بازدید 4034

انتقال آلودگی نفتی سواحل سیراف به منطقه ویژه پارس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان گفت: انتقال آلودگی نفتی نشسته بر سواحل سیراف برای پیشگیری از بازگشت مجدد به دریا به لندفیل ( سایت دفن پسماند استاندارد ) منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال انجام است و تا کنون بخشی از ماسه‌ها جمع‌آوری و منتقل شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 25 May 2022

به گزارش «تابناک»، احمد آذریار روز چهارشنبه در گفت‌گو با ایرنا، اعلام کرد: سراسر ساحل سیراف در گشت مشترک محیط زیست، اداره بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پایش و نمونه برداری از آلودگی آب دریا نیز انجام شده است تا منشا آلودگی مشخص شود.

وی عنوان کرد: نشت از نفت‌کش‌ها، آلودگی شناورهای باری و پساب صنایع از گمانه‌هایی است که به عنوان منشا این آلودگی مطرح شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان ادامه داد: پس از اثبات منشا آلودگی برخورد قانونی با عامل آن صورت می‌گیرد تا از تکرار چنین رخداد در سواحل منطقه جلوگیری شود.

وی گفت: روز گذشته به این منظور جلسه ستاد بحران سیراف باحضور مسئولان منطقه ویژه، اداره بندر، مسئولان فرمانداری، شورا و بخشدار و اداره محیط زیست سیراف برگزار و در این باره تصمیم‌گیری شد.

آذریار اذعان کرد: به دلیل پخش شدن و کاهش لکه آلودگی در منطقه امکان جمع‌آوری آن با تجهیزات در دسترس اداره بندر و دریانوردی فراهم نبود اما جمع‌آوری آلودگی سواحل در جریان است.

لکه نفتی در آب‌های ساحلی شهر سیراف از ۲ روز پیش به طول تقریبی ۲ کیلومتر و عرض حدود ۵۰ متر قابل مشاهده بوده است.

بندر سیراف از توابع شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر