بازدید 6538

معاون نخست‌وزیر روسیه فردا به ایران سفر می‌کند

معاون نخست وزیر روسیه در رأس یک هیأت بلندپایه فردا به ایران سفر کرده و با مقامات ایرانی دیدار خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ 23 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر نوواک» معاون نخست وزیر روسیه قرار است فردا سه شنبه به همراه یک هیات روسی به ایران سفر کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، همراه با معاون نخست وزیر، «دیمیتری زورف» معاون وزیر حمل و نقل روسیه و همچنین نمایندگان سازمان های مربوط به حمل و نقل و لجستیک ، انجمن حمل و نقل جاده ای بین المللی و نمایندگان تجارت روسیه نیز حضور خواهند داشت.

این سفر ۲۴ و ۲۵ ماه می (فردا و پس فردا) روی داده و در چارچوب آن دیدارهایی با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی و همچنین شرکت های حمل و نقل و لجستیک ایران انجام می شود.

به گزارش اسپوتنیک، از جمله موضوعات مورد بحث، توسعه همکاری ها در زمینه حمل و نقل و روابط دوجانبه بین کشورها، مراحل اجرای نقشه راه همکاری در حوزه حمل و نقل جاده ای و همچنین اجرای توافقات صورت گرفته در زمینه توسعه دریایی است.

به گزارش این رسانه، ارتباط فدراسیون روسیه و ایران، امکان سرمایه گذاری مسکو در توسعه بنادر شمالی ایران (دریای خزر) و استفاده از فرصت های مناطق ویژه اقتصادی در بنادر جنوبی ایران (چابهار و بنادر خلیج فارس) برای ترانزیت و انتقال محموله ها و کالاهای روسیه در چارچوب ITC «شمال-جنوب» و همچنین امکان مشارکت کشورهای دوست ثالث در ایجاد یک بستر حمل و نقل و لجستیک در مقیاس بزرگ برای حمل و نقل کالا را در بر خواهد داشت.

گفتنی است که روسیه و ایران دارای مناسبات زیادی از حوزه های دفاعی تا حمل و نقل هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان