بازدید 4739

خیزش گرد و غبار در نوار شرقی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده باران، وزش باد شدید در برخی نقاط کشور و خیزش گرد و غبار در نوار شرقی ایران به‌ویژه زابل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 28 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۷ خرداد) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان، شمالی، مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران و البرز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:یکشنبه (۸ خرداد) علاوه بر مناطق ذکر شده این شرایط در استان اردبیل نیز پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه(۹ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات تهران، البرز و جنوب سیستان و بلوچستان، سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات تهران و البرز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران ادامه داد: از امروز تا چهارشنبه (۷ تا ۱۱خرداد) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان امروز و فردا(۷ و ۸ خرداد) در غرب استان هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و جزایر شرقی خلیج فارس وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. از امروز تا دوشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ خرداد ) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۹ خرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و۸ خرداد) شهرکرد با دمای ۲ و ۳ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۴۱ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان‌ کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار