بازدید 15511
۴

احداث خطوط جدید متروی تهران در یک برنامه ۴ ساله

مدیرعامل شرکت مترو تهران اعلام کرد که برای احداث خطوط جدید ، شیوه‌های جدیدی را مدنظر داریم.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 17 April 2022

به گزارش «تابناک»، مسعود درستی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اولویت برنامه‌های اجرایی شرکت مترو در سال جدید گفت: برنامه ریزی‌های صورت گرفته مبتنی بر تحقق اهداف طرح جامع حمل و نقل شهرتهران است و ما مکلف به حرکت طبق این برنامه طی سال‌های پیش رو هستیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به نواقص موجود در خطوط هفتگانه فعلی تصریح کرد: خطوطی که تا کنون به بهره برداری رسیده‌اند، دارای نواقصی است که حتما باید آنها را رفع کنیم تا علاوه بر افزایش کیفیت خدمت رسانی به مسافران، بازده و راندمان شبکه مترو پایتخت نیز افزایش یابد؛ به همین دلیل رفع این قبیل نواقص از قبیل تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶ و ۷، احداث پایانه ها و پارکینگ های مترویی، ساخت چند پست برق و طرح‌های توسعه‌ای خطوط موجود در اولویت کاری سال جدید و سال‌های آینده شرکت مترو قرار دارد.

درستی با بیان اینکه در کنار رفع موانع خطوط فعلی، پروژه آغاز و ادامه ساخت ۴خط جدید مترو را نیز مدنظر داریم ، ادامه داد: در طرح جامع حمل و نقل شهر تهران، احداث چهار خط جدید مترو یعنی خطوط ۸،۹،۱۰ و ۱۱ پیش بینی شده است که عزم خود را جزم کرده ایم که طی یک برنامه ۴ساله ، عملیات اجرایی این چهار خط تاثیرگذار در پوشش حداکثری پهنه‌های مختلف پایتخت را شروع کنیم و در کوتاهترین زمان ممکن ، فاز نخست خطوط جدید را راه اندازی کنیم.

وی بابیان اینکه در چند سال اخیر جریان تامین منابع مالی در تمام دستگاه‌ها و ارگان های اجرایی همچون شهرداری تهران دچار مشکلاتی شده است، گفت: با این حال سعی داریم با اتخاذ شیوه‌های جدید و جلب مشارکت بخش خصوصی ، احداث ۴ خط مترو را آغاز و در مسیر تکمیل تدریجی قرار دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
سلام: برای رفع و بر طرف کردن آلودگی هوا ،کم کردن کردن بار ترافیک، صرفه جویی در مصرف بنزین و انرژی ،سفر تنظیم شده پاک و کم هزینه درون شهری ،راهی جز توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی مخصوصاً مترو در کلان شهر ها وجودندارد. تهران با توسعه پایدار حمل ونقل عمومی باید 20 خط مترو و 30خط BRT باقطار ها و اتوبوس های باکیفیت کافی ساخت داخل که هم زمان ایجاد اشتغال برای جوانان می کند یعنی حد اکثر3 دقیقه در هر ایستگاه داشته باشد.تاکسی ها به هیچ وجه حمل و نقل عمومی محسوب نمی شوند زیرا هم ترافیک و هم آلودگی هوا ایجاد می کنند.
خطوط مترو مناطق پرجمعیت ولی دارای دسترسی محدود مانند خواجه نظام و اجاره را به خوبی پوشش نمی دهند و از طرفی مناطق اداری و سازمانی مثل خیابان طالقانی را پوشش نمی دهد و حتی خیابانهای مهم مثل شریعتی و ولیعصر چه خوب بود در جهت دسرسی مردم خطوط ارتباطی کم حجم ولی پوشش دهند مناطق مختلف شهری تعریف می شد
خط 6 رو تکمیل کنین بقیه خطوط جدید پیش کش
سلام آخه اين خط يازده كه تو برنامتون هست دردي از اهالي تهرانسر دوا نميكنه.بايد خط چهار از جاده مخصوص به سمت كرج ادامه پيدا كنه.تا مشكل ترافيك اون محدوده كمتر بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست