بازدید 8196

جریمه در انتظار «زرنگ‌بازی» برخی رانندگان

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با عدم رعایت حق تقدم در خروجی یا همان جناغی بزرگراه‌ها و معابر خبرداد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 30 May 2022

به گزارش «تابناک»، سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آن‌دسته از رانندگانی که با عدم رعایت حق تقدم عبور در خروجی‌ها و جناغی معابر و به خصوص بزرگراه‌ها اقدام به تضییع حقوق دیگر رانندگان و نیز اخلال در ترافیک می‌کنند، گفت: این افراد اصطلاحا تصور می‌کنند که زرنگ هستند و زرنگ بازی در می‌آورند. چنین رانندگانی به جای آن‌ که در لاین مربوط به خود برای خروج از معابر و بزرگراه‌ها حرکت کنند از لاین‌های مجاور وارد مسیر شده و علاوه بر اینکه در روند ترافیک اخلال ایجاد می‌کنند، احتمال وقوع تصادفات را نیز افزایش می‌دهند.

وی افزود:‌ در همین راستا نیز طرح پلیس در خروجی بزرگراه‌ها یا همان جناغی‌ها به اجرا درآمده و ماموران با حضور فیزیکی و نیز با استفاده از دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و جریمه متخلفان اقدام خواهند کرد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره مبلغ جریمه این تخلف اظهارکرد: مبلغ این جریمه ۵۲ هزار تومان است که باید از سوی راننده پرداخت شود.

شریفی از رانندگان خواست که از انجام حرکاتی که در حین رانندگی منجر به تضییع حقوق دیگر رانندگان شده و ایمنی ترافیک را نیز به مخاطره می‌اندازد پرهیز کنند.

پیش از این سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور - جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - از نصب دوربین‌هایی جدید برای برخورد با این تخلف خبر داده و به ایسنا گفته بود: در این خصوص هماهنگی‌هایی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد و بر این اساس از چند روز آینده تعدادی دوربین در سر جناغی بزرگراه‌ها نصب می‌شود.

وی درباره اینکه این دوربین‌ها در کدام مناطق نصب خواهد شد نیز گفته بود: این موضوع را بررسی کردیم و قرار شد تا در فاز نخست این دوربین‌ها در جاهایی که هم در صبح و هم در ساعات بعدازظهر تردد بالایی دارند و حجم ترافیک در آن‌ها بالاست، نصب شوند. این مناطق شناسایی شده است و طی چند روز آینده دوربین‌ها در آن نصب خواهند شد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اقدام برخی از رانندگان در جناغی بزرگراه‌ها به طور آشکار تضییع حقوق رانندگان منضبط و قانونمند است، گفت:‌ متاسفانه برخی تصور می‌کنند که چنین رفتاری نوعی زرنگی است و بدون آنکه در لاین مربوطه تردد کنند، در نزدیکی خروجی به‌اصطلاح راه را می‌بُرند و از لاین سوم و چهارم وارد خروجی می‌شوند. این اقدام هم خلاف قانون و هم بسیار خطرناک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر