بازدید 14224

پایان جنگ اوکراین به تمایل کشورهای غربی بستگی دارد

زلنسکی گفت: اگر پوتین واقعیت را درک کند، امکان یافتن راه دیپلماتیک برای خروج از مناقشه وجود دارد و پایان این جنگ به ویژه به تمایل کشورهای غربی برای ارائه حمایت‌های دفاعی بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰ 26 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از گاردین، «ولودیمیر زلنسکی»، در جریان سخنانی ویدئویی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: «اگر پوتین واقعیت را درک کند، امکان یافتن راه دیپلماتیک برای خروج از مناقشه وجود دارد.»

رئیس جمهور اوکراین همچنین افزود: «اولین گام برای آغاز گفتگوها با روسیه بازگشت نیروهای روس به خطوط مرزی قبل از شروع تهاجم به اوکراین است.»

زلنسکی در ادامه گفت: «امروز جنگ برای استقلال و آزادی اوکراین ادامه دارد و پایان این جنگ به ویژه به تمایل کشورهای غربی برای ارائه حمایت‌های دفاعی و مالی لازم به کشورمان بستگی دارد.»

ولودیمیر زلنسکی از کشورهای غربی خواست که از مخالفت با روسیه در این جنگ ترکیبی نترسند، زیرا شهروندان آنها در حال حاضر ناچار به شرکت در این جنگ نیستند.

رئیس دولت اوکراین تاکید کرد که رئیس جمهور فعلی روسیه به طور کامل از تصویر واقعی رویدادهای اوکراین و جهان آگاه نیست و تنها زمانی که رهبر روسیه ابعاد فاجعه ناشی از جنگ را درک کند، زمینه برای مذاکرات دیپلماتیک وجود خواهد داشت.

ولودیمیر زلنسکی گفت: «در عین حال، با هر روز جنگ، با هر جنایت جنگی جدید سربازان روسی، تمایل به مذاکره در جامعه اوکراین کاهش می‌یابد.»

با این حال، او تاکید کرد که در صورتی که روسیه تعهد خود را به راه‌حل دیپلماتیک نشان دهد، مرحله داغ جنگ می‌تواند به سمت مذاکرات حرکت خواهد کرد. زلنسکی گفت: زمانی می‌توانیم به این مرحله برویم که بفهمیم حداقل طرف روسی تمایل دارد از مرحله جنگ به سمت دیپلماسی حرکت کند.

به گفته رئیس جمهور اوکراین، چنین اقدامی می‌تواند عقب نشینی نیروهای روسیه به مواضعی باشد که قبل از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ وجود داشت، اما تا کنون، او هیچ علاقه‌ای به مذاکره از طرف فدراسیون روسیه نمی بیند.

به گفته زلنسکی، وحدت جامعه اوکراین به دولت این امکان را داده است که در برابر تهاجم دومین ارتش جهان مقاومت کند، بنابراین هم اوکراین و هم کشورهای غربی امروز به اعتماد به نفس و اتحاد به ویژه در تأمین تسلیحات به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه نیاز دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان