بازدید 7081

نقض آتش بس در مأرب یمن

یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن به نقش آشکار آمریکا در ادامه رنج ملت این کشور ومخالفت واشنگتن با پایان جنگ و محاصره اشاره کرد.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 10 June 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از  تسنیم، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: آمریکا در نابودی یمن نقش علنی دارد.

وی با انتشار توییتی نوشت: آمریکا بر ادامه توطئه و تجزیه یمن و نابودی بافت اجتماعی آن اصرار دارد. آمریکاست که به طور علنی مخالف پایان جنگ و محاصره و رنجهای یمنی هاست.

توقف پروازها به فرودگاه صنعا

علیرغم تمدید توافق آتش‌بس و تعهد حداقل ۲ پرواز در هفته به مقاصد مصر و اردن در ذیل توافق، شرکت یمنی در بیانیه‌ای از توقف تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی صنعا به خاطر کارشکنی ائتلاف به رهبری سعودی خبر داد و اعلام کرد پروازهای مقرر نیز تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده‌اند.

 

منابع یمنی از آرایش نظامی نیروهای وابسته به امارات و عربستان در یمن خبر دادند.

منابع محلی در شهر «عتق» در استان نفت خیز شبوه یمن اعلام کردند که شبه نظامیان وابسته به امارات، خود را مهیای حمله به نیروهای وابسته ریاض می‌کنند.

این منابع به ضرب الاجل نیروهای وابسته به امارات به نیروهای ویژه وابسته به حزب الاصلاح وابسته به ریاض برای تن دادن به خواسته هایشان فرصت داده‌اند.

منابع مذکور از محاصره مقر نیروهای وابسته به ریاض از سوی نیروهای وابسته به امارات خبر دادند.

سفر دوره ای رئیس منصوب ریاض به شیخ نشینان

«رشاد العلیمی»، رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن، پس از کویت به بحرین رفته و با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دیدار و گفتگو کرد.

پادشاه بحرین در این دیدار تاکید کرد که کشورش از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن در انجام وظایفش و حمایت از تلاش‌ها برای احیای سلطه مشروع و تحقق صلح و امنیت و ثبات و توسعه در یمن و پاسخ به آرمان‌های ملت یمن حمایت می‌کند.

وی از تمدید آتش بس بشردوستانه در یمن که از سوی سازمان ملل به مدت دو ماه دیگر اعلام شد، استقبال کرد.

پادشاه بحرین تاکید کرد که آتش بس باید به دستیابی به راه حلی سیاسی جامع و پایدار برای بحران یمن کمک کند.

وی اعلام کرد که بحرین با اعطای عضویت کامل به یمن در شورای همکاری موافق است.

حمد بن عیسی بر موضع ثابت کشورش و موافقت کامل با عضویت کامل یمن در شورای همکاری با توجه به ارتباط جغرافیایی و تاریخ مشترکی که با کشورهای عضو شورای همکاری دارد، تاکید کرد.

از سویی دیگر العلیمی نیز به بررسی آخرین تحولات یمن و نقش شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و تلاش‌های آن برای تثبیت و تقویت امنیت در کشور پرداخت.

رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن در این سفر با «راشد بن عبدالله آل خلیفه»، وزیر کشور بحرین نیز دیدار و درباره تقویت همکاری و هماهنگی و مسائل امنیتی رایزنی کرد.

العلیمی پیش از این در سفر به کویت با مقامات کویتی دیدار و گفتگو کرده بود. احتمال دارد العلیمی در ادامه سفرهای منطقه ای خود به قطر و مصر نیز سفر کند.

 

منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای ائتلاف آتش بس در مأرب را نقض کردند.

منابع محلی در این استان اعلام کردند که گروه‌های وابسته به ائتلاف سعودی یورشی را به سمت نیروهای صنعا در شمال غرب مأرب انجام دادند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به درهم کوبیدن آن شدند.

این منابع افزودند: نیروهای صنعا تحرکات عناصر وابسته به ائتلاف سعودی که با پشتیبانی پهپادهای جاسوسی ائتلاف سعودی رخ داد را رصد کرده و یک خودرو نظامی را با موشک حرارتی هدف قرار دادند و یک خودرو دیگر متجاوزان هم به سمت شهر مأرب فرار کرد.

در جریان این یورش ناکام، یک نفر از مهاجمان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان منابع یمنی از ۴۰ پرواز جاسوسی ائتلاف سعودی بر فراز جبهه های مأرب خبر داد.

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی همچنین ۱۷ بار با راکت و توپخانه مواضع نیروهای صنعا را در مناطق «ملعاء» و «بلق شرقی» در استان مأرب هدف قرار دادند.

منبع: تسنیم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر