بازدید 60342
سه‌ هزار و هجدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

شلیک هوایی و گاز اشک‌آور در تجمع اعتراضی مردم آبادان/حمله روزنامه کیهان به نوید محمدزاده و فرشته حسینی/واکنش عطاءالله مهاجرانی به حادثه متروپل: فرهنگستان زبان کجاست؟/عدم حذف سپاه از لیست یعنی به سرانجام نرسیدن احیای برجام

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند «رها شدن ۵ هزار نوزاد در ایران صحت دارد؟» / «شماره گذاری سمند و تیبا متوقف شد» / «مرغ‌های بدون مشتری صادر می‌شود» / «پیش بینی صادرات ۹ میلیارد دلاری ایران به عراق» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ 28 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.


شلیک هوایی و گاز اشک‌آور در تجمع اعتراضی مردم آبادان
خبرگزاری فارس: «مردم شهرهای اصفهان، یزد، شاهین‌شهر و چند شهر خوزستان همزمان با عزای رئیس مکتب جعفری، در سوگ جانباختگان حادثه آبادان اشک ریختند. شامگاه جمعه حدود دویست نفر از مردم ماهشهر برای همدردی با جانباختگان حادثه متروپل آبادان گردهم آمدند. در تجمع میدان امام خمینی بندر ماهشهر مردم با سر دادن شعارهایی علیه مقصرین و مسببین حادثه آبادان خواستار محاکمه آن‌ها شدند. در آبادان هم چند صد تن از مردم با تجمع در محدوده چهارراه امیرکبیر تا سه‌راه شهید منتظری در سوگ همشهریان خود به عزداری پرداختند. «مسئول بی‌کفایت اعدام باید گردد» و «مرگ بر مسئول بی کفایت» عمده شعارهای امروز مردم آبادان را تشکیل می‌داد. از روز گذشته ورود به منطقه حادثه که توسط داربست و کانتینرهای فلزی محدود شده است، حتی برای خبرنگاران محدود شد و تنها نیروهای امداد و اورژانس در محدوده برج متروپل حضور دارند. با وجود اینکه دو شب گذشته تجمع مردم آبادان به طور مسالمت‌آمیز برگزار شد، امشب اصرار جمعیت برای ورود به محدوده برج تخریب شده متروپل اعتراض را به خشونت کشاند و پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و تیرهوایی مردم را از محدوده امدادرسانی متفرق کرد.

حمله روزنامه کیهان به نوید محمدزاده و فرشته حسینی
روزنامه کیهان نوشت:نمایش «فرهنگ ایرانی- اسلامی» هنر می‌خواهد که شما ندارید! بازیگران و فیلمسازان ایرانی حاضر در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن، با پوشش، اظهارات و رفتارهای مشمئزکننده و دور از شأن هنرمند ایرانی، آبروی خود را بردند!جشــنواره فیلم کن، باز هم شاهد نمایش فیلم‌هایی در جهت تحقیر مردم ایران و همچنین رفتار تحقیرآمیز عوامل این فیلم‌ها بود!به جای فیلم‌ها، این حضور پرحاشـیه بازیگران در جشــنواره کن اســت که بحث‌برانگیز شده است. متأسفانه برخی از بازیگرها که ادعای روشنفکری هم دارند، با پوششی غیرمتعارف و خلاف شأن بانوی ایرانی بر فرش قرمز کن حضور یافتند. حتی پوشش یکی از این بازیگرها، از شــدت مضحک بودن سوژه طنز در فضای مجازی شده است!ضمن این که رفتار یک بازیگر پرهیاهو و همسرش در حاشیه این جشنواره، با انتقادات بسـیاری از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایران مواجه شده است؛ رفتاری که با حجب و حیای انسان ایرانی در تضاد است.

چرا مراسم سلام فرمانده در این تاریخ برگزار شد؟
روزنامه رسالت در پاسخ به انتقاداتی که از مراسم «سلام فرمانده» می شود، نوشت: اینکه گفته می‌شود چرا مراسم شب شهادت امام صادق علیه السلام برپا شده، این مراسم یک جشن نیست، محوریتش با سرودی است که نغمه‌های آن تماما از نوحه‌های امام حسین برداشته شده و بسیاری همراه با آن اشک می‌ریزند. گذشته از این، ما تنها در مورد یک تن از ائمه چیزی به عنوان ایام شهادت داریم و آن حضرت سیدالشهداست که کل دهه اول محرم را می‌توان عزای او دانست. لذا ایام شهادت امام صادق علیه السلام نداریم بلکه تنها روز شهادت ایشان را عزاداری می‌کنیم. اینکه عصر روز قبل از شهادت حتی مراسم جشن برگزار شود، عرفا و شرعا توهینی به رئیس مکتب تشیع حضرت جعفربن محمد قلمداد نمی‌شود. گذشته از این‌ها دست برنامه‌ریزان هم به لحاظ زمانی چندان باز نیست. این هفته،‌ روز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول را داشتیم و مراسم قدری به روزهایی که رنگ و بوی مقاومت دارند نزدیک‌تر بود. همچنین چون مراسم ویژه بچه‌های دهه‌نودی است، مهم است که با امتحانات آنان تلاقی نداشته و حتما پنجشنبه باشد تا فرصت مطالعه برای بچه‌ها در روز جمعه فراهم باشد. دیگر اینکه چون این برنامه مربوط با بچه‌های کم سن و سال است،‌نمی‌توان با تغییر زمان برنامه آن‌ها را به عبارتی سرد و گرم کرد. علاوه بر تمام این‌ها همین سال نود و هشت بود که تیم ملی ایران درست در روز عاشورا در همین ورزشگاه آزادی به مصاف کره جنوبی رفت و آب هم از آب تکان نخورد؛ روز عاشورا کجا و روز قبل از شهادت شیخ الأئمه کجا؟! مسابقه فوتبال کجا و اجرای «سلام فرمانده» کجا!

رها شدن ۵ هزار نوزاد در ایران صحت دارد؟
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره خبر منتشره در شبکه‌های اجتماعی در خصوص رها شدن ۵ هزار نوزاد در ده روز اخیر در سراسر ایران توضیح داد.او گفت: خبر رها شدن ۵ هزار نوزاد در ۱۰ روز اخیر در سراسر کشور صحت ندارد. این آمار یعنی سهم زیادی از متولدین ما باید در کنار خیابان رها شوند که اصلا این طور نیست.اول خرداد امسال، یک نوزاد که به تازگی بند نافش بریده شده بود، در سطل زباله‌ای در نزدیکی بیمارستان امیرالمومنین(ع) واقع در نازی‌آباد خیابان شیرمحمدی پیدا شد و توسط مردم به بیمارستان انتقال یافت. نوزاد دیگری نیز در ونک پیدا شده است./همشهری آنلاین

عدم حذف سپاه از لیست یعنی به سرانجام نرسیدن احیای برجام
نماینده مردم قصر شیرین در مجلس درباره توییت مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران که مساله سپاه را در مذاکرات فاقد اهمیت دانسته، می‌گوید که احتمالا نظر شخصی بوده ولی نظر کلی نظام این است که سپاه حتما باید از لیست تحریم‌ها خارج شود. ماندن سپاه در فهرست تحریم‌ها یعنی به انجام نرسیدن برجام. شهریار حیدری در واکنش به توییت سید محمد مرندی که در آن عنوان کرده بود «بحث سپاه و لیست تروریسم هیچگاه برای ایران مهم نبود. برای ایران، بحث تضمین و راستی آزمایی همواره مهم بوده است. بقیه ی موارد اهرم است»، به «انتخاب» گفت: «ایشان دیدگاه خود را گفته و احتمالا نظر شخصی بوده است ولی نظر کلی نظام، حاکمیت، تیم برجام، مجلس و مردم این است که سپاه حتما باید از لیست تحریم‌ها خارج شود.» این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: «سپاه یعنی مردم ایران و تحریم آن یعنی تحریم مردم. ما نمی‌توانیم سپاه را جدا از مردم بدانیم؛ سپاه یک نهاد مردمی و نظامی و برای مردم ایجاد شده است. بنابراین تحریم سپاه هیچ معنا و مفهومی ندارد و خروج سپاه پاسداران از لیست تحریم‌های امریکا و غرب، جزو اولین شرط‌های تیم مذاکره کننده بود. این مهم یک واقعیت است که هم باید طرف برجامی و هم تیم مذاکره‌کننده ما بپذیرد. کما اینکه خط قرمز دولت غرب و هم خط قرمز دولت فعلی هم خروج سپاه از لیست تحریم‌هاست.» حیدری در پایان خاطرنشان کرد: «مذاکرات داشت به خوبی پیش می‌رفت، ولی متاسفانه امریکا یکبار با بحث خروج از برجام و بار دیگر هم با نگه داشتن سپاه در لیست تحریم‌ها به دنبال به نتیجه نرساندن برجام است. از این روی، ماندن سپاه در فهرست تحریم‌ها یعنی به سرانجام نرسیدن احیای برجام. امیدوارم طرف غربی این منطق را بپذیرد که سپاه خط قرمز ماست و همچنین بحث‌های اساسی مثل تبادل بانکی و نفت، برای ما اهمیت دارد.»

پست افشاگرانه کتایون ریاحی
کتایون ریاحی که به دنبال انتشار مطالبی علیه سعید پورصمیمی، حواشی زیادی ایجاد کرده بود، امروز در پستی جدید در اینستاگرامش ادعای جدیدی مطرح کرد و نوشت:این عکس مربوط به بیست و پنج سال پیش است.آن سال‌ها آقای داوود رشیدی ریاست هیئت‌مدیره خانه سینما و آقای پورصمیمی دستیار یا معاون بودند.من توسط همکاران خودم و در خانه سینما به اتهامات واهی بازجویی و مواخذه شدم. آقای پورصمیمی که در نقش بازجو وارد شده بود با سوء‌استفاده از موقعیت خود به من تعرض کرد. روزگار سختی بود و من هیچ نگفتم. هنوز پس از ۲۵ سال روح و روانم از این حادثه تلخ التیام نیافته و آزرده است.به یاد داشته باشیم اگر ثروت، شهرت و قدرت مهار نشود، اگر اخلاق و قانون اقتدار نداشته باشند، این فساد است که همه جا با قلدری حکومت می‌کند.

۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر پایتخت را دریابیم!
مدیرعامل سابق سازمان آتش‌نشانی تهران:۱۲۹ ساختمان در تهران شرایط «بسیار پرخطر» دارند‌ که هر چه زودتر باید اقدام فوری درباره آن‌ها انجام شود.قوانین حاضر، جامعیت و تأثیرگذاری لازم را برای ایمنی شهر ندارند که از مجلس می‌خواهیم در قوانین مربوط به ایمنی بازنگری داشته باشند و وقت اصلاح قوانین در حوزه ایمنی رسیده است.ورود دادستان به این موضوع می‌تواند نویدبخش تسریع در انجام اقدامات و الزاماتی باشد که نه تنها توسط مالکان یا بهره‌برداران بلکه توسط تمام دستگاه‌های مسئول باید در این حوزه صورت گیرد.

امام جمعه شیراز: نفوذی های دشمن می گویند، تمام کنید
آیت‌الله لطف‌الله دژکام:چرا بعضی‌ها زمام خود را دست شیطان بزرگ داده‌اند و هر طرف که بگوید می روند؟ مگر امام راحل نفرمود آمریکا شیطان بزرگ است و رهبر عظیم الشأن ما امروز همان مسیر را که مبارزه با استکبار آمریکایی است ادامه نمی دهد؟چرا برخی متوجه نیستند و نفوذی دشمن شده اند و می گویند تمام کنید. چه چیزی را تمام کنیم؟ آیا جنگ بین حق و باطل تمام شدنی است؟ آیا حق و باطل با هم صلح می کنند؟ خیر. مبارزه بین حق و باطل تمام شدنی نیست.ما پای این قولی که خدای متعال از ما گرفت آیا ایستادگی می کنیم یا خیر؟ که فرمود " أَنْ لَا نَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ "، ما شیطان را نمی پرستیم و اطاعت از شیاطین نمی کنیم و فرمان شیاطین انس و جن را نمی بریم. به خدا قول داده ایم و پای قول خود می ایستیم.

ابوطالبی با انتقاد از مقاله کیهان: سیاست خارجی شأن ملی خود را از دست داده است
حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور سابق با انتشار توئیتی نسبت به پیشنهاد روزنامه کیهان درباره توقیف کشتی کره جنوبی هشدار داد. او نوشت:رها شدن مذاکرات هسته‌ای، تداوم تحریم‌های فلج‌کننده، بی‌سرانجامی برجام، مخالفت با مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا، روابط با عربستان و جهان عرب، روابط با ترکیه و دیگر همسایگان چون آذربایجان و…، نتایج مشعشع فشارهای داخلی و سیاست‌های سرمقاله‌ای در کشور است.اکنون نیز مهم نیست که تهدیدهای بستن تنگه‌ی هرمز و چالش‌های کشتیرانی آزاد، چه مفاهیم ‌و خطراتی را برای امنیت ملّی ایران پدید می‌آورد! بلکه مهم این است که نشان داده شود که فشارهای داخلی و سرمقاله‌های روزنامه‌ای، سیاست خارجی کشور را تعیین می‌کنند.این امر، یعنی سیاست خارجی، شأن ملّی‌بودن خود را از دست داده است و از دست‌دادن شأنِ ملیِّ سیاست خارجی، یعنی سقوط به درون باتلاق کش‌ و قوس‌های جناحیِ سیاست داخلی و این یعنی سعایت به جای سیاست، لجاجت به جای‌ درایت، و بی‌مسئولیتیِ جناحی به جای مسئولیت پذیری ملّی!

گرانی‌ها را امتحان الهی می‌خوانند؛ یادشان رفته که پیش از این چه می‌گفتند
روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به سخنان آقایان کاظم صدیقی و احمد خاتمی نوشت: اینکه برخی از محترمینِ تریبون دار، می‌گویند، گرانی هست اما مسئولان دلسوزند! خب تا وقتی نتوانند از سوز دل مردم اندکی بکاهند، دل سوز بودنشان چه سودی برای جامعه می‌تواند داشته باشد؟برخی دیگر هم همچنان پای خدا را به میدان گرانی می‌کشند و امتحان الهی می‌خوانند وضع موجود را. یادشان نمانده است انگار پیش از این چه می‌گفتند در برابر گرانی! ولی مردم یادشان هست و رسانه‌ها ثبت کرده‌اند. چقدر خوب است آقایان که می‌خواهند امروز در این موضوع صحبت کنند، فرمایشات سال‌های قبل خود را رصد کنند و سنجیده بگویند تا حرفشان خریدار پیدا کند در این بازار گرانی.باری، دل سوزی خوب است اما کافی نیست چنان که پیشترها هم نبود. خوب و دل سوز بودن کافی نیست باید توانمند بود و سوز دل مردم را که در حال کباب شدن است، به نسیم تدبیر، کمی فرو نشاند.

اعلام آمادگی احمدی‌نژاد برای کمک به رئیسی
بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: احمدی نژاد هیچ گونه سهمی در دولت رئیسی ندارد بلکه حضور برخی وزرای دولت او به دلیل صلاحدید شخص رئیس جمهور است.وی ادامه داد: احمدی نژاد در دیدار خود با رئیسی در جلسه مجمع تشخیص تاکید کرد که از هیچ کمکی به دولت وی دریغ نمی‌کند.بیگی افزود: احمدی نژاد هیچگونه سهمی در دولت رئیسی ندارد بلکه حضور برخی وزرای دولت او به دلیل صلاحدید شخص رئیس جمهور است و لذا نمی‌توان که دولت رئیسی، دنبال روی دولت احمدی نژاد است.

واکنش مهاجرانی به حادثه متروپل
عطاءالله مهاجرانی به ماجرای متروپل واکنش نشان داد و نوشت: نخستین پرسشی که به ذهن می‌رسد، این است که چرا نام برج «متروپل» بوده است؟! فرهنگستان زبان کجاست؟ آیا هر کسی می‌تواند هر نامی خواست، با هر زبانی و واژگانی بر برج یا موسسه خود بگذارد؟ نظارتی بر کاربرد زبان و واژگان نیست؟

مرغ های بدون مشتری صادر می شود
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعرفه صادرات مرغ و تخم مرغ حذف شده و در صورت وجود تولید مازاد، صادرات آزاد است.

یک لیتر شیر دامدار ایرانی را نمی‌گذاریم روی زمین بماند
ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که خرید تضمینی در هر لحظه‌ای که نیاز باشد انجام می‌شود، عنوان کرد: در مورد شیر هم همین طور هست، البته ما فقط خودمان در میدان نیستیم و با شرکت‌های بزرگ صحبت کرده‌ایم و صنایع لبنی به میدان آمده‌اند و با شعار این که "ما یک لیتر شیر دامدار ایرانی را نمی‌گذاریم روی زمین بماند" شروع کرده‌اند، سازمان تعاون روستایی هم در میدان برای جذب شیر اقدام می‌کند.

شرط و شروط وزیر صمت برای خریداران سهام خودروسازان
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای واگذاری سهام دو خودروساز کشور برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و سندی در دست تدوین است که بر اساس آن اهلیت، توانایی، تخصص و تعهد خریداران این سهام به‌عنوان مهم‌ترین شروط در نظر گرفته خواهد شد.

تداوم دلار ۴۲۰۰ به شکل سابق دیگر ممکن نبود
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید نحوه اجرای سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و زمان اجرای آن اصلی‌ترین ابهام‌هایی است که برای کارشناسان و فعالان اقتصادی به وجود آمده است. مجیدرضا حریری اظهار کرد: در این تردیدی وجود ندارد که تداوم اجرای سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی به شکل سابق دیگر ممکن نبود و تقریبا هیچکس با اعمال اصلاحات تازه در این فرایند مخالفتی نداشت اما اینکه این ارز چگونه حذف شود، سوال مهمی بود که در این حوزه مطرح می‌شد.

وام اجاره ۱۸ درصدی بیشتر به سود بانک هاست تا مستأجر
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: طبق اعلام برخی مشاوران املاک، مصوبه تعیین سقف اجاره بها سبب بروز درگیری‌هایی میان موجر و مستأجر شده است. رفتارهای دستوری در بازار مسکن سبب کوچ سرمایه گذاران از بازار املاک کشورمان به برخی کشورهای همسایه از جمله ترکیه شده است. بنابراین نباید با روش‌های دستوری از مستأجر حمایت کرد بلکه باید با روش‌های تشویقی مانند معافیت‌های مالیاتی از موجران حمایت کرد. خسروی یکی دیگر از روش‌های حمایتی را اعطای تسهیلات ودیعه مسن با نرخ سود ۴ درصد و یارانه‌ای دانست و افزود: در حال حاضر قرار شده تا وام ودیعه مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد اعطا شود که کار اشتباهی است؛ قرار بود صندوق توسعه مسکن راه اندازی شود و از محل دریافت مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات خانه‌های خالی و مالیات خانه‌های لوکس، مابه التفاوت نرخ سود وام ودیعه مسکن یارانه‌ای با نرخ سود ۱۸ درصد جبران شود که تا کنون این اتفاق رخ نداده است. به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک، وام ودیعه مسکن ۱۸ درصدی بیشتر به سود بانک هاست تا مستأجر.

شماره گذاری سمند و تیبا متوقف شد
سرهنگ محمدعلی زارع معاون فنی مهندسی پلیس راهور  گفت: با توجه به اینکه سمند و تیبا در حال حاضر در لیست تاییدیه استاندارد وجود ندارند، پلیس هم بر اساس آن تکلیف قانونی، قطعا خودروهایی را که بی کیفیت است و نقص و مشکلاتی دارند شماره گذاری نخواهد کرد. وی افزود: در قانون برای هر دستگاه تکلیف مشخص شد و بر اساس آن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است پس از اخذ تاییدیه‌های سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست به شماره گذاری خودرو اقدام کند. همچنین اگر نقصی در رابطه با خودرو و یا راه توسط کارشناسان تصادف بررسی و مشخص شود، افرادی که قصور دارند قصورشان لحاظ و به مراجع صالح معرفی خواهند شد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال کم شد
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۲۰ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵.۹۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱.۹۳ میلیارد دلار است که ۲۵.۵۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۰۶ میلیارد دلار است که ۷.۴۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۱.۴۳ میلیارد دلار است که ۸۷.۱۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

روس‌نفت : از وزارت خزانه‌داری آمریکا شکایت می‌کنیم
میخائیل لئونتیفسخنگوی شرکت روس‌نفت، غول نفتی روسیه، در گفت‌وگو با روزنامه ودومستی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از وزارت خزانه‌داری آمریکا شکایت کند. لئونتیف در این‌ باره گفت: «ما از منافع‌مان در دادگاه دفاع خواهیم کرد. هر آنچه بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، می‌گوید دروغ‌های عمدی غیرقابل اثباتی هستند که رنگ و بوی خودخواهی دارند، چون از نقطه‌نظر منافع دولت کنونی آمریکا، او (بلینکن)‌ در تمام حوزه‌ها شکست خورده است.» 
بلینکن، چهارشنبه گذشته اعلام کرد، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه شبکه بین‌المللی درگیر در قاچاق نفت و پولشویی اعمال کرده است. 

پیش بینی صادرات 9 میلیارد دلاری ایران به عراق
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به اینکه واردات ما از عراق نیز افزایش یافته است، گفت: واردات ما از عراق حدود 400 میلیون دلار بود که با توجه به اینکه بخشی از کالاهای مورد نیازمان را از طریق منابعی که در عراق بود، تامین کردیم در نتیجه واردات کالاهای اساسی ما از عراق افزایش یافت و به حدود یک و نیم میلیارد دلار رسید. آل اسحاق افزود: در زمینه گردشگری و زیارت هم وضعیت در حال بهتر شدن است و مذاکراتی نیز برای برداشته شدن ویزا انجام شده که با این شرایط پیش‌بینی می‌شود زوار بیشتری نسبت به سال‌های قبل در مراسم اربعین حضور یابند. رئیس اتاق مشترک ایران و عراق بیان داشت: در مجموع روابط تجاری ما با عراق از شرایط خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود که صادرات ایران به عراق در سال جاری به بالای 9 میلیارد دلار برسد. 
 
کاهش عرضه نوسازها به بازار مسکن
دنیای اقتصاد گزارش داد: بررسی فایل‌های فروش عرضه شده به بازار مسکن مناطق ۴ و ۵ شهر تهران که بخش زیادی از واحد‌های مسکونی مصرفی شهر تهران در این مناطق قرار دارد حاکی است در روز‌های اخیر تنها تعداد محدودی واحد مسکونی نوساز و کلید‌نخورده به بازار فروش این مناطق عرضه شده است. در مقابل، اما عمده فایل‌هایی که در روز‌های اخیر به بازار فروش این مناطق عرضه شده اند واحد‌های با عمر بنای بالاتر از ۵ سال بوده اند که در این میان سهم واحد‌های با عمر بالاتر از ۱۵ و حتی ۲۰ سال نیز قابل توجه است. منطقه ۵ شهر تهران، بیشترین سهم از معاملات خرید مسکن پایتخت را دارد که معمولا حدود ۱۵ درصد از کل معاملات خرید آپارتمان در هر ماه در بازار مسکن این منطقه انجام می‌شود. این در حالی است که منطقه ۴ نیز به عنوان مصرفی‌ترین منطقه نیمه شرقی تهران در فهرست چهار منطقه اول به لحاظ بیشترین سهم معاملات خرید آپارتمان قرار دارد و در عمده موارد بعد از منطقه ۵ بیشترین حجم خرید‌های مصرفی از بازار مسکن شهر تهران دراین منطقه انجام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۰۷
چه نفوذ و قدرتی داره مالک متروپل پلیس هم آمده کمکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
فساد مطلق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
واقعا متاسفم که برای عطالله مهاجرانی ، فقط نامگذاری متروپل جهت ساختمان آوار شده و عامل کشتار دهها نفر از مردم عزیز و مطلوم ابادان شده ، اشکال داشته!!!؟؟؟

و میزان رانت و فساد و ناکار امدی و هرج و مرج بی قانونی برای اقلیت خودی های مافیای قدرت و ثروت ، حتی برای یک اشاره کوچک جناب مهاجرانی !!! اهمیتی نداشته!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
چشمهات رو باز کن
نوشته "اصرار جمعیت برای ورود به محدوده برج تخریب شده متروپل اعتراض را به خشونت کشاند "
کمی تفکر
چه داغونیم ما
الکی به هر نظر تشنج برانگیز نظر مثبت می دیم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
خلاصه ی مطلب رسالت: پیچش دست خودمونه!!!
به نظرم همه مردم رو اعدام کنید که خیالتون راحت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
گل گفتی من حاصرم واقعا مرگ بهتر از این زندگی هست
ناشناس
| Tajikistan |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ما نگرانم یه وقت مسولین بر علیه مردم بی کفایت تظاهرات کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
والا
فارس گوشاش سنگینه ...یه چیزایه دیگه هم مردم می گفتن ....
به اصطلاح «صاحبان مستطیل سبز» که عنوان ملی را هم یدک میکشند ، زشت بود تعدادیشان که مسلمان هم هستند به احترام یکصدهزار کودک ، در همین مستطیل سبز حضور میافتند ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
احسنت به آدم های مورد اشاره شما که نیامدند و در جائیکه باید عزا می گرفته شادی کنان در آن مراسم شرکت نکردند و آنهایی هم شرکت کردند شاید از روی غفلت بوده انشاالله آبادانی ها به حساب تهران نگذارند زیرا از شهرستان های مختلف اجتماع را ساخته بودند
کیهان چی داری میگییی
کجایییییییس بیدار شو صبح شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
کیهان هیچ وقت بیدار نخواهد شد جون خود را به خواب زده
رسالت کم ماتده بگوید امام حسین کجا و امام صادق کجا
بسوزد پدر سیاست که بخاطر ان امامان بزرگوار هم طبقه بندی میشوند. خوب البته هدف همه چیز را توجیه می کند حتی امامان را
جناب عطاخان از اینجا رانده شده ای واونجاهم درمانده شده ای. دیگه اینجورشکرخوریا بهت نمیاد. ضمنا نه اسم نه فامیل خودت فارسی نیست عربی است.. مگراینکه مثل برخی حضرات فارسی را زیرمجموعه عربی بدانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
آقای مهاجرانی اگر راست راستی دلت برای فرهنگ ایران می سوزد تشریف بیاورید ایران زندگی کنید؛ و واژگان زیبا برای این ویرانه های فراوان انتخاب کنید.
نوید محمدزاده دوزاری و زن بدتر از خودش. خاک بر سرشون واقعا
من بودم راهشون نمیدادم بیان ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
الحمدالله پخی نیستی که تصمیم بگیری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
خوب شد کاره ای نیستی
اقای وزیر کار اون جلسه کذایی در هیئت دولت برای تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز برگزار نشده؟؟؟؟
جناب مهاجرانی تو وقتی سالهاست حتی جرات یکبار سرزدن به ایران راهم نداشتی واسه چی و واسه کی انقدر حرفای خوشمزه یابه عبارت بهتر خودشیرین کن میزنی؟
وقتی اوایل انقلاب جوانان بیست وجندساله وبیتجربه رادرسمتهای مهم منصوب میکردند واین باعث آشفتگی مدیریت کشور واعتراض مردم میشد این مسئله مطرح شد که مهم تعهداست نه تخصص. که شهیدچمران درسخنی تاریخی گفتند کسی که تعهدداشته باشد کاری راکه تخصص آنرا نداشته باشدقبول نمیکند. حال وضعیت تجربی وتخصصی تعدادی ازوزراومدیران ارشد دولت سیزدهم را درنظر بگیرید که با کارهای ناشیانه خودچه مشکلاتی درست کرده اند بعد شمارمدیران متعهددولت سیزدهم را حساب کنید.
تحریم سپاه به برجام ‌چه ربطی داره؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
نداره ولی میشه ربطش داد و ربطش دادن، چنانکه الان شده گیر اصلی مذاکرات
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
فعلا که گویا سپاه به همه چی ربط داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
داستان مسافر و سوراخ کردن قایق رو مرور کنی ربطش رو میفهمی
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
باید کمی در موردش اطلاعات کسب کنی تا بدانی چه ربطی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
چون تحریم کاغذ پاره است
اگر مذاکره ای میشه برای منافع خودشونه نه ملت
الان عده اي خوشحالند كه براي اين شوي برگزار شده در استاديوم آزادي چه جمعيتي رفته بود!البته اين جمعيت با فراخوان و استفاده از وسايل نقليه از قبل آماده و همراه با پذيرايي بود!بايد ديد اگر قرار بود مثل مسابقات ورزشي براي ورود به استاديوم بليط فروخته شود و هر كس با وسيله خود بيايد و پذيرايي و تبليغي هم در كار نباشد چند نفر خواهند آمد؟!!
عجیب بود کیهان اینقدر صبر کرد و بعد واکنش نشون داد قبلا خیلی سریعتر واکنش نشان می داد !
هیچ کشوری محصولات ایران را نمیخرد
این یکبار را کیهان خیلی هم بیراه نگفته. از شئونات که بگذریم بنظرم کار این دو بازیگر بی کلاسی هم بود ' بهتر بود مثلا به نشانه سپاس دستهای همسرش را می فشرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
بابا باکلاس
بازم روشنفکرای عقل کل اومدن نشستن به تحلیل و بررسی
میشه بفرمایید سوت و کفی که میزدند مربوط به جشن بود یا عزا بود یاچیز دیگه...ی طرف ایران در حال عزاداری هستند و اینجا د رحال سوت و کف زدن... می تونستید زمان دیگری این سرود را اجرا کنید. به نظر شما دل امام زمان از حرکت شما خرسند بود؟
جهت اطلاع روزنامه رسالت که جشن سلام فرمانده را توجیه کردند بعرض می رساند : در تقویم قمری، آغاز یک روز از غروب روز قبل آغاز می شود. اما در تقویم شمسی آغاز یک روز از ابتدای بامداد شروع می شود. بنابراین غروب پنجشنبه یعنی آغاز روز جمعه که شهادت امام صادق ع بود
روزی جوانی نوار یکی از خواننده های زمان شاه را برای تکثیر به نوار فروشی داد، نوارفروش از محتوا پرسید گفت نوار نوحه است وقتی برای تست گذاشت دید ترانه است ! جوان با خوانن نوار شروع به سینه زدن کرد و کفت ببین نوحه می خونه! حال شده قضیه آنهایی که شادی ورزشگاه آزادی رو در شب شهادت سرود غمناک می نامند! آن چرخنده کم بود سرود قر بده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
اوه اوه چرخنده گفتی . حال تهوع بهم دست داد.
اون خانم ها با اون بزک و ارایش تو سلام فرمانده کسی رو تحریک نمی کردن؟
مهاجرانی در مأموریت یک کشور در ماتم است تو نشسته ای در این وانفسا به اسم مترو پل گیر داده ای !!؟اگر اسمش را مثلا ایرانی اسلامی انتخاب می کردند فرو نمی ریخت .
مگر تحریم ها نعمت نبود؟ پس چرا اینقدر زور میزنید که سپاه را از لییت خارج کنید؟
آقا چی شد ،تحریما که اثر نداره
آقا ما مردمو از تحریم دربیارید،سپاه بمونه دیگه و بشه اسوه مقاومت در برابر تحریم ها،بعد اون همه اتفاقات خوب که تحریم داره برا سپاه اتفاق بیفته،ائمه جمعه رو هم بفرستیم همراه با سردارهاشون درباره پیشرفت در دوران تحریم به خودشون بگن و خوش باشن.
الآن نمیدونم چرا بحث رفع تحریم شده اومدن مسائل خودشونو به معیشت ما گره زدن،
خانم‌ ریاحی بعد از ۲۵ سال یادش افتاده که بهش تعرض شده ان هم‌ درست وفتی که ان اقا به جشنواره کن راه یافته. حسادت هم حدی داره.
بابا مگه فرماندهان سپاه نمیگن تحریم نعمته و سپاه در سایه تحریم بهتر رشد کرده؟! حالا که تحریم نعمته چرا اصرار دارن سپاه از این نعمت محروم بشه و از لیست تحریم ها حذف بشه ؟!
عجب موجودیه این مهاجرانی ، با این وضعیت عزای آبادان ایشان مشکلش نام برج است نه کشته شدن مظلومانه مردم.
خدایا کجایی ؟
این آقای مهاجرانی چه وجاهتی داره که شما سخنان گهربارش رو با نشر میکنید؟
آقای عطاا..
هم کلمه "مترو" رایج و قابل استفاده هست و هم کلمه "پل". حالا ترکیبشون چرا مشکل داره؟
عدم حذف سپاه از لیست یعنی به سرانجام نرسیدن احیای برجام اقایان سپاه در بیانیه رسمی گفت تحریم سپاه را به برجام یعنی معیشت مردم گره نزنید این تعارف بود یا وافعیت اگر استراتژی گران کردن ارزاق روزمره مردم برای مفابله با استمرار تحریم بوده است احتمالا بر گرفته از همان حرکت دولت احمدی نژاد در کوپنی کردن بنزین است روزگار مردم را با گره ها گره نزنید اقتصاد را گره گشاه می خواهد نه گره های کور اندر کور شرایط روز بروز دارد هیجان زده تر می شود و از کنترل خارج می شود دیروز مردم بدلیل گرانی ندای نخریدن سر دادن امروز دولت صادرات اقلام اساسی را بدون عوارض آزاد می گدارد این یعنی دهن کجی به مردم اگر چرخ روزگار داد تیغی بدستت هرچه خواهی ببر اما نان مردم نبر اقایان مواطب باشید نزدیک به دو سال سر اینکه برجام باشد مردم را سرکار گداشتید اینقدر با دولت کلجار رفتید وزیرش را تهمت و ادیت کردیئ اخرش هم مصوبه مجلس را بعنوان آخرین چماق زدید توی سر دولت حال هم دارید با انبوهی از مشکلات اقتصادی قصد دارید که تحریم ها را پیچیده تر و مملکت را شکننده تر کنید از عافبت این همه مشکلات ما که وحشت داریم بدترین اشتباه را در افزایش حقوق ها ی بی پشتوانه کردید تورم را سرعت دادید و حال در پیچ و خم حوادثی همانند کرونا و حمله روسیه به اکراین و مفت فروشی نفت و دزدیدن نفت کش ها توسط آمریکا شرایط آنطور که پیش بینی می شد پیش نمی رود اگر فتیله جنگ روسیه با اکراین پائین کشیده بشود مطمئنا اینبار فشارهای حداکثری با کمک دمکراتهای که تا حال دنبال رفع مشکلات تحریم و هسته ای بودند باید تمام پیش بینی ها را دور ریخت و فکری برای حفظ هستی این کشور کرد آقایان تا دیر نشده بخودتان بیایید تنش ها داخل و خارج بخوابانید همزمان در چند جبعه جنگیذن عاقلانع نیست .
ملت ایران باید منتظر بماند تا سپاه از لیست تروریستی آمریکا خارج شود .این که به عمر نوح هم قد نمی دهد پس بی خیال برجام .
اینهمه خشونت نسبت به این مردم داغ دیده و فلک زده به دور از انسانیت است......!!!
رنج های خوزستان تمامی ندارد !!!! چرا به زخم این بیجاره ها نمک میپاشید؟؟؟؟ متاسفم
جشنواره های سینمایی خارج از ایران برای بازیگر نمایان ایرانی بیشتر محل ادعای برائت جویی از جامعه و سیاست ایران شده است. اینکه بازیگرنمایان وانمود می کنند رابطه ای با جامعه و سیاست در ایران ندارند و یک یا چند سطح بالاتر و با فرهنگ تر از جامعه و سیاست در جامعه خود می باشند. خوبی این امر این است که غربی های دقیقاً متوجه این وانمودگرایی وتظاهر بازیگر نمایان می شوند.
واقعاً درجمهوری اسلامی عمل قبیحی هست که خانم هنرمندی رابه بهانه ارشاد و هدایت به دفتر خودشون ببرند و به او تعرض کنند. وقتیکه حرفهای خانم ریاحی راشنیدم از ایرانی بودن خودم شرمنده شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
این خانم هم خیلی کار ها کرده که باید بابتش شرمنده باشه
آقای مهاجرانی نه به تک زبانی در ایران، آری به آموزش زبان اقوام در مدارس
چرا در آمریکا برای این اتفاق تظاهرات نشد؟
حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت محلی روز ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ رخ داد و بخشی از برج‌های چمپلین جنوبی، یک ساختمان آپارتمانی ۱۲ طبقه، در ناحیه سرفساید در حومه میامی، ایالت فلوریدا ایالات متحده آمریکا فروریخت. بر اثر این حادثه دست کم ۹۸ تن کشته شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ساختمان چند ساله بود ؟ هر چی بود ۳ ساله نبود 30 ساله بودسال ۹۴ میلادی ساخته شده بود
تابناک شما میگی شعارها اینا بود. ولی ما می‌بینیم چیزای دیگه ای بود. نمیدونیم چشم خودمونو قبول کنیم یا حرف شما رو
برجام را گروکشی نکنید.
اولا که بحث سپاه ، بحث هسته ای نیست پس خودتان خارج از برجام درخواست کردید و باعث ادامه تحریم ها شده اید.

بحث سپاه بجث خارج از برجام است. همانند اینکه ایران برخی نظامیان آمریکا را تحریم کند. شما میتوانید اینکار را بکنید نه اقتصاد ایران را بباد دهید.
جناب نماینده قصر شیرین به نظر می رسه این شما هستی که حرف دل خودت رو می زنی اتفاقا مردم معتقدن تحریم سپاه هیچ ربطی به برجام نداشت وتنها برای سنگ اندازی پیش پای مذاکرات به میان آمده .مردم جان به لب هستن بیش از این مذاکرات را با شرط وشروط خلق الساعه کش ندید وبگذارید به نتیجه برسد .
کیهان!
طبق معمول، فقط برای مخاطب خودت که اقلیت مطلق هست مینویسی، ولاغیر.
اقاىً كيهان جاى شما در بين ايرانيان نيست
شما برگرد با زمان در ١٤٠٠ سال پيش در بين هم قطار خودتان
من با اصل موضوع سلام فرمانده ، مخالفتی ندارم که هیچ اگه خودجوش و خواست قلبی مردم باشه ، خیلی موافق و مورد تشویق قرارمیدم اما چند نکته نامفهوم و جای سوال برایم باقی گذاشت : ۱) اگه ازاین جمعیت بیشتر خواهان اجرای کنسرتی از یه هنرمند مجاز باشند آیا درهای ورزشگاه آزادی برای اونها هم باز هست ؟ ۲) آیا مدیریت ورزشگاه که یه مکان دولتی هست و وابسته به وزارت ورزش همانجور که برای میزبانی تیمهای دولتی پرسپولیس واستقلال از اونها اجاره کلانی دریافت می کنه از متولیان این همایش هم اجاره گرفته ؟ ۳) وقتی تمام فدراسیونهای جهانی مانند فوتبال و والیبال از مسئولین ایرانی خواستند برای مسابقات ورزشی یه مکان را به خانمها اختصاص دهند و پذیرای تماشاگران خانم هم باشند ، از سوی همه تصمیم گیرندگان مسئول و غیر مسئول با مقاومتی بیسابقه روبرو میشوند و آنرا خلاف شرع و دین و محاربه با خداوند میدونند چطور برای این مراسم ( سلام فرمانده ) همه بصورت خانوادگی و کیپ به کیپ و مختلط حضور پیدا کردند و بدون مخالفت و هیچ حاشیه پایان یافت و مردم اصالت و نجابت خود را نشان دادند اما اگه خانمها از این تعداد کمتر و در جایگاه اختصاصی به تشویق تیم مورد علاقه خود بپردازند مرتکب گناه کبیره میشوند ؟ این تفاوت در کجاست ؟ ۴) اگه همه هر توجیه و سرپوش برای این قضیه بذارن را شاید بشود یه جوری (حتی اگه بدونیم که از روی صداقت نیست ) قبولش کنیم اما برایم پذیرفتنی نیست که تا الان که چند روز از قضیه میگذره سردمدار مبارزه با فسق و فساد و فجور کشوره که از دیگاه ایشان ورود همزمان خانمها و آقایون حتی در جایگاههای جدا در ورزشگاه نفوذ فرهنگی امریکا و انگلیس و اسراییل هست و اونها بنیان اسلام را از این طریق نشانه گرفته اند چرا تاکنون ما را از راهنماییهای خود محروم نموده اند یعنی ایشان تصاویر خانمها و دختران شرکت کننده در مراسم را ندیدند که چکونه بالا و پایین میپریدن و به همخوانی مشغول بودند اینجا هیچکس از دیدن اونها به گناه نیفتاد ؟ البته لازم به ذکر آنکه از جانب اینجانب ( نگارنده ) زنان و مردان کشورم نجیبترین مردم جهانند در تمام جهان یه عده مریض و کثیف و آشغال وجود داره ولی هرگز یه فرش رو برای وجود یک حشره در آن نمیسوزانند بلکه اون حشره را از بین میبرند وقصدم از نگارش این متن نشان دادن سیاست یک بام و دو هوای مسئولین و ۰۰۰ هست و دوست دارم به کرامت زن و مرد ایران احترام بذاریم و یکنفر را در یه جا ضد اسلام ودر جایی او را اسوه اسلام ندونیم همه خواهران وبرادران، مادران و پدران و دختران و پسران ما نجیب ، بسیار ناموس پرست ، باغیرت و با شرف هستند همانگونه که مردمان خراسان اینچنین هستند و هرگز یه عده فاسد و آشغال به تمام معنا ، ویترین مردمان محترم آن سرزمین و منطقه استحفاظی آقای علم الهدی نیستند ، بیایید چشمان خود را بشوییم و به همه با یک نگاه بنگریم و در قضاوت انسانها دنبال منافع شخصی نباشیم ۰
جناب عطاالله مهاجرانی فرهیخته مهاجرت کرده ، یعنی شما از آنسوی آبها هیچ مشکلی در فاجعه ساختمان متروپل مشاهده نکردید و از دادن یه پیام تسلیت و ابراز همدردی هم خودداری کردی و مسئله به این مهمی را از اونجا کشف کردین و آنرا به مسئولین تذکر دادین یعنی اگه اسمش بود ساختمان عطاالله ، این بنا تخریب نمیشد ما چطور این لطف و مرحمت شما را جبران کنیم حتما باید طی مراسمی شکیل از حضرتعالی تجلیل غیابی شود چرا که به کلاس شما نمیخوره که به ایران تشریف بیاورید ، آقاجان اگه جنابعالی از سرزمین ازما بهتران گهگاهی این پیامهای گرانقدر خود را نفرستی کسی نمیگه احتمالا فلانی مرده ، شما با دلارهایی که با جون کندن و کار در معادن ایران بدست آوردید در اروپا حال کنید و به ریش ملت ایران بخندید و خاطر مبارک را آزرده نکنید و فرهنگ ایران را بذارید برای اونهاییکه در این کشور زندگی میکنند و ما هم حتما افتخار میکنیم به امثال شما که یه موقع وزیر ارشاد این مملکت بودین ، ایران بیشترین ضربه را از شماهایی خورده که هر موقع از قدرت و جولان افتادید شدید اصلاح طلب و حامی مردم ، به گواه تاریخ و با مراجعه به آرشیو اونموقع که شماها صاحب قدرت بودین بیشترین ضربه را به مردم و کشور زدید همانند موسوی خویینیها ، ابراهیم یزدی ، کروبی ، موسوی و ۰۰۰۰ اکثر شماها بعد از اینکه از اریکه قدرت افتادین شدین اپوزوسیون و اصلاح طلب ، مردم از شما باری به هر جهتها هم کم نکشیدن ۰
نماینده بیچاره خبر نداره که وزیر امور خارجه هم گفته موضوع یحریم سپاه یک موضوع فرعیه. فک میکنه مصوبه دستوری مجلس بر ضد برجام خیلی جدیه!!
در حال حاضر سپاه بخاطر خدا و در جهت ایثار و خودگذشتگی نیازی به خارج شدن از لیست ندارد، مومن که نباید به غیر مومن التماس کند. یعنی شما اینقدر به امریکا اهمیت می دهید که پافشاری می کنید تا سپاه از لیست خارج شود، پس عزت شما کجا رفته ، به مومن فقط خدا عزت می دهد
میگه سلام فرمانده "سرودی است که نغمه‌های آن تماما از نوحه‌های امام حسین برداشته شده" در حالی که پر از فحاشی به عربستان و دیگران است. معلوم میشه خودش هم یکبار تا آخر سرود رو نخونده!!
"مرغ های بدون مشتری صادر می شود" جناب معاون وزیر جهاد کشاورزی لطفاً بسیار شفاف بفرمایید که مرغ و تخم مرغ های به قول شما مازاد را به چه قیمتی صادر می فرمایید به همان قیمت به مردم خودتان بفروشید.
ده ها انسان جونشونو از دست دادن، جناب انگلیس نشین از سعودی بورسیه بگیر سراغ فرهنگستان زبان رو می گیره. اف بر تو اصلاح طلب
رفتار الهام چرخنده نشون نمیداد این سرود اشک کسی و در بیاره
مصرف شیر و مرغ و ... به خودی خودش کم میشه (بعلت گرونی)، تا میتونید صادر کنید ببینید کدام کشورها از شما میخرن
سازمان استاندارد ثابت کرد که زیر مجموعه خودروسازان هست زیرا سایپا و ایران خودرو از چند وقت پیش بعلت حاشیه سود پایین قصد داشتند دیگر تولید تیبا و سمند را ادامه ندهند ولی امروز جهت جلوگیری از اعتراض اینکار را توسط سازمان استاندارد انجام داد و گرنه کجا میشه وانت پراید استاندارد باشد ولی تیبا نه ، اریسان استاندارد باشد ولی سمند نه
عشق جاااانم، امام زمانم
شامگاه جمعه حدود دویست نفر از مردم ماهشهر ..
تابناک چه قشنگ افراد را شمرده است که حدود 200 نفر بوده است .مطمنی تابناک جان درست شمردی
یکی رو تو ده راه نمی دادن سراغ خونه کدخدا رو می گرفت. شده حکایت آقای مهاجرانی .
شلیک هوایی یعنی اگر متفرق نشید اینبار مستقیم شلیک می کنیم
آقای کیهان!
مگه مشمئز کننده تر از این هم داریم که روزنامه اقلیت، در کمال وقاحت خودش رو سخنگوی رسمی اکثریت یک ملت
جا بزنه؟!!!
خوش بحال نوید محمد زاده روزنامه کیهان ازش ایراد گرفت .
ماهم /یک امشب شب عشقه همین امشبو داریم / را که شعری سوزناک است زین پس با گریه می خوانیم.پس آن را هم پخش کنید.
کسانی که با مفهوم عذر بدتر از گناه آشنا نیستند مطلب روزنامه رسالت در مورد تقارن روز سلام فرمانده با شهادت حضرت مولی امام جعفر صادق ع مطالعه فرمایند.
اقای معاون وزیر مرغ زیاد نشده که دستور صادرات میدهید بلکه قدرت خرید مردم کم شده برای مردم کاری کنید.
اما در صفحات مجازی کلیپی هست که یکی از افراد گارد ویژه به عتاب میگه برو عقب برو عقب و ناگهان شلیک مستقیم به سمت افراد میکند چرا ابن کلیپو نذاشتی تابناک
روزنامه رسالت چه خوب توجیه می کند !!!!!!!
مدیریت کشور در نهایت بی کفایتی میباشد
دغدغه‌های مهاجرانی اون هم در این زمان واقعاً دوست داشتنیه
خطاب به کیهان:
فتوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی و اجازه برداشتن حجاب (در این مورد خاص برای تحصیل دروس عالی)
"با توجه به اینکه اگر دختران مسلمان و متدین دروس عالی را نخوانند تنها افراد بی بند و بار و لامذهب پست‌های مهم را اشغال می‌کنند، به افراد متدین اجازه داده می‌شود که حجاب را در خصوص مواردی که ضرورت دارد، رعایت نکنند، ولی در غیر موارد، حتما مراعات نمایند."
خانم فرشته حسینی هم کار چندان متفاوتی از آنچه در فتوای مکارم شیرازی آمده نکرده است و به عنوان خانمی محجبه در داخل کشور، در این مورد خاص که ضرورت دیده پوشش خود را کمی متفاوت انتخاب کرده است. دقت بفرمایید که برای تحصیلات جواز برداشتن کامل حجاب صادر کرده اند.
اقای کیهان هنرمند ازاده حرف بزنه ضد حاکمیت صحبت نکرد قرار نیست تو مملکت همه فقط اونچیزی که شما می پسندید صحبت کنند توهین به کسی نکنند کافی هست
یجوری شده که هرکس هرچیزی بخواد بگه باید ببینه به مذاق اقایان خوش میاد یانه برو ببین ترکیه چه خبره که مطمئنن نیستی
افرادی مث این کتایون ریاحی حال ادمو بهم میزنن...عشق و حال و سو استفاده میکنن خرشون از پل میگذره معروف میشن بعد میان حرف مفت میزنن تا دوباره سر زبون ها باشن
قابل توجه معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ مرغ و تخم مرغ تولید ایران فقط مصرف داخلی داشته و بدلیل داشتن هورمون مضر زیاد قابل صادرات نیستند یعنی فلک زده ها هم خریدار مرغ و تخم مرغ ایران نیستند و آنچه که به عراق می رود صرفا مورد خرید سازمان حج و زیارت برای مصرف زایران ایرانی هست
کی به کی ماچ کرده؟ کو ببینم؟ غلط کرده!؟
تابناک جان، بی زحمت راهنمایی کن ما چطوری میتونیم از آقای شریعتمداری شکایت کینم.؟ چون صحبت های ایشان به شدت روی اعصاب هست و به عنوان یک ایرانی دیلیل نمیبینم که این آقا هر روز از طریق روزنامه خودشان و دیگر روزنامه ها، اظهار فضل بکنند. در ضمن از شما هم انتقاد دارم چون رفتار شما شبیه یک سایت خبری مستقل نیست و انگار تبدیل به سخنگوی روزنامه کیهان و آقای شریعتمداری شده اید. ایشان بیش از 4 دهه هست که از تمامی امکانات برای پخش عقاید شوم و خرابکرانه و تفرقه انگیز خوشان استفاده میکنند. پس کی نوبت به مردم میرسه؟ کوپن حرف زدن این آقا کی تمام میشود. ؟ بی زحمت چند تا کوپن هم برای مردم کنار اختصاص بدین.
روشنفکرامون رو ببین!!!!. آقا عطای لندن نشین توی هیرو ویری آوار به جای بررسی علتهای این فاجعه گیر داده که چرا اسم ساختمون رومتروپل گذاشته بودند و فرهنگستان چرا جلوگیری نکرده؟>؟؟؟؟؟
جناب وزیر جهاد کشاورزی جوری صحبت میکنید که انگار مردم مقصرند وقتی دریافتی با ریال و خرج با دلار باشد تا یکسال آینده مردم ایران با سوء تغذیه ربرو خواهند شد فکر اساسی بکنید شما هم جزوی از همین مردم هستید.
چرا سپاه خودش جدا مذاکره نمی‌کنه، مام جدا؟ انگار خیلی خواسته‌ها فرق دارن.
مهاجرانی جون مردم روول کرده و به لفظ چسبیده؟خدایی همون بهتر که تو خارجه
خدایا مهدی را برسان.
خدایا استخوان در گلو داریم. خدایا چرا هرکسی موقعیت و جای خودش را نمی شناسد.
خدایا حالادر ک می کنم چرا عاشورا بوجود امد.
خدایا دوست دام یکی سخنرانی بدون ریا گوش بدهم.
خدایا هرکسی به اسم اسلام کارمی کند ولی از دین تو فاصله گرفته ، رسواش کن. خدایا خودت سزاشون را بده.
خدایا کسانی که صادقانه کارمی کنند و در جایی که توان و استعداد دارند مسولیت قبول کردند را حفظ کن و تعداشون را زیاد کن.
بهترین کار این است مثل دیگر کشورها ما هم یک ارتش داشته باشیم و سپاه و ارتش یکی شوند
دلم میخواد مثل شخصیت "بچه" تو سریال مهمونی ایرج طهماسب، هرچی از دهنم در میاد نثار این افراد کنم...
زمانیکه ا راده ای بر انجام امری وجو نداشته باشه‌ بهانه هم درست میشه‌ !
در مراکز‌ اصلی تصمیم‌ گیری‌ ایران‌ هیچ تمایلی به امضاء برجام نبود و نیست‌ و اینها همش بهانه است‌ و کلا رفع تحریم سپاه جزء برجام‌ نیست‌ .
حقیقت ماجرا‌ اینه که میخواستند‌ ایران از زیر بند ۸ شورای امنیت‌ در بیاید‌ و روحانی قطع نامه ها را خنثی کرد‌ بعدش اون اقلیت‌ همه کاره به همراهی‌ ترامپ‌ برجام‌ ظریف را نابود کردند‌ و نیز‌ زندگی ملتو‌ !
ما تا همسطح‌ مردم‌ لبنان‌ و فلسطین نشیم‌ این‌ مدعیان‌ تندرو‌ دست‌ از‌ سر‌ ملت‌ بر نمیدارند‌ !
بجای حاشیه امن برای مدیران نالایق توسط پلیس باید فضای ایجاد کرد که مدیران پاسخگوی اعمالشان باشند ،،نه اینکه هر کاری کردنند برای آنها

حاشیه امن بسازیم این طوری میبینند تحت هر شرایطی در امان هستند
تابی جون الهی رسانه میلی قربونت بره با این شیوه انتشار کامنتها
اگر امریکا همان شیطان مد نظرتان است و خدا فرموده تا آخر نابودیش با آن مبازه کنید .مذاکره و از لیست شیطان خارج شدن چه معنی دارد؟!!!! چرا از دشمن انتقاد می کنید و تحریمش را ظالمانه می دانید؟مگر نمی خواهیم آنها را نابود کنیم ؟ مگر در جنگ با آنها نیستیم؟ پس این التماس به دشمن معنی ندارد. دشمن کارش دشمنی است و تا زمان این دشمنی مذاکره هم معنی ندارد و خیلی مضحک است که از آنها بخواهی کاری به کارت نداشته باشند و اجازه دهند فقط ما ضربه بزنیم!!!
کاملا مشخصه که در سالهای اخیر رفتار و قلم کیهان بسیار مستهجن تر از نوید محمدزاده بوده است.
مهاجرانی خیلی وقت است از ایران دور مانده و ما که در متن حوادثیم به دلیل حجاب قرب و معاصرت سرعت و شدت فاصله گرفتن از خیلی چیزها را نمی‌بینیم. البته مهاجرانی اگر برگردد از شدت تغییرات، با تمام به روز بودنش، متحیر خواهد شد!
از سوم تا هفتم خرداد چندین خواننده کنسرت برگزار کردن فقط همه اجتماع سلام فرمانده رو دیدید و معترض شدید
این مهاجرانی مزدور لندن نشین چی میگه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر