بازدید 10251

شروط اسرائیل برای دفن پیکر شیرین ابوعاقله

۲۲۹ سازمان حقوق بشری شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره را محکوم کردند و نیروهای اسرائیلی شروطی را برای دفن جسد ابوعاقله مطرح کردند که از جمله آن بالا نبردن پرچم‌های فلسطین و فریاد نزدن است.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 13 May 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، ۲۲۹ سازمان عربی و بین المللی فعال در عرصه حقوق بشر، با امضای بیانیه‌ای کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره توسط نیروهای رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. همزمان صدها خبرنگار و فعال در لندن در محکومیت قتل ایمن خبرنگار دست به تحصن زدند.

به گزارش القدس العربی، تعداد روزنامه نگاران فلسطینی و کارشناسان رسانه‌ای کشته شده توسط اسرائیل از سال ۱۹۷۲ به (۸۳) افزایش یافته است.

امضاکنندگان این بیانیه تاکید کردند که جنایات اشغالگران اسرائیلی در هدفگیری ابوعاقله، یک عمل عمدی و از پیش طراحی شده و یک جنایت ترور تمام عیار است.

همزمان صدها تن از حامیان فلسطین در انگلیس در تحصن بزرگی که توسط «مجمع تفکر عرب» در مرکز لندن برگزار شد، شرکت و کشته شدن خبرنگار الجزیره توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حاضران از دولت انگلیس خواستند موضعی قاطعانه علیه اسرائیل اتخاذ کرده و مانع حملات مکرر آن علیه خبرنگاران و غیرنظامیان در اراضی فلسطینی شود.

 

به گزارش روسیا الیوم، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین حتی مانع دریافت اطلاعات اساسی برای رسیدن به حقیقت درباره کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی می‌شود. من انتظار دارم که تحقیقاتی نامحدود و شفاف و کامل انجام شود. همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهم هیچ گونه اقدامی اتخاذ نکند که مانع تحقیقات شود.

در این راستا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مشارکت مقامات اسرائیلی در تحقیقات درباره شهادت ابوعاقله مخالفت و تأکید کرد که باید این پرونده فورا به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده شود.

براساس گزارش واشنگتن پست یک مسئول در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره سه حادثه تیراندازی آغاز کرده است.

در این گزارش آمده است: اذعان اسرائیل به منزله عقب نشینی از اعلام اولیه درباره قتل احتمالی ابوعاقله توسط افراد مسلح فلسطینی است.

محمود عباس نیروهای اسرائیلی را مسئول شهادت ابوعاقله دانست. ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن این حادثه اعلام کرد که این پرونده به دیوان کیفری بین المللی ارجاع داده می‌شود.

جبریل رجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح نیز تاکید کرد که به هیچ وجه درباره ترور شیرین ابوعاقله، تحقیق مشترکی با اسرائیل انجام نخواهد شد.

رجوب در مصاحبه با برنامه شبانگاهی الجزیره خواستار تحقیقات بین المللی درباره این ترور شد و تاکید کرد که این رویداد بدون پاسخگویی نخواهد ماند.

شیرین ابوعاقله چهارشنبه در جریان تیراندازی نیروهای اسرائیلی در اردوگاه جنین به شهادت رسید.

از سوی دیگر نیروهای اسرائیلی شروطی را برای دفن جسد ابوعاقله مطرح کردند که از جمله آن بالا نبردن پرچم‌های فلسطین و فریاد نزدن است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر