بازدید 94511
سه‌هزار و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

جناب اولیانوف! چه کسی در گِل مانده؛ ما یا شما؟/نماینده اصولگرا: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت روحانی هستیم/آیت‌الله صدیقی! آیا شما سر گردن کلفت‌ها فریاد زدید؟!/در روزهای مرگ و میرهای تک رقمی، همه مسابقات فوتبال کشور بدون تماشاگر شدند!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند «دست‌نوشته دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک: ۲۰ روز در «بونکر» بدون اجازه هواخوری نگهداری شدم» / «فحاشی بچگانه دهباشی و مجری شبکه افق» / «با اقدامات غیرقانونی دولت، حدود ۳۰۰ هزار کارگر بلاتکلیف مانده اند» / «حیرت و سردرگمی بخش زیادی از مستاجرها» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ 15 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.


اجرای یک نمایش در قم به دلیل حجاب تماشاگران و رنگ چتر توقیف شد
اجرای نمایش «رابینسون کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی در شهر قم، بعد از یک شب اجرا متوقف شد. سعید برجعلی، بازیگر و دستیار کارگردان این نمایش درباره دلیل توقیف آن به ایسنا می‌گوید: به ما گفته شده این نمایش به دلیل حجاب تماشاگران و نیز رنگ چتری که جزو آکسسوار کار است، توقیف شده است. برجعلی با اشاره به اجرای این نمایش درتالار فرهنگ و هنر وزارت ارشاد استان قم ادامه می‌دهد: بعد از اینکه اولین اجرای خود را روی صحنه بردیم، ناگهان اعلام شد که این نمایش از سوی مدیر کل ارشاد استان قم توقیف شده است و زمانی که دلیل این توقیف را جویا شدیم، گفتند مدیر کل ارشاد قم دستور داده این نمایش به دلیل حجاب تماشاگران و نیز رنگ یک چتر که در این نمایش استفاده شده است، توقیف شود، چون معتقد بودند رنگ این چتر، نماد هم‌جنس‌گرایی است، در حالیکه نمایش ما درباره جنگ و صلح است و به این مقوله هیچ ربطی ندارد.

فحاشی بچگانه دهباشی و مجری شبکه افق
روز گذشته دهباشی مجری برنامه تاریخ شفاهی ایران و سازنده مستند تبلیغاتی حسن روحانی و شهبازی، مجری شبکه افق، با الفاظی رکیک در توییتر با یکدیگر درگیر شدند و مرز توهین‌هایشان به استفاده از الفاظ رکیک و توهین به خانواده رسید.

آیا شما سر گردن کلفت‌ها فریاد زدید؟!
دبیر ستاد امر به‌ معروف استان اصفهان خطاب به آیت‌الله صدیقی توییتی را منتشر کرد. حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد در صفحه توییترش با انتشار کلیپی از آیت‌الله صدیقی نوشت: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور: باید با گردن کلفتها درافتاد، باید با آنها برخورد کرد، باید سر آنها فریاد زد!
پ.ن: مخاطب این بایدها کیست!؟ آیا شما سر گردن کلفت ها فریاد زدید!؟ آیا از کسی که در مقابل دانه درشت ها ایستاد حمایت کردید؟
در پیوست این توییت ویدئویی از سخنان آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه درباره امر به معروف منتشر شده است.

وریا غفوری در شب قهرمانی: مسئولین شرمنده نمی‌شوند که این موقعیت‌ها را می‌بینند؟
وریا غفوری، کاپیتان استقلال که اغلب درخصوص مسائل اجتماعی و سیاسی هم اظهار نظر می‌کند، در شب قهرمانی تیمش در اهواز گفت: این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند. ما باید زبان هوادارانی باشیم که با بدبختی بلیت می‌خرند تا ما را تشویق کنند زمانی که وضعیت اقتصادی را می‌بینم و به آن فکر می‌کنم، همیشه بغض گلویم را می‌گیرد. واقعا ناراحت می‌شوم و کاری از دست آدم برنمی‌آید. من نمی‌دانم مسئولین شرمنده نمی‌شوند که این موقعیت‌ها را می‌بینند؟

با اقدامات غیرقانونی دولت حدود ۳۰۰ هزار کارگر بلاتکلیف مانده اند
علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) مجلس طی تذکری به دولت، اظهار داشت: براساس بودجه کارگران شاغل در بخش دولتی، باید بر اساس مصوبات شورای عالی کار باید مزد بگیرند، اما دولت با استناد به دستورالعمل‌های غیرقانونی رفتار می‌کند. رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: البته معاونت مرتبط در مجلس به کمیسیون تطبیق دستور پیگیری داده اند، اما ما تقاضا داریم این بررسی‌ها سریع‌تر انجام شود تا حقوق کارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی ضایع نشود تا حداقل حدود ۳۰۰ هزار کارگر که منتظر نظر مجلس هستند تعیین تکلیف شوند.

وزیر آموزش و پرورش از حذف مطالب غیرکاربردی از کتب درسی خبر داد
یوسف نوری گفت در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش مصوب شد که متون همه کتاب‌ها بازنگری شود. تغییرات محتوایی در کتاب‌های همه پایه‌های تحصیلی انجام خواهد شد. نوری تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مطالب غیرکاربردی در کتاب‌های درسی که برای دانش آموزان منفعتی ندارند از کتاب‌های درسی حذف خواهند شد. وی یادآور شد: کتاب‌های تحصیلی سال آینده چاپ شده اند و ما امکان تغییر این کتاب‌ها برای امسال را نداریم.

شاخص امید به زندگی در ایران چند سال است؟
کارشناس اداره‌ سلامت سالمندان وزارت بهداشت:بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، امید به زندگی در مردان سالمند ۶۰ تا ۶۴ سال، حدود ۲۱.۴ و در زنان ۶۰ تا ۶۴ سال ۲۳.۴ سال است. کشور ما با شیب قابل توجهی در حال سالمند شدن است. نسبت جمعیت سالمند بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵، ۹.۲۸ درصد بوده است و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۲۰، بیست درصد افزایش پیدا کند.در قرن اخیر شاخص امید به زندگی در بدو تولد افزایش یافته و از سن کمتر از ۵۳ سال به بیش از ۷۰ افزایش یافته است. بر اساس پیش بینی سازمان ملل این روند صعودی ادامه خواهد یافت، افزایش امید به زندگی در اثر کاهش مرگ و میر منجر به افزایش حجم جمعیت سالخورده می‌شود./باشگاه خبرنگاران

پلیس خواستار دسترسی کامل به سامانه تجارت وزارت صمت شد
سردار حاجیان، سخنگوی فراجا: باید دسترسی کامل به سامانه تجارت برای پلیس فراهم شود تا بتوانیم چرخه انبارداری کشور را تحلیل کرده و به آمار‌ها دسترسی داشته باشیم.پلیس با کسانی که بخواهند با معیشت مردم بازی کنند و با اخلال در بازار و چرخه تولید آن را به خطر بیندازند برخورد جدی خواهد کرد. امروز خودرو‌های شوتی که کالا‌های قاچاق را جابه‌جا می‌کنند به یک معضل برای ما تبدیل شده‌اند و باید برخورد شدیدتری با آن‌ها صورت بگیرد. ۵۱ درصد از سرقت‌های کل کشور سرقت‌های خرد را شامل می‌شود که بخش قابل توجهی از آن از سوی سارقان خرده‌پا، معتادان متجاهر و بعضا افرادی رخ می‌دهد که چاره‌ای جز سرقت ندارند. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۷ تن برنج احتکاری و قاچاق در کشور کشف و همچنین ۱۸۶ تن گندم و آرد، ۴۳۰ تن روغن و ۱۷۶ تن نهاده دامی نیز کشف و ضبط شد./باشگاه خبرنگاران

دست‌نوشته‌ دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک: ۲۰ روز در «بونکر» بدون اجازه هواخوری نگهداری شدم
دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک نوشت: من ۲۰ روز در بونکر نگهداری شده‌ام و در تمام ۲۰ روز اجازه هواخوری جمعی به من داده نشد.همسر اسدالله اسدی دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک در صفحه شخصی‌اش با انتشار دو دست‌نوشته از همسر اسیر خود در بلژیک، بخشی از رفتار غیرانسانی مدعیان حقوق‌ بشر اروپایی را به تصویر کشیده است.اسدی در این دو دست‌نوشته آورده است: هیچ زندانی باور نمی کرد که من ۲۰ روز در بونکر نگهداری شده ام. بدترین افراد، چند شب در بونکر نگهداری می شدند و مجددا به سلول خود باز می گشتند. در تمام ۲۰ روز اجازه هواخوری جمعی به من داده نشد.
در دست نوشته دیپلمات اسیر ایرانی آمده است: در بونکر کلیه وسایلم را پشت درب گذاشتند، به جز یک عدد تشک پلاستیکی، یک پتو و یک توالت فرنگی هیچ چیز نبود و کف و سقف با کاشی و سرامیک بدرنگ پوشیده شده بود، به نحوی که آن را به یک غسالخانه شبیه کرده بود.

جناب اولیانوف! چه کسی در گِل مانده؛ ما یا شما؟
روزنامه توسعه ایرانی در گزارشی به پاسخ توئیتری مذاکره‌کننده ارشد روسیه به یک کاربر ایرانی واکنش نشان داد.این روزنامه نوشت:نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین و رئیس هیأت روسیه در مذاکرات احیای برجام، در بیشتر موضع‌گیری‌هایش موضعی مثبت، امیدوارانه و با تأکید بر عزم برای حصول نتیجه داشت و البته رویکردی مایل به ایران. حالا اما آن روزها گذشته‌اند و لبه تیز کنایه تند اولیانوف است که به سمت ایرانی‌ها نشانه رفته است.رئیس هیأت روسی مذاکره‌کننده احیای برجام، در پاسخ به توییت البته تند یک کاربر ایرانی پاسخی تند و تاحدی غیرمنتظره داد که به سرعت با واکنش شبکه‌های اجتماعی فارسی مواجه شد. کاربر ایرانی با اسم مستعار خطاب به اولیانوف با اشاره همزمان به ماجرای برجام و چالش‌های روسیه در اوکراین نوشته بود: «تاریخ تکرار می‌شود و خیانت شما هم تمامی ندارد. اکنون به فکر خود باشید که عین خر در گِل گیر کرده‌اید.»

اولیانوف در پاسخ به این توئیت به انگلیسی نوشت: «من یا شما؟» «شما» در این عبارت را خیلی‌ها، نه کاربر طرف صحبت اولیانوف که کشور او یعنی ایران برداشت کرده بودند، احتمالا با توجه به این که خر مورد اشاره آن کاربر نیز نه شخص اولیانوف که مرکب نظامی روسیه در گِل اوکراین بوده است. این تندی کنایه‌آمیز و شاید حتی تحقیرآمیز، در فضایی که به‌ندرت اطلاعات جدید درباره برجام می‌رسد، از نگاه بسیاری به عنوان نشانه‌ای تازه از شدت فاصله مسکو و تهران درباره ماجرای وین و نیز نگاه روسیه به ماجرا دیده شده است، به‌خصوص به این خاطر که این بگومگو زیر توئیت دیگری از او اتفاق افتاده بود که باز هم خبر مثبتی با خود به همراه نداشت.مذاکره‌کننده ارشد روسیه می‌گوید این کشور نمی‌تواند فعلا کمکی به نهایی‌سازی توافق احیای برجام بکند. اولیانوف با نقل توئیت یک خبرنگار که درباره روند مذاکرات طرف غربی با ایران نوشته بود، گفت: «در شرایطی دیگر، روسیه احتمالا می‌توانست دفاتر خود را برای نهایی‌کردن توافق درباره برجام در اختیار دو طرف بگذارد. اما الان نه.» در این توئیت و توئیت‌های بعدی مربوطه، البته اولیانوف تأکید داشت که علت این «الان نه» محدودیت‌هایی است که به روسیه تحمیل شده است؛ اما حتی در هم‌دلانه‌ترین نگاه به سمت روسیه نیز حرف‌های الان اولیانوف نشان می‌دهد روسیه امروز، دیگر مثل چند ماه قبل پیشرانه فعال به سمت موفقیت مذاکرات نیست.


نماینده سیستان و بلوچستان: پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی از هیچی بهتر است

حبیب الله دهمرده اظهار داشت: ارز ترجیحی و دلار، رانتی بود که جماعتی از آن سوء استفاده می‌کردند و این واقعیتی است که در کشور با آن روبرو هستیم. اگر قرار بود فکری نشود و بازهم مانند گذشته عمل کنیم، دلار‌هایی که با عنوان ارز ترجیحی وجود داشت به سفره مردم نمی‌نشست. حال برای خروج از این وضعیت، آزاد شدن قیمت‌ها یک راه حل بود، اما باید این را هم در نظر گرفت که درآمد مردم ثابت است و چیزی گیرشان نیامده است. مبلغی که به حسابشان واریز شده مبلغی است که در بین گرانی‌ها گم است؛ مانند ۴۵ هزارتومان یارانه دوران احمدی نژاد که یک کیلو مرغ هم نمی‌شد با آن خرید. عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در زمان احمدی نژاد ۴۵ هزار تومان معادل با ۴۵ دلار بود، اما الان که با این پول یک کیلو گوشت هم نمی‌شود خرید؛ بنابراین دولت برآورد کرده و به دهک‌های پایین به هر نفر علی الحساب ماهی ۴۰۰ هزار تومان در دو ماه آینده پرداخت کرده که می‌دانیم کافی نیست، اما از هیچی بهتر است. از طرفی قرار است تلاش شود جلوی افزایش قیمت اقلامی مانند دارو گرفته شود.

در روزهای مرگ و میرهای تک رقمی همه مسابقات فوتبال کشور بدون تماشاگر شدند
سازمان لیگ فوتبال ایران به استناد ابلاغیه وزارت کشور، تمامی بازی ها را بدون تماشاگر کرد. با استناد به ابلاغیه ارسالی وزرات کشور و ضرورت تثبیت شرایط کنترل شده کرونا و با نظر به اینکه در اکثر ورزشگاه های کشور رصد گردیده که رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام نگرفته است فلذا با عنایت به وضعیت شکننده بیماری کرونا و ضرورت اقدامات سلبی، ایجابی و تثبیت وضعیت موجود، رعایت دستورالعمل وظایف، الزامات و فرآیندهای برگزاری مسابقات ورزشی در شرایط کرونا با تماشاگران ابلاغ گذشته ضروری بوده، لذا در صورت برقرار نبودن ارتباط سامانه های فروش بلیت الکترونیکی با سامانه ایران من، برگزاری هرگونه مسابقه با حضور تماشاگر ممنوع است. بر این اساس در صورت عدم فروش بلیت الکترونیکی و استعلام تزریق دو دوز واکسن کرونا از سامانه ایران من، حضور تماشاگران در تمامی لیگ های برتر، یک، دو و سه در ورزشگاه ها ممنوع می شود.

نماینده اصولگرا: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت روحانی هستیم
رضا تقی‌پور با بیان اینکه کشور هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات دولت روحانی در عرصه اقتصادی است، گفت: تمام تصمیمات اقتصادی دولت تدبیر و امید از نیمه دوم سال ۹۸ اشتباه بود. دولت روحانی با اقدامات اقتصادی اشتباه خود، باعث کاهش ارزش پول ملی شد و رشد تورم و گرانی‌های فعلی هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی است و دولت تدبیر و امید در این زمینه مقصر است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همان ابتدا مشخص بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی که به ارز جهانگیری معروف است، پیامدهای منفی خواهد داشت، اما دولت روحانی با نگاه لیبرالیستی و کاملاً غرب‌گرایانه خود باعث شد معضلات اقتصادی جدی و جبران‌ناپذیر برای کشور به وجود آید. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سابق نظارت خوبی بر بازار نداشت و از فناوری اطلاعات برای مدیریت اقتصادی کشور استفاده نمی‌کرد. برای مثال، زمانی که از این دولت سوال می‌کردیم ۱۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی در سال ۹۹ چگونه خرج شد، آنان هیچ پاسخی نداشتند و مشخص بود ارز ترجیحی را بدون حساب و کتاب به یکسری افراد داده‌اند.

بیش از ۲ میلیون سهامدار سهام عدالت بدون سود ماندند
 علی مهدوی پارسا معاون عملیات سمات در خصوص شیوه دریافت سود سهام عدالت سهامدارانی که اطلاعات آنان کامل نیست، اظهار داشت: این دسته از سهامداران عدالت می بایست اطلاعات بانکی (شماره شبا معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده ( تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری) تکمیل کنند. وی با بیان اینکه سود سال ۱۳۹۹ سهامداران عدالت روز ۲۱ اسفندماه سال گذشته به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار مشمول سهام عدالت پرداخت شد، افزود: بر اساس آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون سهامدار سهام عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی سود سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده اند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. معاون عملیات سمات با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار سهامدار از ابتدای امسال با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده اند، گفت: سود سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت ماه جاری به حسابشان واریز خواهد شد. آن دسته از سهامداران عدالتی که ظرف یک هفته آینده ( تا ۳۰ اردیبهشت ماه جاری) اطلاعات بانکی (شماره شبا معتبر) را در سامانه سجام تکمیل کنند نیز مشمول دریافت سود سهام عدالت در این مرحله می شوند.
 
پس از دستور رئیسی، یارانه جدید کِی واریز می شود؟
 احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت همزمان با اعلام دستور رئیس جمهور مبنی بر پرداخت یارانه کمک معیشتی جدید به حساب تمام یارانه بگیران، در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: با دستور رئیس جمهور بنا شد، تمام افرادی که یارانه بگیر هستند و تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه نقدی بوده اند، در صورتی که خودشان همچنان متقاضی باشند برای ماه اول یارانه کمک معیشتی جدید به حساب آنها واریز شود. وزارت رفاه ظرف یک ماه باید به این تقاضاها رسیدگی کند و اگر تقاضا درست بود، این مبلغ آزاد خواهد شد و خانوار می توانند استفاده کنند. ولی در صورتی که مستنداتی مبنی براینکه خانوار جز دهک دهم است، وجود داشت، گزارش های مربوط به ارزیابی دهک بندهی ها ارسال می شود تا مردم در جریان نحوه دهک بندی خانوار قرار بگیرند. سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد کمک‌ معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، واریز شود.
 
ترکش جنگ روسیه و اوکراین به تورم اتحادیه اروپا رسید
 
اتحادیه اروپا در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد تورم در حوزه اتحادیه اروپا امسال به ۶.۱ درصد می‌رسد که ۳.۴ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است. منطقه یورو به دلیل وابستگی به انرژی روسیه و نزدیکی به درگیری، یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را دیده است.
 
منتظر واردات خودروهای شاسی بلند نباشیم
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره مصوبه واردات خودرو گفت: این طور که ما از زبان نمایندگان مجلس شنیده‌ایم، سقف محدویت قیمتی برای واردات خودرو ۲۰ هزار دلار است و محدودیت تعدادی وجود ندارد؛ علاوه بر اینکه باید به ازای صادرات خودرو، قطعات و خدمات یا دیگر کالا‌های صادراتی به تشخیص وزارت صمت باشد. به هر حال با واردات خودرو پاسخ به تقاضای بازار از نظر تعداد خودرو داده می‌شود، ولی از نظر قیمتی اتفاقی نخواهد افتاد. فعلا بازار خودرو انحصاری شده است و با واردات خودرو هم نباید فکر کنید که بازار رقابتی می‌شود، چون متاسفانه فاصله بسیار شدیدی بین قیمت خودروی داخلی و خودرو‌های وارداتی باقی می‌ماند. ما متقاضی خودروی وارداتی را در کشور داریم. به هر حال بین کیفیت خودروی خارجی با خودروی چینی فاصله وجود دارد که مردم هم به آن توجه دارند. رنج قیمت خودرو‌های وارداتی بین ۷۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ خواهد بود. یعنی عملا این خودرو‌ها رقیب خودرو‌های چینی در بازار می‌شوند؛ ولی آن طور که گفته شده خودرو‌های شاسی هیچ یک وارد نخواهند شد.
 
حیرت و سردرگمی بخش زیادی از مستاجرها
 ارقام پیشنهادی موجران برای اجاره واحدهای مسکونی، از هم‌‌اکنون منجر به حیرت و سردرگمی بخش زیادی از مستاجرها شده است. بررسی‌‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد در حالی که متوسط اجاره‌‌بهای مسکن در شهر تهران در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت، بسیاری از مستاجرها امسال هم با مشاهده اجاره‌‌بهای پیشنهادی موجران در برخی از فایل‌‌های اجاره سردرگم شده‌‌اند. اجاره‌‌بهای پیشنهادی هم‌‌اکنون در سطحی بالاتر از توان مستاجرهاست و همین موضوع منجر به افزایش تقاضای اجاره مسکن در مناطق ضعیف‌‌تر تهران شده است، در حالی که هم‌‌اکنون در مناطق مختلف شهر تهران واحدهای مسکونی اجاره‌‌ای با سطح قیمت متعارف کمیاب شده است؛ ضمن آنکه شواهد از کاهش عرضه مسکن به این بازار خبر می‌دهد.

بررسی‌‌ها حاکی است مستاجرها در آستانه ورود به فصل اوج جابه‌جایی‌‌ها در بازار اجاره با افزایش قابل توجه و بیش از ۳۰ درصدی در نرخ اجاره‌‌بهای قرارداد سال قبل مواجه شده‌‌اند. این افزایش نرخ در برخی فایل‌‌ها به‌ویژه فایل‌‌هایی که برای اجاره به مستاجر جدید عرضه شده‌‌اند بیش از قراردادهای تمدیدی است. فعالان بازار معاملات مسکن می‌گویند بعید است امسال هم مانند دو سال قبل نرخ‌‌گذاری دستوری در بازار اجاره اثرگذار باشد. به گفته آنها با توجه به تورم شدید و همچنین جهش قیمت مسکن نمی‌توان افزایش اجاره‌‌بها را محدود به ۲۵ درصد کرد. به گفته آنها همچنین برخی موجران که سال‌های قبل اقدام به عرضه واحدهای خود به بازار اجاره کرده‌‌ بودند، به دلیل ضوابط سختگیرانه، انگیزه خود را برای ادامه حضور در بازار اجاره و عرضه واحد خود به این بازار از دست داده‌‌اند و بعضی از آنها امسال قصد عرضه ملک به این بازار را ندارند.
 
چرا هند صادرات گندم را ممنوع کرد؟
 هند با اعلام هدف محموله های گندم در سال جاری، صادرات گندم را ممنوع کرد، در حالی که موج گرمای شدید تولید گندم را کاهش داده و قیمت های داخلی به بالاترین حد خود رسیده است. این دولت گفت که همچنان به صادرات با پشتوانه اسنادی که صادر شده و به کشورهایی که تقاضا دارند، مجوز می دهد. مقام‌های ارشد دولتی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که این ممنوعیت ارسال‌های خارج از کشور دائمی نبوده و می‌توان آن را بازبینی کرد.
 
سیگنال دلار ۳۰ هزار تومانی به بازار خودرو
عبور دلار از مرز ۳۰ هزار تومان عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار خودرو امروز شکل افزایشی به خود گیرد. به اعتقاد فعالان بازار افزایش نرخ دلار و جو روانی که این روند در بازار به وجود آورده موجب شده تا برخی خودرو‌ها شکل افزایشی پیدا کنند، اما برخی دیگر بر این نکته تاکید می‌کنند که افزایش اینچنینی پایدار نخواهد بود و با ریزش نرخ دلار شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود. علاوه بر نرخ دلار فعالان بازار خودرو معتقدند که کاهش عرضه برخی خودرو‌ها نیز بر بازار اثرگذار بوده و موجب شده تا قیمت این خودرو‌ها در بازار افزایش یابد. اما آنچه در این میان از اهمیت بسیاری برخوردار است، به نبود خریدار در بازار بازمی‌گردد، به طوری که به گفته فعالان بازار در حال حاضر خریداران تمایلی به خرید خودرو ندارند و در انتظارند. براساس ارزیابی بازار خودرو، امروز «سمند LX» و «دنا معمولی» در بازار رشد ۶ قیمت داشتند و «سمند LX با موتور EF۷» در بازار ۷ میلیون گران شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۴۲
دولت رو هیچ چیزی کنترل نداره وفقط از جیب مردم هزینه هاشو برمیداره. یکی حالیش کنه سفره خالی دیگه چیزی نداره، مگر جون صاحب سفره
حالا زمان رجز خواندن برای روسیه و توییت زدن های احمقانه و دشمن تراشی جدید نیست - با حفظ احترام روسیه در این شرایط سخت بهتر است ایران دنبال منافع خود باشد ولی نه با ویران کردن رابطه سیاسی با روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
ضمن اینکه سفیر گفته من یا شما نگفته ما یا شما.
ضمیر مفرد بکار برده است.
شیطنت را کنار بگذارید
خب معلومه ما.اگه یه نگاهی به جیب مردم بندازی معلوم میشه ، این که دیگه فکر کردن نداره
سیاست مداران کنونی کاش یکهزارم ظریف شهامت و شجاعت داشتند که به نماینده ایتالیا چنان توپید که همه حظار عرض خواهی کردند. حال باقری میخواد با الیانوف در بیافته و بهش بگه عسل زیادی نخور یا عبداللهیان ؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
تهش خیلی فرقی بین ظریف و باقری نیست هیچ وقت جمله ظریف که گفت مردم ایران خودشون انتخاب کردند که این طور زندگی کنند (اشاره به سختی زندگی مردم) را یادم نمی ره
آقای تقی پور با نهایت تاسف ناتوانی شما برداران اصولگرا و پایداری در حل مشکلات همیشه منجر به یک فرافکنی بوده است. یعنی هیچ وقت نبوده است که کوتاهی خودتان و یا دوستان همفکر خود را پذیرا بوده باشید و همیشه کوشیده اید که دیگران را مقصر بدانید. افسوس که در نبود شجاعت و انصاف برای پذیرش ایراد خود؛ تیغ تیز حمله به سوی دیگری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
اقای تقی پور یکساله که دائم می گید ارز 4200 تو جیب رانت خور رفته رییسی میگه دست مردم نرسیده خوب چر الان ا با ازاد سازی قیمت ها بهای کالاها چندبرابر شد ؟!! اگر رانت خور و سو استفاده کننده ای هست چرا قوه قضا دستگیرشون نمی کنه ؟!! دولت روحانی لیست همه کسانی را که ارز گرفتند را تحویل داده چرا رسیدگی نمی کنید و از انها بازخواست نمی کنید قطعا درصد بسیاربسیار بالایی از ارز 4200 به مردم برگشته جرا ریسی را مجبور به مذاکره نمی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
درستی و صداقت دولت قبلی و اصلاح طلبا رو هم دیدیم
خخخخ
ما
متاسفانه این دولت بنا دارد با آزاد سازی ورود خودرو، دلار را به بالای 30 هزار تومان برساند و ضمن بی ارزش کردن پول ملی و فروش دلار در بازار به تامین بودجه بپردازد و در نهایت بمردم بگوید که خودروهای داخلی ارزانند و باید گران شوند.

دولت و بخش خصوصی فقط با تهاتر نفت یا سرمایه ارزی خارجی یا ایرانیان خارج از کشور با ارز خارجی خودشان و بشرط عدم خروج ارز باید واردات خودرو کنند.
یکی ازدلایل مهم مهاجرت 6-7 میلیون ازایران محدودیتهای من دراوردی درزندگی شخصی واجتماعی مردم است که خود مسئولان هم در حدوحدود آن دچاراختلاف وتناقض هستند وتنها هم محدود به آنچه شئونات اسلامی مینامند نیست.مثلا همین موضوع خودرو .چرا یک ایرانی حتی حق انتخاب خودروی موردنظرش راندارد؟ یک سرمایه دار الان میخواهد به ایران برگردد ولی نمیتواند یک خودروی متوسط مثل لندکروز(که به علت محدودیتهای عجیب درایران خودروی لوکس حساب میشود) بخرد.راستی این محدودیتها برای چیست؟ ممنوعیت واردات بالای2500 سی سی یا خودروی جفت دیفرانسیل برای چیست؟اگرجوابی دارند توجیهی دارند بفرمایند.
ما در گل مانده ایم عزیز دلم
ما
لعنت خدا بر پوتین پرستان و توده ای ها و نمازخوانهای کمونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
این نظر نژاد پرستانه چیه زدی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
نمازخوانهای کمونیست سالهاست از این کشور رفته اند شما کجای کاری .
پولی که مثل نقل و نبات پخش میشود و چاپ میشود از ارزش سرمایه مردم در بانک ها کم میکند قرار بود ریال جمع شود ظاهراً دارد نتیجه عکس میدهد
افزایش تدریجی قیمت ها در کنار افزایش تدریجی یارانه ها می‌توانست از یک سال پیش شروع میشد مفید باشد و از شوک جلوگیری میکرد
ظریف جان کجایی، دقیقا کجایی...
واقعا خیلی صبور بودی و محکم و استوار مثل دماوند...
خوب اینکه معلومه ما همیشه مثل اون حیوون زحمتکش توی گل هستیم.روسها که با وجود جنگ با جیب پر پول میرن نونشون رو میخرن این ماییم که با یه تحریم در حال نابود شدنیم و باید ساندویچ با نون باگت رو در خواب ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
اگه خیلی هوس ساندویچ با نون باگت کردی می تونی جمع کنی بری
میگم چرا قیمت دلار تو روسیه بالا نمیره؟؟!!!! مگه تمام اروپا و آمریکا تحریمشون نکردن پس فرقشون با ما چیه که تا چند وقت دیگه باید ماکارونی رو نخی بخریم؟
ده سال اول انقلاب: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی رژیم ستمشاهی هستیم
ریاست جمهوری سردار سازندگی: هنوز درگیر تبعات منفی جنگ تحمیلی بعلاوه اقدامات اقتصادی رژیم ستمشاهی هستیم
ریاست جمهوری اصلاحات: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت سازندگی بعلاوه جنگ تحمیلی بعلاوه اقدامات اقتصادی رژیم ستمشاهی هستیم
دولت بهار: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت سازندگی و دولت اصلاحات هستیم
دولت تدبیر و امید: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت بهار هستیم
دولت سید محرومان: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت تدبیر و امید هستیم
دولت مرحومان و مقفوران: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت سید محرومان هستیم
اگر دولت قبل که منتخب شورای نگهبان ولایتمدار بود؛ خطا کرده چرا قوه قضایی عمل نکرد و وارد نشد ، خوب اون زمان خواسته مردم بود. این کلک ها دیگه قدیمی شده . همه تون مثل همید
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
دقیقا درسته مجلس انقلابی به عنوان اولین اقدام می خواست روحانی را استضیاح کنه که از بالا به شدت نهی شدند
این نماینده روش نمی شه بگه به خاطر تحریم ها و کسری بودجه
و شیوع کرونا در اواخر سال نودو هشت و رکود در بازارها این وضعیت پیش اومده ربطش می ده به روحانی ...البته روحانی هم با کشوندن مردم به بورس و خیلی مسایل دیگر حسابی از چشم رای دهنده هاش افتاد ...و به خاطر همینم اگرم کسی هر چیزی رو بهش نسبت می ده دیگه طرفداری برای خودش باقی نگذاشته که بیاد ازش دفاع کنه.حالا هر چقدرم روحانی کم تقصیر یا بی تقصیر باشه ...
بدون تماشاگر برگزار شدن مسابقات، بخاطر ترس اینا از مردمه. کرونا بهانست. چقدر اینا داغون و ذلیلن
به نظر خودت کی؟ معلومه که ما اگه باور نمیکنی یه نگا به خیابونات بنداز خخخخ
اولیانف هشت سال بامیگهای شما سوخوهای شما میراژهای فرانسوی آواکسهای امریکایی دلارهای شیخهای خلیج فارس وووووایستادگی کردیم ولی توی روس باآنهمه کپ کپه ازپس کشورکوچکی مثل اوکراین برنمیایید حالا مامثل خرتوگل ماندیم یاشما
خواهشاً فرافکنی نکنید و مسئولیت کم کاری ها ، ندانم کاری ها و ناکارآمدی تان در این هشت ماه گذشته را مثل خود روحانی به گردن دیگران نیاندازید !!!
روسیه اصلا پست ترین کشور دنیا اما دلیل اینکه یانکی گداها رو کشوری تعصب دارن که کشورشون رو تحریم کرده چه میزان بی غیرتی میتونه پشت این عمل باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
تحریم که بد نیست
اینگونه جواب به الیانوف سبب خنده اومیشود لازمه مقامات دراین شرایط برجام را به سرانجام گازرا به اروا برسانند نفت را باقیمت عادی بفروشند هم از نظر اقتصادی مردم از گروگان رها میشوند هم مسؤلین میتوانند ادعا کنند زیر سلطه پوتین نیستند نه شرقی نه غربی شعار زمان امام
آقای تقی پور وضعیت فعلی کشور نتیجه نمایندگان بی خاصیت و به تبع آن مجلس بی خاصیت 10درصدی است که فقط درگیر مسائل حزبی هستند و هیچ نظارتی بر عملکرد وزرا ندارند.نمونه اش بخشنامه فروش روغن تولید قبل با قیمت جدید.شاید دست افراد یا نهادهایی در کار است که بازار کشور را قرق کردند و شما هم جرات و توان برخورد ندارید. بی خاصیتی خودتان را به گردن دیگران نیندازیم.
مسولان از ترس اینکه استادیوم پر از جمعیت شود خود را هیس کرده اند لذا. بازیهای. بی تماشی نشان دهنده جبن مسولان از نردم است و این نشاندهنده. فتصله. مردم با مسولان کشور را میرساند
مسولان از ترس اینکه استادیوم پر از جمعیت شود خود را هیس کرده اند لذا. بازیهای. بی تماشی نشان دهنده جبن مسولان از نردم است و این نشاندهنده. فتصله. مردم با مسولان کشور را میرساند
:ضا تقی‌پور با بیان اینکه کشور هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات دولت روحانی در عرصه اقتصادی است، گفت: تمام تصمیمات اقتصادی دولت تدبیر و امید از نیمه دوم سال ۹۸ اشتباه بود
حجت الاسلام صدیقی
وزرات کشور از کی تا بحال بجای وزارت بهداشت تصمیم می گیره ؟!
آفرین بە وریا کە با مردم است .
در نبرد بین اوکراین و روسیه در نهایت روس ها شکست خواهند خورد ونتنها نمی توانند مرزهای ناتو را عقبتر ببردند بلکه فنلاند و سوئد هم به ناتو اضافه خواهند شد و تحریم های سنگین علیه روس ها باقی خواهند ماند بدون دستاورد خاصی.پس بهتر است برجام را به منافع روس ها گره نزد
یعنی چی مبلغی نیست از هیچی بهتر است؟ برای جلوگیری از یو استفاده ارز ۴۲۰۰ حذف شد ؟ یا کسری بودجه ی دولت ؟ علی الحساب پولی دست ما نیست . و سس و همه چیز گران می‌شود ‌‌. پولی که برده آید پس بدهید و از ثروتمندان پول بگیرید . هشدار میدهم با غوت مردم بازی نکنید .
مسابقات فوتبال را از ترس جمع شدن ملت و اعتراضات بدون تماشاگر کرده اند
بازيهاي بدون تماشاگر ، يعني ترس از اجتماع مردم و ....
واضح است که برگزاری مسابقات بدون تماشاگر بخاطر نگرانیهای امنیتی است و نه بهداشتی!!
میگم روسها هم فلافل با نون لواش میخورن؟
اگر راست میگید و نگران مسائل بهداشتی برای تماشاچیان هستید چرا نماز جمعه را تعطیل نمی کنید؟؟!!!
راه حل دولت برای حل مشکل حضور خانمها در ورزشگاه ها و اجتناب از شعار ضد دولتی در تجمعات، حذف تماشاچیان فوتبال است به بهانه مسئله کرونا!!
خخخ.. آمریکا و تمام غرب و ژاپن و کانادا و غیره روسیه رو تحریم کردن ، تو غرب و حامیانش اقتصاد پوشید. قدرت یعنی همین
لطفا یکی توضیح بدهد چطور فروشگاه های زنجیره ای روغنی را که ۳۳ هزار تومان قیمت خورده بالای صد هزار تومان می فروشند و وزیر هم تایید می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
چون قیمت تغییر کرد
آقا تورابه قرآن ازترس اغتشاش بخاطر گرانی نمی خواهید تماشاگر بیاد چرابه دروغ میگید بخاطر کرونا ست! مگه نگفتید کرونا تقریباً تمام شده! قسم حضرت عباس راقبول کنیم یادم خروس را
نمایندگانکه از دولت قبلی بخاطر برخی گرانیها بشدت انتقاد میکردن، میخواستن دولت روحانی رو مجبور به حذف ارز ترجیحی کنند تا گرانی سرسام آور شود و دولت رئیسی با اتکا به توافق برجام برای کشور گشایش ایجاد کنه که روحانی جاخالی داد و ارز ترجیحی رو کامل حذف نکرد و برجام هم توافقش حاصل نشد حالا نماینده های عصبانی نمیدونن چه چیزی رو گردن دولت روحانی بندازن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
آقای کیهان؛ احیانا الان اولیانوف با شما که نبود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
فعلا خبری از گشایش نیست وبه این زودی هم انجام نمیشه بنابراین از اساس تحلیل شما غلط است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
اگر دولت روحانی خلاف کرده

مجلس انقلابی و حداقلی !!!!؟

که می بایست بر کار دولت ، نطارت میکرد نیز خودش شریک جرم است

در حالیکه همه خوب میدانیم که مشکلات متعدد و جدی مردم و کشور در کجاست !!؟

و کسانیکه با توافق برجام و تصویب اف ای تی اف مخالفت کرده و میکنند

باید پاسخگوی مشکلات باشند ، که نبوده و نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
روحانی کلا اهل جاخالی دادن بود مخصوصا وظایف دولت
اصن بگو چیکار کرد
آها پول ملت رو توی بورس دزدید
معلم اخلاق وادب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
گندی که حسن به اقتصادایران زد درکل تاریخ ایران وجهان بیسابقه هست اگردرک داشتی متوجه دلار۳به ۳۳رادرسال ۹۹میشدی ازحسن همتی متنفرومنزجرمیشدی تورم ۱۱۰۰درصدی یعنی فاجعه ،بی ارزش کردن ۱۱برابری ریال یعنی خیانت جنایت نامردی درحق زحمتکشان جامعه وحمایت از احتکار وگرانی ،،بروومفهوم ارزش پول ملی رابفهم بعدقلم بزن واطهارنطرکن،همه اقتصاددان ونطردهنده شدندهر چند ا فقط نطرات موافق خودش درمعرص دیدمیگذاردکه اینهم خیانت سایتهادرایران هست که نطرات کل جمع را در معرص دیدقرارنمیدهندوگزینشی انتخاب میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
حذف ارز ترجیحی یک کار درست بود. ننگ راه اندازی این ارز تا ابد برای روحانی و جهانگیری خواهد ماند و در همه دادگاههای مفاسد اقتصادی بعد از این ارز این دو باید بعنوان متهم ردیف اول حضور داشته باشن. حذف این ارز کار شایسته ای بود البته در اجرا باید بهتر عمل شود که مردم آسیب کمتری ببینند.
فراموش نکنیم این تقی پور همون نماینده مجلس است که رئیس کمیسیون صیانت بود و با چنگ و دندون میخواست تصویبش کنه و البته کارش خلاف قانون شناخته شد!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
رییس ستاد انتخاباتی رییسی هم بود
دولت قبلا‌ ارز ترجیحی میداد و کالاهای ضروری هم تهیه میشد و راحت در اختیار مردم قرار می گرفت‌ و یک عده ای هم همون یارانه قدیمی را دریافت میکردند‌ و بعلاوه جنس ار آن هم در اختیارشان بود‌ حالا مشکل چی بود‌ ؟! شماها پول مردم را برای خرید کالاهای ضروری مردم خرج میکردید‌ ولی الان قیمت همون کالاها را ۳۰۰ درصد گران کردید و اون ار را هم گذاشتید چی بدون و بیک عده قلیل مبلغی دادید و اکثریت ملت و محروم کردید که شماها دهک دهم هستید‌ !
جل الخالق‌ !!!
حالا دولت قبل گناهش چی بود ؟!
ار مردم را میداد براشون کالای ار آن تهیه می کرد‌ ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
آشکالش این بود که کشورهای همسایه هم از این ارز ترجیحی استفاده میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
در دو سال پایانی روحانی افزایش قیمت نداشتیم؟ صف مرغ برای چه بود؟ دلار 25500 رو چه کسی تحویل دولت جدید داد
بله فراموشی ودروغ بهترین راه حمایت از روحانی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
یارانه فقط بدرد روستاییانی که مرغ و تخم مرغ و لبنیات و آرد از آن خودشان است بدرد خورده و تنها طبقه ای هم که راضیند همین اینها هستند. شهری ها چندر غاز یارانه گرفته اند و باید چندین برابر هم روی آن بگذارند تا مایحتاج خود را تامین کنند. کلا یارانه باید قطع و برای افراد بیکار و معلول از طریق تامین اجتماعی حقوق و .بیمه در نظر گرفته شود و کمیته امداد و بهزیستی هم به عنوان دو بخش موازی با تامین اجتماعی حذف و وظایف بهزیستی هم به تامین اجتماعی سپرده شود.
آقا تکلیف اینترنت ما چیه. حجم یکماهه چند گیگا بایتی همرا اول خریدم. ولی شبکه همش H+ , H , E میشه و قابل استفاده نیست. پولشو بر میگردونید یا حرومتون کنیم؟
به آقای اولیانوف بگویید خر ما مدتهاست در گِل گیر کرده است اما بدبختی اینجاست که افسار خر ما به دم خر شما بسته شده است و لذا امید نجاتی داشتیم اما حالا که روسیه در باتلاق اوکراین فرو رفت، دیگر امیدی به نجات خر ما نیست
چه اقداماتی عامو ؟اقدامات بی نظیر وتلاشهای بقفه وحداکثریتون برای کار شکنی و بعد زحمتهای بی بدیلتون برای اینکه تو دوسال اخرمسیولیتش برای اینکه مجبورش کنید گندی که الان دارید میزنید را انجام بده تا کاملا بدنام بشه
گمان نمیکنم که ایران از ترس روسیه حاضر شود تا آمادگی رسمی خکد برای صدور گاز به اروپا را اعلام کند
روسیه سر پیازه یا تهش ؟ آمریکا از برجام خارج شد و ایران رو تحریم کرد و الان هم نمی خواد برگرده ، برای چی فرافکنی میکنید؟ خیانت روسیه رو می کشید وسط تا خیانت های آمریکا مشخص نشه ؟
آدم زنده وکیل وصی نمیخواد ، حنای روسیه هم که پیش آمریکا رنگ نداره . آمریکا هم در بست مال شما غربگداها . هشت سال گدایی کردید نتیجه نداشت ، حالا هم ادامه بدید شاید یه تیکه استخون جلوتون بندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
هشت سال یا نه سال؟
دولت قبل اگه عرضه داشت ماسک و الکل رو به موقع وارد میکرد بماند واکسن که وارد نمیکرد به بهانه برجام عجیبه همون موقع داروی ضدالتهاب رمدسیور با مقدار بالا و قیمت های سربه فلک کشیده به خورد ملت بیچاره داده میشد اگه عرضه داشت خودکفایی گندم که از دولت احمدی ثابت شد رو به بهانه عدم صرفه تبدیل به وارد کننده صرف نمیکرد روحانی اگر عرضه داشت صندوق ذخیره ارزی رو خالی نمیکرد دولت روحانی اگر عرضه داشت مسکن رو صدبرابر گرون نمیکرد که الان مستاجر بدبخت آواراه نشه به بهانه گرانی مسکن و بالطبع اجاره بها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
مخبر معاون اول بدلیل گزارش غلط باعث و بانی عدم واردات واکسن شد و دهها هزار نفر از دنیا رفتند که بای روزی جوابگو باشد
خود کفایی گندم مربوط به دولت خاتمی بود که انگار آلزایمر داری
صندوق ذخیره ارزی هم با دهها میلیارد دلار ذخیره تحویل دولت ریسی شد وقاحت هم حدی ندارد ۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
اگر واکسن وارد میکرد به مخالفت با تولید داخل متهم میشد بسیاری از پزشکان اصولگرا نامه نوشتند وخواستار تاخیر در ورود واکسن شده بودند
خب چرا اینقدر فس فس میکنند برا واردات خودرو !!؟ بیش از یکساله هی حرف تحویل مردم میدن یه روز تو مجلس یه روز شورای نگبان یه روز مجمع حالا برگشت به مجلس تصویب شد آمد دست دولت آخرش چش هیچیییی !!!!!؟؟؟با این اوضاع احوال بازار و کیفیت پائین خودرو خب هم بکشید و کاری بکنید !!! صدای رهبری هم در اومده دیگه !
وزیر رفاه ایران ده ساله فکر کنم خارج بوده
سال نود و یک رفته
سال هزار چهارصد برگشته
کلا ده سال در ایران قشنگ معلومه نبوده
دهک بندی ناقص
. شش میلیون حقوق بشی دهک نهم واقعا که یعنی کسی که شش میلیون حقوق میگیره مرفه هست ؟؟؟که جز دهک نهم شده
وزیر رفاه ایران ده ساله فکر کنم خارج بوده
سال نود و یک رفته
سال هزار چهارصد برگشته
کلا ده سال در ایران قشنگ معلومه نبوده
دهک بندی ناقص
. شش میلیون حقوق بشی دهک نهم واقعا که یعنی کسی که شش میلیون حقوق میگیره مرفه هست ؟؟؟که جز دهک نهم شده
مردم ایران مالیات بدید
خرج بیمه سلامت ،بهداشت ،اموزش. ،خوراک ،گندم ،افاغنه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
چرت نگو مالیات ها صرف نجومی بگیران و عروس و دامادها و بستگان مقامات می شه افغان ها که خودشان دارند کار می کنند سربار کسی نیستند
در این کشور یا مشکلات به زمان شاه برمیگرده و یا به اصلاح طلبان و کارگزاران و در کل اصولگراها برای هر گندی، توجیه دارند
بریم بمیریم بهتره
خجالت نکشیدید در صد تورم اروپا را نوشتید در بدترین حالتشان ما ده برابر انها تورم داریم بگذریم از حقوق ودر امد سرانه انها میخاید چی بگید که اروپا تورم داره مردم خودشان بهتر از شما سواد اقتصادی دارند
ما هم باور کردیم که عدم حضور تماشاگران بخاطر کروناست نه اعتراضات اخیر
آقای رئیسی شما خبرنداری همه چیز ۲۰ برابر شده فقط تبلیغات می‌کنی
غربگدا بیمار است از وطنش بیزار است
خداوکیلی از وقتی رئیسی اومده آرامش به ایران برگشته این گرونی ها هن از دلار ۳۰ هزار تومانیه حسن روحانیه
شرم به مسٸولانی که ندانم کاری خودشان را هنوز می خواهند گردن این و ان بیندازند؟؟؟؟ایا فکر می کنید شما نزد مردم اعتباری دارید؟ که چنین سخن می گوٸید؟؟؟؟؟
جناب نماینده دولت روحانی هم درگیر تبعات سیاست های غرب ستیزانه شما بود که با تند روی ها وشعارهای دشمن سازتان فشار تحریمها را روز افزون کردید وبهانه به دست دیوانه ای مثل ترامپ‌دادید تا زیر برجام بزند .
بزرگترین اشکال روحانی این بود که به حمایت مردم پشت کرد وجلو امثال شما نمایندگان رای حداقلی نایستاد و اختیار مذاکرات رو داد دست شرط وشروط شما مجلسبان وشد این که الان نه مذاکرات وتوافقی در کاره ونه توان کنترل قیمتها !!
اون دهباشی که بعدا از روحانی رو برگرداند و منتقد او شد واز برجام هم برائت جست !! پس هر اخلاق بدی که پیدا کرده بعد از این تغییر مشی بوده .
اوليانوف كه مستخدم ايران كه نيست
دولت ريسى ادمهاى كم سواد را مامور مذاكره زير دست اوليانوف كرده
چه انتظارى از رقيبتون داريد كه به شما كمك كند
بالاخره روس از مشكلى كه خودش ايجاد كرده خارج ميشود و با غرب از در دوستى در مىايد و باز ايران ميماند و مشكلات خودساخته اى كه توانايى بيرون امدن از ان ندارد
!!مگر خودمان عرضه و زبان نداریم که مذاکره کنیم تا اینکه دست به دامن روسیه نشویم !!!!تا یه بی پدر مادر خدانشناس اینطور جواب هموطنمان را ندهد
این اسدی اعتراف کرده حالا زن وبچش چی میگند؟
دولت دکتر روحانی هم از نظر اقتصادی و هم سیاسی بسیار موفق تر از دولت قبل یعنی احمدی نژاد و هم دولت فعلی بود که هنوز نیامده تورم 400% با خود آورده است.
حالا از کجا تشخیص دادید صاحب اکانت ایرانی و ساکن ایران هست؟امیدوارم این اکانت فیک باشه،نه تنها با الفاظ زشت و نخود هر آش شدن،ایرانی هارو معرفی کرد بلکه باعث شد یکی مثل این بابا اینطور جواب دندان شکنی بده.
از این گذشته نا حالا دولت به افرادی ارز می داد تا کالاهای اساسی تهیه کنند حالا چی چه کسی این کالاهای در حال گران دنیای را ازخارج بخره وبه ایران بیاره کسی فکر اینو کرده یا بعد از مدتی با کمبود آن مواجه میشه وقیمتهارا دوباره سر با آسمان می کشه ولی این دفعه از کمبود آن کالاها در ایران
با دستور رییس جمهور برای پرداخت یارانه به افرادی که تا ماه قبل می گرفتن و حال نگرفتند چون آنها جز سه دهک اول بودند مشخص است یارانه به ۹ دهک یا ۷۰ میلیون پرداخت نشده و تنها به ۵ میلیون پرداخت شده باقی پول کجا رفت ؟
حکیم الحکما حاژ حسین نظریه پرداز همه چیز دان نظری در مورد برادر اولیانوف نداره منتظر افاضات و در افشانی های گهربار هستیم.....!!!!
لج لجبازی کشور را نابود می کند به خصوص عده زیادی از نمایندگان مجلس
"چرا هند صادرات گندم را ممنوع کرد؟" مگه میشه صادرات را ممنوع کرد؟ هند بیاد کمی از اقتصاددانان ما یادبگیرد که در اینگونه موارد چه اقدامی باید انجام داد.
چرا هیچ وقت با مردم رو راست نیستن.
خیلی شفاف بگید علت ممانعت از حضور تماشاگران فوتبال، فقط و فقط مسایل امنیتی است و ترس از اعتراضات حمعی به دلیل شرایط اخیر اقتصادی.
یک معضل بزرگ که در سالهای آینده خود را نشان خواهد داد مهاجرت جوانان به خارج از کشور و تنها ماندن والدین است
هر کس را نی بینیم داره تلاش می کنه بره کانادا !
حتی رفتن به ترکیه و قبرس را ترجیح می دهند
تابناک جان از اعتراضات مردم چه خبر ؟
به ما مربوط نیست ؟
چشم ! ببخشید سوال کردیم !
روسیه دشمنی که حتی در خودش هم دارای دموکراسی نیست و حتی به مردم خودش هم رحم نمی کند. کشتار استالین و خفخان پوتین
فوتبال بدون تماساگر
پون از تجمع مردم هراس دارند
هیچ ربطی به کرونا ندارد
و در ضمن نمی خواهند زنها به ورزشگاه بیایند
برای هنین همه را محروم کردند
"وریا غفوری در شب قهرمانی: مسئولین شرمنده نمی‌شوند که این موقعیت‌ها را می‌بینند؟" آفرین بر وریا غفوری قهرمان که حرف دل مردم ایران را شجاعانه اعلام کردند.
"جناب اولیانوف! چه کسی در گِل مانده؛ ما یا شما؟" اگر مسئولین کشورمان غیرت دینی دارند و نمی خواهند این مرز و بوم ذلیل شود بایستی سفیر روسیه را احضار و از او بخواهند که اولیانوف رسماً از مردم ایران عذرخواهی کند.
"نماینده سیستان و بلوچستان: پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی از هیچی بهتر است
" ایشان هنوز چیزی از عدالت نمی دانند و صلاحیت نمانده بودن مردم را ندارند.
فوتبال بدون تماشاگر قضیه داره بحث ورود بانوان است این طوری دهن فیفا را بستن
(جناب اولیانوف! چه کسی در گِل مانده؛ ما یا شما؟)

واقعیت های تلخ را باید همیشه از لابه لای سخنان دشمنان پیدا کرد

اگر حقیقت پذیر باشیم
جناب صدیقی در این40 سال کسی سر گردن کلفت ها فریاد نزده وبازدخواست نشده اند. نمونه آن بازار میوه وتره بار شهریار است که باید سال 97 به اتمام می رسید ولی هنوز خبری نیست. چرا مسئولان هیچ واکنشی نشان نمی دهند
نماینده اصولگرا: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت روحانی هستیم
اولا اینکه این آدم یکی از بدذات ترین انسانهای روی کره زمین است و دوما اینکه ایشون همونی بودش که قبل انتخابات طرح صیانت لو دادش بعد گفتش همچین چیزی نیست و شکایت میکنم و بعد از انتخابات معلوم شدش خودش طراح اصلی بوده
سوم اینکه روحانی هم داشت تبعات منفی اقتصاد احمدی نژاد رو گس میدادش احمدی نژادم همینطور و میرسیم به رئیس جمهور اول ممکلت
باحذف ارزترجیحی وآزادسازی پیشترین سودرو خود دولت کرده .یارانه بی ارزش میشه وگرونی میمونه.بهتربود هزینه ها ی دولت ونظام کاهش پیدا میکرد واز صاحبان ویلا ومنازل خالی و دلالان وکسانیکه چندخودرو دارن مالیات میگرفتن تا دلالی ریشه کن بشه
کل خبرهای بالا در هر روز فقط نشان دهنده اوضاع خراب ایرانه ولی همه با وجود فروپاشی مملکت فقط و فقط نظاره گر هستن کسی هم از مسئولان نیست که قصد یه تجدید نظر کلی روی سیاست و اقتصاد مملکت رو انجام بده ((((( قابل توجه سران نگاه به شرق هم جوابگوی مشکلات ایران نشده و نخواهد شد))))))
تا کی میخواهید مانع از ورود خانمها به ورزشگاه شوید؟ مگر در مترو یا در خیابان یا در مسجد و نماز جمعه همه با هم جدا حضور ندارند؟ در ورزشگاه هم قسمت خانمها جدا است لااقل این مسابقه را فقط برای تماشاچیان خانم فراهم میکردید.
این دکلت اصلا الفبایداقتصاد رو هم بلد نیست.... در کمتر از یکسال باید استعفا بده بره....
اردیبهشت به انتها رسید و طرح افزایش و همسان سازی ح

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ههنوز ابلاغ نگردید است

و افزایش گرانی چند ده و صد درصدی مواد غدایی و

دارو و کرایه مسکن و تاکسی هم که اکثر ما را به فقر و

گدایی و ذلیل شدن و شرمندگی پیش عروس و داماد و نوه

هایمان کرده است

بخدا قسم دیگر خسته شده ام و بصورت جدی بفکر

خودکشی در جلوی مجلس انقلابی !!! هستم

و گناهان من و صدها هرار نفر مثل من به گردن مسولانی که

عمدا یا سهوا این شرایط را بوجود اوردند ، میباشد
امریکا هم کم در گل فرو نرفت روسای جمهور امریکا هم گاهی لجباز و بی فراست اند. اما مزیت دموکراسی این است که از اشتباهات گذشتگان درس می گیرند و مسیر اشتباه تصحیح می شود. همگرایی به جواب بهینه در این روش، اثبات ریاضی دارد.
هر کی یه خونه و ماشین داره شده دهک دهم!!!
من پارسال پول لازم داشتم ماشینمو فروختم رفتم یه ماشین ارزونتر خریدم بخاطر اینکه 500 میلیون اومده حسابم زدن ماهی 42 میلیون درآمد داشتم ، خودمم موندم از کجا اینو حساب کردن
کلا از هر راهی استفاده میکنن همه رو بکنن دهک دهم
احتمالا از سال آینده فیزیک ریاضی زیست شناسی و به خصوص زبان انگلیسی از کتب درسی به دلیل غیر کاربردی بودنشان حذف خواهند شد
کاشکی پرستویی هم مثل وریا غفوری بود. یعنی میشه که بشه ؟
ترس از تجمع و اغتشاش بدلیل گرانیها علت بدون تماشاگر شدن بازیهاست
بدون شک پوتین و مدودف و لاوروف و اولیانوف مثل ... در اوکراین گیر کرده اند
به سفیر روسیه در ایران میگویم که به دولت متبوع دیکتاتورش اعلام کند که مردم ایران یکپارچه از روسیه بدذات کمونیست به رهبری پوتین دیکتاتور متنفر هستند
شعار مردم ما
مرگ بر روسیه
آقای وزیر شب و روز در حال سحده است و نماز میخواند .
او راستگوست که میگوید : به خاطر تثبیت شرایط کرونا مسابقات فوتبال بدون تماشاگر برگزار میشود .
او راست میگوید که اینترنت قطع نشده .
کلا او همه چیز را راست میگوید .
او دائم السجده است .
شواهد موجود این را میگوید
وزارت کشور دولت جهادی انقلابی مردمی دستور داد بازیها بدون تماشاگر برگزار شود خدا نکرده فکر نکنید از شعار دادن تماشاگران ترسیدند
وزیر آموزش و پرورش از حذف مطالب غیرکاربردی از کتب درسی خبر داد؟!!!!!!!فردا کتب زیست شناسی و علوم و ریاضیات را حذف می کنند و ساعات دروس بی فایده عربی و آمادگی دفاعی و انواع کتب دینی را افزایش می دهند.
بخودتون زحمت ندید هر چقدر بخواید تقصیر را گردن دولت قبل بندازید به نفعش دارید کار میکنید خودتون را بیشتر از این خراب نکنید و چاره ای دیگر بیندیشید
پوتین و اولیانوف
سوراخن
اون دشمن ، دشمنی که ۴۳ ساله آقایون ازش حرف میزنن ؛ همین روسیه خبیثه
مرگ بر روسیه
ما که از اول (سال 5-84)برای یارانه ثبت نام نکرده بودیم والان یارانه می خواهیم چکار کنیم ؟
مشکل این بود که بیشتر یارانه ای که دولت میداد به جیب عده ای دلال و قاچاقچی و رانتخوار می رفت و به مردم نمی رسید. با ارز 4200 تومانی و با قیمت یک و نیم دلاری مرغ در بازار جهانی باید حداکثر مرغ در ایران کیلویی 10 هزار تومان می شد اما مردم بیش از 30 هزار تومان می خریدند واین پولی است که به جیب دلال و حرامخوار می رفت. برخی مرغداریها اصلا تولید نمی کردند و سهمیه خوراک مرغ را در می فروختند و هر ماه دهها میلیون تومان درامد بدون زحمت به جیب می زدند. صدها هزار تن از روغن و ارد و .. .یارانه ای هم به خاطر ارزان بودن نسبت به کشورهای همسایه قاچاق می شد. وقتی اختلاف قیمت وجود دارد به هیچ عنوان و هیچ قدرتی نمی توان جلو قاچاق را از بیش از چهار هزار کیلومتر مرز کشور گرفت. حذف ارز ترجیحی باعت افزایش تولید و کار در بخش کشاورزی خواهد شد و بسیاری از زمینهایی که رها شده زیر کشت می رود.
اولیانوف !
روسیه هم تا ۳ ماه دیگه میشه ایران :-)
مشکلات روز افزون ایران و روسیه و ونزوئلا و کره شمالی و امثالهم فقط به خاطر دوری از کدخداست
آقای تقی پور شما اگر عرضه داشتید زمان احمدی نژاد در پست وزارت کاری می کردید الان از وضعیت مخابرات ایران و کارکنانش خبر دارید آیا می د انید شرکتی به بزرگی مخابرات ایران الان تبدیل به گداخانه شده است؟
اقای تقی پور کار انجام دهید در این مملکت هر اتفاقی می ا فتد یا بعد از 50 سال مقصر شاه هست یا اسرائیل و امریکا هستند یا اصلاح طلب ها در حالیکه در تمام این مدت تمام بدنه با شما بوده
آقای دبیر ستاد امربه معروف درافتادن با کسانیکه شما از نام بردید جگر می خواهد. داری؟ بسم الله
آقای صیانتی پور
شما و دوستان از قبل قصد داشتید دولت روحانی را با جراحی اقتصادی رو در روی مردم قرار دهید در خصوص بنزین موفق شدید ولی روحانی از نقشه شما آگاه شد و زیر بار نرفت حالا باید بچشید از آنچه پخته اید
حالا که روسیه شکست خورده ساندیسی ها ساز دیگری می زنند
شرم بر شما که آنقدر از پوتین دفاع کردید
نه عزیز استادیوم بدون تماشاگر به دلیل کرونا نیست. به خاطر ترس از اعتراضات کشور و در نتیجه ....
نماینده اصولگرا: هنوز درگیر تبعات منفی اقدامات اقتصادی دولت روحانی هستیم
آقا پیاده شو با هم بریم با این دوروغ پراکنی که نمیشه ملت را سر کرد یک سری به نانوادی ها بزنید کرور کرور ملت را توی صف کردید نه روحیه برای مردم گداشتید نه امید تحقیر کرده اید ملت را اگر قرار شده حجم سنگین پول به حساب مردم بریزید تورم سه ماه دیگر حداقل 20 درصد افزایش یافته اگر واقعا این جراحی بود اول جراحی را از خود دولت شروع می کردید بار هزینه ها را کم می کردید اضافه آنرا از جیب ملت بر می داشتید بیخود بار هزینه های تولید را با افزایش حقوق و دستمرد اضافه کردید و با افزایش هزینه های حمل و نقل کمر تولید را شکستید قدری عقل و درایت برای شما خوب بود .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل