بازدید 5271

تأکید نماینده فرانسوی بر از سرگیری روابط پاریس-دمشق

نماینده فرانسه در پارلمان اروپا: اگر می‌خواهیم نقش خود را در این منطقه (غرب آسیا) حفظ کنیم، فرانسه باید روابط خود را با سوریه از سر بگیرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 20 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ تی‌یِری ماریانی، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا و وزیر سابق حمل و نقل فرانسه با اشاره به سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به امارات عربی متحده، در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: پس از پیروزی رئیس جمهور اسد، کشور‌های بیشتری روابط خود را با سوریه از سر گرفته اند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم نقش خود را در این منطقه حفظ کنیم، فرانسه نیز باید همین کار را انجام دهد. این، راهی نیز برای مبارزه بهتر با تروریسم و کمک به بازگشت پناهندگان خواهد بود.

از سوی دیگر؛ ژرژ مالبرونو، خبرنگار ارشد روزنامه فرانسوی فیگارو و تحلیلگر مسائل خاورمیانه به سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به امارات عربی متحده اشاره کرد و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: جمعه از سفر بشار اسد به دبی در امارات عربی متحده باخبر شدیم که نخستین بازدید وی از یک کشور عربی در طول ۱۱ سال جنگ (در کشورش) به شمار می‌رود. همان روز (جمعه) این خبر به بیرون درز کرد که امارات و عربستان (سعودی) از آنتونی بلینکن (وزیر امور خارجه آمریکا) که در تلاش برای اقدامی در بازار جهانی نفت است، استقبال نخواهند کرد.

مالبرونو در توئیت دیگری نوشت: سفر اسد به امارات واقعاً عجیب نیست. امارات در خط مقدم پیوستن مجدد سوریه به جهان عرب قرار دارد. افزون بر این، بُشرا، خواهرش، بیوه آصف شوکت که در سال ۲۰۱۲ کشته شد نیز سال هاست در دبی زندگی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی