بازدید 23179

آیامی‌دانید دمای‌مناسب برای‌پکیج در زمستان چقدراست؟

برای راه اندازی و تنظیم پکیج برای زمستان بهتر است از یک شخص ماهر کمک بگیرید؛ چون همراه با تنظیم درست، عیب‌های احتمالی را شناسایی و برطرف می‌کند و عیب یابی و تعمیر دستگاه شما قبل از ایجاد خرابی‌های پرهزینه را انجام می‌دهد. شما می‌توانید برای درخواست تعمیر آنلاین به سایت a4baz.com مراجعه کنید و از متخصصان آن کمک بگیرید. برای تنظیم درست دمای پکیج در زمستان همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ 12 May 2022

آیا می دانید دمای مناسب برای پکیج در زمستان چقدر است؟

لازمه آرامش در هر فصلی این است که قبل از آن اقدامات لازم را انجام داده باشید؛ یک اقدام موثر این است که لوازم سرمایشی و گرمایشی را سرویس و درجه آن‌ها را به درستی تنظیم کنید. در این بین، پکیج، به عنوان یک سیستم گرمایشی ایده‌آل و مناسب، به خاطر مزایای بسیار و استفاده راحت، محبوب اکثر خانواده‌هاست که با شروع فصل سرما، باید دوباره تنظیم شود.

دمای مناسب برای پکیج در زمستان چقدر است ؟

مناسب‌ترین دما در فصل زمستان برای عموم افراد، بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد است. برای نوزادان و افراد سالمند هم دمایی بین 22 تا 23 درجه سانتیگراد، مطلوب است. البته این یک طیف دمایی است و ممکن است دمای ایده‌آل برای افراد گرمایی و سرمایی متفاوت باشد.

مثلا افراد سرمایی به دلیل احساس سرمای شدید، همیشه دوست دارند، پکیج را در دمای بالاتری تنظیم ‌کنند؛ در حالی که افراد گرمایی، دمای پکیج را پایین می‌آورند تا محیط خنک‌تر باشد.

حال سوال اینجا است که آیا دمای میانه‌ای وجود دارد که بتواند انتظارات اکثر افراد را در فصول سرد، برآورده کند؟ به عبارت دیگر، آیا می‌دانید دمای مناسب برای پکیج در زمستان چقدر است؟

کارشناسان در این مورد توصیه می‌کنند دمای پکیج خود را روی 75 درجه تنظیم کنید. این دما، علاوه بر حفظ کارایی پکیج، آسایش و راحتی افراد را هم فراهم می‌کند. دمای آب مصرفی هم باید روی حدود 60 درجه سانتیگراد تنظیم شود که در فصل زمستان، برای عموم افراد مناسب است.

چگونه پکیج را برای داشتن دمای مناسب تنظیم کنیم ؟

برای داشتن دمای مناسب، ابتدا باید دمای آب مصرفی و درجه حرارت رادیاتورها را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که پکیج‌ها دو نوع است، آنالوگ و دیجیتال.

نحوه تنظیم پکیج‌های آنالوگ و دیجیتال، اندکی با هم متفاوت است:

تنظیم پکیج های آنالوگ

در این مدل‌ها، نمایشگری برای نشان دادن درجه حرارت وجود ندارد و شما تنها با ولوم‌ها سر و کار خواهید داشت. اغلب ولوم آب گرم به شکل یک دوش آب مشخص شده است. اگر آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، دمای آب بالا و در جهت خلاف عقربه‌های ساعت دما پایین می‌آید. بهترین درجه برای این ولوم عدد 5 یا 6 است.

روی ولوم دوم، شکل یک رادیاتور وجود دارد. اگر درجه روی صفر باشد، یعنی حالت زمستانه پکیج خاموش است و برای فعال کردن آن باید ولوم را در جهت ساعتگرد بچرخانید تا روی درجه 7 قرار گیرد.

تنظیم پکیج های دیجیتال

در این مدل‌ها، وجود نمایشگرهای عددی و دکمه‌ها، کار را آسان‌تر کرده‌اند. برای تنظیم زمستانه، ولوم اصلی دستگاه را روی علامت برف بگذارید. سپس، دکمه‌های مربوط به آب مصرفی و درجه رادیاتور را با توجه به نمایشگرهای عددی، روی مقدار مناسب تنظیم کنید.

آیا می دانید دمای مناسب برای پکیج در زمستان چقدر است؟

در بعضی مدل‌های پکیج‌های دیجیتال، دکمه‌هایی برای تنظیم و برنامه‌ریزی پکیج به صورت ساعتی یا فصلی هم وجود دارد. در این پکیج‌ها می‌توانید برای ساعات کار و دمای دستگاه، برنامه و زمان‌بندی دلخواه خود را تنظیم کنید.

در صورتی که پکیج را در دماهای بسیار بالا تنظیم کنید، علاوه بر اینکه عمر مفید دستگاه کاهش می‌یابد، مصرف انرژی هم بالا می‌رود. توجه داشته باشید؛ با اینکه شما دما را افزایش می‌دهید، شاید دمای محیط متناسب با افزایش دمای پکیج، افزایش نداشته باشد (هدر رفت گرما به دلیل استاندارد نبودن ساختمان و استفاده نکردن از پنجره‌های دوجداره). در واقع، سوخت مصرفی تلف شده و بدون هیچ فایده‌ای، هزینه اضافی برای شما خواهد داشت.

فرقی ندارد که پکیج دیواری شما از چه برندی است، حجم آن چقدر است و برای چه مکانی از آن استفاده می‌کنید. پکیج دستگاه پرمصرفی است و تقریبا در تمام فصول سال از آن استفاده می شود. در ماه‌های گرم سال برای تولید آب گرم مصرفی و در فصول سرد برای گرمایش رادیاتور و شوفاژ و گرم کردن محیط از پکیج استفاده می شود. این استفاده مداوم باعث می شود که به مرور عمر پکیج دیواری کوتاه تر شود و بیشتر به سرویس و تعمیر پکیج نیاز داشته باشد. همچنین وجود رسوبات و مواد معدنی محلول در آب باعث ایجاد رسوبات در سیستم لوله کشی پکیج می‌شود و کم کم دستگاه را از کار خواهد انداخت. برای نگهداری صحیح و طولانی مدت از این دستگاه باید به صورت دوره‌ای پکیج را سرویس کنید.

آیا می دانید دمای مناسب برای پکیج در زمستان چقدر است؟

علاوه بر تنظیم دما، عوامل دیگری نیز در داشتن دمای مناسب پکیج تاثیرگذار است که از جمله آنها می‌توان به سرویس دوره و تنظیم فشار دستگاه اشاره کرد. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می‌شویم.

سرویس کردن سالیانه یا دوره ای پکیج

همان‌طورکه گفتیم تنظیم دمای مناسب برای پکیج در زمستان یا تابستان و همچنین سرویس دوره‌ای آن، عمر مفید این وسیله با‌ ارزش را زیاد می‌کند. اگر دستگاه به موقع سرویس نشود ممکن است دستگاه به دمای دلخواه شما نرسد. در نتیجه سرویس به موقع دستگاه بسیار مهم است.

به علاوه، شما می‌توانید در درازمدت، از مزایای دیگری هم بهره‌مند شوید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌های اضافی تعمیرات
  • کاهش میزان مصرف انرژی
  • داشتن آب گرم مصرفی با دمای مناسب در زمستان
  • گرمای مناسب رادیاتورها و محیط اطراف
  • جلوگیری از یخ زدن سیستم گرمایشی

فشار پکیج را به درستی تنظیم کنید

معمولا عقربه فشار سنج پکیج‌های دیواری باید بین 0.7 تا 1.5 بار باشد. به دلایل مختلف، گاهی فشار پکیج تغییر کرده و کم و زیاد می‌شود.. این کار، در صورتی که آب گرم مصرفی یا رادیاتورها دارای دمای مناسبی نباشند، ضروری است.

در هنگام بررسی وضعیت فشار پکیج به موارد زیر دقت کنید:

  • اگر فشار پکیج، کم‌تر از 7 بار نباشد، توسط شیر پرکن یا تخلیه پکیج، فشار آن را تنظیم کنید.
  • اگر فشار پکیج بیشتر از 1.5 بار باشد، باید شیر هواگیری یکی از رادیاتور‌ها را تا زمان تنظیم فشار روی 1.5 بار، باز نگه ‌دارید و وقتی فشار تنظیم شد، آن را محکم ببندید.

در حین تنظیم فشار پکیج، این نکات را حتما در نظر داشته باشید:

  • در صورتی که پکیج برای مدت طولانی با فشار غیراستاندارد کار کند، به پمپ و سایر قطعات، آسیب جدی وارد خواهد شد.

با دانستن دمای مناسب برای پکیج در زمستان و تابستان، از اتلاف انرژی جلوگیری کنید و عمر مفید این دستگاه ارزشمند را بالا ببرید. فراموش نکنید که بررسی همیشگی و سرویس‌های دوره‌ای پکیج‌ها کمک می‌کند تا جلوی بروز شرایط ناخواسته و نامطلوب را بگیرید و در هر فصلی از سال، دمای مناسب محیط اطراف خود را حفظ کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر