بازدید 80390
با نود و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

حمله شدید اوکراین به کیسینجر و غرب؛ بروید به جهنم/ روسیه؛ 350 ملی‌گرای اوکراینی کشته شدند/توافق ناتو برای عدم تجهیز اوکراین به تانک‌ها و هواپیماهای غربی

نود و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ 26 May 2022

حمله شدید اوکراین به کیسینجر و غرب؛ بروید به جهنم

بین الملل تابناک: نود و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پسکوف: مسکو منتظر است کی‌یف درخواست‌هایش را بپپذیرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۲۰:۱۶

سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، روسیه انتظار دارد اوکراین درخواست‌هایش را بپذیرد و وضعیت کنونی و واقعیت‌های موجود را درک کند.

به گزارش خبرگزاری اسپونیک، در همین راستا دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به اظهارات اخیر هنری کیسینجر، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا دال بر اینکه بهتر است کی‌یف با مسکو سازش کند و به آن امتیاز ارضی بدهد، اشاره کرد وبه خبرنگاران گفت: روسیه منتظر است کی‌یف درخواست‌هایش را بپذیرد و وضعیت کنونی و واقعیت‌های موجود را درک کند.

وی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری ادعاهای آمریکا و اتحادیه اروپا را دال بر اینکه روسیه صادرات غلات از اوکراین را مسدود کرده، رد کرد و غرب را به ایجاد چنین وضعیتی از طریق اعمال تحریم‌ها متهم کرد.

وی افزود: ما قویا این اتهامات را رد می‌کنیم. در مقابل ما کشورهای غربی را به انجام اقداماتی که منجر به این اوضاع می‌شود، متهم می‌کنیم.

مسکو از غرب می‌خواهد تحریم‌هایی را که مانع صادرات غلات از اوکراین می‌شود، رفع کنند.

پوتین: تحریم روسیه، خودِ کشورهای غربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۲۰:۰۸

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در جلسه عمومی مجمع اقتصادی اوراسیا با اشاره به تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه از طریق فشار تحریم‌ها گفت که روسیه شروع به کسب صلاحیت‌های جدید کرده است و بر حوزه‌های پیشرفت متمرکز شده است.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، پوتین تصریح کرد: «اما علی‌رغم تحریم‌ها، می‌توان همه چیز را مطابقت داد. همه چیز به شیوه‌ای جدید قابل ساختن است که البته بدون ضرر‌هایی در مراحلی خاص امکانپذیر نیست اما همین مسائل به این حقیقت منتهی می شود که ما از جهاتی قوی‌تر شویم و در این صورت، ما شایستگی‌های جدیدی به دست می‌آوریم و در زمینه‌های پیشرفت بر روی منابع اقتصادی، مالی و اداری خود شروع به تمرکز می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با اشاره به خروج تعدادی از شرکت‌ها از روسیه گفت که مسکو جای این شرکت‌ها را پر خواهد کرد و قرار نیست که چیزی تغییر کند و به فشار تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: «قطعاً چیزهای زیادی در حوزه جایگزینی واردات در سال‌های گذشته انجام نگرفته است اما انجام همه کارها در این زمینه غیرممکن است. زندگی سریع‌تر از اتخاذ تصمیمات اداری و اجرایی پیش می‌رود اما اوضاع در این جا وحشتناک نیست».

طبق این گزارش، پوتین همچنین به تلاش کشورهای غربی برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین برای پرداخت غرامت جنگ 90 روزه این کشور اروپایی نیز اشاره کرد و گفت: «سرقت دارایی‌های دیگران هرگز پایان خوشی نداشته است، مخصوصاً برای کسانی که در این کارها نقش دارند».

ریانووستی گزارش کرد، وی همچنین تصریح کرد که تحریم روسیه بر کشورهای دیگر نیز تأثیر می‌گذارد و گفت که تحریم‌ها همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ۴۰ سال است که چنین تورمی در اقتصادهای توسعه یافته وجود نداشته است.

پوتین توضیح داد: «هر چقدر هم که اقتصاد کشورهایی که چنین سیاست کوته‌بینانه (تحریم‌ها) را دنبال می‌کنند باثبات باشد، حتی اگر به شاخص‌های کلان اقتصادی نگاه کنید، وضعیت کنونی اقتصاد جهان نشان می‌دهد که موضع ما درست و موجه است. در این اقتصادهای توسعه‌ یافته، بیش از 40 سال است که چنین تورمی وجود نداشته است. بیکاری رو به رشد است و زنجیرها در حال گسستن است، بحران‌های جهانی تشدید می‌شود و بر کل سیستم روابط اقتصادی و سیاسی تأثیر می‌گذارد».

توافق ناتو برای عدم تجهیز اوکراین به تانک‌ها و هواپیماهای غربی
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۶:۰۰

یک منبع در ناتو فاش کرد که کشورهای عضو این بلوک نظامی به طور غیررسمی توافق کرده‌اند همه انواع تسلیحات جنگی از جمله تانک‌ها و هواپیماهای غربی را به اوکراین ندهند.

 منبع مذکور به خبرگزاری آلمانی dpa گفت که هدف از این اقدام کاهش خطر رویارویی بین ائتلاف غرب و مسکو تا حد امکان است.

طبق گفته این منبع اعضای ناتو تاکنون از این توافق غیررسمی پیروی کرده اند.

طبق گزارش خبرگزاری آلمان، این مساله دلیل عدم تمایل لهستان در ماه مارس گذشته برای ارسال جنگنده‌های میگ ۲۹ به اوکراین است.

ژنرال تاد دی والترز، فرمانده ارشد ناتو در آن زمان گفت: انتقال میگ ۲۹ به اوکراین ممکن است به عنوان یک اقدام تشدیدکننده تلقی شود و می‌تواند منجر به تشدید تنش روسیه با ناتو و یک سناریوی پرخطر شود».

تاکنون اعضای ناتو از ارائه تانک ها و جنگنده های غربی به اوکراین خودداری کرده‌اند.

یکی از سخنگویان ناتو از اظهار نظر در مورد چنین توافقی خودداری کرد و گفت که هر تصمیمی برای تامین تسلیحات به تک تک اعضای کشورهای عضو ناتو بستگی دارد.

جمهوری چک، تعدادی بالگرد به اوکراین اهدا کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۵:۵۶

جمهوری چک علاوه بر این که به همراه اسلواکی به ارتش اوکراین اجازه داده خودروهای زرهی خود را برای تعمیر ارسال کند، تعدادی بالگرد تهاجمی به اوکراین اهدا کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، جمهوری چک تعدادی بالگرد تهاجمی را در اختیار اوکراین قرار داده است و به همراه اسلواکی اکنون در حال تعمیر ده ها خودروی زرهی است تا پس از بازسازی به میدان های نبرد علیه روسیه بازگردند.

جمهوری چک تعدادی جنگنده Mi-۲۴ را که در دوره شوروی سابق ساخته شده و به چک ارسال شده بودند، برای اوکراین فرستاده است.

در این گزارش به شمار دقیق بالگرد اهدایی جمهوری چک اشاره نشده است.

جمهوری چک اولین کشور عضو ناتو بود که فروردین ماه از اهدای تانک به اوکراین خبر داد. این کشور همچنین ۱۷۰۰۰ سلاح ضد تانک جمع آوری شده از متحدان ناتو را در دو هفته اول جنگ به اوکراین اهدا کرد. کشور همسایه آن، اسلواکی هم برای کمک به اوکراین یک سامانه دفاعی اس-۳۰۰ به کی یف ارسال کرد.

وال استریت ژورنال نوشت، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از کمک دولت چک تشکر کرده است.

انگلیس: روسیه در پیش‌بینی مقاومت اوکراین ناکام عمل کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۵:۵۶

وزارت دفاع انگلیس باردیگر ناکامی روسیه در پیش‌بینی مقاومت اوکراین را تکرار کرد و افزود که بی‌خیالی فرماندهان روس منجر به خسارات قابل توجهی در بسیاری از یگان‌های نخبه‌ این کشور شده است.

 در بیانیه روز پنجشنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: نیروهای هوابرد روسیه از زمان آغاز جنگ در چندین نوبت شکست‌های تاکتیکی سنگینی را متحمل شدند. این شامل تلاش برای پیشروی در کی‌یف از طریق فرودگاه هاستومل در ماه مارس، توقف پیشرفت در محور ایزیوم در ماه آوریل، و عملیات ناموفق و پرهزینه اخیر در رودخانه سیورسکی دونتس است.

این بیانیه با اشاره به اینکه دکترین روسیه تخصیص نیروهای هوابرد به انجام برخی از عملیات‌های بسیار سخت است افزود: نیروهای هوابرد روسیه بیشتر از سربازان حرفه ای قراردادی تشکیل شده است. اعضای آن از موقعیت نخبه برخوردارند و دستمزد اضافی دریافت می‌کنند.

اما بر اساس ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، آن‌ها در مأموریت‌هایی به کار گرفته می‌شوند که برای پیاده نظام زرهی مناسب‌تر است و به همین خاطر تلفات سنگینی را در طول جنگ متحمل شده است.

وزارت دفاع انگلیس در همین پیوند نتیجه گیری کرد که استفاده نادرست از نیروهای هوابرد در اوکراین نشان می دهد که چگونه سرمایه گذاری قابل توجه پوتین در نیروهای مسلح طی ۱۵ سال گذشته منجر به یک نیروی نامتعادل شده است.

این بیانیه می‌افزاید: ناکامی در پیش‌بینی مقاومت اوکراین و بی‌خیالی فرماندهان روسی منجر به خسارات قابل توجهی در بسیاری از یگان‌های نخبه‌تر روسیه شده است.

وزیر خارجه اوکراین: روی ناتو نمی‌توان حساب کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۵:۵۱

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ناتو را متهم کرد که «مطلقا هیچ کاری» در برابر حمله روسیه به اوکراین نکرده است.

کولبا گفت :‌ «ما به ناتو به چشم یک نهاد متحد که عملا یک گوشه ایستاده و کاری نمی‌کند، نگاه می‌کنیم.

یورو نیوز روز چهارشنبه ۲۵ می ( چهارم خرداد ) گزارش داد، وزیر خارجه کی یف گفت که این درحالیست که نگاه اوکراینی‌ها در ابتدای جنگ به ناتو، نگاه به یک سازمان قدرتمند بود و برعکس مردم اوکراین، اتحادیه اروپا را بیشتر در حد یک موسسه که کارش فقط بیان نگرانی‌هاست و در عمل کاری نمی‌کند، می‌دیدند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین اضافه کرد: « اما جنگ چهره واقعی هر دو را نمایان ساخت. اتحادیه اروپا تصمیم‌های انقلابی‌ گرفت که انتظارش را نداشتیم.

وی ادامه داد: آرمان‌های اروپایی-آمریکایی اوکراین در قانون اساسی ما مندرج است و از نظر نظام فعلی، اولویت پیوستن به اتحادیه اروپاست.»

دیمیترو کولبا در پایان تاکید کرد: «همانطوری که رئیس جمهور زلسنکی در پانزدهم مارس تاکید کرد «اوکراین نمی تواند عضو ناتو شود» و من بسیار خوشحالم از اینکه می‌بینم مردم شروع کرده‌اند به درک این نکته که روی ناتو نمی‌توان حساب کرد.»

روسیه؛ 350 ملی‌گرای اوکراینی کشته شدند
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۵:۵۰

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) در حالیکه سه ماه از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد، گزارشی میدانی از درگیری‌ها در اوکراین ارائه کرد و گفت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، یک فروند هواپیمای حمل و نقل نظامی با تسلیحات خارجی را در منطقه اودسا سرنگون کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، کوناشنکوف در بیانیه‌ای تصریح کرد: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک فروند بالگرد "Mi-24" اوکراین را بر فراز روستای گوساروفکا در منطقه خارکیف سرنگون کردند. یک هواپیمای حمل و نقل نظامی نیروی هوایی اوکراین نیز که حامل مهمات و تسلیحات بود، در منطقه کرمیدوفکا در منطقه اودسا ساقط شد».

بنا بر گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، سیزده پهپاد اوکراینی نیز در شهرک های «زلنیگی» در منطقه خرسون، منطقه معابر بزرگ و کوچک، گاوریلوفکا، ویسیلی در منطقه خارکیف، اپیفانوفکا و کروفسک در جمهوری خلق لوهانسک منهدم شد که شامل دو جنگنده ساخت شوروی «Tu-143» در نزدیکی روستای ملواتکا در جمهوری خلق دونتسک نیز می‌شود».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح ارتش روسیه همچنین دو باتری توپخانه و دو انبار مهمات را در منطقه دونتسک منهدم کردند و کوناشنکوف در این خصوص گفت: «در طول روز،‌موشک‌های با دقت بالای هواپایه، ۴۸ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، دو باتری توپخانه و دو انبار مهمات را در مناطق نیکولایف و بریستوی در جمهوری خلق دونتسک مورد اصابت قرار دادند».

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، هوانوردی فدراسیون روسیه به زرادخانه نیروهای مسلح اوکراین حمله کرد و بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا را نابود کرد. کوناشنکوف در این خصوص توضیح داد: «هوانوردی عملیاتی تاکتیکی و ارتش روسیه، ۴۹ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، دو خدمه خمپاره‌انداز و همچنین یک انبار تسلیحات و مهمات راکت و توپخانه را هدف قرار داد».

بر اساس این گزارش، به گفته کوناشنکوف، در نتیجه حملات هوایی، بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا کشته و ۹۶ واحد تجهیزات نظامی اوکراینی از کار افتاده‌اند. بر اساس گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه مرکز اطلاعات رادیویی نیروهای مسلح اوکراین را تخریب کردند و ۱۵ متخصص خارجی را در نزدیکی نیکولایف هدف قرار دادند.

کوناشنکوف در این خصوص گفت: «در منطقه شهرک نپروفسکوی، منطقه میکولایف، یک مرکز اطلاعات الکترونیک اوکراین شامل یازده پرسنل نظامی یک خدمه جنگی و همچنین پانزده متخصص خارجی از کارکنان مهندسی و عملیاتی که با حفاظت وارد شدند، منهدم شد».

وی تاکید کرد که علاوه بر این، پرتابگر سیستم موشکی ضد هوایی Osa-AKM در منطقه شهرک نیکولایفکا جمهوری خلق دونتسک و در منطقه چوگوف در منطقهی خارکیف‌ به همراه یک رادار برای روشنایی و هدایت سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ اوکراین منهدم شد.

کوناشنکوف در ادامه بیانیه‌ خود توضیح داد: «در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی تاکنون موارد زیر منهدم شده است: ۱۷۹ فروند هواپیما، ۱۲۷ بالگرد، ۱۰۱۹ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۲۳ سامانه موشکی ضد هوایی، ۳۲۶۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۴۳۳ موشک انداز چندگانه، ۱۶۸۲ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و همچنین ۳۱۹۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی».

حمله شدید اوکراین به کیسینجر؛ بروید به جهنم

" هنری کیسینجر" اخیرا در نشست داووس سوئیس، واگذاری بخشی از خاک اوکراین به روسیه را یک راه‌حل پایان جنگ عنوان کرد.

در همین حال "ولودیمر زلنسکی" رئیس‌جمهوری روسیه از این راه‌حل مطرح شده از سوی هنری کیسینجر به شدت انتقاد کرد و گفت: کیسینجر از گذشته دور برخاسته و می گوید که بخشی از اوکراین را باید به روسیه داد. به نظر می رسد تقویم کیسینجر مربوط به سال ۲۰۲۲ نیست بلکه مربوط به سال ۱۹۳۰ است.

اشاره زلنسکی به سال ۱۹۳۰ مربوط به توافق مونیخ است که براساس آن حکومت آلمان نازی اجازه یافت سرزمینی را در غرب چکسلواکی سابق به خود الحاق کند.

زلنسکی در واکنش به این راه‌حل پیشنهادی وزیر خارجه اسبق آمریکا تصریح کرد: در پشت همه گمانه‌زنی‌های ژئوپلیتیک آنهایی که به اوکراین توصیه می کنند بخشی از قلمرو خود را به روسیه واگذار کند، سیاستمدارانی هستند که همواره توجهی به شرایط مردم عادی نداشته اند. همیشه باید به مردم عادی توجه شود.

کیسینجر همچنین طی اظهاراتش در نشست داووس گفته بود: شکست تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات اوکراین با روسیه عواقب درازمدت بدی برای ثبات در اروپا خواهد داشت.

کیسینجر افزود: مذاکرات باید در دو ماه آینده قبل از آنکه تحولات و تنش هایی ایجاد شود که به راحتی قابل غلبه نیست، آغاز شود.

همچنین شبکه روسی «راشاتودی» گزارش کرد، «الکسی آرستوویچ» مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین برای انتقاد از کسانی که در غرب از کی‌یف می‌خواهند به خاطر صلح بخشی از خاک کشور را به روسیه واگذار کند، به الفاظ رکیک متوسل شد.

آرستوویچ روز گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای گفت: «با چنین پیشنهاداتی به جهنم بروید، شما احمق‌‌هایی که قلمرو اوکراین را معامله می‌کنید! دیوانه شده‌اید؟ کودکان ما در حال از دست دادن جان خود هستند، سربازان ما با بدن‌های خود، جلوی خمپاره‌ها و گلوله‌باران را می‌گیرند و آن‌ها (غربی‌ها) به ما می‌گویند که چه طور سرزمین خود را قربانی کنیم. چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد».

مشاور زلنسکی از منطق «ناله کردن» برای اینکه اوکراین را به کنار گذاشتن آرزوهایش ترغیب کند و به روسیه سرزمین‌هایی را که ظاهراً می‌خواهد، بدهد، زیرا چنین امتیازاتی به کی‌یف اجازه می‌دهد «یک صلح جامع برقرار کند و به تجارت عادی بازگردد»، انتقاد کرد.

«میخائیل پودولیاک» یکی دیگر از مشاوران زلنسکی نیز روز گذشته در کانال تلگرام برخی از غربی‌ها را بعنوان «لابی‌های حامی روسیه در اروپا» خواند و نوشت: «ما شهروندان، سرزمین ها یا حاکمیت خود را نمی فروشیم. این یک خط قرمز واضح است. پودولیاک گفت که جامعه اوکراین بهای وحشتناکی را پرداخته است و به کسی و هیچ دولت و هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد حتی گامی در این مسیر بردارد. هر کسی که خواستار چنین سازش هایی باشد، «پاسخی اصولی» از کی‌یف دریافت خواهد کرد».

پودولیاک در ادامه گفت: «در حالیکه هیچ کس خواهان یک اقدام نظامی طولانی یا بحران غذایی نیست اما کوتاهترین راه برای پایان دادن به جنگ از طریق تسلیحات، تحریم‌ها و کمک مالی به اوکراین است».

مشاور زلنسکی ادامه داد: «اوکراینی ها از کی یف دفاع کردند، سه منطقه را آزاد کردند و در حال تکمیل آزادسازی منطقه چهارم هستند. امروز همین افراد به ما پیشنهاد می دهند که شرق و جنوب را به روسیه بدهیم. از راهنمایی متشکرم، اما احتمالاً اسلحه به دست خواهیم گرفت».

صدراعظم آلمان: پوتین نباید در جنگ پیروز شود

صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه در آخرین روز مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که "ما نمی‌توانیم به پوتین اجازه دهیم در این جنگ پیروز شود." حمله روسیه به اوکراین، مذاکرات در داووس را تحت‌الشعاع داشت.

به گزارش وب‌سایت دویچه وله، سخنان اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مجمع جهانی اقتصاد بر تبعات حمله روسیه به اوکراین تمرکز داشت.

نشست امسال این مجمع که امروز به پایان می‌رسد، به علت جنگ اوکراین پیرامون موضوع "تاریخ در لحظه سرنوشت‌ساز" در جریان بود.

شولتس که برای اولین بار به عنوان صدراعظم آلمان در داووس سخنرانی می‌کند، تنها رئیس دولتی از یک کشور عضو گروه هفت است که به شکل حضوری در کنفرانس امسال شرکت کرد. او همچنین در حاشیه داووس با نمایندگان دنیای تجارت دیدار می‌کند.

او در سخنرانی آغاز به کارش به عنوان صدراعظم آلمان، به تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای حمله به اوکراین تاخت.

شولتس امروز گفت: یک قدرت هسته‌ای مهم به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار حق دارد مرزها را بازطراحی کند. پوتین خواهان بازگشت یک نظم جهانی است که در آن قدرت، آنچه را که درست و حق است، دیکته می‌کند – وضعیتی که در آن آزادی، عزم و حاکمیت برای همه نیست.

صدراعظم آلمان در ادامه با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: پوتین در تحقق اهداف استراتژیک خود شکست خورده است. ما نمی‌توانیم به پوتین اجازه دهیم که در این جنگ پیروز شود. به او اجازه نخواهیم داد که در این درگیری، صلح را دیکته کند.

شولتس که در ابتدا بابت تردیدهایش برای ارسال تسلیحات به اوکراین هدف انتقاداتی قرار گرفت، خاطر نشان کرد که آلمان در حال حاضر یک تغییر عمده در سیاست دفاعی‌اش را مدنظر دارد. او گفت: برای اولین بار، آلمان در حال ارسال سلاح به یک منطقه جنگی است و این شامل تسلیحات سنگین می‌شود.

آمریکا: تا توقف جنگ اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه لغو نمی‌شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که ایالات متحده پیشنهاد روسیه مبنی بر لغو تحریم‌ها در ازای کمک آن به کاهش بحران غذایی را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه در کنفرانس خبری خود تاکید کرد: ما قطعا تحریم‌های خود را در پاسخ به "وعده‌های توخالی" لغو نخواهیم کرد. ما قبلاً هم وعده‌های "پوچ" از سمت فدراسیون روسیه شنیده‌ایم لذا فکر می‌کنم وقتی وعده‌ها و پیشنهادات مختلفی از روسیه می‌شنویم، دلیلی برای شک کردن داریم.

ند پرایس ادامه داد: "از نظر ما بسیار ترسناک است که روسیه از غذا و انرژی به عنوان سلاح برای به زانو درآوردن جهان استفاده می‌کند."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: سریع‌ترین راه‌حل برای افزایش قیمت کالاها و افزایش قیمت موادغذایی که پیامدهایی در سراسر جهان داشته است، این است که روس‌ها این جنگ "وحشیانه" را متوقف کنند، "روسیه از محاصره بنادر اوکراین دست بکشد، سیلوهای غلات را هدف قرار ندهد، به هدف گرفتن کشتی‌های غلات پایان دهد و این خشونت را به پایان برساند."

ند پرایس همچنین اظهارات روسیه مبنی بر اینکه تحریم‌های ضد روسی موجب بحران غذایی شده، رد کرده و مدعی شد که روسیه وارد اشاعه اطلاعات "نادرست" شده است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار