بازدید 11998

اسرائیل‌تسهیلات‌جدیدی‌به‌فلسطینیان‌اختصاص‌می‌دهد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه ارتش اسرائیل در حال تقویت موضع نیرو‌های خود در کرانه باختری و قدس است، افزود؛ ارتش در حالت آماده باش کامل در تمامی مناطق از جمله مرز نوار غزه و لبنان قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 17 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد موضع ارتش اسرائیل در نواحی مرزی با کرانه باختری و همینطور قدس تقویت شده است.

وزیر جنگ اسرائیل بیان کرد؛ دو حصار امنیتی جدید یکی در شمال و دیگری در جنوب ساخته خواهد شد و ارتش وضعیت موجود در قدس را بدون هیچ تغییری در موضع، حفظ خواهد کرد.

گانتس افزود که اسرائیل تمام تلاش خود را برای تفکیک شهروندان فلسطینی از عاملان "تروریسم" به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار کارگر فلسطینی از غزه در اسرائیل مشغول به کار هستند و در صورت تداوم آرامش این تعداد احتمالا در هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت، زیرا تسهیلات ملموسی را در اختیار ساکنان غزه به شرط تداوم آرامش قرار خواهیم داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با این ادعا که اوضاع غزه اکنون متشنج نیست، افزود: میانجیگر‌ها به ما گفته‌اند که حماس تمایلی برای افزایش تنش‌ها را ندارد و در صورت تداوم آرامش و دوری از تشنج و تنش، می‌توانیم تعداد کارگران غزه‌ای شاغل در اسرائیل را افزایش دهیم.

این در حالی است که جنبش اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که آغاز حملات مجدد به مسجد الاقصی نیات واقعی رژیم اشغالگر را نمایان می‌کند و این اقدامات همانند ریختن بنزین بر روی آتش است.

بر اساس این بیانیه، حماس بر تعهد خود در حمایت و حفاظت از مسجدالاقصی تاکید کرد.

این جنبش اسرائیل را مسئول هر گونه تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها دانست و هشدار داد که این اقدامات بسیار تحریک‌آمیز است و تداوم این اقدامات، انفجار اوضاع را در بر خواهد داشت.

در همین راستا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس گفت: به همه طرف‌هایی که با ما تماس گرفته‌اند اطمینان داده‌ایم که مسجدالاقصی تنها مسجد ما فلسطینان است و یهودیان مطلقاً حقی در آن ندارند و این مکان مقدس حق فلسطینیان است و در این باره حماس هیچ‌گونه مماشات و انعطاف‌پذیری ندارد.

وی افزود: مردم ما از خود و سرزمینشان دفاع می‌کنند و ادامه مقاومت حق طبیعی آنهاست.

هنیه قدس را کانون و کعبه مقاومت فلسطینی‌ها دانست و تاکید کرد: گذشت زمان هیچ اهمیتی در مقاومت ما ندارد و خللی به آن وارد نمی‌سازد.

محمد الهندی، رئیس دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در همین رابطه اعلام کرده بود این نبردی همه‌جانبه است و مردم فلسطین برای حفاظت از قدس و مسجد الاقصی هر فداکاری خواهند کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: این اسرائیل است که به نمازگزاران در مسجد الاقصی حمله کرده و مانع آن‌ها می‌شود و هر جنایتی که رخ می‌دهد، طرف اشغالگر کاملا مسؤول آن است.

او افزود: غزه اساس مقاومت فلسطین است و تل‌آویو مسؤول تمامی جنایات است.

این مسؤول فلسطینی در ادامه گفت: ما باید هوشیار باشیم، دشمن ما فریبکار است و ما تجربه‌هایی از سال ۲۰۱۹ داریم، در دوره نخست وزیری نتانیاهو، در روز عید قربان به مسجد الاقصی حمله شد.

الهندی ادامه داد: حاکمیت‌های عربی که روابط خود را با اسرائیل عادی کرده و خصومت با فلسطینی‌ها را نهادینه کردند، تصور می‌کنند که اسرائیل از آن‌ها حمایت خواهد کرد، اما آن‌ها به توهمات دل خوش کرده‌اند و اسرائیل آن‌ها را تنها خواهد گذاشت، همانگونه که آمریکا همپیمانانش را رها کرد.

او با اشاره به اینکه برخی حاکمیت‌های عربی فلسطین را رها کردند و برخی دیگر میانجیگری می‌کنند و گروه سومی نیز دشمن مساله فلسطین شده‌اند، گفت: ملت فلسطین دورویی حاکمیت‌هایی را که برای اسرائیل پیام تبریک می‌فرستند در حالی که اسرائیل به مسجد الاقصی یورش برده، برملا کرد.

رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: تل‌آویو به این باور رسیده که عادی‌سازی هرگز از آن محفاظت نخواهد کرد و با ادامه عملیات‌های فلسطینیان، خود را در مشکل می‌بیند.

الهندی در پایان نیز گفت: دیدار‌های مستمری میان طرف‌های محور مقاومت برای حمایت از ملت فلسطین در این نبرد همه‌جانبه انجام می‌شود، هر کسی که در کنار محور قدس ایستاده، پیروز خواهد شد و هر کسی که به آن پشت کند، شکست خواهد خورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل