بازدید 92936
با هفتادمین روز حمله روسیه به اوکراین

هشدار شدیداللحن روسیه به ناتو/ روسیه: مزدوران اسرائیلی در اوکراین حضور دارند/ زلنسکی: روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ 04 May 2022

زلنسکی: روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

بین الملل تابناک: هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

برگزاری رزمایش نظامی گسترده و ناگهانی در بلاروس
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۱۹:۴۸

وزارت دفاع بلاورس اعلام کرد، نیروهای مسلح بلاروس، همسایه شمالی اوکراین و متحد کلیدی روسیه، امروز (چهارشنبه) یک رزمایش نظامی گسترده و ناگهانی را آغاز کردند تا آمادگی جنگی خود را محک بزنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف این رزمایش بررسی آمادگی خودروهای نظامی برای عملیات‌های سریع است.

این وزارتخانه تاکید کرد که این مانور هیچ تهدید برای همسایگان یا به طور کلی جامعه اروپایی محسوب نمی‌شود.

براساس بیانیه‌های رسمی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز سه‌شنبه با ولادیمیر پوتینف همتای روسی‌اش درباره حمله مسکو به اوکراین و دیگر مسائل گفت‌وگو کرده است.

در روزهای نخستین آغاز جنگ، بخشی از نیروهای روسیه از مرز بلاروس وارد اوکراین شدند.

روسیه: مزدوران اسرائیلی در اوکراین حضور دارند
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۱۹:۴۷

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت شماری از مزدوران اسرائیلی در گردان‌ آزوف علیه نیروهای روسیه می‌جنگند.

به گزارش یورونیوز، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت: می‌خواهم چیزی را بگویم که مسلما سیاستمداران اسرائیلی نمی‌خواهند بشنوند، ولی احتمالا برایشان جالب خواهد بود.

وی افزود: در اوکراین، مزدوران اسرائیلی در کنار جنگجویان گردان‌ آزوف حضور دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اسرائیل نمی‌تواند بی‌خبر باشد. من فیلم و محتوای مربوط به آن را مشاهده کرده‌ام.

اخیرا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت خون یهودی در رگ‌های هیتلر جریان داشته است. 

این اظهارات لاوروف واکنش شدید دولت اسرائیل را به دنبال داشت.

وزیر دفاع روسیه: ماریوپل تحت کنترل کامل ماست
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۱۹:۴۶

وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که ارتش روسیه کنترل کامل شهر ماریوپل را به دست گرفته است. وی همچنین درباره هدفگیری خودروهای حامل سلاح در اوکراین به ناتو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: به دنبال دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیروهای اوکراینی در مجتمع متالورژی آزوف‌استال در شهر ماریوپل همچنان تحت محاصره امن قرار دارند.

وی افزود: زندگی عادی در مناطق آزاد شده جمهوری‌های لوهانسک، دونتسک و اوکراین، از جمله در ماریوپل، بزرگترین مرکز صنعتی و حمل‌ونقل در دریای آزوف، در حال بازگشت به حالت عادی خود است.نیروهای مسلح روسیه به عملیات نظامی ویژه خود ادامه می دهند و در حال حاضر واحدهای ارتش روسیه به همراه نیروهای مردمی جمهوری های لوگانسک و دونتسک در حال گسترش کنترل بر اراضی دو جمهوری هستند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه به ناتو درباره هدفگیری خودروهای حامل سلاح در اوکراین هشدار داد.

کرملین: اعلان رسمی جنگ در روز پیروزی صحت ندارد
۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۱۹:۴۴

سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) این گمانه زنی را که پوتین قصد دارد ۹ مه علیه اوکراین اعلان جنگ کند را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین گفت: اعلام بسیج عمومی در آن تاریخ ذکر شده که سالگرد پیروزی روسیه در جنگ دوم جهانی نیز است، اصلا درست نیست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی دست به حمله ای علیه اوکراین زد اما سیاستمداران غربی و برخی دیگر در داخل روسیه گمانه زنی کرده‌اند که او خودش را آماده یک حمله بزرگ در ۹ مه می‌کند که شامل اعلان جنگی تمام عیار یا اعلام پیروزی در اوکراین می‌شود.

پسکوف همچنین در پاسخ به سوال درباره اینکه آیا پوتین در تاریخ ۹ مه علیه اوکراین اعلام جنگ خواهد کرد، گفت: چنین اتفاقی نمی‌افتد. این گمانه زنی بیهوده است.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: مردم نباید به این گمانه زنی‌ها درباره بسیج ملی گوش دهند. این اصلا درست نیست.

۹ مه یا روز پیروزی یکی از مهمترین روزهای ملی روسیه به شمار می‌رود و یادرآور روزی است که روس‌ها خودشان را برای شکست آلمان نازی فدا کردند.

وی همچنین اخبار منتشر شده درباره حمله روسیه به تأسیسات آزووستال در اوکراین را رد کرد.

پسکوف درباره بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز گفت: بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را به دقت پیگیری کرده و برای پاسخ مناسب به آن آماده می‌شویم.

اعلام تحریم های استرالیا علیه نمایندگان روسیه 

دولت استرالیا روز چهارشنبه شماری از قانون‌گذاران روسیه و مقامات دولت‌های خودمختار لوهانسک و دونتسک را تحریم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کانبرا اعلام کرد ۷۵ عضو مجلس دومای روسیه و همچنین شماری از وزرای کلیدی دولت‌های روس‌گرای خودمختار شرق اوکراین را تحریم کرده است.

طبق بیانیه صادر شده توسط وزارت امور خارجه استرالیا، علاوه بر نمایندگان مجلس دوما، بیست وزیر جمهوری خودمختار دونتسک و پانزده وزیر جمهوری خودمختار لوهانسک را تحریم کرده است.

زلنسکی: روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین شامگاه سه‌شنبه گفت بر اساس ارزیابی‌های کنونی، هزینه بازسازی اوکراین 600 میلیارد دلار خواهد بود.

زلنسکی گفت: «مذاکره برای آتش بس جدی زمانی ممکن خواهد بود که من بتوانم به صورت مستقیم با پوتین دیدار کنم».

وی ادامه داد: «گروه مذاکره کننده ما به گفت‌وگوهای خود با طرف روس و هماهنگی برگزاری نشست با پوتین ادامه می‌دهد».
رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «تا کنون شاهد آتش بس از سوی روسیه که همچنان به نقض توافقات می‌پردازد، نبودیم».

زلنسکی گفت: «هدف ما بازگرداندن تمامیت سرزمین‌هایمان از جمله شبه جزیره کریمه است».

وی همچنین گفت که روسیه باید هزینه بازسازی سرزمین‌های ویران شده اوکراین را بپردازد.

این در حالی است که «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز سه‌شنبه به کنایه تصریح کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیازی به توافق صلح ندارد زیرا صلح برای او پایان کار است.

مدودف در کانال تلگرامی خود با اشاره به وابستگی کی‌یف به غرب برای ادامه نبرد با روسیه نوشت: «زلنسکی نیازی به هیچ‌گونه معاهده صلح ندارد. برای او، صلح پایان کار است».

وی ادامه داد که زلنسکی همچنان به تمنای تسلیحات و پول از غرب ادامه می‌دهد و نگرانی‌های مردم اوکراین را تقلید می‌کند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این خصوص توضیح داد: «زلنسکی در آینده همچنان به گدایی از غرب برای پول و تسلیحات ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا اثبات کند که همچنان در بازی است و امید جهان آزاد است و آخرین پناهگاه دموکراسی اروپایی است که در آن یک خرس با ژاکت پنبه‌ای خواهان پاره کردن آن است».

اتحادیه اروپا نفت روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ تحریم می‌کند

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از پیشنهاد جدید این اتحادیه برای ممنوعیت نفت روسیه تا پایان سال جاری میلادی به عنوان بخشی از بسته ششم تحریم های ضد روسیه در پاسخ به جنگ اوکراین خبر داد.

 اورسولا فون در لاین، روز چهارشنبه به پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ گفت که کشورهای عضو اتحادیه باید تا پایان سال ۲۰۲۲ خرید نفت و سایر مشتقات نفتی از روسیه را ظرف شش ماه متوقف کنند.

همچنین اسبربانک بزرگترین بانک روسیه و دوبانک دیگر این کشور، قرار است از سیستم انتقال بانکی سوئیفت جدا شوند.

بر اساس تحریم‌های جدید، پخش سه شبکه تلویزیونی بزرگ دولتی روسیه از طریق کابل، ماهواره یا اینترنت دراتحادیه اروپا متوقف می شود. وی گفت این شبکه ها "سخنگویانی هستند که دروغ های پوتین را تقویت می کنند".

در تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا اسامی شماری از ژنرال‌های بلندپایه روس که ادعا شده در حوادث بوچا و ماریوپل نقش داشته‌اند اضافه شده است. رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما شما را می شناسیم و نمی‌توانید فرار کنید.

این تحریم ها هنوز به طور رسمی توسط کشورهای عضو تایید نشده است.

فون درلاین در ادامه سخنان خود مدعی شد: «ولادیمیر پوتین می خواست اوکراین را از نقشه پاک کند، اما موفق نمی شود و این کشور خودش است که غرق خواهد شد.»

وی افزود: «ما اطمینان حاصل می‌کنیم که واردات نفت روسیه را به شیوه ای منظم (مرحله به مرحله) حذف کنیم. به گونه‌ای که به ما و شرکای ما امکان دهد منابع جایگزین را تضمین کنیم و مراقب باشیم که تأثیر آن بر بازار جهانی به حداقل برسد.»

رئیس کمیسیون اروپا از معافیت کشورهایی که بیش از سایر اعضای اتحادیه اروپا به نفت روسیه وابسته هستند سخن به میان نیاورد و تصریح کرد که واردات نفت خام روسیه طی شش ماه و محصولات پالایش شده تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف می‌شود.

فون درلاین افزود: «ما فشار بر روسیه را به حداکثر و در عین حال آسیب‌های جانبی را به خود و شرکایمان در سراسر جهان به حداقل می‌رسانیم. اما باید اطمینان حاصل کنیم که اقتصادمان قوی می‌ماند».

وی در ادامه با اشاره به کاهش ۳۵ تا ۵۰ درصدی اقتصاد اوکراین و نیاز این کشور به ۵ میلیارد یورو در ماه افزود: ما می خواهیم اوکراین در این جنگ پیروز شود و باید سهم خود را در این زمینه ایفا کنیم.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۶
انتشار یافته: ۱۸
روسیه از ابتدای جنگ اوکراین گفته این جنگ یک عملیات ویژه نظامی است الان صحبت از امکان اعلان جنگ روسیه علیه اوکراین است باید نگران شدت گرفتن هرچه بیشتر درگیری ها و امکان گسترش جنگ بود
روسیه وسط دعوایی که آن طرفش 50 درصد اقتصاد دنیا و قدرت های نظانی هست نرخ تعین نکن. :)
تابناک این عکس دندونهای کثیف رو بردار حالمون رو به هم میزنی
اه
دراوردن پول از تبلیغات حدی داره موقع خبر خوندن حالمون به هم میخوره
آیا روسیه برای اذیت کردن اسرائیل دست ایران رو در سوریه برای اقدام علیه اسرائیل باز خواهد گذاشت؟
خیر!
قربون بزرگیت خدا
روسیه چطور عزیزان ما تو سوریه هدف صهیونیست ها قرار میگرفت لال بود حقته جناب پوتین تا صهیونیست رو بهتر بشناسی
چی شد آقای پوتین؟ چی شد آقای ابر قدرت؟
مرگ بر هر متجاوز جنایتکار
زلنسکی می رزمد تمساح میترسد
زلنسکی می جنگد مددوف می لرزد
حنای روسیه دیگر رنگی ندارد
پوتین و روسیه کیلو چنده؟؟؟ پوتین غط زیادی کرده
زلنسکی دلقک باورش شده موندنیه ، پوتین حتی تو را ادم حساب نمیکنه باهات صحبت کنه.
تمام زور دولت روسیه همین بود؟؟؟؟؟؟؟؟
روسیه باید تنش علیه آمریکا را در سراسر دنیا شعله ور کند.
اول به فنا رفتن روسیه هست...
هزینه بازسازی را از اربابت امریکابگیر... یا میتوانی از مردم گروگان گرفته شده اوکراینی که سپر نیروهای نازیسم هستند بگیری.. جانشان را که گرفتی که مرتیکه یهودی
پوتین به خاطر مصرف دارهای کورتون دچار مشکل مغزی شده؟
روسیه مثل ..گیر کرده تو گل
روسیه‌ داره‌ وا اسرائیلا‌ سر میده که مثلا بعله‌ !
شاید بتونه با این کار‌ حمایت مسلمانان‌و خصوصا ایرانیان را پشت سر داشته باشد و فکر کرده مردم منطقه نمی ونمی دونند‌ که بزرگترین‌ جمعیت صهیونیستی از کشور روس راهی بین المقدس شده اند‌
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل