بازدید 4411

۱۰۰ ساعت کار خدماتی به جای یک ماه حبس

کد خبر: ۱۱۱۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰ 18 April 2022

معلم خاطی که هنگام تنبیه دانش‌آموزان باعث شکستن سر پسر 10ساله شده بود به ۱۰۰ساعت کار خدماتی، جایگزین یک ماه حبس محکوم شد.

به گزارش ایران، دفتر دادستانی شهرستان اشنویه با استناد به دادگاه شعبه دوم دادگاه کیفری این شهرستان در حکم محکومیت معلم خاطی، اعلام کرد: معلمی که باعث شکسته شدن سر دانش‌آموز مدرسه حکمت این شهرستان شده بود، به یک ماه حبس محکوم شد که براساس ضوابط جایگزینی حبس، وی به مدت یک ماه ملزم به انجام کارهای خدماتی در خانه معلم اشنویه و ارومیه شد.

لازم به ذکر است؛ براساس احکام جایگزین حبس، محکومین دارای شرایط لازم به جای گذراندن حبس در زندان، به انجام امورات فرهنگی، آموزشی و خدماتی محکوم شده و دوره محکومیت خود را در اماکن و امورات تعیین شده از سوی دستگاه قضایی سپری می‌کنند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر گفت: با اطلاع از برخورد فیزیکی یک معلم با یک دانش‌آموز و ایراد جراحت از ناحیه سر به وی، دستور پیگرد قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن به دادستانی اشنویه داده شد و این دادسرا اقدامات لازم را برای پیگیری موضوع انجام داد و بعد از تحقیقات لازم، پرونده منتهی به صدور حکم شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شاکی خصوصی در این پرونده رضایت داد، گفت: به لحاظ جنبه خصوصی پرونده، حکم پرداخت دیه موقوفی تعقیب صادر شد اما درخصوص جنبه عمومی پرونده، با لحاظ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، حکم حبس صادر شده، ولی به‌دلیل گذشت شاکی و معلم بودن متهم، حکم حبس به ارائه خدمات عمومی رایگان در حوزه آموزش تبدیل شد.

عتباتی با بیان اینکه نهاد‌های آموزشی باید الگوی اخلاق ورفتار حسنه و اسلامی باشند و به دانش‌آموزان کنترل خشم و مهارت‌های رفتاری و صبر را بیاموزند، بیان کرد: رفتار‌های ناشایست و خارج از ضوابط به هیچ‌وجه پذیرفته نیست و با عاملان چنین رفتار‌هایی طبق قوانین برخورد می‌شود.

براساس این گزارش، صبح 17فروردین امسال و فقط چند روز پس از بازگشایی حضوری مدارس، خبر ضرب‌وشتم پسر دانش‌آموز 10ساله اشنویه‌ای توسط معلم در کلاس درس رسانه‌ای شد. معلم این دانش‌آموز مدعی شد به خاطر اینکه بچه‌ها در کلاس شلوغ کرده بودند از روی عصبانیت تخته پاک کن را به سمت آنها پرت کرده که به خاطر اصابت آن به سر یکی از بچه‌ها به نام عرفان، وی دچار شکستگی سر شد.

این موضوع با دستور ویژه رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، به‌صورت جدی از سوی دادستانی شهرستان اشنویه و مسئولان آموزش‌وپرورش شهرستان و استان مورد پیگیری قرار گرفت که درنتیجه با صدور حکم نهایی از سوی دادگاه کیفری، محکومیت معلم خاطی مشخص شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار