بازدید 7922

دکتریاب : سایت نوبت دهی پزشکان و مشاوره تلفنی

کد خبر: ۱۱۱۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 19 March 2022

سایت نوبت دهی پزشکان

دکتریاب : سایت نوبت دهی پزشکان و مشاوره تلفنی

مطمئنا برای شما پیش آمده است که با وجود تماس مکرر با مطب پزشک، نتوانسته‌اید نوبت ویزیت دریافت کنید و به‌دلیل مسافت طولانی (زندگی در شهر دیگر) یا اشتغال زیاد امکان مراجعه حضوری را نیز ندارید. واقعا در این شرایط چه باید کرد؟ آیا فناوری راهکاری برای این مسئله در نظر گرفته است؟ با توجه به اینکه در حال حاضر 72٪ از بیماران برای کسب اطلاعات در زمینه مشکلات پزشکی خود ابتدا به‌سراغ اینترنت می‌روند و 62٪ از آن‌ها ترجیح می‌دهند از سامانه‌های آنلاین برای یافتن پزشکان جدید استفاده کنند.

جالب است بدانید، مدت طولانی است که امکان دریافت نوبت ویزیت به‌صورت آنلاین با سامانه نوبت‌دهی پزشکان دکتریاب فراهم شده است. چنین امکانی نه تنها برای بیماران بلکه برای پزشکان نیز یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. زیرا دیگر خبری از بی‌نظمی یا هرج‌و‌مرج در مطب‌ها نخواهد بود و بیمار با اطمینان خاطر می‌تواند طبق زمانبندی خود مراجعه کند.

فقط کافی است که وارد وب‌سایت نوبت‌دهی دکتریاب شوید و به کمک جدول زمانی ارائه‌شده، بهترین تاریخ و ساعت را طبق برنامه‌ریزی روزانه خود انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های بزرگ نوبت‌دهی پزشکان با این موتور جستجوی آنلاین این است که اغلب متخصصان پزشکی و پیراپزشکی کشور در آن حضور دارند و شما می‌توانید حتی از شهرهای دور برای دریافت نوبت و سپس مراجعه حضوری اقدام کنید. در ادامه با جزئیات بیشتری از خدمات این سامانه آشنا خواهید شد.

کد تخفیف 15% برای مشاوره تلفنی پزشک 

با کد تخفیف C1401 تا تاریخ 1401/02/01 میتوانید از خدمات مشاوره پزشکی دکتریاب استفاده کنید.

لیست اصلی‌ترین تخصص‌ها در سامانه نوبت‌دهی پزشکان دکتریاب

دکتریاب : سایت نوبت دهی پزشکان و مشاوره تلفنی

در حال حاضر بیش از 20 نوع تخصص پزشکی وجود دارد. اگرچه همه تخصص‌های پزشکی با سلامت انسان سر و کار دارند اما واقعا مراجعه به‌موقع به بعضی از آن‌ها مانند تخصص قلب و عروق، تخصص داخلی، جراح عمومی و فوق تخصص سرطان، برای حفظ جان انسان در شرایط حاد ضروری‌ است. در این بخش قصد داریم شما را با جزئیات کاملی از انواع تخصص‌های پزشکی آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتری برای دریافت آنلاین نوبت‌دهی پزشکان اقدام کنید.

معرفی پزشکان مراقبت‌های اولیه

رشته پزشکی به اندازه پیچیدگی‌های بدن انسان چندوجهی و گسترده است. اگرچه هدف همه متخصصان پزشکی حفظ سلامت بیماران است، اما پزشکان عمومی، پزشکان خانواده، پزشکان متخصص اطفال و پزشکان متخصص داخلی در جهت هدایت بیماران به یک مسیر درمانی صحیح اثرگذاری بیشتری دارند.

به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم اگر نمی‌دانید واقعا باید به کدام پزشک متخصص مراجعه کنید، ابتدا برای نوبت‌دهی پزشکان مراقبت‎ های اولیه در سامانه دکتریاب اقدام کنید. بدین‌شکل، علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان نیازی به پرداخت هزینه‎ های گزاف در نتیجه مراجعه بی‎دلیل نخواهید داشت.

البته قابل ذکر است که پزشک متخصص داخلی، به‌دلیل گذراندن 4 سال دوره رزیدنتی بعد از 7 سال دوره عمومی، نگاه تخصصی ‎تری به وضعیت بیماران دارد و اگر احساس می‌کنید علائم شما شدید یا غیر قابل کنترل است بهتر است از ابتدا به این پزشک مراقبت‌های اولیه مراجعه کنید.

تخصص داخلی روی تشخیص و درمان بیماری‌های ارگان‌های مختلف بدن مانند کلیه، قلب، معده، روده، کبد و غیره متمرکز و از رشته‌های فوق تخصصی مانند گوارش و کبد، کلیه، خون و آنکولوژی، روماتولوژی، غدد، قلب و عروق و ریه برخوردار است که در ادامه به جزئیات هرکدام اشاره خواهیم کرد.

با توجه به اینکه تخصص داخلی برای درمان بیماری‌های افراد بزرگسال طراحی شده است، نوزادان، کودکان و نوجوانان باید برای تشخیص و درمان بیماری‌ها، واکسیناسیون، غربال گری و حتی مشاوره جراحی به پزشک متخصص اطفال و کودکان مراجعه کنند.

امروزه رشته ‏های فوق تخصصی زیادی مانند کلیه کودکان، گوارش کودکان، عفونی کودکان، غدد کودکان، اعصاب کودکان، روانپزشکی کودکان، خون و سرطان کودکان، ایمونولوژی و آلرژی کودکان، و قلب کودکان وجود دارند که در صورت لزوم پزشک شما را به یکی از آن‎ها ارجاع خواهد داد.

دکتر غدد و متابولیسم

همانطورکه قبلا ذکر شد، غدد یکی از رشته‏ های فوق تخصصی رشته داخلی است و بر تشخیص و درمان اختلالات مربوط به غدد، هورمون‏ ها و روند متابولیسم (سوخت‎وساز) بدن تمرکز دارد. در صورت ابتلا به بیماری‎ هایی مانند دیابت، ناباروری، مشکلات تیروئید، مشکلات هورمونی و اختلالات متابولیک باید به دکتر غدد و متابولیسم مراجعه کنید.

دکتر مغز و اعصاب

تخصص مغز و اعصاب بر تشخیص و درمان بیماری‎های مربوط به مغز، نخاع و سیستم عصبی (مرکزی و محیطی) تمرکز دارد. بنابراین، برای رفع مشکلاتی مانند بیماری آلزایمر، پارکینسون، تشنج یا صرع، سکته مغزی و اختلالات نخاعی می‌توانید از نوبت‌دهی پزشکان مغز و اعصاب دکتریاب بهره‌مند شوید. درصورتی‌که نیاز به جراحی باشد مطمئنا به جراح مغز و اعصاب ارجاع داده می‌شوید.

دکتر گوش، حلق و بینی

بهتر است بدانید که پزشک متخصص گوش، حلق و بینی می‌تواند از درمان دارویی یا جراحی برای درمان مشکلات شنوایی، آلرژی، سینوزیت مزمن، سرطان‏ های سر و گردن و غیره استفاده کند. علاوه بر این، قابلیت انجام تست‌های تشخیصی مانند تست خواب یا نوار گوش را نیز دارند. در زمینه جراحی زیبایی بینی نیز می‌توانید به این پزشک مراجعه کنید.

دکتر پوست و مو

برای تشخیص و درمان انواع بیماری‌های التهابی، عفونی، سرطانی و خودایمنی مرتبط با پوست، مو، ناخن و غشاهای مخاطی می‌توانید از خدمات نوبت‌دهی پزشکان متخصص پوست و مو دکتریاب استفاده کنید. البته دکتر پوست و مو قابلیت انجام خدمات زیبایی مانند برداشتن زگیل، تزریق فیلر لب یا صورت و بوتاکس را نیز دارد.

دکتر گوارش

جالب است بدانید که دستگاه گوارش از ارگان‌های مختلف حلق، مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ، راست‌روده، مقعد، کبد، كيسه صفرا و لوزالمعده تشکیل شده است و پزشک متخصص گوارش برای تشخیص و درمان هرکدام از اختلالات آن‌ها مانند رفلاکس اسید معده به مری، بیماری سلیاک، سندرم روده تحریک ‏پذیر (IBS)، سنگ صفرا و غیره آموزش دیده است. در بالا ذکر شد که گوارش یکی از رشته‌های فوق تخصصی داخلی است.

دکتر قلب و عروق

پزشکان متخصص قلب و عروق حاضر در سامانه دکتریاب بر تشخیص و درمان بیماری‎ های مربوط به قلب و رگ ‎های خونی مانند نارسایی قلبی، سکته قلبی، فشار خون بالا، گرفتگی عروق، جراحی قلب و مراقبت‏ های بعد از آن مسلط هستند.

اگر نیاز به آنژیوگرافی، بای‎پس قلب، قرار دادن دستگاه ضربان‎ساز قلب، رفع گرفتگی عروق و استنت‌گذاری باشد، ممکن است به جراح قلب ارجاع داده شوید. اغلب برای تشخیص دقیق‌تر نیاز به انجام تست‏ های تشخیصی مثل اکوی قلب یا تست ورزش نیز است.

دکتر آلرژی، اختلالات تنفسی و ریه

این رشته فوق تخصصی بر پیشگیری، تشخیص و درمان انواع مشکلات تنفسی تمرکز دارد. بنابراین، می‌توانید برای درمان بیماری‌هایی مانند آسم، آلرژی، سندرم دیسترس تنفسی و غیره از خدمات نوبت‌دهی پزشکان فوق تخصص ریه دکتریاب بهره‌مند شوید.

دکتر خون و انکولوژی

تخصص هماتولوژی و انکولوژی بر تشخیص و درمان انواع بیماری‎ های خون و سرطان تمرکز دارد. این بیماری‎ها شامل اختلالات سرطانی و غیر سرطانی اجزای خون یا ارگان‌هایی که آن‎ها را تولید می‎کنند، هستند.

اگر مشکوک به انواع کم‎خونی، اختلالات انسدادی مانند ترومبوز ورید عمقی، اختلالات انعقادی مانند هموفیلی، اختلالات ژنتیکی خون مانند بیماری سلول داسی شکل و انواع سرطان به ‎خصوص سرطان خون هستید، از نوبت‌دهی پزشکان سامانه دکتریاب استفاده کنید تا تاخیری در روند درمان شما ایجاد نشود.

علل تمایز سامانه نوبت‌دهی پزشکان دکتریاب

دکتریاب : سایت نوبت دهی پزشکان و مشاوره تلفنی

از مزایای بهره‌مندی از این موتور جستجوی آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیگر نیازی به مراجعه حضوری یا تماس تلفنی نیست و می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز از منزل یا محل کار خود به‌صورت آنلاین از نوبت‌دهی پزشکان طبق زمان‌بندی مناسب خود استفاده کنید. مطمئنا این روند کمک زیادی به شما برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌کند.
  • در صفحه مختص هر پزشک اسم، آدرس و شماره تلفن او ذکر شده است. می‌توانید به کمک این اطلاعات بعد از دریافت نوبت آنلاین برای مراجعه حضوری اقدام کنید. معمولا این سامانه برای شما پیامک یادآوری ارسال می‌کند تا روز و ساعت مراجعه به مطب پزشک را فراموش نکنید. اگر به هر دلیلی نوبت ویزیت شما لغو شود یا تاریخ و ساعت آن تغییر کند، به کمک پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد. درصورتی‌که آدرس یا شماره تماس پزشک تغییر کند، با وجود این سامانه شما به سرعت آگاه خواهید شد.
  • اگر تمایل به آشنا شدن با پزشکان حاضر در شهر خود یا شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و غیره را داشته باشید، مطمئنا مراجعه به این پلتفرم فکر خوبی است.
  • علاوه‌بر امکان نوبت‌دهی پزشکان، شما می‌توانید از مشاوره تلفنی یا خدمات پرسش‌وپاسخ با پزشکان دکتریاب نیز استفاده کنید. بدین‌شکل حتی اگر در شهرهای محروم باشید، می‌توانید از تجربیات بهترین پزشکان سراسر کشور بهره‌مند شوید.

نحوه استفاده از خدمات نوبت‌دهی پزشکان دکتریاب

روند سامانه نوبت‌دهی پزشکان به‌صورت آنلاین، خیلی پیچیده نیست. فقط کافی است که به کمک کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند به اینترنت دسترسی داشته باشید و وارد وب‌سایت دکتریاب شوید. اگرچه در صفحه ابتدایی می‌توانید لیستی از پزشکان حاضر در این سامانه را مشاهده کنید، اما توصیه می‌کنیم که از قسمت جستجو نام پزشک، شهر یا تخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید تا سریع‌تر بتوانید مراحل بعدی را طی کنید.

معمولا پزشکانی که در لیست جستجو دارای نماد نوبت‌دهی آنلاین به رنگ سبز هستند، آماده پذیرش شما بوده و با زدن گزینه دریافت نوبت و وارد کردن مشخصات خود در سامانه می‌توانید نوبت خود را ثبت و در زمان مشخص شده به پزشک مراجعه کنید. طبق جدول زمانی ارائه‌شده، امکان آگاهی از اولین زمان آزاد پزشک نیز وجود دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی