بازدید 5406

خوشحالی تیم ملی والیبال ایران از تعویق بازی‌های آسیایی

کد خبر: ۱۱۱۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷ 07 May 2022

شورای المپیک آسیا اعلام کرد که نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که قرار بود از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۹ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۱) در هانگژو چین برگزار شود، لغو شد.

امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران در واکنش به لغو این بازی‌ها گفت: قطعا تعویق بازی‌ها به نفع والیبال ما بود چون با توجه به مصدوم‌هایی که داشتیم کمی از برنامه آماده‌سازی تیم عقب بودیم. از طرفی این نفرات آقایان جواد کریمی، میثم‌ صالحی و مجرد بودند که از بازیکنان اصلی ما هستند و قطعا در شرایط ایده‌آلی به بازی‌های آسیایی نمی‌رسیدند. به همین دلیل به عنوان فدراسیون والیبال و تیم ملی والیبال از تعویق بازی‌ها خیلی ناراحت نشدیم و بدمان نیامد که بازیکنان بتوانند در یک فرصت و ریکاوری بهتر به این بازی‌ها برسند.

او افزود: بازی‌های آسیایی فاصله خیلی کمی با  مسابقات جهانی ما داشت و باید به فاصله چند روز از مسابقات جهانی مستقیم به بازی‌های آسیایی می‌رفتیم. این هم دلیلی بود که بازیکنان تیم با خستگی و انگیزه کمتر به بازی‌های آسیایی برسند. تیم اگر بخواهد از بازی‌های بزرگی مثل مسابقات جهانی به مسابقات آسیایی برود، انگیزه‌اش کم می‌شود. ما قبلا تجربه این را داشتیم که از مسابقات جهانی لهستان مستقیم به بازی‌های آسیایی اینچئون رفتیم و زمانی که رسیدیم واقعا شرایط انگیزشی و بدنی خیلی جالبی نداشتیم. اگر چه قهرمان شدیم اما می توانستیم با شرایط بهتر و راحت‌تری به مسابقات اعزام شویم. به همین دلیل از تعویق بازی‌های استقبال می‌کنیم و امیدوارم زمانی باشد که تیم ملی با کمترین دغدغه در این بازی‌ها که مدالش برای کشور ما اهمیت دارد، حاضر شود.

سرپرست تیم ملی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد هدف فدراسیون بیشتر مسابقات جهانی است تا بازی‌های آسیایی، گفت:  تیم ملی ایران در این سال‌ها نشان داده که سطحش از آسیا فراتر است و طبیعتا قهرمانی جهان اهمیت بیشتری از بازی‌های آسیایی دارد. اگر چه برای کمیته ملی المپیک و مردم کشورمان مدال طلای آسیا مهم است و قطعا بازیکنان ملی هیچوقت آنجا کم  نمی‌گذارند اما مسابقات جهانی سطح دیگری دارد و بازیکنان ما انگیزه زیادی برای آن دارند. ‌

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی