بازدید 7163
۵
شهردار تهران

زاکانی: در مبارزه با فساد سراغ گردن کلفت‌ها رفته‌ام

شهردار تهران گفت: در مبارزه با فساد سراغ گردن کلفت‌ها رفته‌ام و هرکسی هم از من شکایت کرده مغلوب شده، چرا که اسناد داشتم و دنبال حق و حقوق مردم بودم.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 09 May 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، علیرضا زاکانی در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه اصلی ترین شعار شما در زمان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری و شهرداری تهران مبارزه با فساد بوده، اما در این مدت گزارشی از روند مبارزه با فساد ارایه نشده است، اظهار کرد: الان متولی و مسئول شهر هستیم و در گذشته هم به هیچ وجه دزد دزد نکردم و سراغ هر چیزی که رفتم سراغ گردن کلفت ها رفتم و هرکس هم از من شکایت کرده مغلوب شده چرا که اسناد داشتم و دنبال حق و حقوق مردم بودم.

او ادامه داد: من مسئولم و وظیفه من است که این کار را انجام دهم. در این مدت حداقل نزدیک به ۵ هزار میلیارد امکان به حق و حقوق شهر برگرداندیم.

زاکانی تاکید کرد: ما ساکت ننشستیم و به دنبال استیفای حقوق مردم بودیم و این مسیر ادامه دارد. برای مثال یکی از سازنده های دهه هشتاد امکانی را از ما گرفته است که نصف قیمت واقعی بوده و تضییع حقی از مردم را شاهد بودیم.مدیریت قبلی به آن مجوز داده و اعتراض را محدوده کرده و اگر آن را احیا کنیم معادل ده هزار میلیارد تومان است و این یک ظلم است و آن را رسیدگی می کنیم تا برگردد. این حق و حقوق شهر است و اینکه در بوق و کرنا کنم و بگوییم فلانی است لازم نیست و من مسئول هستم و آن را دنبال می کنم و بعد از برگشت آن را اعلام می کنم.

زاکانی گفت: در حوزه شهروند حدود ۶۰۰ میلیارد قیمت گذاری کردند و بعداً عزیزی پاسخ داد که ناقص بود و اتفاقا در حوزه قضایی حرف ما پیش رفت و لذا اغماض نمی کنیم و این کار اتفاق می افتد و فسادستیزی امری است که پیگیری می کنیم و مکلفیم با فساد برخورد کنیم.

او در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در دوره آقای قالیباف قراردادهای محرمانه ای بسته می شد که اعضای شورای شهر اطلاعی از آن نداشتند این ابهام در هر دوره وجود دارد که قراردادهایی از این دست بسته شود. اگر قراردادی در این مدت بسته شده درباره آن توضیح دهید و اگر نه آیا در صورت بستن قراردادهای از این دست اعضای شورای شهر را در جریان می گذارید یا خیر گفت: قبل و بعد از آقای قالیباف هم ارتباط با سپاه بوده است و در قرارگاه خاتم انجام می شده است. قرارگاه خاتم به معنی بخش اقتصادی که می تواند پروژه انجام دهد و پروژه های بزرگی هم انجام می دهد همه شهرداران نسبت به آن اقبال داشتند مگر اینکه کسی می خواست برخورد سیاسی کند.

زاکانی اضافه کرد: الان با برخی از کشورها جلسه داشتیم و مجموعه های قوی اقتصادی ما که وابسته به برخی دستگاه های نظامی آنجا هستند بیان کردند که در ۱۱۸ کشور پروژه اجرا می‌کنیم. مگر ما می توانیم خودمان را محروم کنیم؟وقتی می گوید با دو و نیم درصد فاینانس می آورد یعنی مفت, من بگویم چون وابسته به نهادی هستید به ما کمک نکنید؟ این ظلم به همه شهر است. ما شفاف هستیم و حتما شورای شهر در دستورکار قرار می گیرد.

او در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در حوزه پسماند و فضای سبز در شهرداری کارگرانی داریم که با گذشت بیش از ده سال همچنان حداقل حقوق پایه را دریافت می کنند برای آنها چه برنامه ای دارید گفت: الان حداقل حقوق پایه برای کارگران است اما برخی از پیمانکاران ما رعایت نمی کنند و قدر و سهم اضافه ای را برای خود بر می دارند و حق کارگر را ضایع می کنند. این موضوع را دنبال کردیم که چارچوبی شود و حق و حقوق را درست پرداخت کنیم.

زاکانی گفت: برای سازمان ها وابسته پرداخت مستقیم را در دستور گذاشتم و برخی از سازمان ها و شرکت ها با پرداخت مستقیم ۳۰ میلیارد در یک سازمان صرفه جویی شد اما برای کارگران چون نمی توانیم پرداخت مستقیم داشته باشیم و تعهد پیمانکار است الزاماتی را برای پیمانکاران می گذاریم که اگر این الزام را انجام ندهند جریمه و بعد رصد کنیم و حق و حقوق کارگر را دنبال کنیم تا به کسی ظلم نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۵
پس اولین نفر یقه خودتو بگیر زاکانی
اول از همه باید بیان سراغ خودت !!!!
افطاري 640ميليوني را از جيب چه كسي دادي؟
لابد با افطاری ۶۵۰ میلیونی !!!
یعنی گردن کلفت تر از خودت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر