بازدید 22331

حواشی اختتامیه همایش ایرانیان خارج از کشور

يك پزشك مشهور و نام دار ايراني مقيم خارج از كشور كه تن به مصاحبه با خبرنگاران نمي‌داد، مي‌گفت كه بايد در خصوص ميهمانان همايش تحقيق بيشتري شود و به خوش بيني صرف اتكا نشود.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱ 04 August 2010
در اين همايش دو روزه ايرانيان مقيم خارج حداقل 300 مرتبه كف دست‌هايشان را با هم آشتي دادند؛ انگار آنها فراموش كرده بودند كه به جاي كف‌زدن براي شادي مرحوم وحيد دستجردي و محمد نوري بايد صلوات فرستاد.

به گزارش خبرگزاري فارس، همايش دو روزه ايرانيان مقيم خارج از كشور در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي روز دوشنبه و سه شنبه برگزار شد كه حواشي اين همايش از نظرتان مي‌گذرد.

* در اين همايش ايرانيان مقيم آمريكا، انگليس، آلمان،‌ سوئد و ايتاليا حضور داشتند كه دكتراي بيشتر آنها مربوط به رشته‌هاي پزشكي و روانپزشكي بود.

* برخي از ميهمانان يك هفته قبل از همايش در ايران حضور يافته بودند تا قبل از همايش ايران را بازديد كنند كه برخي از آنها از پيشرفت‌هاي كشورمان بسيار متعجب شده بودند و يكي از آنها گفت "باور نمي‌كردم كه در ايران آپارتمان وجود داشته باشد ".

* يك ايراني مقيم استراليا كه براي اولين بار به ايران سفر كرده بود اعلام كرد كه آمادگي دارد سرپرستي 116 نفر از ايتام استان سيستان و بلوچستان را بر عهده بگيرد.

* حسين قشقاوي كه مسئول كنگره كنسولي همايش بود طي سخناني با بيان اينكه "هميشه دوست داشتم ژن ايراني‌ها را بشناسم "، گفت كه براي اين كار كتب مستشرقين را خوانده و از اعتقاد آنها مبني بر اينكه ايراني‌ها علي‌رغم تمام خوبي‌ها درختان سبزي هستند كه نمي‌توانند يك جنگل سبز بشوند با خبر شده است. وي از ايرانيان مقيم خارج از كشور خواست تا با همبستگي خود اين اظهار نظر مشتشرقين را بي اعتبار كنند.

* در حالي كه حداقل 300 مرتبه ايرانيان مقيم خارج از كشور كف دست‌هايشان را با يكديگر آشتي دادند و آنقدر اين كار را تكرار كردند كه فراموش كردند به جاي كف زدن براي شادي مرحوم وحيد دستجردي و محمد نوري خواننده كشورمان بايد صلوات بفرستند؛ دو بار براي اتمام قرآن و يك‌بار براي نام حضرت محمد(ص) كه توسط قاري قرآن به زبان جاري شده بود، ذكر صلوات شنيده شد.

* نماز جماعت در نماز خانه كوچك سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي در حالي برگزار شد كه حداكثر 40 نفر براي نماز به نماز خانه آمده‌ بودند. در حالي كه در هنگام اذان ظهر و عصر در همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور برنامه‌ رسمي اجرا نمي‌شد كه مراسم اختتاميه حتي صداي اذان در سالن پخش نشد و مراسم 2 ساعت قبل و بعد از اذان مغرب ادامه داشت.

* مراسم اختتاميه با مراسم افتتاحيه اشتراكاتي داشت كه از جمله آن سخنراني اسفنديار رحيم مشايي و دف و تار زدن دختران و پسران در گروه هم خواني عليرضا عصار بود.

* مشايي در مراسم اختتاميه 90 دقيقه سخنراني كرد كه حتي تذكر كتبي مسئولان برگزار كننده و تذكر شفاهي ملك زاده نتوانست از سخنراني طولاني مدت مشايي ممانعت كنند شايد 24 بار تشويق در يك سخنراني 90 دقيقه‌اي علت اين سخنراني طولاني مدت باشد.

* يك پزشك مشهور و نام دار ايراني مقيم خارج از كشور كه تن به مصاحبه با خبرنگاران نمي‌داد، مي‌گفت كه بايد در خصوص ميهمانان همايش تحقيق بيشتري شود و به خوش بيني صرف اتكا نشود.

* خانم دكتر شاهين كه وكيل ايراني مقيم بريتانيا بود ضمن ابراز خرسندي از سفرش به ايران بعد از سي‌سال، در پاسخ به اين سؤال كه سوغاتي شما به انگليسي‌ها چه خواهد بود، گفت: information

* نمادهاي تاريخي ايران از جمله مجسمه‌هاي هخامنشي در مقابل درب اصلي اجلاس سران كشورهاي اسلامي خودنمايي مي‌كرد.

* رحيمي برادر معاون اول رئيس جمهور كه برخي‌ها با بردارش او را به اشتباه گرفته بودند، همراه با مسئولان كميته‌امداد و نماينده ‌برخي از شركت‌ها از جمله ميهانان اين همايش بودند.

* ايرانيان مقيم خارج از كشور حاضر در همايش از امروز براي آشنايي بيشتر با كشورمان به سفرهاي استاني خواهند رفت و مشايي بعنوان پاي ثابت سفرهاي استاني در اين باره گفت كه از رئيس جمهور خواسته است تا در سفر همدان احمدي نژاد را همراهي نكند تا در كنار ميهمانان همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی