بازدید 9014

چرا خندوانه پایان کرونا را اعلام کرد؟

روزهای تلخ و سیاه کرونا و روزگاری که مردم عزیزان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس راهی خانه ابدی می‌کردند از ذهن ایرانیان خارج نشده، حال «خندوانه» چگونه سوت پایان بازی مرگبار کرونا را می‌دمد در حالیکه این قاتل سریالی همچنان جان می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ 31 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هنوز یادمان نرفته که تصور کرونا و ترس از انتقال و ابتلا به این ویروس چه بر سر مردم آورد، به نوعی از هم می‌ترسیدیم، وقتی فردی داخل اتوبوس یا مترو عطسه یا سرفه‌ای می‌کرد یا چندین قدم از او دور می‌شدیم یا چنان از دست او فرار می‌کردیم انگار نه انگار که ما در روزهای قبل از کرونا شانه به شانه کنار هم بودیم.

یادمان نرفته که در دوران قبل از کرونا در خیابان‌های شلوغ هرکس تنه به تنه ما می‌زد فقط عکس‌العملی کوچک آن هم از طرف افراد حساس را شاهد بودیم اما در دوران کرونا فرسنگ‌ها از هم دور می‌شدیم که نکند زنجیره انتقال، گریبان ما را هم بگیرد و چنان در بستر بیماری گرفتار شویم که شاید روزها و ماهها دردها و آلام آن را با خود به یدک بکشیم.

دلمان از کرونا پر است و دوست داریم که خبر خوش پایان آن را بشنویم، اما باید قبول کنیم که این ویروس تاجدار کنگر خورده و لنگر انداخته و خیال رفتن ندارد و باید با آن زندگی کنیم و فقط به این موضوع دلگرم هستیم که از دوران اپیدمی آن گذر کرده‌ایم و ممکن است به دوران بومی شدن آن برسیم اما باید بدانیم که کرونا همچنان هست.

هرچند مرگ کرونایی به دلیل واکسیناسیون گسترده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به کمترین حد خود رسیده و اکنون مرگ کرونایی به کمتر از انگشتان دست کاهش یافته و عدد سه رقمی ابتلا را در کشور شاهد هستیم، اما هنوز روزهای سیاه کرونا و مرگ‌ها از یادمان نرفته که این چنین کرونا را تمام کنیم.

کرونا زنگ خطر و هشداری به یادماندنی برای نسل‌هایی است که این روزهای سخت را دیده‌اند، کرونا بلایی به سر همه مردم جهان آورد که تا زنده هستیم نمی‌توانیم آن را از یاد ببریم و هنوز پرونده آن بسته نشده که در یک برنامه تلویزیونی با حجمی از مخاطبان حاضر؛ خبری خوش برای پایان کرونا می‌دهند.

اکنون ایران در وضعیت نسبتا پایدار از نظر ابتلا و مرگ کرونا قرار دارد اما تاکنون ستاد مقابله با کرونا به دلیل این وضعیت خبری از پایان کرونا نداده‌ اما در برنامه «خندوانه» با چه دلیلی و با چه مستندات علمی اقدام به برداشتن ماسک شده است، در مجموع باید ستاد ملی مقابله با کرونا، ستاد ملی واکسیناسیون یا کمیته علمی کرونا دستوری برای برداشت ماسک آن هم در شرایطی که از پیش تعیین شده است اعلام کنند اما اینکه این برنامه تلویزیونی خودسرانه این کار را کرده ممکن است دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد.

کرونا بلایی به سر همه مردم جهان آورد که تا زنده هستیم نمی‌توانیم آن را از یاد ببریم و هنوز پرونده آن بسته نشده است که در یک برنامه تلویزیونی با حجمی از مخاطبان حاضر؛ خبری خوش برای پایان کرونا می‌دهند

در برنامه‌ خندوانه (دوشنبه شب نهم خرداد ۱۴۰۱)، مجری برنامه با بیان اینکه می‌خواهد خبر خوشی به مردم بدهد، اعلام کرد که از این به بعد در ضبط این برنامه، استفاده از ماسک برای تماشاچیان حاضر در استودیو ضروری نیست؛ اما از نظر اعضای ستاد مقابله با کرونا این اقدام غیراصولی است و در چنین برنامه‌هایی باید حتما مخاطبان از ماسک استفاده کنند.

اگرچه صدا و سیما اعلام کرده است که برداشتن ماسک در برنامه خندوانه را با مجوز شورای سلامت سازمان صدا و سیما انجام داده است و همچنین مشخص شده که حذف ماسک در میان تماشاگران این برنامه ‏‏‏‏، صرفا شامل استودیو برنامه خندوانه شبکه تلویزیونی نسیم است و شامل دیگر برنامه‌های این شبکه نمی‌شود و میهمانان در برنامه خندوانه باید سه دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، استودیو مجهز به تهویه مناسب باشد و فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب، در طول اجرای برنامه رعایت شود.

 

مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با ایرنا این اقدام را غیراصولی و غیرمنطقی دانست و گفت: اکنون معتقدیم که کرونا در کشور بسیار روند نزولی دارد و در واقع می‌توان گفت که آمار مبتلایان و مرگ ناشی از این ویروس کم شده است، اما هنوز تمام نشده است.

وی اظهار داشت: اکنون وضعیت ایران از نظر ویروس کرونا به گونه ای است که آمار کاهشی مرگ را شاهد هستیم و ممکن است تا سه چهار ماه آینده هیچ اپیدمی در منطقه رخ ندهد و دوباره گرفتار نشویم اما معتقدیم که همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

وی تصریح کرد: همه باید بدانند از یک مرحله اپیدمی دوران کرونا به مرحله اندمیک (بومی) نزدیک می‌شویم اگرچه اکنون در فاز انتقال این ویروس که بیش از ۲ و ماه و نیم شیوع پیدا کرده است قرار داریم، اما معتقدیم حتما همه باید ماسک بزنیم.

همه باید ماسک بزنیم

مردانی معتقد است: معتقدم م که در برنامه‌هایی که تعداد میهمانان آن زیادی باشد حتما باید همه ماسک بزنند و این تا زمانی که کرونا به طور کامل تمام نشود، باید به خوبی از سوی مردم رعایت شود.

وی ادامه داد: اینکه همه باید ماسک بزنیم، یک الزام است چون در زنجیره انتقال این ویروس قرار داریم و در مرحله ای هستیم که دوره اپیدمی آن در حال پایان است اما همچنان کرونا هست و باید آن را جدی بگیریم.

عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: معتقدیم در محیط های بسته با جمعیت بالا همچنان مردم باید از ماسک استفاده کنند اما در محیط بیرون که فضای باز است و امکان انتقال ویروس کمتر است می توان از ماسک استفاده نکرد.

وی این اقدام برنامه خنداونه را ضد تبلیغ در دوران کرونا برای استفاده از ماسک دانست و گفت: اینکه به این شیوه تبلیغ شود که ماسک نزنید غیراصولی است و همه باید در این برنامه از ماسک استفاده کنند و من به عنوان یک پزشک همچنان ماسک می زنم.

چرا خندوانه پایان کرونا را اعلام کرد؟

وی خاطرنشان کرد: همه باید به این موضوع توجه داشته باشند که اکنون پایان کرونا نیست و یک مجری برنامه تلویزیونی نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه تصمیم‌گیری کند، البته که مردم به طور قطه به حرف این برنامه برای برداشتن ماسک توجه نمی‌کنند و نباید به مردم بفهمانیم که کرونا تمام شده است چون هنوز به این مرحله نرسیدیم.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع جانباختگان ویروس کرونا تاکنون به ۱۴۱ هزار و ۳۱۵ نفر و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۳۴ نفر رسید.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷۹۴ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۱۴ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۳۳۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۳۴۵ دُز رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان