بازدید 12432
۸

چرا یارانه ماه رمضان به همه مشمولان پرداخت نشد؟

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان از ساعت ۲۴ جمعه شب گذشته آغاز شده است. اما بسیاری از خانوارها می‌گویند مشمول این یارانه بوده‌اند اما هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است. علت واریز نشدن یارانه رمضان چیست؟
کد خبر: ۱۱۱۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 19 April 2022

چرا یارانه ماه رمضان به همه مشمولان پرداخت نشد؟

قرار بود یارانه رمضان به حساب 11 میلیون نفر واریز شود. واریزی‌ها آغاز شده اما بسیاری از مردم هنوز یارانه رمضان را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، واریز نشدن یارانه رمضان چند دلیل عمده دارد: واریز یارانه‌ها از جمعه شب گذشته آغاز شده و احتمالا تا ساعات پایانی هفته جاری ادامه دارد. پس ممکن است بسیاری از مشمولان در لیست واریز یارانه باشند اما هنوز بانک عامل واریز یارانه را آغاز نکرده باشد یا اینکه هنوز نوبت واریز به برخی از افراد نرسیده باشد.

دومین عامل این است که ممکن است افراد مشمول یارانه رمضان نباشند و از ابتدا نام آنها در لیست یارانه رمضان قرار نگرفته باشد.

ابتدا گمان می‌رفت که مشمولان یارانه عینا همان افرادی باشند که یارانه نوروز به حساب آنها واریز شده است. یعنی مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی، افرادی که یارانه معیشتی می‌گیرند اما سهام عدالت ندارند و زنان سرپرست خانواری که در دهک اول تا چهارم قرار دارند.

مجموع افرادی که یارانه نوروز ۱۴۰۱ را دریافت کردند، ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بودند. اما بعد از انتشار اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه مشخص شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان به ۱۱ میلیون نفر تعلق می‌گیرد. یعنی حدود یک میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران نوروز خط خورده‌اند و مشمول یارانه رمضان نشده‌اند.

بر این اساس نمی‌توان مبنای واریز یارانه رمضان را الزاما دریافت یارانه نوروز دانست. لیست یارانه‌بگیران ۲۲ بهمن هم سه برابر افرادی بود که یارانه رمضان برای آنها واریز شد. یعنی یارانه ۲۲ بهمن ماه به حساب ۳۲ میلیون نفر واریز شد اما این یارانه تنها به حساب سرپرستان ۱۱ میلیون نفر واریز می‌شود.

 اما برای اطمینان پیدا کردن از اینکه افراد مشمول یارانه رمضان شده‌اند یا نه باید تا پایان این هفته صبر کرد. 

منبع: منیبان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۸
با سلام
خواهشمند است مسولین این کار بی عدالتی را نکنید مادر من روستایی بدون بیمه و در امد و بدون سهام ندادید چرا اینطور بی عدالتی می کنید
این دولت فقط داره نمک میپاشه رو زخم امسال من
برای من واریز نشده مستاجرم ماشین و خونه ندارم ۴۵ سالمه متاهلم و از دار دنیا یه موتور مدل ۸۵ دارم میخوام بدون اینا که براشون واریز شده چقد از من مستحق تر بودن؟
خیلی ممنون چند روز دیگه صبر کنید ماه رمضان تموم میشه دیگه نیاز به پرداخت هم نخواهید داشت !!!
ما که هیچ کدوم رو نگرفتیم
با سلام
نسبت به پرداخت یارانه ماه مبارک رمضان واریز نشده اعتراض دارم با توجه به اینکه یارانه بگیر هستم .
همش‌حرف‌مفته‌‌برا‌کسی‌واریز‌نکردن
من یک خانواده ۵ نفره که دو یارانه رو میگیرم چرا پرداخت نشد فقط یارانه سهام عدالت و که ندارم گرفتم یک حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی که زیر فقر فقر هستم این عدالت نیست انشاالله پاشو بخورن ر دولت و امثال تو فقط به کشوری ها وفرهنگیا حقوق ومزایای اضافه کنید که هیچ گهی نیستن
چرا برای ما یارانه رمضان واریز نشده.کارگرازادو مستاجرم ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر