بازدید 3916
یک کارآفرین:

ضرورت تغییر نگرش و عملکردها در راستای تحقق شعار امسال

یک نخبه و فعال اکوسیستم استارتاپی ایران با بیان اینکه کارآفرینان در تحقق شعار سال تلاش می‌کنند گفت: نامگذاری سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بیانگر هوشمندی مقام معظم رهبری بوده و همه باید برای تحقق این شعار کنار یکدیگر حرکت کنند و نگرش و عملکردها را تغییر دهند.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ 04 April 2022

علی شهرابی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید باید شکرگزار وجود چنین رهبری باشیم که اینگونه تفکر بلند و والایی دارند که بر اساس مبنای علمی و منطقی روز است.وی ادامه داد: رهبری به درستی مبانی روز دنیای مدرن را می‌دانند و به آن اشراف دارند و بی جهت نیست که چندین ساله در تلاطم‌های اقتصادی هستیم که ایشان  از سال‌ها قبل بر آن تأکید داشتند که متاسفانه به درستی متوجه آن نبودیم.این نخبه و کارآفرین با اشاره به گام هایی در خصوص تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: این شعار مبنای فکری نخبگانی دارد و  خط فکری بسیار بلندی را ترسیم می‌کند.وی یادآور شد: در دنیای امروز حرف اول را فضای اقتصادی می‌زند و مبنای فضای اقتصادی رقابت جهانیست.برای مثال شما می‌توانید محصولاتی را تولید کنید اما زمانی که شما تنها یک محصول بخواهید تولید کنید و و زیربنای آن استفاده از دانش و نوآوری نباشد آیا این محصول می‌تواند در سطر اول دنیا برای رقابت با بهترین ها قرار بگیرد؟ قطعا خیر و تاثیر اقتصادی هم ندارد چون که محصول تولیدی  میتواند برای اقتصاد مفید باشد که توان حضور در بازار بین المللی را دارد.شهرابی اضافه کرد: هدف ترسیم شده بسیار درست است و زیبا اما در عمل باید بسیار موشکافانه و دقیق عمل شود به نحوی که کشور با ساز و کار درست ابتدا بتواند مسیر ایجاد کسب و کار و تولیدی ها را تسهیل کند.وی با بیان مثالی ادامه داد: امروز همه ما نام دبی را با توریستی بودن و مدرن بودن می‌شناسیم‌ و فراتر از انتظار هم عمل کرده است. فراتر از بحث های ملیتی و یا خودکفایی می‌خواهم این را بپرسم این حجم از زیبایی عمرانی و یا بصری و تولیدی را می‌توان بدون تولید دانش بنیان ایجاد کرد؟ 

این کارآفرین جوان یادآور شد: امیدوارم منظور رهبر انقلاب به درستی برای مسوولین و سپس نخبگان و مردم در ذهنشان شکل گرفته باشد و بدانند مسیر تولید دانش بنیان از تغییر نگرش‌ها می‌گذرد.وی با اشاره به تغییر نگرش ها و عملکردها گفت: منظور از نگرش به معنای واقعی کلمه در نحوه فکر نسبت به جایگاه ایران در فضای بین المللی است از نگرش مردم تا مسوولان! اینکه ایران را به مثاله یک کشور عادی می‌بینند یا یک الگو ؟

این جوان اینطور با بیان ضعف ها ادامه داد: تولید برای رفع نیاز داخل، استفاده نکردن از دانش در تولید و استفاده از نیروی متخصص،استفاده نکردن از فکر و ایده در کشور، نبود فضای رقابتی، رعایت نکردن فرهنگ سازی در جامعه و عمده ترین دلیل بروز نبودن کشور در بخش‌های مختلف می‌تواند جزوی از این نگرش غلط باشد که قابل مشاهده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بدون ایجاد زیر ساخت می شود اقتصاد دانش بنیان را در سطح کلان حرکت داد؟ عنوان کرد: غیر ممکن خواهد بود. به عنوان مثال نمی‌توان از یک پرتقال انتظار داشته باشید به شما یک لیوان آبمیوه بدهد. برای تبدیل پرتقال به آبمیوه نیاز به دستگاه آبمیوه گیری دارید.این نخبه  اینطور اذعان داشت: به طور قطع برای توسعه تولید دانش بنیان شما نیاز به تغییر نگرش و عملکرد دارید و این دوعامل باعث‌ایجاد زیرساخت خواهد شد.وی با تاکید بر اینکه قدم اول برای تولید دانش بنیان تغییر نگرش هاست، اضافه کرد: دانش بنیان در کشورما معنای غلطی هم پیدا کرده، چرا باید در کشور یک سایت دانش بنیان شود؟ دانش بنیان به معنای درست یعنی اپل و یا گوگل چطور می شود یک سایت و کسب و کار دیجیتال را دانش بنیان می‌کنیم؟ اگر می‌خواهیم همین طور با آمار حرکت کنیم و رشد اعداد و رقم هارا مشاهده کنیم بهتر است به همین روش پیش برویم و کسب و کارهای اینستاگرامی هم دانش بنیان شوند!

وی با اشاره به اینکه اولین رکن در تحقق شعار سال، تغییر نگرش هاست، گفت: به نظرم تغییر نگرش با استفاده از نوابغ وجوانان میسر می‌شود که دنیای مدرن و هوشمند را می‌فهمند و منه جوان با حسرت میدانم رهبری چقدر هوشمندانه این سال و هشت سال گذشته را نامگذاری کردند.این کارآفرین در خصوص تحقق آرمان رهبری در مسیر شعار سال توسط کارآفرینان و نوابغ افزود: ابتدا در ریل گذاری و مسیر سازی باید دقت کرد تا کارآفرینان بتوانند بیشترین خروجی را ایجاد کنند. آرمان رهبر انقلاب توسعه کشور در همه سطوح به صورت مستقل با رویکرد قدرت سازی جهانی است و وظیفه مسوولان در ابتدا چارچوب گذاری مسیر است که تقریبا اکثر مواقع به غلط بوده است و سپس حرکت کارآفرینان برای اجرای مسیرهای جدید در سطح کل کشور خواهد بود.ضرورت تغییر نگرش و عملکردها در راستای تحقق شعار امسال

شهرابی در خصوص سوالی مبنی اینکه دیدگاه شما به عنوان کارآفرین در خصوص نحوه تحقق شعار سال چیست و چگونه این امر محقق می‌شود عنوان کرد: همه ما با هر تفکری در یک کشتی به نام ایران اسلامی قرار داریم و مسیر طوفانیست ولی باور دارم قطعا رسیدن به ایران قوی را لمس خواهیم کرد اما در صورتی که کار و تلاش را عامل اصلی توسعه بدانیم.وی ادامه داد: با تغییر رویکرد ها و نگرش ها از مسوولان ، کارآفرینان تا فضای اجتماعی ما به سمت زیرساخت سازی و ایجاد کسب و کار پیش برویم تا بتوان از دل این کسب و کارها توسعه دانش و دانش بنیان شدن را مبنای حرکت قرار داد که این را باید بدانیم همه این ها کنار هم لازم است و بدون کنار هم بدون قابل انجام نخواهد بود.شهرابی با اشاره به اینکه دانش بنیان شدن یعنی حرکت به سمت الگو شدن و داشتن الزاماتی برای رسیدن به این مهم، گفت: رهبری میزان را قدرت سازی جهانی می‌دانند و متاسفانه ما در اجرای اهداف چنین رهبر آرمانگرا و متفکری تا امروز ناکام بودیم و امیدوارم بتوانیم در سال جاری موفق عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خطاب به کارآفرینان از سر تا سر جهان چه در ایران این را می‌گویم  ما نیاز به شما برای توسعه این مرز و بوم داریم و فکر می‌کنم بدون حضور کارآفرینان و ایده هایتان ایران نمی‌تواند از نوابغ تا مردم به درستی بهره ببرد.امروز ناخدای این کشتی طوفانی کارآفرینان و رهبران کسب و کار هستند و فکر می‌کنم بدون حضور  آنان نمی‌توانیم به سمت توسعه گام برداریم. باید کشوری بسازیم که نوابغ و سرمایه ارزی را جذب می‌کند نه خرج! و کشوری باشیم که الگوی توسعه جهانیست و فضای آن زبانزد تمام دنیاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست