بازدید 19921
ارز دیجیتال کف ندارد

مراقب بیت کوین ۲۰ هزار دلاری و اتریوم هزار دلار باشید

سوددهی بیت کوین برای خریداران در یک سال اخیر به ۱۲ درصد رسیده، اما اتریوم که دیرتر رشد کرده بود، هنوز ۹۴ درصد نسبت به یک سال اخیر سوددهی دارد. البته توجه به سوددهی می‌تواند مانع از مشاهده تصویر بزرگ‌تر شود، چون بیت کوین بیش از ۷۰ درصد و اتریوم بیش از ۷۸ درصد از ارزش‌شان را نسبت به نقطه اوج از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 15 June 2022

ریزش مداوم و شدید ارزش ارز‌های دیجیتیال با پالس‌هایی مبنی بر رسیدن این ارز‌ها به کف قیمت و سیگنال‌های خرید مواجه شده، اما سرمایه گذاران باید در نظر داشته باشند، ارز‌های دیجیتال کف مشخصی ندارند و در این مقطع هر گونه سرمایه گذاری برای خرید ارز‌های دیجیتال، آنچنان سرمایه گذاری پرریسکی محسوب می‌شود که می توان در حکم قمار تلقی‌اش کرد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه بیت کوین مقاومت هایش را یک به یک از دست داد، بازار ارز‌های دیجیتال با ریزش تاریخی مواجه شد و حجم عظیمی از دارایی‌هایی که از ارز‌های دیجیتال حمایت می‌کرد، لیکوئید شد. با وجود آنکه تحلیل‌ها از بازگشت بیت کوین و به تبع آن، دیگر ارز‌های دیجیتال در محدوده ۲۵ هزار دلار حکایت داشت، بیت کوین به راحتی این حمایت‌ها را از دست داد. بیت کوین با ریزش‌هایی که در بیست و چهار ساعت اخیر نیز تداوم داشته، به محدوده ۲۰ هزار دلار نزدیک شده و اتریوم دومین ارز دیجیتال قدرتمند نیز به محدوده هزار دلار نزدیک شده است.

با این سطح ریزش، سوددهی بیت کوین برای خریداران در یک سال اخیر به ۱۲ درصد رسیده، اما اتریوم که دیرتر رشد کرده بود، هنوز ۹۴ درصد نسبت به یک سال اخیر سوددهی دارد. البته توجه به سوددهی می‌تواند مانع از مشاهده تصویر بزرگ‌تر شود، چون بیت کوین بیش از ۷۰ درصد و اتریوم بیش از ۷۸ درصد از ارزش‌شان را نسبت به نقطه اوج از دست داده‌اند. این وضعیت به حدی غیرمنتظره بوده که سوددهی استخراج ارز‌های دیجیتال در کشور‌های اروپایی و آمریکا با چالش مواجه شده و در این شرایط یا باید سختی شبکه کاهش یابد و یا گروهی از استخراج کنندگان دستگاه‌هایشان را خاموش کنند.

مراقب بیت کوین 20 هزار دلاری و اتریوم هزار دلار باشید

در این شرایط، سیگنال‌های خرید تازه در داخل ایران داده و ارقام فعلی ارز‌های دیجیتال، به خصوص درباره دو ارز اصلی بیت کوین و اتریوم، به عنوان کف ارزش آن‌ها خوانده می‌شود. هرچند محاسبه هزینه انرژی صرف شده برای استخراج یک بیت کوین، می‌تواند روشی برای محاسبه حداقل قیمت این ارز دیجیتال به عنوان محور بازار باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که این روش کار کند. با توجه به آنکه شاخص ترس و طمع به ۷ درصد رسیده که نشان از ترس بالای خریداران بیت کوین است، دور از انتظار نیست که این ریزش ادامه داشته باشد.

بخش اعظمی از گردش مالی ارز‌های دیجیتال در بازار آمریکاست و پس از مشخص شدن دورنمای نه چندان مثبت اقتصادی ایالات متحده برای یک سال آینده، بازار‌های بورس آمریکا ریزش کرد و اکنون نیز احتمال افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره آمریکا توسط بانک مرکزی آمریکا، می‌تواند موج تازه‌ای از ریزش را در بازار ارز‌های دیجیتال در پی داشته باشد.

باید در نظر داشت ارز‌های دیجیتال شبیه سهام شرکت‌های بزرگ قابل تحلیل نیست، چرا که یک شرکت بزرگ مجموعه‌ای از دارایی‌های فیزیکی و نقدینگی را دارد که تقسیم آن‌ها را بر تعداد سهم، می‌توان به عنوان روش محاسبه کف ارزش هر سهم در نظر گرفت، اما ارز‌های دیجیتال چنین پشتوانه فیزیکی ندارند.

بنابراین به آن گروه که در این مقطع زمانی قصد «خرید» ارز‌های دیجیتال را دارند، باید هشدار داد این نوع سرمایه گذاری در این مقطع، پرریسک‌ترین نوع سرمایه گذاری محسوب می‌شود. هرچند شاید این نوع ارز‌ها در یک دوره زمانی ارزش اسمی حتی بیش از گذشته بیابند، اما نباید این گزینه را از نظر دور داشت که متحمل‌تر این است که ارز‌های دیجیتال با ریزش بسیار شدیدترین و رکود طولانی مدت مواجه شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۰
عاقبت طمعکاری و ارزوی یک شبه ره صدساله رفتن نابودی سرمایه است
سرمایه گذاری روی ارزهای دیچیتال که ارزش ذاتی ندارند همانقدر احمقانه است که خریدن اثارهنری دیجیتال که وجودخارجی ندارد
فعلا پر ریسک تریم سرمایه ریاله. چون هیچ کفی نداره
اگر بیت کویین در آینده نزدیک به زیر هزار دلار سقوط نکرد . آآ آه این خط این نشون . فقط این کامنت یادت بمونه
بیا پایین سرمون درد گرفت. در ضمن شما تو بورس جیب مارو نزن لازم نکرده به فکر ضرر ملت باشی
نکته خنده‌دار و تناقض‌گونه در مورد رمزارزها اینه که طرفداراش ادعا می‌کنند بیت‌کوین و دیگر رمزارزها یک پشتوانه خوب در زمان تورمه ولی الآن که تورم در جهان بسیار زیاد شده، قیمت بیت‌کوین و بقیه رمزارزها نه تنها زیاد نشده بلکه کمتر هم شده! چون مردم به خاطر تورم مخارجشون بالا رفته. یا باید رمزارزهای خودشان را بفروشند و یا کمتر در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. همین نکته به خوبی نشون میده که ارتباط مستقیمی بین بیت‌کوین و برخی دیگر از رمزارزها با تورم وجود نداره. ممکنه تورم نباشه و قیمت بیت‌کوین افزایش شدید پیدا کنه و برعکس، تورم زیاد باشه و قیمت بیت‌کوین کاهشی بشه. کلاً بیت‌کوین و بازار کریپتو طرح‌هایی پانزی و سوداگرانه هستند. قیمت بیت‌کوین می‌تونه یک میلیون دلاری بشه یا اینکه تقریباً صفر بشه. اصلاً معلوم نیست که دقیقاً در آینده چه خواهد شد.
ایشالا صفر شه که نصرفه برق مملکت رو بدن چینیای حروم لقمه
جالبه اون موقع که بیت کوین از 3000 رفت به 70000 یک پست جداگانه تو صفخه اصلی نزدید ولی حالا که اومده پایین رو 20000 ....
به هر حال سرمایه‌گذاری تو بیت‌کوین همیشه پر ریسک بوده و خواهد بودو
سرمایه‌گذاری تو آلت‌کوینها مثل اتریوم حماقت محض بوده و خواهد بود.
دی ماه 50 میلیون تومن وارد ارز دیجیتال کردم الان فقط 2 میلیون برام باقی مونده. بعد بگید بورس ایران فلان و بهمانه !
بیاید ببینید ارز دیجیتال چیه ! کلاهبرداری تمام عیار !
همیشه کارتون اینه سقوط که میکنه می‌گوید نخرید وقتی سقف میزنه می‌گویید بخرید
این حیله ها دیکه قدیمی شده برای سوزاندن پول مردم و مهار تورم
متن زير تيتر رو چند بار خوندم ولى هيچى نفهميدم
ميشه بزبان ساده بگير كه سود داده يا زيان ؟
ارز های دیجیتال برای دنیای پس از کرونا نعمت بود!!! کشورهای غربی در هنگام کرونا مجبور شدند که مقادیر زیادی پول چاپ کنند و به مردم بدهند تا بتوانند از کرونا عبور کنند و این نقدینگی اگر بوسیله ارزهای دیجیتال جذب نمیشد شاهد تورم بسیار زیادی می بودیم!!! به عبارتی ارزهای دیجیتال نقش کوره پول سوزی را برای مهار تورم داشت!!! دقیقا مثل بورس ایران که کوره پول سوزی برای مهار تورم بود!!!
باشه ما هم گوش هامون درازه
اون زمانی که بیت کوئین ۶۰ هزار بود نمی‌گوید مراقب باشید الان که به ۲۰ هزار رسیده و کف زده می‌گویید مراقب باشید خخخخخ
همه انهایی که پیشبینی میکردند بیت کوین تا چندصدهزاردلار رشد خواهدکرد مقصر زیان هنگفت سرمایه گذاران هستند
درود بر پرسنل خدوم تابناک

دیروز بورس


امروز ارز دیجیتال


فردا خودرو


حالا هی به ریش من بخندید و بگید تو رو چه بیش بینی و آینده نگری

............
سقوط بیت کویین به زیر هزار دلار برو برگرد نداره . خیلی ها رو بزودی خاکسترنشین میکنه این قمار خانمانسوز
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود!!!
چرا رسانه های داخلی این قدر بیت کوین بیت کوین میکنن؟؟ تو مملکت خبر مهم تری نیست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
چرا هست. فقر و بد بختی و تورم در آمریکا بیداد میکنه مردم آمریکا از دست جو خسته شده اند و میخواهند خاک آمریکا را به مقصد خاورمیانه ترک کنند
نه عزیز کف میانگین دویست هفته است درست است ریسک دارد اما پول اضافی هر کس دارد ریسک کند از من گفتن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر