بازدید 119040

وزارت دفاع روسیه، منشا «آبله میمون» را کشف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز فاش کرد: آبله میمون از ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در نیجریه پخش شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 28 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که دست کم ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی ایالات متحده در نیجریه وجود دارد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد: آبله میمون از آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در نیجریه پخش شده است.
در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این باره آمده است: بر این اساس، مسکو از سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌ خواهد تا فعالیت های مراکز تحت حمایت مالی ایالات متحده در این کشور (نیجریه) را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اسناد رسمی توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده است که تأیید می کند آژانس کاهش تهدیدات دفاعی ایالات متحده (DTRA) در اوکراین با تمرکز نظامی- بیولوژیکی خاص فعالیت می کند. یادداشت تفاهم پروژه UP-۲ توسط دفتر وزیر دفاع آمریکا تهیه شد: طبق این سند، نقشه برداری از عوامل بیماری زا به ویژه عوامل خطرناک در اوکراین باید انجام می شد. در این سند اشاره شده است که وظیفه اصلی این پروژه جمع‌ آوری اطلاعات در مورد ترکیبات مولکولی پاتوژن‌ های (عوامل بیماری زا) معمولی در اوکراین و انتقال نمون ه‌هایی از سویه‌ها بوده است.

گزارش مذکور می افزاید: یک یادداشت تفاهم مشابه به عنوان بخشی از پروژه UP-۱ با هدف مطالعه سایر بیماری های منتشر شده توسط بندپایان تهیه شد. در این سند به نیاز به انتقال همه مجموعه‌ های پاتوژن‌ های خطرناک به آزمایشگاه مرجع مرکزی اشاره شده است که امکان تسهیل فرآیند صادرات آنها به ایالات متحده را فراهم می‌کند .

این گزارش فاش کرد: پروژه بزرگ UP-۴ به منظور بررسی امکان انتشار عفونت های عمدتا خطرناک از طریق پرندگان مهاجر انجام شد. اسناد نشان می دهند که برای دوره ای معادل از نوامبر ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۰، ۹۹۱ نمونه بیولوژیکی جمع آوری شده است. اطلاعاتی در مورد اجرای ۱۰ پروژه از این قبیل (شامل UP-۳، UP-۶، UP-۸، UP-۱۰) وجود دارد که شامل کار با پاتوژن های عفونت زای خطرناک مهم می باشد. از جمله تب همراه با خونریزی کریمه کنگو و تب خوکی آفریقایی.

به گزارش اسپوتنیک، ماجرا از آنجا آغاز شد که وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که تعداد قابل توجهی از آزمایشگاه های بیولوژیکی با حمایت مالی آمریکا در کشورهای جهان از جمله اوکراین وجود دارند که در زمینه تحقیقات پیرامون ویروس کرونا و برخی از عوامل بیماری زای دیگر فعالیت کرده و سپس پاتوژن های تولید شده را منتشر می کنند.

پس از این افشاگری و ارائه اسناد مرتبط از سوی وزارت دفاع روسیه در اوکراین، «کنستانتین کوساچف» سناتور روسی گفت که آمریکا و اوکراین کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی (BWC) را نقض کرده و مسکو تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز می کند.

سناتور روس تاکید کرد که مسکو قصد دارد تحقیقاتی را در چارچوب سازمان ملل در خصوص نقض احتمالی کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی از سوی آمریکا و اوکراین آغاز کند. بنا به گفته کوساچف، کمیسیون آزمایشگاه های زیستی پارلمان روسیه از طریق دیپلمات های این کشور شواهدی از نقض این کنوانسیون از سوی آمریکا و اوکراین دریافت کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، همچنین در ماه مارس نیز وزارت دفاع روسیه فاش کرد که آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است.

به گفته ارتش روسیه، صندوق سرمایه گذاری «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در تأمین مالی این برنامه مشارکت داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۱۵
چه کشف بزرگی
احتمالا پوتین کشف کزذده!!!!!!!!!!!!!!!!
عامل هر بلایی روسیه است
اگر روسیه متجاوز نبود چنین ادعاهایی جای بحث داشت.
مرگ بر شيطان بزرگ امريكا
سفارت روسيه لانه جاسوسيه
بازار فحاشی شرق و غرب حسابی داغ شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
نه شرقی نه غربی
این سخن به درستی بیان شد هرچه در دنیا مشکل هست و جنگو خونریزی زیر سر هر دوی شرق و غرب است
مرده شور هردوشون را ببره
اصلا چرا اینها باید خارج از امریکا آزمایشگاه بیولوژیک داشته باشند؟
اون هم به این تعداد که فقط در اوکراین 30 یا 40 ازمایشگاه ایجاد کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
سوال خوبی است. یاد صحبت بیل گیتس افتادم که گفته بود جنگ بعدی ما با اسلحه نیست با سلاح بیولوژیک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
همه را هم روسیه کشف میکند
کرونا هم کار آمریکا بود
وزارت دفاع روسیه اگر بلده کار اصلی خودشه بکنه. قرار بود دو روزه کیف را تسخیر کند، خارکیف را بگیرد. حالا در دونباس در باتلاق مانده.
مرگ بر پوتین
البته احتمالش هست!ولی در مورد کرونا هم اول همین را می گفتند که آمریکا بانی آن است و ابتدا در کشور ما هم رویش خیلی مانور دادند ولی بعد که مشخص شد از آزمایشگاهی در چین شروع شده کاملا سر وصداها خوابید!پس این احتمال هم وجود دارد که از کشور دیگری یا حتی خود روسیه شروع شده باشد!
خاک عالم بر سر رهبران هر دو کشور جز بدبختی چیزی برای کره زمین ندارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان