بازدید 4641

گردشگری خوراک در سفر استانبول!

با کدام‌یک از غذا‌ها و خوراکی‌های ترکیه و استانبول آشنا هستید؟ اگر به ترکیه سفر نکرده باشید هم احتمالا درباره بسیاری از خوراکی‌های خوشمزه آن شنیده‌اید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره خوشمزگی‌‎‎های استانبول صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 16 June 2022

گردشگری خوراک در سفر استانبول!

گردشگری خوراک در استانبول

ترکیه و شهر‌های آن در سال‌های اخیر رشد خوبی را در‍‌زمینه جذب گردشگران داشته‌اند. یکی از جذابیت‌های ترکیه برای مسافران غذا‌های آن است. ترکیه با ارائه انواع غذا‌های مدرن و سنتی توانسته مسافران را راضی کند و افراد علاقه‌مند به گردشگری خوراک و رستوران‌ها را نیز جذب کند.

اگر برای پرواز استانبول به تهران ارزان جستجو می‌‍کنید، حتما درباره غذا‌های خوشمزه و رستوران‌های بی‌نظیر استانبول نیز اطلاعاتی را به دست آورید. اگر رژیم غذایی دارید یا به استانبول سفر نکنید یا بدانید که احتمالا رژیم خود را در این‌‌سفر می‌شکنید.

دیدن و تماشای غذا‌های رنگارنگ و خوشمزه ترکی و بوی پخش‌شده آن‌ها به شما اجازه فرار از آن‌ها را نخواهد داد. در ادامه درباره رستوران‌ها و غذا‌های معروف ترکیه اطلاعاتی را بیان خواهیم کرد. اگر دوست دارید درباره آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید یا قرار است در آینده به ترکیه سفر کنید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

گردشگری غذا در استانبول

اگر به استانبول سفر می‌کنید حتما از انواع غذا‌های آن میل کنید. غذا‌های اصلی، دسر‌ها، پیش‌غذا‌ها و انواع سوپ‌ها چیز‌هایی هستند که در سفر به استانبول نباید از دست بدهید. اگر با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنید، حتما از راهنمای تور خود بخواهید درباره بهترین رستوران‌های شهر و محل‌های مناسب برای صرف انواع غذا‌‌ها را به شما اطلاعات دهد.

خودتان هم بهتر است قبل از راه‌افتادن برای سفر یا در زمان‌های خالی درباره غذا‌های ترکیه و رستوران‌های خوبی که در نزدیکی مقصد شما هستند تحقیق کنید. غذا و خوراکی‌های ترکیه و استانبول بی‌نظیر هستند و بهتر است در سفر خود حتما از آن‌ها امتحان کرده باشید. سعی کنید در کنار جستجو برای پرواز استانبول به تهران ارزان یا مواردی مانند این، درباره غذا‌ها و رستوران‌ها نیز تحقیق کنید تا سفر خود را به حالت ایده‌آل برسانید.

تنوع غذایی و رستوران‌های استانبول زیاد هستند و شما فرصت امتحان کردن همه غذا‌ها یا همه رستوران‌ها در زمان کم سفر خود نخواهید داشت. پس مهم است که برای وعده‌های غذایی خود برنامه قبلی داشته باشید و بهترین‌ها و نمونه‌ها را امتحان کنید.

ما در این‌مقاله تعدادی از غذا‌های معروف ترکی که بهتر است آن‌ها را امتحان کنید، صحبت خواهیم کرد. همان‌طور که گفته شد شما فرصت امتحان کردن همه غذا‌ها را ندارید؛ پس درباره آن‌‎ها بخوانید و آن‌هایی را در برنامه خود قرار دهید که دوست دارید امتحان کنید.

گردشگری خوراک در سفر استانبول!

منامن

یکی از غذا‌های اصیل ترکیه که معمولا در منوی صبحانه سرو می‌شود، منامن است. منامن غذای ارزانی برای گردشگران است و بد نیست در ایام حضور خود در ترکیه آن را امتحان کنید. گوشت سرخ‌شده، تخم‌مرغ، پنیر، ادویه و سبزی‌ها از موادی هستند که برای پخت این غذای خوشمزه استفاده می‌شوند. اگر نگاهی به تصاویر منامن در فضای اینترنت یا صفحه‌های مجازی داشته باشید، متوجه شباهت زیاد آن با املت ایرانی می‌شوید.

مانتی

غذا‌هایی که در استانبول با گوشت می‌پزند ویژه و خوشمزه هستند. یکی از این‌غذا‌ها مانتی است. مانتی کوفته گوشت گاو یا بره است که به شکل زیبایی تزیین می‌شود. این‌غذا را تقریبا رتبه اول را در غذا‌های محبوب ترکیه دارد و گردشگران بسیاری آن را امتحان می‌کنند. معمولا همراه مانتی ماست یا کره میل می‌کنند که مزه آن را به نهایت خوشمزگی می‌رساند.

کومپیر

یکی از غذا‌‎های سبک ترکی که هنگام گشت‌وگذار در خیابان‌های ترکیه می‌تواند شما را سیر کرده و برای ادامه قدم‌زدن‌ها کمک کند، کومپیر است. رستوران‌های زیادی این‌غذا را به مسافران پیشنهاد می‌دهند. کومپیر از سیب‌زمینی بیرون برشته و داخل پخته تهیه می‌شود. این‌غذا در ترکیه متناسب با سلیقه آشپز یا شما می‌تواند با سوسیس، پنیر، سالاد یا موارد دیگری هم سرو شود.

بورک

بورک یکی از غذا‌های آشنا برای گردشگرانی است که به ترکیه سفر می‌کنند. بورک نوعی پیراشکی خمیری است که محتویاتی مانند اسفناج، گوشت، سوسیس و سبزی‌ها را در خود دارد. بورک از‌جمله غذا‌هایی است که می‌تواند هم میان وعده باشد و هم غذای اصلی. افراد زیادی بورک را به‌عنوان صبحانه نیز میل می‌کنند. قبل از رزرو پرواز استانبول به تهران ارزان، حتما بورک و دیگر غذا‌های معروف ترکی را امتحان کنید.

گردشگری خوراک در سفر استانبول!

لوفر

اگر به غذا‌هایی دریایی علاقه دارید، در سفر خود به ترکیه وعده‌ای را به غذایی با نام لوفر اختصاص دهید. غذای لوفر از طبخ ماهی لوفر تهیه می‌شود. لوفر نوعی ماهی بزرگ است که آن را از آب‌های دریای مدیترانه صید می‌کنند. لوفر یکی از انتخاب‌های خوب برای حداقل یکی از وعده‌های غذایی شما در سفر به ترکیه است.

پیده

پیده یکی از غذا‌های محلی ترکی است که به شبیه پیراشکی است. همین موضوع باعث شده پیده را پیراشکی ترکی بنامند. اسفناج، گوشت، پنیر و ... از ترکیباتی هستند که پیده از آن‌ها درست می‌شود. ترکیه و به‌خصوص رستوران‌های استانبول از بهترین محل‌ها برای صرف یک وعده غذایی عالی با غذای پیده است. گردشگران بسیاری این‌غذا را به دیگران توصیه کرده‌اند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل