بازدید 3245

هشدار آمریکا به چین درباره حمایت از روسیه

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که اگر چین از روسیه در جنگ اوکراین حمایت کند با عواقب قابل توجهی مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ 15 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سخنگوی کاخ سفید گفت: اگر آنها (چین) کمک های نظامی یا غیره به روسیه ارائه کنند، به گونه ای که تحریم های ما را نقض کند، با عواقب قابل توجهی مواجه خواهند شد.

جن ساکی ادامه داد: جیک سالیوان مشاور امنیتی ملی آمریکا در دیدار امروز خود با یانگ جیچی همتای چینی خود در شهر روم ایتالیا در این خصوص به مقامات چینی توضیح داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان