بازدید 23143
۳

توقف ساخت سد فینسک با دستور رئیس جمهور

استاندار مازندران با اعلام توقف ساخت سد فینسک با دستور رئیس جمهور گفت: با توجه به مشکل کم‌آبی در استان، اولویت تامین آب شرب و کشاورزی مردم مازندران است.
کد خبر: ۱۱۱۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 08 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از شهرستان ساری، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در گفت‌وگو با شبکه تبرستان با اعلام توقف احداث سد فینسک، اظهار کرد: دستور توقف سد فینسک از سوی آقای رئیس‌جمهور داده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکل کم‌آبی اولویت تامین آب شرب و مورد نیاز مردم مازندران است، گفت: با توجه به گزارشی که به رئیس جمهور ارائه شد، ایشان در این زمینه اعلام کردند بررسی‌های دقیق کارشناسی در این زمینه انجام شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در این زمینه مجموعه وزارت نیرو ماموریت پیدا کرد که دقیق بررسی کند، ادامه داد: از همان ابتدا به وزارت نیرو گزارش‌های دقیقی ارائه شد و این طرح را، طرح غیرحرفه‌ای اعلام کردند و به لحاظ صرفه اقتصادی نیز به هیچ عنوان این طرح را مناسبی نمی‌دانستند.

این مسؤول با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های که در گذشته انجام شد وزارت نیرو گزارش داد که این طرح، طرح مناسبی نیست، یادآور شد: همچنین این مسیری که آب را می‌خواهند منتقل کنند در واقع مسیر صرفه‌جویی برای کشور نیست.

وی با اعلام اینکه ما در استان مازندران به شدت با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم، بیان کرد: مجموعه کشاورزی و حتی در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه هستیم و طبیعی است که باید فکری به حال مردم استان کنیم بعد اگر فراتر از ظرفیت‌مان در استان‌مان آب داشتیم در خدمت همسایه‌ها هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳
این رودخونه تو حوزه استان سمنان هست
یک سوم شمالیها بخاطر کار اومدن سمنان زندگی میکنن استاندار مازندران ابشونو بده
خدارو شکر.
متاسفم برای وزارت نیرو و این طرحهایی که هیچ گونه توجیه اقتصادی اجتماعی و زیست محیطی ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار