بازدید 8122

علم‌الهدی: آمریکا مثل سگ اطراف ما پارس می‌کند

اگر شهدا را از عوامل احیاگر انقلاب خودمان بخواهیم منها کنیم، هیچ عامل قوی و نیرومندی برای احیاء انقلاب باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ 26 May 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شهدا در دفاع مقدس در سنگرها یا در شبهای عملیات با آمادگی خاصی با دشمن روبه‌رو می‌شدند و از لحظه اول با اسم شهادت پیش می‌رفتند، اما شهدای نیروی انتظامی غافلگیرانه شهید شدند، گفت: در این شهادتها خیلی مظلومیت خاصی وجود دارد و اگر کیفیت یکایک این شهادتها را بررسی کنیم عامل اصلی آن غافلگیری بوده است.

سید احمد علم‌الهدی در یادواره شهدای انتظامی خراسان رضوی که امروز در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تمام سرافرازی انقلاب اسلامی ما و اقتدار آن در طول عمرش مرهون خون شهدایی است که در پای درخت انقلاب ریخته شده و این خونها معلول یک بصیرت فکری و ایمان و باورمندی است که از تعالیم و معارف اهل بیت سرچشمه گرفته که دل انسانها را بیش از مغز و فکر آنها تحت تاثیر قرار داده است؛ لذا در جامعه پیرو مکتب امام صادق سفره شهادت را به مراتب گسترده‌تر از سایر جوامع و مذاهب مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتدار نظام ما به برکت خون شهید است، افزود: مقام معظم رهبری در مورد فرماندهی انتظامی و عزیزان خدمتگذار در این حوزه نکته‌ای فرمودند مبنی بر اینکه نیروی انتظامی محور اقتدار این نظام است. اقتدار نظام ما در پی ۴۳ سال عمر این انقلاب پیروزمند بر اساس خون شهید است و خون شهدا باعث اقتدار نظام در عرصه جهانی بوده است. اگر شهدا را از عوامل احیاگر انقلاب خودمان بخواهیم منها کنیم، هیچ عامل قوی و نیرومندی برای احیاء انقلاب باقی نمی‌ماند. اقتدار نظام به وسیله شهادت شهداست اگر نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است پس شهدای نیروی انتظامی به مراتب محوریت خاصی در بین شهدا دارند و باید به این نکته توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در جریان دفاع مقدس تمام کفر جهانی شکست خورد و جریان استکبار از همان روز از مسئله تهاجم و دخالت نظامی در این کشور ناامید شد. از آن روز تا امروز ۳۰ و چند سال می‌گذرد و آمریکا مثل سگ اطراف ما پارس می‌کند و قدرت و جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد. از آن روزی که دفاع مقدس ما با پیروزی پایان گرفت دشمن تمام توان و قدرت خود را در توطئه و فتنه‌های داخلی متمرکز کرد؛ یعنی از آن روز دشمن به این نتیجه رسید که با دخالت نظامی نمی‌تواند بر این کشور و مردم مسلط شود و همه اهتمام خود را در ایجاد فتنه و توطئه در داخل کشور منسجم کرد؛ یعنی ما را از داخل بپوساند و با فتنه‌های داخلی مارا شکست دهد. در این جبهه و جریان دفاعی ما فقط نیروی انتظامی وجود داشت و اگر نیروهای دیگر در این جهبه وارد می‌شدند با فرماندهی نیرو کمک می‌کردند.

علم‌الهدی گفت: در فتنه ۸۸ عزیزان ایثارگر سپاه و بسیج در عرصه مقابله با جریان توطئه در عملیات فیزیکی خیلی فداکاری کردند، اما جلودار قضیه نیروی انتظامی بود. از ان روزی که دفاع مقدس پایان یافت تا امروز ۳۰ و چند سال مورد تهاجم دشمن بودیم و در طول این سال‌ها در تقابل با دشمن در فتنه‌های مختلف از مرزهای سیستان گرفته تا فراخوان‌های استکباری در شهرها در همه عرصه‌ها نیروی انتظامی جلودار قضیه بوده و بخش عمده شهدا در همین عرصه جان دادند؛ یا در تهاجمات داخلی دشمن درون شهرها، یا در مرزها در حملات نابهنگام دشمن و... . آنها نه تنها شهید شدند، بلکه هم شهید شدند و هم مظلوم بودند.علت آن هم این است که شهدا در دفاع مقدس در سنگرها یا در شبهای عملیات با آمادگی خاصی با دشمن روبه‌رو می‌شدند و از لحظه اول با اسم شهادت پیش می‌رفتند اما شهدای نیروی انتظامی غافلگیرانه شهید شدند. در این شهادتها خیلی مظلومیت خاصی وجود دارد و اگر کیفیت یکایک این شهادتها را بررسی کنیم عامل اصلی آن غافلگیری بوده است.

امام جمعه مشهد افزود: شهادت یکایک ائمه هم آمیخته با مظلومیت بوده است. اگر به شهادت امام صادق توجه کنیم مظللومیت دلخراشی در شهادت ایشان وجود دارد. شهادت غافلگیرانه صورت گرفت و حضرت را مسموم کردند تمام دوران نقاهت ایشان دو روز و یک شب بیشتر طول نکشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر