بازدید 4263

کره‌شمالی: تسلیحات نظامی خود را مدرن‌سازی می‌کنیم

سفیر و نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرد کشورش تسلیحات خود را بر اساس حق مشروع دفاع از خود و در میان تلاش های آمریکا برای تقویت توان نظامی در شبه جزیره کره، مدرن سازی می کند.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 09 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی از سوی چین و روسیه، برای نخستین بار این موضوع را بررسی کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحددر واقع، برای نخستین بار قطعنامه ۷۶/۲۶۲ را بررسی کرد. این قطعنامه مجمع عمومی را موظف می کند که پس از هر بار استفاده اعضای دارای حق وتوی شورای امنیت از این حق، یک جلسه ظرف ۱۰ روز در مورد آن تشکیل شود.

چین و روسیه ششم خرداد ماه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی را به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور وتو کردند.

۱۳ عضو دیگر شورای امنیت به پیش نویس قطعنامه‌ای که توسط آمریکا پیشنهاد شده بود، رای مثبت دادند.

"کیم سونگ" سفیر و نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، تمامی تحریم‌های سازمان ملل و قطعنامه پیشنهادی آمریکا را «غیرقانونی» خواند و گفت که این تحریم‌ها منشور سازمان ملل و حق کشورش برای دفاع از خود برای آماده‌سازی برای هرگونه بحران امنیتی احتمالی در شبه جزیره کره و منطقه را نقض می‌کنند.

نماینده دولت کره شمالی گفت: مدرن سازی تسلیحات ما براساس حق عادلانه و مشروع دفاع از خود است و با هدف تضمین امنیت و منافع اساسی کشور در برابر تهدیدات مستقیم از سوی آمریکا است. وی افزود: این اقدامات در شرایطی انجام می شوند که واشنگتن همچنان به گسترش توان نظامی در شبه جزیره کره برای مقابله با کره شمالی ادامه می دهد.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل اضافه کرد: کره شمالی به طور منظم تسلیحات را مطابق با طرح ملی نوسازی توان دفاعی خود آزمایش می کند. این آزمایش های تسلیحاتی به صورت کاملاً ایمن در خاک، حریم هوایی و آب های سرزمینی کره شمالی و همچنین در دریا انجام شده و هیچ آسیبی به کشورهای همسایه وارد نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست