بازدید 14659
آخرین وضعیت تسهیلات مسکن برای خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا

جزئیات ۴۰ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن؛ اولویت با چه کسانی است؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تعداد ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن را بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر تاکنون اعلام کرد و گفت: سقف این ودیعه با توجه به هر شهر و استانی متفاوت بوده و در رقم‌های ۱۰۰ ، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ 12 June 2022

در هفته اخیر، بسیاری از مستاجران چشم انتظار تصمیم مسئولان برای سال جدید بودند، تا اینکه ۱۸ اردیبهشت ماه بانک مرکزی بخشنامه پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

بر این اساس اعلام شد: «تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال، در سقف‌های فردی ۶۰۰، ۴۵۰ و ۳۵۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱) اعطا شود. قابل تأکید است، نحوه معرفی متقاضیان واجد شرایط برای بهره مندی از تسهیلات یاد شده توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی خواهد بود؛ لذا مراتب به نحو مقتضی به واحد‌های اجرایی ذی ربط ابلاغ و عملکرد مربوط به این بانک ارسال شود. گفتنی است براساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات فوق الذکر ۱۸ درصد است.»

مبلغ وام اجاره بیشتر شد


اما این ابلاغیه چند روزی بیشتر اعتبار نداشت تا اینکه ۲۶ اردیبهشت رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در ایام کرونا و در دو سال گذشته حدود ۱۴ هزار میلیاردتومان وام ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شد، افزود: پیشنهاد ما این است که به متقاضیان وام ودیعه مسکن در شهر‌های مختلف ۱۰۰، ۷۰، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه پرداخت شود که در حال حاضر با ارقام ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان موافقت شده است.

سرانجام سوم خردادماه، بانک مرکزی از افزایش مبلغ این وام خبر داد و اعلام کرد: «عصر امروز در یکهزار و سیصد و سی و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار، درخواست وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن توسط شبکه بانکی از محل منابع موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن، مطرح و بررسی شد.

۴۰ همت برای وام ۴۰ تا ۱۰۰ میلیونی

شورای پول و اعتبار با اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب این شورا، دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف‌های ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱)، موافقت کرد.»

اولویت برای کدام یک از متقاضیان است؟

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: وام ودیعه‌ مسکن که امسال مطرح شده ارتباطی با مبالغ و منابعی که سال گذشته برای وام مسکن تعیین شده بود نداشته و اعتبارات آن از محل منابع تسهیلات بانکی که بانک مرکزی باید به بخش مسکن بپردازد، دیده شده است.

وی افزود: مبلغ این وام به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابعی تخصیص یافته که سیستم بانکی موظف است در سال ۱۴۰۱ به بخش مسکن بپردازد تا برای تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند.

کدام کد رهگیری قابل قبول است؟

وی ادامه داد: کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و حتی کسانی که اسفندماه سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط درصورتی که اسفندماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود، امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

اصلانی تعداد ثبت نام کنندگان وام ودیعه مسکن را بالغ بر ۱۷۰ هزار تن تاکنون اعلام کرد و گفت: سقف این ودیعه با توجه به هر شهر و استانی متفاوت بوده و در رقم‌های ۱۰۰ ، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

جزئیات ۴۰ هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن؛ اولویت با چه کسانی است؟

ارسال نشدن پیامک به متقاضیان مسکن به معنای عدم تایید نیست

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن درباره عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن نهضت ملی مسکن اظهار کرد:‌ اگر تا کنون پیامک برای متقاضیان و ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن ارسال نشده، به این معناست که هنوز زمین مسکن آن‌ها تامین نشده و تعداد متقاضیان در آن شهر و استان زیاد است و ظرف زمانی بیشتری را برای بررسی نیاز دارند؛ لذا به محض اینکه زمین متقاضی تامین شود، پیامک برای آن‌ها صادر می‌شود و عدم ارسال پیامک برای متقاضیان صرفا به معنای عدم تایید شرایط آن‌ها نیست بلکه به معنای آن است که زمین مورد نظر هنوز برای آن‌ها تخصیص نیافته است.

اصلانی خاطرنشان کرد: ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند ‌با وارد کردن کد رهگیری و کد ملی خود در سامانه نهضت ملی مسکن وضعیت تایید یا عدم تایید شرایط خود را مشاهده کنند.

تسهیلات مسکن برای خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا به کجا رسید؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن همچنین درباره تسهیلات مسکن برای خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا، گفت: جلسات آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات مسکن برای سه فرزند به بالا در کمیسیون زیربنایی برگزار و کلیات آن تایید شد که امیدواریم برخی موارد باقی‌مانده نیز به زودی در کمیسیون‌های فرعی نهایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
اگر عدالت رعایت شود و حقوق ها را به میزان تورم واقعی افزایش دهید نیازی به صدقه و وام نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
چرا بانک مرکزی ریال های که به مردم را می دهد با این قیمت از مردم می خرد؟؟؟ به جز بانک مرکزی که باید پشتوانه ریال را تضمین کند چه کسی باید آنرا به قیمت از مردم بخرد؟ چرا چندین سال است معادل ارزش پول سکه فلزی پول کشور داده نمی شود؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
مشکل اصلی و پایه کشور کاهش مدوام ارزش پول ملی ریال است و تنها راه عوض کردن و استفاده از واحد پول یک کشور قدرتمند اقتصادی دیگر مانند یوان چین هست که توان رقابت با واحد های پولی قدرمتد بین المللی را داراست و ثبات دارد باید سریعتر این کار انجام شود
خلق پول.
به خدا دروغه
به ولله دروغه.
برای وام ودیعه ثبت نام کردم.
برای من نوشته که باید دوباره در سال جدید کد رهگیری بگیرم.
رفتم بنگاه و کافی نت (جهت گرفتن کد رهگیری جدید) و ۵۰۰ تومن پیاده شدم.
الان دوباره در سایت مسکن نوشته که:"شهر مورد انتخابی شما موجود نیست". !!!!
این دیگه چه مسخره بازی بخدااااااااااااا
واقعا طرح مسخره ای است
واقعا مردم مسخره شدن برای طرح ملی مسکن الان نزدیک به 15ماه هسق پول 47 م واریز شد هنوز عملیاتی انجام نشده اگر پراید سواری بااین پول میخریدم 47 م تبدیل به 200 م شده بود کمتر مردم را بازی دهید من مستاجر ندارم چکار کنم
با سام
الان گناه ما چی هستش که برج یازده 1400 مستاجر شدیم این چه قانوم مزخرفیه آخه؟؟؟
خانم پروانه اصلانی
خانه شما کجاست؟؟؟؟!!!!!!!
در بهترین نقطه تهران,
شما چه میدانید ما مستاجرها چه میکشیم.!!!
آیا میدانی روزی فرزند من, فرزند تو را قربانی کارهای کثیف شما خواهد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خود دولت اعلام کرده کسانی که قبلا گرفتن میتونن مابه التفاوتشو بگیرن
پس چرا تو سایت رد درخواست میزنه؟؟!!
این چه بازییه؟
اکثر مستاجران طبقه ضعیف هیچ اجاره نامه رسمی و کد رهگیری ندارند و اجاره نامه دستی تنظیم میکنند. بنابراین تسهیلات اینگونه طرحها به دست واجدین شرایط اصلی و مد نظر نمیرسد!!!!! کاش از پایه و اساس مشکل بی ارزش شدن پول( که در اثر چاپ بی رویه پول جهت پوشش کسری های بودجه دولت انجام میشود) حل میشد. مردم نیازی به این منت گذاشتن های بی مورد ندارند و این وام ها به دستشان هم نمیرسد.
سال پیش با گذشتن از ۷ خوان رستم وام ودیعه رو ثبت نام کردم . کد گرفتم با مدارک کامل بدون نقصی در پرونده به بانک مراجعه کردم دیگه هیچ عیبی پیدا نکردن تو پرونده گفتن ریسک ضامن بالاست . منم از خیرش گذشتم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست