بازدید 27713

تحلیل راهبردی محسن رضایی از جنگ اوکراین؛ از تخریب در داخل تا تایید از سوی مقامات غربی

بسیاری از رسانه‌هایی که بعد از تحلیل راهبردی (نه پیش بینی) محسن رضایی به او حمله و تحریف و تخریب کردند، پس از اظهارات مقامات آمریکایی و دبیر کل ناتو، این اظهارات را پوشش دادند، اما این بار نه تنها خبری از تخریب نبود، بلکه با استناد به اظهارات غربی ها، از پیش بینی درست محسن رضایی نوشتند! ظاهرا برای برخی رسانه‌ها فقط مرغ همسایه غاز است!
کد خبر: ۱۱۱۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 09 April 2022
تحلیل راهبردی محسن رضایی از جنگ اوکراین؛ از تخریب در داخل تا تایید از سوی مقامات غربی
بین الملل تابناک: محسن رضایی یازدهم فروردین ماه در حاشیه حضور در مسجد جامع خرمشهر و گردهمایی استانی ائمه جمعه خوزستان، از تبعات بلندمدت جنگ اوکراین سخن گفت و اظهار کرد: بحرانی که در اوکراین آغاز شده، دست کم ده سال به طول می‌انجامد. جنگ اوکراین ماجرای مهمی است و به این سادگی‌ها پایان نمی‌یابد.
 
معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین گفته بود: در اوضاع کنونی اطلس و جغرافیای فرصت‌ها و تهدید‌های کشور عوض شده است و از نظر بین المللی در موقعیت مهم و جدیدی قرار داریم و باید خودمان را با شرایط جدید تنظیم کنیم.
 
از نظر محسن رضایی جنگ سرد روسیه و اروپا ـ که با حمله به اوکراین آغاز شده ـ تبعات بلندمدت امنیتی و اقتصادی برای نظام بین الملل و نظم امنيتی اروپا خواهد داشت.
 
هرچند این اظهارات محسن رضایی با تحریف و تخریب گسترده برخی رسانه های داخلی مواجه شد، دیری نگذشت که با اظهارات مقامات آمریکایی و غربی تایید شد.
 
در همین رابطه روزنامه ایران در مطلبی نوشت: محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون اقتصادی رئیس جمهوری هفته گذشته در یک پیش‌بینی راهبردی اعلام کرده بود که با شروع جنگ روسیه و اوکراین، «جنگ سرد» میان این کشور و اروپا تا یک دهه ادامه پیدا خواهد کرد.
 
حال ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا که بالاترین مقام نظامی این کشور به حساب می‌آید، در شهادت خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان کشورش گفت که باور دارد مناقشه اوکراین «بسیار بلندمدت» بوده و چندین سال ادامه خواهد داشت.
 
همچنین جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به حملات روسیه به اوکراین، گفت که «جنگ هنوز تمام نشده و ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد و ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.»
 
اظهارات در رابطه با طولانی شدن بحران اوکراین تنها به مقامات آمریکایی ختم نشده و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز چهارشنبه شب هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها ادامه داشته باشد.
 
گزارش شرکت تحقیقاتی مستقر در پورتلند به نام "تحقیقات بازار متحد" (Allied Market Research) تا حدودی بلندمدت بودن جنگ اوکراین را تایید می کند. در این گزارش‌ آمده است که تا ۲۰۳۰، بازار بمب‌ها و موشک‌های هسته‌ای ۷۳ درصد رشد می‌کند.
 
براساس این گزارش، همزمان با اینکه حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش‌ هزینه‌های نظامی شده، بازار جهانی بمب‌ها و موشک‌های هسته‌ای باید طی ده سال آینده از ۱۲۶ میلیارد دلار فراتر برود؛ مقداری که تقریبا ۷۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.
 
در این گزارش آمده است که افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بودجه‌های نظامی احتمالا این رقم را تا سال ۲۰۳۰، ۵.۴ درصد افزایش خواهد داد.
 
امانوئل پیتروبن، تحلیلگر مسائل ژئوپلیتیک نیز در مقاله‌ای برای اندیشکده والدای کلاب روسیه نوشت: شروع یک فرآیند عادی سازی موثر از جنگ اوکراین، سال ها ـ اگر نه یک دهه ـ یا بیشتر طول می‌کشد. در همان زمان، رقابت قدرت‌های بزرگ بدتر خواهد شد. تعدادی از متغیر‌ها بر وضعیت سلامت روابط اتحادیه اروپا و روسیه تأثیر خواهند گذاشت؛ اقتصاد یکی از آنهاست.
 
در نهایت، باید به دو نکته مهم اشاره کرد؛
 
نخست: آنچه محسن رضایی گفته، مربوط به پیامدهای بلندمدت جنگ اوکراین است. در واقع، ممکن است همین فردا نیز توافق آتش بسی میان روسیه و اوکراین امضا شود و حمله روسیه به اوکراین خاتمه یابد. اما آیا قرار است نظم امنيتی اروپا که شکاف بزرگی برداشته یک شبه ترمیم شود؟ آیا قرار است بزرگترین بحران امنیتی-نظامی اروپا از دوران پسا جنگ جهانی دوم به این زودی ها خاتمه پیدا کند و تحولاتی به دنبال نداشته باشد؟ آیا قرار است تحریم های کم سابقه علیه روسیه بلافاصله بعد از توافق آتش بس لغو شوند؟ پاسخ تا حدود زیادی مشخص است.
 
دوم: بسیاری از رسانه‌هایی که بعد از تحلیل راهبردی (نه پیش بینی) محسن رضایی به او حمله و تحریف و تخریب کردند، پس از اظهارات مقامات آمریکایی و دبیر کل ناتو، این اظهارات را پوشش دادند، اما این بار نه تنها خبری از تخریب نبود، بلکه با استناد به اظهارات غربی ها، از پیش بینی درست محسن رضایی نوشتند! ظاهرا برای برخی رسانه‌ها فقط مرغ همسایه غاز است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸۰
یک عده لاشخور اینگار وظیفه تحقیر داخلی ها را برعهده دارند.
این پیش بینی مانند این است که فردی پیش بینی کند خورشید در پایان امروز غروب خواهد کرد!!!!
از این مهمتر، هشدار محسن رضایی درباره پیامد های تغییرات اقلیمی و بحران آب بود که باز هم با سهل انگاری و ساده لوحی جدی گرفته نشد حتی یک سال پس از هشدار محسن رضایی، ناسا مدل علمی تغییرات اقلیمی و پیامدهای فاجعه بار آن برای منطقه خاورمیانه را منتشر کرد اما باز هم مقامات در خواب غفلت باقی ماندند و امروز پدیده ای نادر رخ داد گرد و خاک سراسری پهنه فلات ایران فرا گرفت. کی اینان از خواب غفلت بیدار می شوند؟ تا کی در بند مهملات و فرعیات باقی می مانند؟ اساسا قادر به درک تهدیدات واقعی هستند؟
ایشان در دوران هشت سال دفاع مقدس ، ثابت کرد که از قدرت بسیار بالای فکری و تحلیلی و همچنین در میدان عمل از هدایت بموقع و صحیح ، برخوردار می باشد
با تایید روشن بینی و پیش بینی درست ، جناب دکتر رضایی عزیز ، خواست

از ایشان سوال کنم ، که اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر کشور و مردم

چه زمانی در شیب بسیار نزولی شبه سقوط آزاد خود ، چه زمانی متوقف

و یا ارامتر میگردد ؟

چون متاسفانه ، اصلا نباید انتطار داشته باشیم که نحوه اداره کشور بنفع رفاه

مردم و حرکت در مسیر توسعه کشور، با این سیاست خارجی و این مسولان

در مسیر اصلاح قرار بگیرد .
حالا که اینقدر کارشون درست است و معاون اقتصادی هم هستند فکری به حال اقتصاد بفرمایند
از اینکه بحران اوکراین یک سال طول بکشد یا ده سال که بگذریم. راهبردی ترین تحلیل این بحران این است که چگونه نگاه افراطی و تمامیت خواه و سخت افزارانه و بی توجه به افکار عمومی جهان و غرق در تحلیل های خود ساخته حکومت پوتین می تواند درعرض یک ماه همه دستاوردهای مثبت بیست سال اخیر یک کشور را بر لبه پرتگاهی عمیق قرار دهد و موجبات سرشکستگی یک سیستم و چه بسا یک ملت را برای دهها سال فراهم کند.
حیلی ها با پیگیری اخبار این جنگ به همین نتیچه رسیده و بارها از رسانه های غربی یا شرقی شنیده اند. شایستگی اقای رضایی در این مسائل قبل از اینکه مسئولیتی در دولت داشته باشد، مورد ستایش بوده است ، اما با مسئولیت که اکنون دارد، تاثیردانش و اقداماتش در زندگی مردم مورد نظر است . ایشان در دوران انتخابات فرمایشاتی داشتند که پس از اینهمه مدت و با قدرتی که در دولت دارند، اثری از آنها نیست.
عاشقتم محسن رضایی..
محسن رضایی باید رئیس جمهور میشد .

بعضیا که هل شدن و گفتن اون چیزی که در منطقه در حال اتفاق است به نفع کشورها و مردم منطقه تمام میشود که نشد !!!

منظورشون این بود که هفته دیگه پوتین اوکراین رو گرفته :-)
بهتر است آقای رضایی به موضوع اقتصادی تمرکز کند که تا حالا ما نتیجه ای ملموس از بهبود اقتصادی مردم ندیدیم
قضاوت حسین شریعتمداری در آن موقع میدان دار بود و اوکراینی ها به اندازه مترسک هم نبودند و این تحلیل هاست که بعنوان نماینده رهبری جولان می دهد و اقتصاد کشور را به ورشکستگی می کشاند اگر تحلیل منطقی و درست باشد پشت سرش تصمیم درست است و رئیس جمهور ایران با آن برخورد تحقیر آمیز در کاخ کرملین حاضر نمی شد
وعده های اقتصادی آقا محسن یادمان نمی رود!
"جنگی که در اوکراین آغاز شده است حداقل ۱۰ سال به طول می‌انجامد. جنگ اوکراین ماجرای مهمی است و به این سادگی‌ها پایان نمی‌یابد."
این سخنان کوتاه جناب محسن رضایی است. مقایسه کنید با آنجه دیگران گفته اند.
آقا محسن امید جهان اسلامی
محسن رضایی اگر تحلیل بلد بود که وضع ما این نبود
جنرالهای ایرانی درود بر تفکرات عمیق و پیش بینیهای شما....
وخی عااااامو
تحلیلهای آقای رضایی را قبول دارم...هنگام حمله آمریکا به عراق هم تحلیل ایشان درخصوص شکست ارتش عراق "درکمتر از یک ماه" هم کاملا درست بود.
چطور الان رسانه ها غربی صادق شدند و تایید انها به معنای صحت نظر ایشان شد ؟ تا حالا که انها شیطان و اخ بودند ولی الان حرف انها حجت شده است
چه قدر برای خودتان نوشابه باز میکنید. چه کسی انتظار داشت جنگ سه روزه تمام شود؟ که حالا شما شاخ غول راشکسته و پیش‌بینی کردید که بیش از اینها طول خواهد کشید.
اخه اونا خبر ندارن معاون اقتصادی قرار دلار هزار تومن کنه
شما اگر تحلیل گر بودید شرایط خودتون رو تحلیل کنید
تا دیروز می گفت یک شبه کیف رو می گرند امروز داره میگه یک دهه
مهم این نیست که یک کشور چند تا جنگنده و تانک داره، مهم اینه چه تکنولوژی نظامی روزی رو در اختیار داره
به این می گن برتری نظامی نه اینکه بزرگترین ارتش و فلان را داشته باشه
وقتی که سلاح های مدرن در اختیار داری تازه اون هم برای کشور کم بودجه ای مثل اوکراین ، می تونی روسیه رو قفل کنی
آیا این شکاف بزرگ اروپا برطرف می شود
تحلیل کرده در حد
روسیه باید بیاد قرامت به اوکراین بده و هزینه شهر هایی که خراب کرده تا اون دونه درخت هایی که خرد شدن رو بده بعد از جنگ نده هم از پول بلوکه شده اش اوکراین بر میداره
روسیه نتونست نفوذی بیشتر از روز اول پیشرویش انجام بده - اون هم فریب داد که داریم مانور انجام میدیم قصد حمله نداریم- حالابیاد برای کشور های عضو اتحادیه اروپا شاخ بشه
گرگ اعظم(آمریکا) در اکراین زوزه کشید و بقیه گرگها هم زوزه کشیدند. حالا در تایوان شروع به زوزه کشیدن کرده.
بالاخره ما نفهمیدیم اظهار نظر غربیها مورد تائید شما هست یا نه؟؟؟؟؟
رسانه های داخلی کشور ما یک پارچه و کورکورانه از ولادیمیر پوتین حمایت می کنند. حتی یک عده ای را بسیج کرده اند که کسانی را که منصفانه و آگاهانه موضوع را تحلیل کرده و فقط نظر خود را می نویسند با تحقیر، توهین، تهدید و ارعاب خاموش کنند. آنها گمان می کنند پوتین بیکار است که جان فشانی این دوستان را ریز به ریز خوانده و به آنها به به بگوید و مثلاً رگ غیرتش اجازه ندهد از سوریه خارج شود. روسیه راهی جز خروج از تمامی کشورهای خارجی علی الخصوص سوریه ندارد. نیروهای روسی، پس از مسجل شدن ناتوانی این کشور به ظاهر قدرتمند در میدان اوکراین، شکار آسانی برای تمامی کسانی هستند که با روسیه خرده حساب دارند. میدان سوریه هم به گونه ای است که اگر کسی ضربه ای بخورد معلوم نیست از کجا خورده و هیچ سندی برای اثبات آن وجود ندارد و پاشنه ی آشیل روسیه است. درست است ما در آنجا سرمایه ی انسانی و سرمایه گذاری مادی زیادی کرده و روی روسیه حساب بزرگی باز کرده ایم ولی باید واقعیت را پذیرا باشیم هر چند که تلخ باشد، هر چند که به مذاق ما خوش نیاید. رسانه ها باید واقع بین باشند. در این میان باید گفت که «تابناک»، در مقایسه با رسانه های دست راستی، واقعاً با انصاف بیشتری با قضیه برخورد کرده است. چه لزومی دارد ما مانند حاکمان خود شیفته ی روسیه حمله ی تمام عیار روسیه به اوکراین را «عملیات ویژه» بنامیم؟ آیا این چیزی جز سرسپردگی و وادادگی است؟
ایشون با اونهمه ادعا از وقتی پست گرفته نتونسته یک قدم مثبت برداره
غرب در این جنگ خودش را رسوا کرد و نشان دادن چه قدر نژاد پرست هستند
یاد تحلیلهای سردار در جنگ عراق و امریکا بخیر
نوشته اید بسیاری از رسانه ها
لطفا نام چندتاشو بیاورید
ممنون
یادش بخیر تحلیل بسیار خردمندانه اقای محسن رضایی در شب قبل از فتح بغداد توسط نیروهای امریکایی در شبکه خبر . حتما ان را مشاهده بفرمائید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
اقای رضایی در آن برنامه پیش بینی کرده بودند که بغداد ظرف مدت شش ماه به تصرف نیروهای آمریکایی در می اید ولی بعد از دوازده ساعت بعد از پخش این تحلیل در شبکه خبر بغداد توسط نیروهای امریکایی فتح شد
ایشون مشاوره اقتصادی بدن بهتر نیست؟
سحر قریشی دیگه یه معلوم الحاله...عکسشو بردارین از تبلیعات صفحتون.
آقای رضایی افزایش یارانه نقدی چی شد پس ؟؟؟
به جایی که می خواستی رسیدی و الان اون شعارها فراموش شده خخخخخخ
رضائی بااین تحلیلش خائنان داخلی وغربپرستان اسهالطلب راحسابی عصبانی کرد باتائید تحلیلش توسط غربیها بیچاره خائنهای بیشرف اسهالطلب کلانابود شدند
تا اونجایی که ما فهمیدیم گفت جنگ اکراین و روسیه ده سال طول می کشد نه جنگ سرد.پیش بینی ها و برنامه های اقتصادیش هم مانند همین پیش بینی جنگ است.
شما قرار بود به اقتصاد برسی. وقتت را با این تحلیل ها هدر نده
دوم: بسیاری از رسانه‌هایی که بعد از تحلیل راهبردی (نه پیش بینی) محسن رضایی به او حمله و تحریف و تخریب کردند، پس از اظهارات مقامات آمریکایی و دبیر کل ناتو، این اظهارات را پوشش دادند، اما این بار نه تنها خبری از تخریب نبود، بلکه با استناد به اظهارات غربی ها، از پیش بینی درست محسن رضایی نوشتند! ظاهرا برای برخی رسانه‌ها فقط مرغ همسایه غاز است!

عالی بود
تابناک جان اولا خودت مطلب گذاشته بودی که جناب رضایی طولانی بودن جنگ اکراین را پیش بینی کرده بود ولی الان میگی"تحلیل راهبردی و نه پیش بینی" که الان اون مطلبو برداشتی البته یادت رفت که تو بسته خبری که انتقاد جناب علم الهدی را هم آوردی و دو مطلب پایین تر موجوده این مطلبو کامل حذف کنی و در اون خودت از لفظ پیش بینی استفاده کردی !!(لطفا صادق باش)-ثانیا همان جوری که نظر گذاشته بودم و چاپ نکردی بسیاری از تحلیلگران و اندیشکده ها و مقامات سیاسی دنیا تحلیل کرده بودن که آثار این جنگ طولانی مدت خواهد بود و اتفاقا خودت هم قسمتی از اون نظرات رو چاپ کرده بودی برای نمونه هم بگم که امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در مصاحبه ای در 26 فوریه(یعنی در همون اوایل جنگ) در مصاحبه ای عنوان کرد که این جنگ طولانی خواهد بود!! ثالثا جناب رضایی هم مثل تمامی افراد حق دارند که نظر خودشون رو در این باره داشته باشند ولی لطفا دنبال چهره سازی (اونم با این شیوه) نباشید چون نتیجه عکس خواهد داشت. و نکته پایانی اینکه جنگ اکراین نتیجه یک سیاست فکر شده چندین ساله بود که با فریب و حیله غرب و در راس آن آمریکا و قربانی کردن اکراین،عملا روسیه در تله و باتلاقی انداخته شد که انتهای آن نابودی آن خواهد بود و نقشه سیاسی دنیا تغییرات زیادی خواهد کرد که گذر ایام آن را اثبات خواهد کرد اتفاقی که با یک فاصله زمانی قطعا برای چین هم خواهد افتاد و پای این کشور را هم در منازعات منطقه ای با همسایگان خواهد کشاند.
این نشون میده ایشون تو حوزه ای که بهش تعلق داره یعنی حوزه نظامی بسیار کار کشته و حرفه ای هستن

این تحلیل ها کاربرد نظامی داره و به درد رسانه ها و حوزه های اقتصادی نمی خوره
آقای محسن رضایی از سیاست فاصله بگیرید. شما معاون اقتصادی هستید تز اقتصادی بدهید
که چی؟ فقط تحلیل هایش درباره ایران بر عکس میشه
هرگز و هرگز این جنگ بدلایل مختلف ده سال طول نخواهد کشید راه حل میانه ای پیدا خواهد شد که به حیثیت روسیه ضربه زیادی نخورد و اکرایین هم هم پیمان غرب خواهد ماند تحلیل جناب رضایی اشتباه است آینده مسله را روشن خواهد کرد
من خودم اقتصاد دانم
با همین تحلیلها بود که میخواست صدامو سرنگون کنه اما اخرش یرای ادامه جنگ گفت قوه اتم میخوام
این بنده خدا یه چیزی پروند اتفاقا یه نظامی امریکایی هم تایید کرد
اگر اشتباه دراومد مثل بقیه حرفاش ایاد خود شما میایید یه مقاله بدید و بگید اشتباه کرده یا طبق روال قبلی از کنارش میگذرید؟
محسن رضایی رییس جمهور بعدی .
بله اصلا"مرغ آقای رضایی غازه قبول.ما منتظریم غاز ایشان یه دونه تخم در زمینه بهبود این اقتصاد فلک زده بزاره.مگرنه اینکه ایشان معاون اقتصادیه.
بعضی وقت ها می گوییم اگر خارجی ها تایید کنند در راه درستی نیستیم به چه سازی باید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اون ماجرای اسیر امریکایی گرفتن و از امریکا بابت آزادی شون پول گرفتن رو هم اکثر استراتژیست های دنیا تأیید کردن و گفتن یک منبع مهم درامد برای ایران می تونه باشه. ولی کیه که قدر بدونه
خخخخخخ
کی تخریبت کرده آقا محسن؟!! روزنامه ایران که برای خود دولت هست این بنده خدا هم که خودش دولتی چی شده. همچین گفتید رسانه ها گفتم حداقل 5-6 روزنامه خبر را کار کردند.
:)
بعد از مناظرات رياست جمهوري ديگر كسي حرفهاي حاج محسن رو جدي نمي گيرد. خودش مقصر هست.
سردار
دولت پوتین مردمی نیست بنابراین موفق نخواهد شد به همین دلیل به غیر نظامیان حمله می کند
ما متاسفانه خودمان را دست کم می گیریم .
مرغ همسایه نه قربان... مرغ آمریکا... بعضی از منورالفکرهای مملکت ما هنوز هم آمریکا برایشان مقدس است!!
خب معلومه که احتمال فرسایشی شدن این جنگ طولانی شدنش وجود داره و نیازی به تحلیل خاصی ندارد
روسها اونقدر احمق نیستن که مثل پرونده اتمی ایران بیست سال چیزی رو کش بدن.
درود بر فرمانده شهیدان
برادر محسن راهبردی
درود بر آقا محسن
این پیش بینی ها راهر آدم معمولی هم می کند جنگی در جریان هست و تبعاتی برای دنیا دارد ولی نکته اینجاست که ما عادت کرده ایم در همه زمینه ها صاحب نظر باشیم .
حاج سردار اقتصاد دان بود ؟
عجب !!!!!!!!!!!!!!!
چرا جلوی نظرات را بستید؟
خیلی قبلتر از محسن رضایی سرویس اطلاعاتی انگلیس گفت جنگ اکراین سالها طول خواهد کشید و عدد 10 و 25 را هم گفتند
مگه جنگ ایران وعراقه که 8 سال طول بکشه؟ بالاخره اونجا چند تا عاقل هستند جنگ تموم کنند برخلاف جنگ ما
آقا محسن میشه بفرمایید گوجه ۳۰ تومنی و قحطی مرغ در اهواز رو هم پیشبینی می کردید یا فقط در روابط خارجی تخصص دارید. گوشت و مرغ چند میشه!؟
آخی بمیرم که انقد مظلومه :))))))))))))))))))))))))))
دلایل این پیش بینی چیست؟
یک جوری میگین تحلیل راهبردی ،انگار چی گفته
از کی تا حالا مقامات خارجی ملاک درستی حرفای ما شدند؟ مگر دشمن و معاند و بدخواه نبودند؟
چرا نظر منتشر نمیکنی تابی دیکتاتور؟
توجیه کردن ها شروع شد
چرا از نظرات دیگران وحشت دارید و منتشر نمی کنید نظر ایشان بدلایل مختلف استباه است
کامنت ها رو دادی ریست بخونه هر کدوم که بروفق مراد ایشون بود بعد بزاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی