بازدید 9149

ترامپ: لیز چنی عاشق جنگ‌های خونبار است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، لیز چنی را برای دوست داشتن جنگ‌های بی پایان، مزخرف و خون بار سرزنش کرد.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 29 May 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، «لیز چنی» وکیل و سیاسمتدار آمریکایی و دختر بزرگ دیگ چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا را، برای دوست داشتن جنگ های بی پایان، مزخرف و خون بار سرزنش کرد.

براساس گزارش هیل، وی اظهار کرد خانواده چنی آتش افروزان سرسختی هستند که طی دهه ها در درگیری های مختلف در آمریکا نقش داشته و خون آمریکایی های زیادی را ریخته و ثروت و سرمایه بیشماری از آمریکا را به سراسر جهان فرستاده‌اند.

ترامپ با اشاره به تقابل چنی با او بر سر خروج نظامیان آمریکا از سوریه در سال 2019، تصریح کرد به دلیل خوی جنگ افروزانه لیز چنی، او مخالف این اقدام بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: لیز چنی سردسته افرادی است که سعی می کنند آمریکا را به سمت جنگ با روسیه یا هرکشور دیگری پیش ببرند.

ترامپ ضمن انتقاد از تصویب بسته کمک های نظامی جدید به اوکراین به ارزش 40 میلیارد دلار در سنای آمریکا، خاطرنشان کرد تصویب این رقم برای کمک به اوکراین در حالی است که بسیاری از خانواده های آمریکایی به علت کمبود شیرخشک کودکان، حتی قادر به سیرکردن شکم نوزاد خود هم نیستند. در این میان، لیز چنی، از تلاش های آمریکا برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، پشتیبانی کرد.

لیز چنی منتقد سرسخت دونالد ترامپ و یکی از 10 عضو مجلس نمایندگان آمریکا بود که ترامپ را عامل اصلی حمله به کنگره در سال 2021 می دانست. وی همچنین ترامپ را به دلیل طرح ادعای تقلب در انتخابات 2020 ریاست جمهوری مورد حمله قرار داد.

لیز چنی سال گذشته با انتشار توئیتی نوشته بود دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده نظام دموکراسی ما را با ادعاهای نادرست و دروغش درباره شکست در انتخابات نوامبر در نتیجه کلاهبرداری و تقلب، مسموم کرده است.

وی در ادامه بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ، افزود: انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرقت نشده است. هرکسی که این ادعا را مطرح کند، در واقع در حال پراکندن دروغ بزرگی است و به اجرای قانون پشت کرده و دموکراسی ما را مسموم می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان