بازدید 37241
دو هزار و نهصد و هشتاد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

علی مطهری، اظهاراتش درباره دستیابی به بمب اتم را اصلاح کرد/دستور رهبری درباره منع ورود سپاه به حوزه خودروسازی/ پزشکیان: گران شدن دارو بدیهی است، حتی بدتر هم خواهد شد/توییت کنایه آمیز میرسلیم: ما مسئولان باید آبروی خود را برای این نظام بگذاریم نه برعکس

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند مهدوی ارفع استاد حوزه: برخی به ما می‌گویند به مردم نهج‌البلاغه یاد ندهید چون چشم و گوششان باز می‌شود/نرخ ارز به داد این خودروساز رسید!/روزنامه جمهوری اسلامی: مردم را صدقه خور کرده اید/استعفای ۶۱ مدیر آموزش و پرورش به دلیل تعارض منافع … را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 25 April 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

توییت کنایه آمیز میرسلیم: ما مسئولان باید آبروی خود را برای این نظام بگذاریم نه برعکس
سید مصطفی میرسلیم در توئیتی به اتفاقات و حواشی سیاسی اخیر در کشور واکنش غیرمستقیم نشان داد. سید مصطفی میرسلیم نماینده مجلس در توییت کنایه آمیزی نوشت: ما مسئولان همه بدون استثنا، باید آبروی خود را برای این نظام مقدس بگذاریم و هزینه کنیم نه برعکس.

طعنه علی کریمی: چه بریز و بپاشی بوده در فدراسیون ورشکسته
پیشکسوت فوتبال کشورمان به ارقام لو رفته از پاداش‌های فدراسیون فوتبال در زمان شهاب‌الدین عزیزی‌خادم واکنش نشان داد.  با افشای رقم پاداش‌ و پول تو جیبی‌های عکاس و مشاوران شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رییس عزل شده فدراسیون فوتبال، علی کریمی به این موضوع واکنش نشان داد. کریمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در این باره نوشت: "چه بریز و بپاشی بوده در فدراسیون ورشکسته! آقای ماجدی شوخی کردن که فدراسیون پول نداره”. چندی پیش میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که "الان هیچ پولی در فدراسیون نداریم و برای بازی نیاز به پول داریم. من فدراسیون فوتبال را با ٢٠٠ میلیون پول تحویل گرفتم. دوستان در وزارت ورزش و سازمان لیگ کمک کردن که تیم های مختلف را مسابقات اعزام و حقوق کارمندان را پرداخت کنیم”.

نماینده مجلس: قیمت اینترنت باید به نرخ قبلی بازگردد
جلال رشیدی کوچی با انتقاد از افزایش قیمت اینترنت و کاهش کیفیت آن بیان کرد: افزایش قیمتی که در حوزه اینترنت اتفاق افتاد کار درستی نبود. علاوه بر اینکه افزایش قیمت آن بر سبد خانوار تاثیر می گذارد، در این شرایط باعث ایجاد نارضایتی هم شده است. در ذهن و افکار عمومی این شائبه ایجاد شده که طرح صیانت از پشت پرده در حال اجرایی شدن است در حالی که واقعیت این نیست.نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که سرعت و کیفیت اینترنت در همه جای دنیا روبه افزایش، کاهش آن در کشور ما هم زمان با افزایش قیمت توجیهی ندارد.متاسفانه ما شاهد هستیم در کنار افزایش قیمت تعرفه های اپراتورهای مربوطه، بسته های مقرون به صرفه همراه نیز حذف شد و کیفیت و سرعت نیز کاهش پیدا کرده است. همه این عوامل دست به دست هم می دهد تا مردم ناراضی شوند. قیمت اینترنت باید به نرخ قبلی بازگردد.

پزشکیان: گران شدن دارو بدیهی است، حتی بدتر هم خواهد شد
مسعود پزشکیان ادعا کرد: گران شدن دارو بدیهی است و حتی بدتر هم خواهد شد. دلیل آن هم تنها اختصاص پیدا نکردن ارز به دارو از بهمن سال گذشته نیست. نگاهی در دولت درباره دارو وجود دارد که در ظاهر می گویند ارز ترجیحی برای دارو حذف نشده اما در واقعیت اساسا ارزی اختصاص داده نشده است. از طرف دیگر، ارز را حذف کردند و می گویند ریال به بیمه ها می دهند تا بتوانند خریداری کنند. با فرض اینکه این حرف هم درست باشد به نظرم به این سادگی نیست چون پولی وجود ندارد که بخواهند اختصاص دهند. بودجه بسته شده و درآمدها هم مشخص است؛ پس از کجا می خواهند ریال پرداخت کنند؟

علی مطهری: نگفته‌ام که دنبال بمب هسته‌ای بودیم
علی مطهری نماینده پیشین مجلس در سایت شخصی خود نوشت: از مصاحبه من با ایسکانیوز جمله‌ای به این مضمون نقل شده است که «ما از ابتدا دنبال ساخت بمب اتم بودیم، ولی گزارش منافقین مانع شد». این جمله با توجه به قبل و بعد آن و سؤال مصاحبه‌کننده درست منعکس نشده است. آنجا گفته شد که از ابتدا عده‌ای معتقد بودند ساخت این سلاح برای ترساندن دشمن مانعی ندارد، چنانکه قرآن می‌گوید «ترهبون به عدوّ الله» ولی استفاده از آن اشکال دارد. این مطلب باعث شد که منافقین فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی را به عنوان ساخت بمب گزارش کنند. ولی سیاست و هدف نظام هیچ‌گاه ساخت بمب هسته‌ای نبوده است چنانکه مقام رهبری تولید آن را حرام اعلام کردند. گفتنی است که ایسکانیوز به نقل از علی مطهری نماینده سابق مجلس نوشته بود: «از همان ابتدا که وارد فعالیت هسته‌ای شدیم هدفمان ساخت بمب و تقویت قوای بازدارنده بود، اما نتوانستیم محرمانه بودن این مساله را حفظ کنیم و گزارش‌های محرمانه از سوی گروهک منافقین آن را افشا کرد.»

دستور رهبری درباره منع ورود سپاه به حوزه خودروسازی
سردار کوثری: هدایت صنایع موشکی، ماهواره‌ای و هسته‌ای کشور با مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود. به این دلیل است که سپاه قادر شده است در سایه هدایت ایشان به تکنولوژی‌هایی دست پیدا کند که بتواند با استفاده از آن خود را به یکی از کشورهای عضو باشگاه هسته‌ای و ماهواره‌ای جهان معرفی کند. اما دلیل اینکه چرا در برخی صنایع موفق نبوده‌ایم آن است که این صنایع به دولت‌ها، افراد، احزاب و گروه‌ها وابسته هستند و خود را بدهکار آنان می‌دانند و نمی‌توانند تصمیم قاطع، بموقع و درست را برای پیشرفت خود بگیرند. در همین مثال خودرو که بیان کردید، اتفاقا سپاه در سال۷۱یا۷۲ به صنعت خودروسازی ورود کرد و در این سال خودرویی را ساخت که در نمایشگاه بین‌المللی در آن سال به نمایش درآمد. مقام معظم رهبری سوار بر آن خودرو شدند اما، بهزاد نبوی وزیر وقت صنایع آن زمان از ورود سپاه به صنعت خودروسازی انتقاد کرد و از مقام معظم رهبری خواست سپاه به این صنعت ورود نکند و کار ساخت خودرو را خودروسازان انجام دهند. رهبر انقلاب نیز تأکید کردند که براساس قانون سپاه، کار ساخت خودرو به‌ خودروسازان واگذار شود. اگر گذاشته بودند مساله تولید خودروی ملی، باکیفیت و ارزان اکنون در کشور برطرف شده بود و مشکلاتی که امروز گریبان مردم را گرفته است، نداشتیم.

مهدوی ارفع استاد حوزه: برخی به ما می‌گویند به مردم نهج‌البلاغه یاد ندهید، چون چشم و گوششان باز می‌شود
مهدوی ارفع، استاد حوزه می گوید: متاسفانه برخی به ما می‌گویند به مردم نهج‌البلاغه یاد ندهید چون چشم و گوششان باز می‌شود. به خود من رسما گفتند اگر مردم نهج‌البلاغه بخوانند نسبت به انقلاب و نظام بدبین می‌شوند. خیر، نسبت به انقلاب بدبین نمی‌شوند نسبت به شما بدبین می‌شوند. به خاطر همین باید زودتر مردم را آگاه کرد./ایکنا


روزنامه جمهوری اسلامی: مردم را صدقه خور کرده اید
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مردم، آثار تأخیر در حل مشکلات مردم را در افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها می‌بینند و فشارهای ناشی از آن را با تمام وجود لمس می‌کنند و در همان حال از این حضرات می‌شنوند که می‌گویند کالاها با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دارند و مشکلات مربوطه را حل کرده‌ایم.آنچه از واقعیت‌های موجود در عرصه زندگی روزمره مشاهده می‌شود، متأسفانه این است که شما از مدیریت مناسب برای حل مشکلات معیشتی مردم برخوردار نیستید و تصورتان اینست که با اقدامات مقطعی از قبیل توزیع کمک‌های موقت که در حکم صدقه دادن است می‌توانید اقتصاد کشور را سروسامان بدهید.اگر در عرصه مذاکرات به هر دلیل حاضر نیستید از نقطه‌نظرات صاحبان تجربه استفاده کنید، لااقل در عرصه اقتصاد و مدیریت از صاحبنظران این رشته و کسانی که تجربیات موفقی دارند استفاده کنید و مردم را از شرایط بسیار تلخ معیشتی نجات دهید. شما با حقوق‌های بالا و مزایای بالاتر، نمی‌توانید فشارهای اقتصادی تحمیل شده بر زندگی مردم را درک کنید.

قیمت ماکارونی دو برابر می‌شود
مرتضوی رئیس انجمن آردسازان ایران درباره اینکه قیمت ماکارونی چقدر گران می‌شود، توضیح داد: قیمت هر کیلوگرم ماکارونی که در برندهای مختلف تاکنون بین ١٣ تا ١۵ هزار تومان بوده احتمالاً به ٢٨ تا ٣٢ هزار تومان خواهد رسید و قیمت بسته‌های ۵٠٠ گرمی این محصول ١۵ تا ١۶ هزار تومان خواهد بود. به گفته مرتضوی با ۵ برابر شدن نرخ آرد، قیمت ماکارونی دو برابر می‌شود. رئیس انجمن آردسازان ایران همچنین درباره مباحث مطرح مبنی بر کمبود آرد در برخی از استان‌های کشور، تصریح کرد: درباره آرد نانوایی‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و توزیع آن به روال سابق در حال انجام است. مرتضوی گفت: درباره آرد ماکارونی با توجه به اینکه قیمت آن ناگهان ۵ برابر شده، هنوز شرکت‌ها برای خرید با قیمت جدید مراجعه نکرده‌اند و به همین دلیل وقفه ١۵ روزه‌ای در تولیدات صنف و صنعت رخ می‌دهد. وی با انتقاد از اقدام وزارت جهاد کشاورزی در تغییر ناگهانی قیمت آرد صنعت، افزود: دولت باید قبل از انجام چنین کاری با کارخانجات و تشکل‌های مربوطه جلسات کارشناسی برگزار می‌کرد نه اینکه ناگهانی اعلام کند که قیمت تغییر کرده است، ما از طریق رسانه‌ها و یک بخش نامه کلی متوجه شدیم که قیمت آرد ۵ برابر شده است. /مهر

استعفای ۶۱ مدیر آموزش و پرورش به دلیل تعارض منافع
معاون حقوقی آموزش و پرورش:برای شناسایی و رفع مدیریت تعارص منافع اقداماتی را انجام دادیم و در مرحله نخست نزدیکترین افراد از مسئولیت‌های مرتبط خداحافظی کردند به گونه‌ای که ۱۸۴ فرد شناسایی و با آنها خداحافظی شد یا امکانات در اختیار را رها کردند؛ بنابراین، ۱۰۶ توقف فعالیت و ۶۱ استعفا را داشتیم./اقتصادآنلاین

سکه از کانال 13 عقب نشینی کرد
در معاملات امروز (دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) بازار طلا و سکه تهران، در حالی که هر اونس طلای جهانی به رقم ۱۹۱۶ دلار رسیده است، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به قیمت ۱۲ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش نسبت به روز قبل، به رقم ۱۲ میلیون و ۹۷۱ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز امروز ۷ میلیون  و ۱۸۰  هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات دومین روز کاری هفته به رقم ۴ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان رسیده است و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

قطب‌آبادی: طرح «عدم کفایت» رئیس جمهور را کلید زدم
مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، نماینده شهربابک در مجلس:طرح «عدم‌کفایت» رئیس‌جمهور را مکتوب کرده‌ام و روی سیستم بهارستان گذاشته‌ام، تا الآن، فقط یک نماینده، طرح را امضا کرده سایر نمایندگان، هر کدام به دلایل مختلف مانند احتیاط، بی‌اعتقادی یا مصلحت‌اندیش هستند، موافق طرح «عدم‌کفایت» نیستند.نظرشان محترم اما شخصاً، معتقدم، مسائل اساسی کشور، اصلاً، قابل‌اغماض نیست و نباید مشمول مماشات و مرور زمان شود. زیرا مردم، سرمایه‌ها و پایه‌های اصلی کشور و نظام هستند و بی‌توجهی به مطالبات و خواست منطقی و قانونی مردم، درنهایت، کشور و نظام را با چالش مواجه می‌کند.من نگران بروز این چالش هستم، یگانه ملاک من، مردم است و با کسی هم، عهد اخوت نبسته‌ام.بنابراین، تلاش می‌کنم از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به مردم، پیشگیری کنم.بعید می‌دانم نمایندگان حاضر به امضای چنین طرحی شوند، البته نه به‌این‌علت که به رئیس‌جمهور و دولت انتقاد ندارند، بلکه به دلیل پرهیز از بحث‌های حاشیه‌ای امضا نخواهند کرد./خبرآنلاین

طلای سیاه همچنان کاهشی است
قیمت نفت در بازار جهانی، امروز روند کاهشی خود را ادامه داد به طوری که هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با سه و ۲۳ صدم درصد کاهش به ۹۸ دلار و ۷۷ سنت رسید. همچنین قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز با سه و ۸۸ صدم درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۱۹ سنت رسیده است. میانگین قیمت سبد نفتی اوپک نیز ۱۰۸ دلار و ۸۱ سنت است که بر این اساس قیمت نفت سنگین ایران که در این سبد قرار دارد ۱۰۵ دلار و ۷۵ سنت است. قیمت نفت سبک ایران نیز در بازار جهانی ۱۰۵ دلار و ۹۳ سنت معامله می‌شود.

امام زمان قلابی بازداشت شد
شخصی که روز گذشته با لباس روحانیت از خودش ویدئو منتشر کرده بود و در این ویدئو مدعی شده بود که امام زمان(عج) است، بازداشت شد.

قیمت طلای جهانی کاهش یافت
امروز قیمت طلا در بازار‌های جهانی ۲۵ دلار کاهش داشت، هر اونس از این فلز به قیمت ۱۹۰۸ دلار به فروش رفت. قیمت این فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت، ۱۹۰۴ دلار و ۴۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۹۲۵ دلار معامله شد. قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته ۵۰ دلار کاهش داشت، اما در مقایسه با یک سال گذشته ۱۳۱ دلار رشد قیمت را تجربه کرد. یکی از دلایل کاهش ارزش فلز زرد، تقویت دلار بود که ۴۸ صدم درصد در برابر سبدی از سایر ارز‌ها رشد کرد. قیمت اونس جهانی امروز کمترین قیمت دو هفته اخیر را تجربه کرد. پیش بینی می‌شود که سیاست‌های جدید فدرال رزرو آمریکا باعث تقویت بیشتر دلار شود و به این دلیل روی تقاضای فلز زرد موثر بوده است. زمانی که ارزش دلار بالا می‌رود طلا را برای خریداران با دیگر ارز‌ها گرانتر می‌سازد و به این دلیل تقاضا برای طلا کاهش یافته و افت قیمت پیدا می‌کند.

خطر ورود مالاریا به ایران از شرق
کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت:کشورهای همسایه شرقی ایران علاوه بر مالاریا درگیر بیماریهای دیگری نیز هستند و متاسفانه بیمارانی که ازشرق وارد کشور میشوند در تمام کشور پراکنده شده و استان های غیرهمجوار را درگیر می کنند.

بورس صعودی شد
شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵۸۶ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد، به یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۰۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۸۱   واحدی به ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

ادعاهای وزیر کشور بحرین درباره ایران
وزیر کشور بحرین در جلسه‌ای با روسای حوزه تجارت و رسانه جامعه "اوانجلیست‌های" که حامی صهیونیسم هستند، ادعاهایی را درباره نقش ایران در منطقه مطرح کرد.به گزارش روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، شیخ رشید بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین در جلسه‌ای با روسای تجاری و رسانه‌ای جامعه اوانجلیست‌ها گفت: تهدید اول دوم و سوم ما ناشی از ایران است.او مدعی شد کشورش در معرض تهدیدات چندگانه‌ای از سوی ایران قرار دارد. آل خلیفه در گفت‌وگویی ۹۰ دقیقه‌ای با این هیات از اوانجلیست‌ها گفت: ما که کشور کوچکی هستیم، مجبور بودیم عمق امنیتی خودمان را ایجاد کنیم. استراتژی ما مبتنی بر لایه‌های امنیتی است؛ یعنی ما به متحدانمان مانند آمریکا متکی هستیم و حالا توافق ابراهیم(عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) یک لایه دیگر برای تعمیق این امنیت است.

کمتر از ۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی وصول شد
مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون تنها کمتر از ۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی وصول شده است. وی افزود: در قانون بودجه سال گذشته، سازمان امور مالیاتی مکلف شد تا پایان ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰، مالیات خانه‌های خالی را وصول کند، اما ضوابط اجرایی آن وجود ندارد. رحیمی با بیان این که وزارت راه و شهرسازی مسئول شناسایی واحد‌های مسکونی خالی است، اظهار داشت: آمار نهایی واحد‌های مسکونی خالی شناسایی شده مربوط به ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ است که نزدیک به ۵۷۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده است. رحیمی گفت: برای مالکان این واحد‌های مسکونی پیامک ارسال شد که از این تعداد نزدیک به ۴۸۸ هزار واحد در شهر‌های بالای صدهزار تن جمعیت مالیاتشان محاسبه و به آن‌ها اعلام شده است.

کوشکی: دلیلی ندارد بگوییم محتوای مذاکرات محرمانه است
محمدصادق کوشکی گفت: دلیلی ندارد بگوییم محرمانه است چون اروپایی ها اطلاع کامل دارند وقتی آن ها می دانند چرا مردم اطلاع نداشته باشند و این یک نقص است و هیات مذاکره کننده باید پاسخ دهد متأسفانه ادامه روندی است که در دولت آقای روحانی حاکم بود.

شرایط انتقال سپرده های سرمایه گذاری بلندمدت
بانک مرکزی امروز اعلام کرد: انتقال سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت صرفاً به پدر، مادر، همسر و فرزندان سپرده‌گذار مشروط به بسته شدن سپرده و افتتاح یک حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار جدید به نام فرد موردنظر با شرایط سپرده بسته شده و حداکثر تا سررسید آن سپرده مجاز است.


 قیمت دلار آمریکا و یورو در صرافی ها چقدر شد؟
در معاملات امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۵۱۱۳ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۳۶۵ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز کاری قبل، ۴۰ تومان افزایش نرخ دارد. همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۲۸۳۵۷ تومان از مردم خریداری و در مقابل، با ۱۰۱ تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به نرخ ۲۸۶۴۲ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.


نرخ ارز به داد این خودروساز رسید!
شرکت هیوندای موتور، امروز دوشنبه افزایش ۱۹ درصدی در سود سه ماهه اول را ثبت کرد، زیرا نرخ ارز مطلوب جهش هزینه مواد خام و کاهش فروش ناشی از کمبود طولانی‌مدت تراشه جهانی را جبران کرد. سود خالص دوره ژانویه تا مارس به ۱.۶ تریلیون وون (۱.۲۸ میلیارد دلار) رسید و این در مقایسه با ۱.۳ تریلیون وون یک سال قبل است.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۴
فروش خودروهای چینی که در بازار دوبی قسطی ۴۵۰

میلیون تومان است

به قیمت بیش از یک میلیارد تومان نقدی به مردم در داخل ،

یک خلاف قانون و شرع و عرف و اخلاق است

چرا چند شرکت وابسته به مافیای قدرت، هر کاری که دلشان

بخواهد با مال و جان و آبروی مردم انجام میدهند ؟
توو تولید موشک و ماهواره قیمت تمام شده مطرح نیست بخاطر همین هرچی بخوان بودجه حروم میکنن ولی خودرو چون مشتری عام داره و قیمت نهاییش مهمه نمیشه اینقدر براش خرج کرد. بخاطر همینه که فرغونهای از رده خارج بی کیفیت رو با قیمت گرون به مردم بدبخت میفروشن و حال میکنن. ربطی هم به دستور دادن یا ندادن نداره
افرین بر این نماینده شجاع
کشور ما قحط الرجاله که توهر موضوعی آقای مطهری نظر میدن و هزینه سیاسی میتراشن.آخه دیده شدن به هرقیمتی ولو اظهار نظر تو مسائلی که تخصصی توش نداری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
مگه از پناهیان و شریعتمداری و ....کمتره؟تازه سالها نماینده مجلس بوده، اونا چی؟
از اول هم مشخص بود هدف اصولگرایان از به صحنه آوردن رئیسی
سوزاندن او بود
چون مثل روز روشن بود که توانایی کار اجرایی ندارد
ومتاسفانه آقای رئیسی هم در دام افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
تو 8 ماه گذشته بیشتر از 8 سال روحانی کار کرده!
از اول هم مشخص بود هدف اصولگرایان از به صحنه آوردن رئیسی
سوزاندن او بود
چون مثل روز روشن بود که توانایی کار اجرایی ندارد
ومتاسفانه آقای رئیسی هم در دام افتاد.
ما 30 و چندسال ساکن اپارتمان خود هستیم همیشه قبوض و عوارض را موقع پرداختیم
قبوضی که مبالغ آنها متغیر است و صفر ریال نیست. و عوارض نوسازی و پسماند. قبوض و عوارض به خانه مربوطند وخانه به مالک و کدملی وی مربوط هستند چطور تشخیص خالی بودن خانه می دهند که 5 صبح پیامک می فرستند؟

لوکیشن خط موبایل مالک راتشخیص می دهند و از چند خط وی فقط به آن خطی که در همان آدرس است پیامک می فرستند.

چرا در ایام کرونا با هزار مشکل معیشتی در دل افراد تشویش ایجاد می کنند.

اگر ادارات برق و اب و گاز و شهرداری اطلاعاتشان به یک سیستم متصل نیست یا به همدیگر نمی دهند اما مخابرات می هد! به ما چه ربطی دارد.
مالیات عملیات اطلاعاتی باید بدهیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
مطمئنید پیامک از منبع معتبری ارسال شده؟
تابناک از خروج دکتر رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت هیچ خبری منتشر نکردین؟؟؟؟؟؟؟؟
نیازی به اصلاح نبود هم ما میدونیم هم اونا میدونن اصل داستان چیه
مظهری حتما با واکنش نظام روبرو شده جازده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
پست می خواهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
توجیهش کردن
قیمت ماکارونی ۲ برابر می‌شود
گرونی و بدبختی بیچارگی تورم و هزاران مشکل دیگه اصلا مهم نیست فقط تار موت بیرون نیاشه یه وقت اقا دلش نشکنه بریم جهنم!!
جناب آقای مرسلیم امثال شماها آبروی نظام را خدشه دار کرده اید نه مردم عادی و مستضعف و بیچاره .
محمدصادق کوشکی گفت: دلیلی ندارد بگوییم محرمانه است چون اروپایی ها اطلاع کامل دارند وقتی آن ها می دانند چرا مردم اطلاع نداشته باشند و این یک نقص است و هیئت مذاکره کننده باید پاسخ دهد متأسفانه ادامه روندی است که در دولت آقای روحانی حاکم بود.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا آقای روحانی مذاکرات را تمام کرده بود و فقط منتظر یک امضاء بود ، این دولت مذاکرات را کلاً تعطیل کرده و خودش هم نمیداند چه میخواهد و چه کاری باید بکند و چگونه ! بعد شما پای روحانی را وسط میکشید ؟ نزدیک به دوسال است که شما و همفکرانتان برجام را تعطیل کرده بودید و ظریف را خائن مینامیدید حالا چی شده که دوباره مقصر روحانی است ؟
فعلا که نظام آبرویش را در کیسه ی امثال میر سلیم گذاشته .
اخه چرا سردار کوثری دروغ میگه.اصلا بهزاد نبوی سال 71 یا72 وزیر نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
جناب سردار کوثری
با احترام ، سوالهای زیر را نیز جهت تنویر افکار عمومی پاسخ دهید :

الف) علیرغم اینکه رهبر شما را از خودرو سازی منع کردند ، می تونید نگاهی به لیست سهامداران بهمن خودرو و ایرانخودرو و سایپا بیندازید؟ سهامداران اکثرا به بنیادهای تعاون و سرمایه گذاریهای وزارت دفاع و عزیزان متصل هستند
ب) سپاه که در این سالها از خودرو سازی نظامی منع نبوده است ، میشه یک نمونه خودرو نظامی که خود سپاه تولید کرده ( نه با سیستم چینی ) را به نمایش بگذارید؟
ج) مادامی که خودرو سازی ما دست دولت و یا سپاه و یا خکومت باشد ، وضع همین هست که هست !
د) گیرم سپاه در یک صنعت خودرو سازی نبوده ، در بقیه صنعتها مثل نفت گاز پتروشیمی پالایشگاه تولید دارو(برکت) ، سیمان ، تولید محصولات کشاورزی که حضور پررنگ داشته و دارد ( نمونه آن قراردادهای قرارگاه خاتم در همه زمینه ها و یا سهامداری بنیادهای تعاون در همه این صنایع و یا مدیران ارشد این صنعتها از نیروهای امنتی خط می گیرند، میشه خروجی این صنایع را برای مردم شفاف بفرمایید و از موفقیهاتون برای مردم بنویسید؟
داشتن بمب اتم برای دفاع از نظر شرعی مشکلی ندارد ولی برای حمله چرا. البته گاهی برای دفاع نیاز به حمله است.
طرف فامیلیش پزشکیان ـه تو کار پزشکی و دارو هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
چرا سهامشان رشد نمیکند فقط مدیران خوب می خورند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
پزشکیان ادم شریفیه راست گفته بنده خدا قیمت دارو و تجهیزات پزشکی داره سربه فلک میکشه و بیمارستانهای دولتی تو شهرستانها دارن فشل میشن نمیتونن تحهیزات تهیه کنن و به بیماران قشر محروم دیگه نمیشه خدمات خوب داد
آقای میرسلیم فعلا شما آبرویتان را خرج خودروسازها کرده اید
توییت کنایه آمیز میرسلیم: ما مسئولان باید آبروی خود را برای این نظام بگذاریم نه برعکس!!!!
خلق خدا را خند آید زین سخن. عمری است اسلام وشهیدان و مملکت و مردم و همه چیز را خرج خودتون کردید حالا دیگه در سرازیری هستید یادتون افتاده!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
چرا همه رو با یه چوب میزنید؟ میرسلیم هیچ وقت اشرافی نبوده مثل این اصلاح طلبا
اگه راست میگی الان خودرو سازی را بدن به سپاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
خودروسازیشون هم مثل ویروس یاب مستعانه ، خوب شد نیومدن وگرنه بیشتر بی آبرو میشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
اگه مثل ویروس یاب نبود و مثل موشک نقطه زن بود چی؟ کدوم قسمتت میسوزه آیا؟
ناشناس
| Poland |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
موشک یکبار مصرفه به کسی هم راجع به کیفیتش .پاسخگو نیستی. ولی خودرو باید با کیفیت باشه و گرنه گندش در میاد.
نن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
نقطه زن يا هواپيماي مسافري زن!!!!!
خدا رهبر را حفظ کند والا با این دولت ومجلس منفعل خدا میداند چه بلایی سر مملکت میامد،کجای دنیا نیروی نظامی وارد خودرو سازی میشود،یکسری ادم بیسواد و تعطیل میخواهند هم وجه سپاه را نابود کنند و هم اخرین امید نحات کشور را
پاسخ ها
دینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
بهزاد نبوی اونموقع وزیر نبوده
ناشناس
| Japan |
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
کجای دنیا نیروی نظامی وارد ....میشود?
جانم فدای رهبر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
ما بنده خدا هستیم نه بنده بنده خدا .
ادعای دروغین مبنی بر امام زمان بودن، مطمئنا گناه بزرگی است اما آیا نباید ابتدا کذب بودن آن بصورت قطعی ثابت شود و سپس جهت دستگیری فرد مدعی اقدام گردد؟
از آنجا که هر کس که میگوید امام زمان است بلافاصله بازداشت میشود ، این دغدغه وجود دارد که زمانی که حضرت حجت (ع) هم جهان را با ظهورشان نورانی کردند نیز نیروی انتظامی بلافاصله تصمیم به بازداشت ایشان بگیرند .....
جناب سردار کوثری طبق صحبت خودتون رهبرهم با خودروسازی سپاه مخالف بودن . پس منظورتون از اینکه نذاشتن کیا بودن ؟؟؟ آقای نبوی و رهبر ؟؟؟؟ یا نه فقط نبوی نذاشته و فقط ایشون و دوستانش مقصرند ؟؟؟؟
مگر سپاه قرار بوده وارد خودروسازی شود؟؟؟؟
وارد خودرو سازی میشد هم گند میزد ! این موشک سازی هم از کره شمالیه
پاسخ ها
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
حرف نزنی کسی نمیگه لالی. خوبه خود امریکایا میگند از خود ایران هست. تو چطور میگی از کره شمالی هست؟
اقای میر سلیم چیزی که مسئولان ندارند نباید خرجش کنند!
قیمت دارو و بخصوص تجهیزات پزشکی خیلی گرون شده و با ارز ازاد داره ترخیص میشه و بیمارستانهای دولتی در شهرستانها به دلیل ناتوانی مالی دارن عملهای تخصصی رو کنسل میکنند
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
امان از مافیای دارو الان تصمیم گرفتن داروهای ترک اعتیادو بدن به داروخانه های خاص (دوستان)شما تصور کنید معتادی که با استتار و خجات مخفیانه به کلنیک های ترک مراجعه میکرد الان چطور علنا روش بشه بره تو داروخونه شلوغ وداروشو بگیره
بسیاری از گرفتاری های کشور بخاطر ورود نهادهای غیر مسئول به حیطه های خارج وظایفشان رخ داده و این موضوع در هیچ کجای دنیا سابقه موفقی ندارد.
آقای رییسی تو رو جدت قسم ارز ترجیحی رو حذف نکن ، بگذار نان خالی حداقل شکمهای گرسنه رو شیر کند ،؟؟ مشکل کشور آقای ریسی تفکرات افراطی گری هست که بعد از دولت خاتمی بر کشور سیطره پیدا کرد ،و در دوران سیاه احمدی نژاد کشور رو تا لبه پرتگاه برد و مردم برای نجات کشور در سال ۹۲ به روحانی رای دادن ولی روحانی قدر پشتوانه رای ملت رو ندانست و با بی اعتنایی به خواست ملت و معاملات پشت پرده و بخاطر تیم اقتصادی رانت پرورش کشور رو به تباهی کشاند افزایش ۱۰ برابری قیمتها در یک فرایند سه سالها بنیان جامعه رو نابود کرد به طوری که ملت دیگه برای انتخابات انگیزه نداشته باشند و مجلس حداقلی و ریاست جمهوری که با کمترین مشارکت برگزار شد ؟؟ حالا هم دارید با برنامه حذف ارز ترجیحی کمتر از یک ماه دوباره قیمتها دیوانه وار افزایشی شده ؟؟؟؟؟؟ آقای رییسی شما تقریبا تمام ارکان قدرت رو در اختیار دارید دیگه بهونه ندارید ؟؟؟ نکنه این با این وضعیت تنها آبروی دولت بلکه آبروی نظام رو هم ببرید
آقای رییسی چرا با کسانیکه که دارن جو منفی به بازار می‌دهند و خبر از گران شدن اجناس می‌کنند برخورد نمیکنید ؟؟ چرا با جماعت دزد زالو صفت برخورد انقلابی نمیکنید ؟؟ این کشور نیاز به یک صادق خلخالی دیگه بر بحث مبارزه با گران فروشان محتکران داره ؟؟ چهار نفر در ملا عام برن بالای چوبه دار انوقت دزد و غارتگر حساب کار دستش میاد
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
هنوز تفکرات بگیر ببند بازار با غرضه وتقاضا کنترل میشه
خسته شدیم از همه شما،،، ملت خسته است، بدجوری،،، این خیلی بده،، ما مردم هستیم و می بینیم احوالات یکذیگر را،، به خدا قسم از مرز هشدار گذشته،، و مردم اصلا امیدی به بهبود وضعیت ندارند،،،،،
خیلی مواظب باشید خودرو سازها ناله میکنن دارن ور شکست میشن با هذف ارز ترجیهی ۹سال دارید ملت میدونید پراید ۹ملیونی ۱۶۰ملیون قالب میکنید البته بقیه خودرو هم همین شکل یعنی اندازه ۴۰سال بعد ازاینرهم تولید می‌کردید نمیتونستید اینقدر سود بزنید توجیب برادران برسید
اقای میر سلیم مگر مسٸولین برایشان ابروی هم مانده که خرج بکنند؟؟؟؟هر کس به فکر خویش است؟
آقای رییسی شما بودجه نظامی کشور رو تقریبا دو برابر کردید یعنی ۷۲۰ هزار میلیارد تومان معدل ۱۰ برابر آموزش کشور و ۵برابر بودجه بهداشت کشور ، آیا قصد دارید با دنیا وارد جنگ شوید ؟؟؟ آقای رییسی این جنگ اقتصادی کمر ملت رو خورد کرد کمی به فکر سلامت جامعه باش ، ملت دارن سکته می‌کنند، آمار سکته وحشتناک شده و شما به فکر تسخیر کاخ سفید هستی و میخواهی اترا حسینیه کنی ؟؟؟ بابا دست بدار از توهم ، حقوق ۵ میلیونی دیگه ۱۰ روزه ذوب میشه ؟؟
محسن از قطار ابراهیم پیاده شد. شام و نهار هیچی. آفتابه لگن هفت دست.
این روزها بسیاری از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی تأکید دارند رئیسی در کنترل اوضاع اقتصادی ناتوان است و درعین‌حال تسلطی بر همکاران خود در کابینه ندارد. به‌هرحال روز گذشته اختلافات داخلی رسماً با حکمی از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری عیان شد.
آقای کوثری اول بفرمایید چرا سپاه با آن همه درآمد سرشاری که از فعالیت‌های اقتصادی بدست می‌آورد سالانه ۷۳۰ هزار میلیارد بودجه میگیره لطفا اول بفرمایید این حجم از بودجه که ۱۰ برابر بودجه آموزش و پرورش کشور با یک میلیون پرسنل و ۱۲ میلیون دانش آموز است و ۷برابر بودجه وزارت بهداشت فلک زده هست کجا هزینه می‌شود؟؟
جنگ روسیه و اوکراین فاتحه برجام رو خواند والسلام .
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
ایا فکر می کنید که فقط یک جنگ میان روسیه و اکراین است نه عزیزان امریکا پشت این جنگ برنامه دارد،کمبود مواد غذایی در جهان ، مشگل کار،قدرت گرفتن چین،،وضع بد قتصاد جهانی، جمعیت زیاد جهانی،،وووووو این داستان سر درازی دارد؟؟
در سال ۱۳۷۱-۷۲ بهزار نبوی وزير صنایع عبود و اظهارات سردار پاسدار کوثری درست نمی باشد
پس درسته که خودرو سازی هیچوقت به سامان نخواهد رسید
ورود سپاه به پروژه‌های نفتی مملکت را نابود می کند ،کار را با سه برابر قیمت و ده برابر زمان طولانی و با کیفیت بسیار پایین انجام می دهند و شرکت نفت نیز جرآت هیچگونه اقدامی ندارد
با عدم كفايت رئيسي موافقم ادامه بده
اقای میرسلیم مگر شما در جهت منافع خود و با حمایت از خودروسازان آبرویی گذاشته اید
واسه چی بمب اتم می سازند؟ احسنت، قوی تر شوند.
حالا این بمب ساختن شما باعث ضعیف تر شدن شده است ..
اسلام پیروز هست
جالبه همه صحبت میکنند بعد ادعا میکنند یا تقطیع شده یا درست منتشر نشده یاو....
"قطب‌آبادی: طرح «عدم کفایت» رئیس جمهور را کلید زدم"
خخخخ عجب، هشت سال یه کلید ساز قلابی کفایت داشت طوری نشد. اینم فکر نکنم ایرادی داشته باشه
اقای کوثری خودرو سازی محل سعی خطا نیست که نیروی نظامی وارد ان بشود برای ساخت پس الکی پالس منفی نده طوری صحبت می کنی که انگار هیچ کاری تو مملکت بدون حضور شما انجام نمیشه مشکل اینه که تصمیمات درست در این حوزه گرفته نمی شه نگاهی به مدیر عامل ها قبلی خودرو سازان بنداز از کدوم قشر هستند
نظامیان نباید وارد اقتصاد بشن که اگر بشن مملکت به سمت دیکتاتوری پیش میره
دولت باید قبل از انجام چنین کاری( 5 برابر کردن قیمت ارد ماکارونی) با کارخانجات و تشکل‌های مربوطه جلسات کارشناسی برگزار می‌کرد نه اینکه ناگهانی اعلام کند که قیمت تغییر کرده است،) کدام کارش کارشناسیه ؟!! خنده دار کیهانه که چنان از کارهای نکرده و خرابکاریهای دولت بعنوان فتح الفتوح اقتصادی یاد میکنه که ادم فکر میکنه این خرابکاریا را در خواب دیده
تابناک هم نمی تونه نظر مردم رو سانسور کنه و نادیده بگیره ... مردم نمی خوان شما رو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
نمی خواد نه نمی تونه
جناب كوثري لطف كن حداقل يك تصوير و مشخصات از اون خودرو كه ادعا ميكني رهبري سوار شدند رومنتشر كن ، شما از چيز ساخته نشده هياهو و جنجال درست ميكنيد حالا اگه خودرو ساخته بوديد كه گوش فلك كر شده بود . اگه راست ميگين و خودتون نميخواستين بسازين نقشه و طراحيهاشو ميدادين خودرو سازها ! بس كن برادر !
علی مطهری خودش یکی مثل احمدی نزاد هست
جفتشون پدیده
اگر آقای مطهری گفته بمب اتم لازمه بسیار حرف بجایی زده ...خرده نباید بگیرن ازش
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار