بازدید 21521

شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران بیانیه صادر کرد

شورای همکاری خلیج فارس در جدیدترین بیانیه خود به اتهام‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش انصارالله یمن پرداخت.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵ 01 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شورای همکاری خلیج فارس، عصر امروز (چهارشنبه)، پس از گردهمایی وزیران خارجه کشورهای عربی بیانیه‌ای علیه ایران و جنبش انصارالله یمن صادر کرد.

به گزارش فارس، بنابر گزارش شبکه سعودی «العربیه»، در بخش آغازین این بیانیه بر لزوم تداوم تلاش‌ها برای مبارزه با داعش تأکید شده است.

شورای همکاری خلیج فارس در ادامه این بیانیه به اتهام‌پراکنی علیه جنبش انصارالله یمن پرداخت و با تروریستی خواندن این جنبش، بر لزوم ممنوعیت تسلیحاتی آن تأکید کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه از کشورها خواسته شده تا جنبش انصارالله یمن را به لیست تروریستی خود اضافه کنند و با قاطعیت با استقرار موشک‌ها و پهپادها در منطقه مقابله نمایند.

شورای همکاری همچنین با تکرار ادعای همیشگی خود علیه ایران، این کشور را به اشغال جزایر اماراتی متهم کرد و خواستار پایبندی ایران به «اصل حسن‌همجواری و احترام به حاکمیت‌ کشورها» شد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس، تأکید کرده است که جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک‌ و تنب بزرگ تعلق قطعی به ایران دارد و هرگونه مداخله در برنامه هسته‌ای و موشکی ایران مردود است.

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن مطرح شدن اتهام حمایت از تروریسم علیه ایران و متهم کردن این کشور به تهدید دریانوردی، از ایران خواسته شده به برنامه موشکی خود پایان دهد.

شورای همکاری خلیج فارس همچنین خواستار مشارکت خود در مذاکرات هسته‌ای با ایران و اعمال فشار بر جنبش انصارالله یمن شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر