بازدید 5711
۳

آمریکا به دنبال سرنگونی دولت مسکو است

مقام سابق وزارت دفاع آمریکا گفت هدف آمریکا از کمک به اوکراین سرنگونی دولت مسکو است.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴ 16 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی آر تی‏، آمریکا به دنبال سرنوگونی دولت روسیه است.

این گزارش می افزاید مقام سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت هدف آمریکا از کمک به اوکراین تامین صلح نیست، بلکه محدود کردن روسیه و سرنگونی دولت مسکو است.

مایکل معلوف مقام سابق پنتاگون گفت: مسئله فراهم کردن صلح، مطرح نیست. اوکراین فقط ابزاری برای طرح راهبردی بزرگ‌تر دولت بایدن و نومحافظه کاران او است. هدف واقعی آن، علاوه بر محدود کردن روسیه‏، سرنگونی دولت در مسکو است. همچنین تلاشی برای رقابت با نظم چند محوری جهان است. مسکو-پکن و دیگر کشور‌ها در سازمان همکاری شانگ‌های در حال ایجاد نظم جهانی چندجانبه مستقل خود و سیستم مالی مستقل هستند و این مهم است. این چالشی برای رهبری تحت سلطه غرب و ارز جهانی یعنی دلار است و ثبات در غرب را تهدید می‌کند. هم اکنون شاهد شکاف‌هایی در اتحادیه اروپا و ناتو هستیم و مطمئناً با رهبری بسیار ضعیفی که رئیس جمهور بایدن نشان داد، ما شاهد تلاش‌هایی هستیم تا از حادثه اوکراین برای جلوگیری از تقویت نظم چندجانبه جهانی استفاده کنند و این روند متوقف نشده است.

مایکل مالوف درباره نتایج فاجعه بار مداخله آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان و یمن گفت: حمله به عراق در ۲۰۰۳ سرآغازی در پایان سیاست پیشگیرانه بود و ما الان شاهد هستیم دوباره این روند شروع شده است. دولت بایدن و نومحافظه کاران اعم از جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بسیار در شکل گیری سیاست‌های ما و سیستم تصمیم گیری ما نفوذ پیدا کرده اند. اگر دولت بایدن واقعاً به دنبال صلح است، به زلسنکی نمی‌گفت توافقنامه‌های مینسک ۱ و مینسک ۲ را نادیده بگیرد. سرازیر شدن تسلیحات را متوقف می‌کرد تا زمینه برای گفتگو فراهم شود و عملیات نظامی را متوقف می‌کرد. این اتفاق نیفتاده است و این مسئله این نگرانی تبادل تسلیحات هسته‌ای را افزایش می دهد و این فاجعه‌ای برای جهان خواهد بود.

وی افزود: مشکل و ناکامی غرب در این است که تاریخ را نمی‌خواند، دست کم شش توافقنامه وجود دارد که براساس آن تقویت قدرت غرب نباید به قیمت هزینه برای شرق تمام شود و این شامل حرکت ناتو به سمت شرق است و وعده سه رئیس جمهور در این زمینه کاملاً نادیده گرفته شده است. تضمین‌های لفظی می‌تواند به آسانی شکسته شود. ما این را در تاسیس اوکراین به عنوان کشور مستقل در ۱۹۹۰ دیدیم. قرار بود اوکراین غیر متحد باشد و این موضوع در منشور و اسنادی که برای مستقل بودن اوکراین امضا کردند، وجود دارد. در سال ۲۰۱۷ میلادی‏، اوکراینی ها، پیوستن به ناتو را در قانون اساسی خود قرار دادند و این موضوع بر اثر فشار واشنگتن بود، زیرا آنچه که در ۲۰۱۴ اتفاق افتاد‏، ویکتوریا نولاند و جو بایدن معاون وقت رئیس جمهور از آن حرف زده بودند.

مالوف گفت: شما شاهد هستید رئیس جمهور (بایدن)، بلینکن و دیگران در این دولت همچنان فکر می‌کنند غرب می‌تواند ابتکار عمل را در دست داشته باشد، اما به این صورت نیست. دلار به عنوان ارز موسوم به ارز جهانی در حال کنار گذاشته شدن است و ما شاهد هستیم که نفت با ارز‌های محلی خریداری می‌شود. این روند جدیدی است و می‌تواند بسیار سریع گسترش یابد. همانند امارات عربی متحده و عربستان سعودی، دیگر کشور‌های عربی با وجود روابط با آمریکا می‌خواهند همین مسیر را طی کنند و این روابط هم می‌تواند به آسانی و سریع از بین برود، زیرا عربستان سعودی بیشتر به سمت به سمت چین و روسیه رفته است و علتش این است که در آنجا پول واقعی است و پول جعلی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳
روسیه ارتش دوم جهان در مقابل دوش پرتاب های غرب زمین گیر شده بیش از ۷۰ درصد شکست روسیه قدرت تبلیغات غرب است
جوری می گوید هدف آمریکا از کمک به اوکراین سرنگونی دولت مسکو است که انگار دولت مسکو یک دولت دست نشانده در حد کشورهای افریقاییست.

البته جنگ اوکراین نشان داد که روسیه یک ببر کاغذیست و ان ابرقدرتی که توصیف کرده بودند ، نیست.

این جنگ به حیات پوتین خاتمه خواهد داد.
انشالله روسیه جنایتکار سرنگون شود شاید آن موقع فرجی شود
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی