بازدید 8218
استاندار مازندران در آیین معارفه شهرستان محمودآباد:

تغییر فرماندار صرفا تغییر یک شخص نیست

استاندار مازندران در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: تغییر فرماندار صرفا تغییر یک شخص نیست بلکه تمام نظام مدیریتی شهرستان باید تغییر کرده و دچار تحول شود.
کد خبر: ۱۱۱۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱ 18 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید محمود حسینی‌پور با اشاره به حضور گسترده مردم محمودآباد در این آیین، اظهار کرد: فرماندار جدید باید قدر این مردم را بداند و حضور میدانی مردم تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به قدمت طولانی و موقعیت جغرافیایی شهرستان محمودآباد گفت: این مجموعه در تاریخ بعد از تاسیس بندر انزلی در منطقه شمال، دومین نقطه‌ای است که به لحاظ بندری مورد توجه حاکمان وقت قرار گرفته بود که این مسئله حائز اهمیت است و از نگاه موقعیت جغرافیایی این منطقه به عنوان نوار مواصلاتی شرق و غرب استان و پایتخت، مرکز تردد سالانه حداقل ۳۰ میلیون گردشگر است که ناگزیر به عبور از این مسیر هستند.

حسینی‌پور بیشتر بودن جمعیت روستایی این شهرستان نسبت به جمعیت شهری را یک ویژگی منحصر به فرد دانست و افزود: از بستر روستا‌ها باید در جهت رشد و اعتلای این شهرستان حداکثر استفاده شود و مسئولان توجه و نگاه ویژه‌ای به این ظرفیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد برنج استان در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: متاسفانه سیستم کشاورزی استان هنوز سنتی است، اما این ظرفیت وجود دارد که با تبدیل آن به سیستم صنعتی، تولید محصولات با کیفیت چند برابر شود؛ محمودآباد قابلیت این را دارد که با صنعتی شدن، تولید ۱۵ درصدی برنج استان به ۲۵ درصد برسد.

استاندار مازندران افزود: با دستور شخص رییس جمهور بودجه مشخصی برای امر کشاورزی به طور ویژه برای زهکشی زمین‌های کشاورزی در نظر گرفته شد.

حسینی پور با بیان اینکه اثر تولیدات کشاورزی اگر بیشتر از تولیدات نظامی نباشد کمتر هم نیست، گفت: دنیا در آینده دچار جنگ غذایی خواهد شد و امروزه شاهدیم که امنیت غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و این استان نقش موثری در تامین سبد غذایی دارد.

استاندار مازندران با اشاره به رتبه نخست شهرستان محمودآباد در تولید گل‌های شاخه بریده در سطح استان، ابراز گلایه کرد: محمودآباد با رتبه‌های خوب در زمینه گل و گیاه نیازمند برنامه ریزی است و برگزاری جشنواره‌های مختلف گل و گیاه می‌تواند این شهرستان را به یک برند تبدیل کند.

سیدمحمود حسینی‌پور همچنین با اشاره به وجود ۱۳۰۰ هکتار باغ مرکبات و ۱۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان، این ظرفیت‌ها را امتیازات ویژه این شهرستان برشمرد و اذعان کرد: امتیازاتی که این شهرستان دارد می‌تواند یک کشور را بی نیاز کند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای به حرکت درآوردن ظرفیت‌های عظیم موجود در شهرستان محمودآباد اضافه کرد: از ۱۳۲ واحد صنعتی تولیدی که در شهرک شهدای محمودآباد وجود دارد تنها ۵۷ واحد آن فعال است که راه اندازی واحد‌های غیرفعال حتما باید در دستور کار فرماندار جدید قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه بستر مدیریتی در استان این اجازه را نداد تا جوانان تحصیل کرده شغلی در خور شان داشته و اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: باید شرایط اشتغال غیردولتی برای جوانان تحصیل کرده فراهم شود تا جوان تحصیل کرده در صف استخدام معطل نشوند.

حسینی‌پور با بیان اینکه ما نباید به وضع موجود اکتفا کنیم، مفهوم دولت انقلابی را انجام اقداماتی با رنگ و بوی انقلابی و جهادی عنوان کرد و افزود: فرماندار جدید باید ظرفیت‌های فکری این شهرستان را جمع کند، ما نباید مسیر مدیریت را در چرخه مدیریت صنعتی دنبال کنیم و تحول اساسی در بنیان‌های مدیریتی این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران فساد اداری را یکی از موانع توسعه در شهرستان محمودآباد برشمرد و افزود: فساد اداری بنیان توسعه را از بین می‌برد و می‌تواند تمام چرخه اصلی اقتصاد را نابود کند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه نفوذ فساد در دستگاه‌های اداری داده شود و مبارزه با فساد و به ویژه فساد اداری یکی از ماموریت‌های فرماندار جدید است.

حسینی‌پور همچنین با تاکید بر برطرف شدن موانع سرمایه‌گذاری گفت: سرمایه گذاری باید در شهرستان تسهیل شود و فرماندار مأموریت دارد تا جلوی هرگونه رشوه و سواستفاده در تسهیل سرمایه گذاری را بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت تغییر مدیریت در استان گفت: دلیل عدم پیشرفت مازندران مدیریت ضعیف است و همچون همه شهرستان‌ها باید سند آمایش سرزمینی در محمودآباد با درایت فرماندار تدوین شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی مازندران با بیان اینکه انجام کار‌های جاری خدماتی گزارش ندارد، خطاب به مسئولان یادآور شد: زمانی می‌توانید گزارش کار دهید که ثروت مردم افزایش یابد که با این ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد کار سختی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریتی نباید تبدیل به سهامی خاص شود بیان کرد: مبادا دچار انحراف در مسیر مدیریتی شویم، وقتی مدیران دچار انحراف می‌شوند عقب ماندگی در شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

سید محمود حسینی‌پور در رابطه با فرماندار جدید محمودآباد گفت: علیزاده را همه جریان‌های سیاسی و اجتماعی شهرستان پذیرفته اند که این اتفاق کم‌نظیر و یک شاخصه مهم است، وی شناخت خوبی از شهرستان دارد و این امتیاز بزرگی است.

در ادامه حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد گفت: فرماندار جدید از کارنامه ارزشمندی برخوردار است که می‌تواند محمودآباد را در مسیر توسعه حرکت دهد.

جباری تصریح کرد: هر شهری فراخور حال خودش مشکلات ویژه‌ای دارد که محمودآباد از این قاعده مستثنی نیست و امیدواریم فرمانداری که از بدنه این شهرستان انتخاب شده بتواند مشکلات موجود را حل کند.

همچنین روح‌الله علیزاده فرماندار جدید محمودآباد نیز در آیین معارفه ضمن تشکر از حسن اعتماد استاندار مازندران، بیان کرد: راهبرد بنده استفاده از خرد جمعی در شهرستان است و تشکیل تیم اندیشه ورز جهت توسعه محمودآباد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه نوروز ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی از همین لحظه باید آماده باشند تا خدمات شایسته‌ای به شهروندان و گردشگران در ایام نوروز ارائه کنند.

علیزاده با بیان اینکه محمودآباد مأمن و پناهی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود و از این ظرفیت نهایت استفاده خواهد شد، افزود: باید بتوانیم با جذب سرمایه‌گذاری رونقی در حوزه اقتصاد مردم این منطقه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، آیین تکریم و تودیع خسرو طالبی فرماندار پیشین و معارفه روح‌الله علیزاده فرماندار جدید شهرستان محمودآباد، با حضور سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه محمودآباد و سرخ‌رود و روسای ادارات و اعضای شورای تامین شهرستان در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

گفتنی است، روح الله علیزاده متولد سال ۱۳۵۰ و دارای مدرک کارشناس ارشد علوم سیاسی است. وی سوابقی، چون بخشدار مرکزی محمودآباد، سرپرست بخشداری مرکزی گلوگاه، بخشدار کلباد شهرستان گلوگاه، کارشناس سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان گلوگاه و کارشناس دفتر امور روستایی اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران را در کارنامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست