بازدید 5181

استفاده از زنبورها برای تولید پلاستیک‌های زیستی

موسسه Humble Bee در تلاش است تا با کمک نوعی از زنبورها پلاستیک‌های تجزیه پذیر طراحی کند.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ 28 May 2022

به گزارش تابناک، موسسه Humble Bee Bio در نیوزلند قصد دارد تا با کمک زنبورها، پلاستیک‌های زیستی که با طبیعت سازگارند را طراحی و تولید کند. انتظار می‌رود اگر این موسسه موفق شود، پلاستیک‌های زیستی آن احتمالاً به صنعت نساجی پایدار تبدیل خواهد شد.

به گزارش سایت yahoo؛ موسسه Humble Bee که به تازگی ۳.۲ میلیون دلار از اسکناس‌های قابل تبدیل به عنوان بخشی از سری A خود جمع آوری کرده، در حال مطالعه زنبور ماسک دار استرالیایی است تا با کمک این نوع حشرات پلاستیک‌های مفید تولید کند. رایان گریوز، مدیر ارشد فناوری این موسسه گفت: " پلاستیک‌ها، دربرابر اسید‌ها و باز‌ها مقاوم، آبگریز، ضد آب و ضد شعله بوده و تا ۲۴۰ درجه سانتیگراد پایدار است. "

براساس گزارش‌ها، مهندسان این موسسه از یک رویکرد زیست‌شناسی مصنوعی استفاده می‌کند که شامل ورود به کد ژنتیکی زنبور عسل و شناسایی ژن‌ها و پروتئین‌های مسئول مواد لانه‌سازی است. Humble Bee کد را استخراج کرده و در تلاش است تا آن را در آزمایشگاه بازسازی کند.

تولید پلاستیک مفید

موسسه Humble Bee قصد دارد از مارس تا ژوئن ۲۰۲۳ تولید این پلاستیک را با استفاده از تخمیر در مقیاس صنعتی آغاز کند. گریوز گفت: "هنوز درجاتی از اکتشاف باقی مانده است. "

گریوز گفت: قبلاً توسط بسیاری از شرکت‌های نساجی که از لوازم داخلی استفاده می‌کنند به ما مراجعه کرده‌اند. ما می‌دانیم که شرکت‌هایی مانند ایرباس، تویوتا و فورد در تلاش هستند تا شیوه‌های اقتصاد دایره‌ای را اجرا کنند و باید به کل چرخه عمر محصولات خود فکر کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان