بازدید 11990

جلیلی در جلسه مجمع تشخیص درباره NPT چه گفت؟

اساسا چنین مطلبی از سوی دکتر جلیلی در این جلسه مطرح نشده و سعید جلیلی به خروج از NPT اعتقاد ندارد و حتی چند سال پیش و زمانی که محمدجواد ظریف به صورت رسانه‌ای، طرف غربی را تهدید به خروج از این معاهده کرد، نظر کارشناسی خود را مخالف این اقدام عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ 13 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، انتشار غیررسمی برخی روایت‌ها از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با محوریت بررسی وضعیت برنامه هسته‌ای کشورمان برگزار شد، برخی از اهالی رسانه و همچنین افکار عمومی را با چند شبهه مواجه کرده است.

به گزارش تسنیم، یکی از مهمترین اخباری که درباره‌ی این جلسه منتشر شده، سخنرانی دکتر سعید جلیلی برای تاکید بر لزوم خروج ایران از معاهده‌ی NPT است که دستاویز بسیاری از رسانه‌ها نیز قرار گرفته است؛ تا جایی که روزنامه‌ی سازندگی در شماره‌ی امروز خود از درگیری و جدل علی لاریجانی با سعید جلیلی بر سر این مساله خبر داده است.

 

با این حال، یک منبع آگاه در گفتگو با تسنیم اعلام کرد که اساسا چنین مطلبی از سوی دکتر جلیلی در این جلسه مطرح نشده و اساسا سعید جلیلی به خروج از NPT اعتقاد ندارد و حتی چند سال پیش و زمانی که محمدجواد ظریف به صورت رسانه‌ای، طرف غربی را تهدید به خروج از این معاهده کرد، نظر کارشناسی خود را مخالف این اقدام عنوان کرد.

این منبع آگاه تاکید کرد که خبر سخنرانی جلیلی برای خروج از NPT کاملا دروغ و غیرواقعی است و اساسا چنین مساله‌ای از سوی وی، نه در این جلسه و نه در هیچ جلسه‌ی دیگری بیان نشده است.

وی همچنین تاکید کرده که در حال حاضر، حتی خروج دفعی از برجام هم – به دلیل ساختار بسیار دقیق حقوقی و ضدایرانی این توافق - منافع ملی ایران را تامین نمی‌کند و باید رویکردی هوشمندانه نسبت به آن داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان