بازدید 5531

وقوع زلزله ۶ ریشتری حوالی کوخرد هرمزگان

زمین لرزه شدیدی به بزرگی ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد پنجشنبه حوالی کوخرد در استان هرمزگان را لرزاند.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 17 March 2022

به گزارش «تابناک» از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۴.۶۵ و عرض جغرافیایی ۲۶.۸۹ و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین به وقوع پیوسته است.

بر اساس گزارش اولیه این زمین لرزه در فاصله ۲۷ کیلومتری کوخرد به وقوع پیوسته است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد پنجشنبه اعلام کرده است.

گزارش تکمیلی این مرکز حاکی از آن است که متعاقب وقوع این زمین لرزه، همچنین دو پس‌لرزه ۴.۱ و ۴ ریشتری در ساعات ۲:۵۷:۲۸ و ۰۳:۰۴:۴۲ در همان موقعیت جغرافیایی به وقوع پیوسته است.

اعزام تیم های ارزیاب به منطقه وقوع زمین لرزه

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تیم‌های ارزیاب بلافاصله به منطقه اعزام شدند و در حال بررسی منطقه برای شناسایی هرگونه خسارت احتمالی هستند.

وی افزود: جلسه ستاد مدیریت بحران نیز در شهرستان بستک تشکیل و در حال برگزاری است.

دهگری مدیر برق شهرستان بستک: شبکه اصلی برق در منطقه وصل است و تا کنون به صورت محله‌ای قطعی برق در روستای کوخرد، تلخ اطهر و هرنگ گزارش شده که در حال بررسی و رفع قطعی برق هستیم.

گزارش هلال احمر از خسارت‌های زلزله

مدیرعامل هلال‌ احمر هرمزگان: تاکنون خسارت جانی از زمین‌لرزه ۶ ریشتری بامداد امروز گزارش نشده است.

جاده لاورشیخ و کوران بر اثر ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد و ارتباط با لاور دین قطع شده است.

بر اثر زلزله شدید و در پی آن سقوط چند تیر برق، برق روستاهای اسلام‌آباد، انجیره، خورچاه، بن‌کوه، هرسین از توابع بخش مهران قطع شده است.

این زمین لرزه در بندرعباس، جزیره کیش و برخی از شهرستان‌های استان احساس شد.

زمین لرزه کوخرد بدون خسارت در کیش

محمد شهاب الدین محمدی عراقی در گفتگوی تلفنی با رادیو کیش، گفت: پس از وقوع زمین لرزه تیم‌های ارزیاب هلال احمر کیش به مناطقی که بافت ضعیف تری دارند اعزام شدند و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت گزارش نشده است.

وی افزود: برخی از ساکنان جزیره کیش پس از وقوع زمین لرزه در کوخرد هرمزگان به دلیل نگرانی ناشی از این زمین لرزه به خیابان‌ها آمدند و با توجه به اینکه پس لرزه‌ها کمتر شده است می‌توانیم این فرضیه را داشته باشیم که شدت زمین لرزه همان زمین لرزه اولیه را داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست