بازدید 7840
مهم‌ترین جست و جو‌های کاربران ایرانی در اینترنت در مرداد ۱۴۰۰

المپیک ۲۰۲۰ در کانون توجه کاربران فضای مجازی/ داغ شدن فینال حسن یزدانی و تیلور آمریکایی در المپیک/ ترند شدن تسلط طالبان بر افغانستان و فرار اشرف غنی/ جست و جوی کاربران پیرامون گزینه‌های قطعی وزارت

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عبارت هایی، چون «جواد فروغی»، «علائم کرونا دلتا»، «تعطیلی بازار تهران»، «المپیک ۲۰۲۰»، «فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور در المپیک»، «گزینه‌های قطعی کابینه دولت سیزدهم»، «تحولات افغانستان و فرار اشرف غنی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 25 March 2022

جهان در شوک؛ طالبان افغانستان را تصرف کرد/ کاربران در پی لیست مشاغل مجاز به فعالیت در تعطیلات سراسری/ نگرانی جدید؛ شیوع قارچ سیاه بین بیماران کرونایی/ قاسم جعفری کیست و چرا ترند گوگل شده است؟

کاربران اینترنتی روزانه و پیاپی در حال جست و جوی مفاهیم و عبارت های متفاوتی در موتورهای جست و جوگر به ویژه گوگل هستند که رصد و ارزیابی پرتکرارترین و نیز مهم ترین این مفاهیم، قابل تأمل است. به ویژه از این بابت که می تواند به ابزاری برای رصد دغدغه های مردمی از سوی مسئولین و تلاش برای رفع و رجوع این مسائل باشد.

به گزارش «تابناک»، در مرداد ۱۴۰۰ همانند سایر ماه های سال فضای مجازی و به صورت مشخص اینترنت به بستری برای داغ شدن بسیاری از مفاهیم و عبارت های مهم و پرتکرار تبدیل شد که در این بسته به برخی از این موارد اشاره می شود.

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عبارت هایی، چون «جواد فروغی»، «علائم کرونا دلتا»، «تعطیلی بازار تهران»، «المپیک ۲۰۲۰»، «فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور در المپیک»، «گزینه‌های قطعی کابینه دولت سیزدهم»، «تحولات افغانستان و فرار اشرف غنی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

جواد فروغی

کسب اولین مدال طلای ایران در مسابقات المپیک توسط جواد فروغی در مرداد ۱۴۰۰ در کانون توجه کاربران قرار گرفت و به یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در فضای مجازی تبدیل شد.

                                                   پاداش ۱۰ هزار یورویی به جواد فروغی

جواد فروغی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در دهلران و ورزشکار تیراندازی اهل ایران، در تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر مردان المپیک تابستانی ۲۰۲۰ مدال طلا گرفت و این نخستین نشان تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک بود.

 فروغی هم‌چنین با کسب امتیاز ۲۴۴٫۸ رکورد المپیک را نیز شکست. او هم‌چنین با ۴۱ سال سن به عنوان مسن‌ترین مدال‌آور تاریخ ورزش ایران در المپیک‌ها لقب گرفته است.

بیشتر بخوانید

علائم کرونا دلتا

ویروس کرونا در مرداد ماه سال گذشته همچنان در کشور جولان می داد و این موضوع سبب شده بود تا بسیاری از کاربران همچنان در مورد ویروس کرونا و علائم و مشخصات آن به ویژه سویه جدید آن که دلتا نام گرفته بود، پرس و جو کنند.

همزمان با اوج گیری دامنه ابتلا به این نوع از کرونا در ایران و جهان، یکی از پر جست و جو ترین مطالب در گوگل همین کرونای دلتا و علائم آن بود. با توجه به شکل گیری موج پنجم کرونا در ایران و ابتلای شمار زیادی از هموطنان به این نوع از کرونا میزان جست و جو در مورد آن نیز به مراتب افزایش یافت.

در تیرماه ۱۴۰۰ اعلام شد که در بریتانیا ۹۱ درصد موارد ابتلا از نوع کرونای دلتاست و این بیماران علایمی، چون سردرد، گلودرد و آبریزش بینی دارند.

تعطیلی بازار تهران

همزمان با اعلام تعطیلی گسترده در شهر تهران در تاریخ ۲۸ تیرماه و به دستور ستاد ملی کرونا، بازار تهران نیز تعطیل اعلام شد. در همان روز و به نقل از مسئولان امر این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که با توجه به قرمز شدن شرایط کرونایی تهران تعطیلی بازار تهران اجتناب ناپذیر است.

پس از گذشت چند روز، این سوال سئو شد که بازار تهران کی باز می‌شود؟ به دیگر سخن تعطیلی مکرر بازار به واسطه کرونا و شیوع گسترده آن مورد توجه کاربران قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید

المپیک ۲۰۲۰ توکیو

برگزاری با تأخیر بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تابستان سال گذشته سبب شد تا این مسابقات و به صورت مشخص عبارت المپیک ۲۰۲۰ توکیو در کانون توجه کاربران قرار بگیرد.

در این میان برخی ورزشکاران ایرانی حاضر در این مسابقات مثل جواد فروغی، برادران گرایی، حسن یزدانی و نیز ورزشکارانی که در تیم پناهندگان حضور یافتند مثل سعید مولایی و کیمیا علیزاده نیز در کانون توجهات بودند.

 

بیشتر بخوانید

فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور در المپیک

یکی از بخش های جذاب و هیجان انگیز مسابقات المپیک توکیو برای ایرانیان مسابقه فینال حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی در فینال کشتی بود که البته با شکست حسن یزدانی همراه بود.

در مورد حسن یزدانی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

حسن یزدانی قهرمان مثال زدنی و بی نظیر ایران در رشته ورزشی کشتی آزاد است که در المپیک دوره گذشته موفق به کسب مدال طلا شد. در این دوره از مسابقات المپیک نیز او یکی از شانس های اصلی کسب مدال طلای ایران بود ولی در بازی پایانی و در ثانیه های پایانی به رقیب قدرتمند و آمریکایی خود دیوید تیلور باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

مسابقه یزدانی و تیلور از ساعت ها قبل به عنوان یکی از هیجان برانگیزترین مسابقات المپیک مطرح بود و در ایران نیز بسیاری پیگیر این مسابقه بودند؛ بنابراین، این مسابقه و نام حسن یزدانی و دیوید تیلور به ترندهای داغ گوگل تبدیل شد.

گزینه های قطعی کابینه دولت سیزدهم

همزمان با اعلام رسمی اسامی اعضای کابینه دولت سیزدهم و به ویژه وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی، نام این افراد به یکی از داغ ترین موضوعات در گوگل تبدیل شد و کاربران اینترنتی به صورت مکرر نام وزرای پیشنهادی را در موتورهای جست و جو جست و جو می کردند تا در مورد ایشان به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنند. 

معرفی 35 گزینه پیشنهادی مردم و کارشناسان برای دولت رئیسی/ مردم چه افرادی را برای کابینه مناسب می‌دانند؟/ مشارکت بیش از 2 هزار نفری در نظرسنجی

بیشتر بخوانید

تحولات افغانستان و فرار اشرف غنی

گروه طالبان در  تابستان سال گذشته با گسترش قلمروهای تحت تصرف خود در خاک افغانستان، پایتخت این کشور یعنی کابل را نیز به تصرف خود درآورد و عملاً حکومت قانونی این کشور را کنار زد. وقوع این رخداد و نیز پیامدهای انسانی و اجتماعی غم انگیزی که بر جای گذاشته است، ذهن و فکر مردم بسیاری از کشورهای جهان را به سمت افغانستان و طالبان جلب کرد.

برای بسیاری از انسان ها به ویژه کسانی که سابق بر این دوران حکومت داری و فعالیت های نظامی طالبان را ندیده بودند، حالا این سئوال که طالبان چه کسانی هستند؟ ایجاد شد. در پاسخ به این سوال می توان گفت طالبان (به معنای طلبه‌ها) گروهی از شبه نظامیان روحانی اسلامگرای مخالف دولت‌های افغانستان و پاکستان است که عقاید  مذهبی با ریشه‌هایی در مکتب حنفی دیوبندی،  مذهب وهابیت و دیدگاه‌های جهادگرایی سلفی ابن تیمیه دارد. این گروه از زمان پیدایش در سال ۱۹۹۴ تاکنون از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان بوده‌ و پس از تصرف افغانستان، از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ با نام امارت اسلامی افغانستان بر این کشور حکومت کرده‌ است. بیشتر افراد گروه طالبان پشتون‌هایی هستند که در مناطق شمال غربی پاکستان و دو سوی خط دیورند، زندگی می‌کنند. طالبان از آغاز حمله آمریکا به افغانستان که موجب برکناری آنان از قدرت شد، با نیرو‌های آمریکا و ناتو نیز در جنگ هستند. رهبر کنونی طالبان پس از کشته شدن ملا اختر منصور، هبت‌الله آخوندزاده است. طالبان بیشتر از اینکه دیوبندی عمل کند، قشری و قبیله‌ای برخورد می‌کند. آن‌ها حتی با اخوانی‌ها و جماعتی‌ها و مودودی‌ها سر سازش ندارند.

در همین راستا اشرف غنی، رئیس جمهور قانونی افغانستان نیز سال گذشته در کانون توجهات قرار گرفت؛ شخصی که در جریان حمله طالبان به کابل و تصرف این شهر، با یک پرواز اختصاصی خاک افغانستان را ترک کرد و به کشور تاجیکستان گریخت.

گفتنی است، اشرف غنی احمدزی در انتخابات ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۴ و ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹ به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان انتخاب شد. او از ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۴ تا زمان فرار از افغانستان در روز ۱۵ اوت ۲۰۲۱ چهاردهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی افغانستان بود.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار