غرق شدن دو کودک در هوتگ، به خاطر بازیگوشی بود

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند، دشتیاری و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از موارد غرق شدن افراد در هوتگ ها در بلوچستان به دلیل کمبود آب است اما مورد اخیر به دلیل بازی کودکان در حوالی هوتگ رخ داده و قرار است با فنس کشی بسیاری از این مشکلات مرتفع شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ 18 May 2022

به گزارش «تابناک»، معین‌الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: سازه هوتگ یک سازه ضروری برای مردمانی است که در روستاها زندگی می‌کنند تا پیش از این اتفاقات حوزه آبرسانی، هوتگ‌ها محل تامین آب مردم بوده جاهایی که قبلا این اتفاق می‌افتاد به دلیل نبود آب بوده اما الان و در اتفاق اخیر دلیل غرق شدن دو دانش آموز، کم آبی روستا نبوده بلکه بازیگوشی این کودکان در حاشیه هوتگ بود که متاسفانه هم خودشان غرق شدند و هم معلمشان که برای نجات آنها خود را به آب زد.

وی گفت: در روستایی که این اتفاق رخ داده شبکه آبرسانی فعال شده و خیرین هم در بحث جهاد آبرسانی حضور یافته اند اما در منطقه جنوب استان بویژه در روستاها هیچ گونه زیرساختی برای فضای بازی کودکان نمی بینید یعنی هوتگ ها علاوه بر کارکرد تأمین آب برای انسان، حیوان و محیط زیست به نوعی محل بازی بچه ها هم شدند چون چیز دیگری وجود ندارد و متاسفانه این ها باعث می شود بی احتیاطی صورت بگیرد و ما شاهد تراژدی انسانی باشیم.

نماینده مردم چابهار، کنارک، دشتیاری، قصرقند و نیکشهر در مجلس اظهار داشت: قرار است بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان فنس هایی را دور این هوتگ ها ایجاد کنند تا از این پس شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. حذف هوتگ ها هم نکته مثبتی نیست چون به دلیل شرایط محلی و منطقه ای مردم به چنین سازه هایی نیاز دارند اما طبیعتا ایجاد فنسی که امکان تردد حیوان را داشته باشد می تواند تا حدی مشکل را مرتفع کند.

وی در ادامه گفت: تمام کسانی که صاحب تریبون و رسانه هستند و همچنین خانواده ها باید آموزش های لازم را برای استفاده از هوتگ به فرزندان خود بدهند تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم با تدبیری که در پیش گرفته شده مشکلات کمتر می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان