نیست خداییش
آقای رضا کیانیان را خوب میشناسم بچه میدان خراسان ومشهد مرحوم پدرش از نوچه های طیب خان ومعروف به حسین تهرانی ولات باتکنیک بود ه آقارضا هم مردانگی ومشدی گری را ازپدرش ارث برده راست میگه بااین بنر شهرداری یا اکثر مسئولین کشور بی تقوا هستند ویا بایستی استعفا کنند ایران به نسبت جمعیتش غنی ترین کشور بالقوه دنیا ست اما به دلیل رعایت آداب ریاکاری وتظاهر متخصصین ومدیران لایق ازایران رفته ویا به کاری دیگر مشغول شده اند ریا کاران ومتظاهرین ارکان ومدیریت کشور را همچون طعمه ای درآغوش کشیده وایران را به این روز سیاه انداخته اند تازمانی که میزان ریاکاری وتملق است لم یزل امرنا الی السفال است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
کیانیان مشهدی ست و پدرش طباخی داشته . برادر بزرگترش داوود کیانیان در سالن شیر و خورشید مشهد کلاس اموزش تئاتر داشته
دونه دونه پزشکان اورژانس ارزشمند هستند چون آموزشهای خوبی دیده اند و ارزششون شاید از صندوقای امانات تهران شاید کمتر نباشه پس قاتل احتمالی رو پیدا کنید متاسفم هیچ کس دریغ از فوت یک انسان نخورد به خصوص انسانهای ارزشمندی مانند متخصصان اورژانس
مقایسه قیمت (فرغون) همین الان با قیمت هواپیمای بوئینگ مسافربری 747 پیش از انقلاب!!!! کدوم ارزونتر بوده
مرگ پزشک ربطی به متروپل نداره
طرف از ساختمون دیگه ای افتاده از متروپل نبوده
منظورش این بوده
بحمدالله این اقای لاریجانی یک حرف درست زد / واقعا شایسته ماست
امیدوارم ساعت به موقع زنگ بزند و این اقای محمد جواد لاریجانی از خواب بیدار شود و بفهمد در عالم واقعیت, سیاست خارجی ربطی به رییسی ندارد .
ساخت هواپیمای مسافری پیشرفته و ایمن کار اسانی نیست. هواپیما از دو قسمت کلی تشکیل شده ، بدنه و موتور که معمولا هرکدام در کشوری جداگانه ساخته میشه به جز امریکا که بویینگ بدنه را میسازد و جنرال موتورز و لاکهیید موتور . انگلیس و فرانسه هم مشترکا بدنه ایرباس را میسازند و موتور را یا رولز رویس انگلیس و یا از امریکا خریداری میکنند. کار بسیار پیچیده ای است و فعلا با توجه مشکلات موجود به صلاح ما نیست که در این حوزه ورود کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
صلاح مملکتو شما بهتر میدانید یا آیت الله
دکتر سید
به خدا یک عده به اسم تولید ملی دارند مردم را کباب می کنند میلیارد میلیارد به اسم تولید ملی بالا می کشند و خود ما و همه می دانند ولی چون شعار قشنگی هست و سهم یک عده به صورت کم و زیاد می رسد کسی جرات ندارد بپرسد نتیجه این تولید ملی چی هست و در چه چیزی خودکفا شدیم حالا یک عده فوراً داد می کشند بله ما موشک و ماهواره می سازیم ساختن تا ادعا خیلی فرق دارد به قول یک بنده خدا خود گوییم و خود خندیم و فکر کنیم خیلی هنرمندیم
ساخت هواپیما - باور نمیکنم - مگر اینکه پول کلانی را به جیب یک عده بریزه
تورم 8.1 درصدی برای ما که 80 درصدیشو داریم تجربه می کنیم یه جوکه!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان