بازدید 4131
وزیر کشور:

هیچ توطئه و سوء قصدی به نظام بی پاسخ نمی‌ماند

وزیر کشور گفت: امروز دشمن می‌داند که هیچ توطئه و سوقصدی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، این آب و خاک و مجاهدان او، بی تردید بی پاسخ نمی‌ماند و پاسخی قاطعانه خواهند گرفت، این مورد را فهمیده‌اند، اما گاه اشتباه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۶ 14 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، احمد وحیدی روز یکشنبه، ۲۲ اسفندماه در مراسم گرامیداشت شهید باکری و شهدای عملیات بدر و خیبر که در محل سالن همایش مصلی اعظم تبریز برگزار شد، با بیان این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی، بینی استکبار را به خاک مالیده است، اظهار کرد: ملت، رهبر و شهدای بزرگوار جمهوری اسلامی، استکبار را شکست داده و حتی مسئولان رسمی آمریکایی نیز اعتراف می‌کنند که برای اولین بار در تاریخشان بزرگترین راهبردشان یعنی فشار حداکثری، مفتضحانه شکست خورده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز دشمن در برابر اراده‌ی ملت سرافراز و مجاهدان پرآوازه ما، تسلیم است.

وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی گمان می‌کنند که می‌توانند، احیانا عزیزی از ما را شهید کنند و بی پاسخ بماند، هیهات که اینچنین نیست. آنچه که امروز دشمن ما بیش از هر موقعی باید بداند این است که ملت سربلند و رزمندگان بزرگ ما هرگز در پیگیری توطئه‌ها تا پاسخ به آن‌ها، بازنخواهند نشست.

وحیدی خاطرنشان کرد: بنا نیست که ما توطئه‌ها و خسارات دشمنان را فراموش کنیم و امروز ملت ما این قدرت را دارد. جامعه و ملت ما همگی یک دست و یکپارچه در یک صف به دنبال تحقق اهداف و آرمان‌های بزرگ الهی هستند که شهدای ما مظهر آن بوده و در این راه هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: ما با ارواح شهدای بزرگمان پیمان می‌بندیم که راه آن‌ها را ادامه دهیم و لحظه‌ای از پا ننشینیم که پیروزی نزدیک است. ما به قله‌های پیروزی نهایی در این مرحله بسیار نزدیک هستیم، ولی کمی صبر احتیاج است که معلوم شود دشمنان دون ما چقدر ضعیف و خوار هستند و ملت ما برگرفته از این قدرت‌های باطنی و درونی خود چقدر قوی و مقتدر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که شهدا شمع راه بشریت هستند، افزود: کسانی که در غربت اسلام و مومنان به یاری آن‌ها شتافتند و جان خود را فدای اسلام کردند و راه را برای دیگران گشودند، مصداق شهدایی هستند که در صف قرار دارند.

وی با بیان این‌که مجلس شهدا، مجلس توحید است، گفت: شهید کسی است که از خود رهیده و به خدا پیوسته است. تعبیر شهید سلیمانی که فرمود "شهدا اول در زندگی شهید هستند و بعد شهید می‌شوند" مصداقی از بیان امام علی (ع) است که می‌فرمایند: اگر نبود در آن عجلی که خدا برای آن‌ها قرار داده بود، چشم به هم زدنی هم این ارواح بزرگ در این جسم‌ها جا نمی‌گرفت. پس شهید قبل از این‌که شهید شود، شهید است، چون پرواز را آموخته و آماده پرواز است.


وزیر کشور با اشاره به راز و نیاز شهید سلیمانی در وصیتنامه‌ای با عنوان "تو چقدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی"، گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند انسان‌ها سه دسته هستند، کسانی که خدا را برای بهشت می‌پرستند، کسانی که برای ترس از جهنم می‌پرسند و کسانی که، چون خداوند لایق پرستیدن است می‌پرسند.


وی با بیان شهدا از دیدن خود گذشته و همه چیز را خدا می‌بینند، گفت: بزرگترین نگرانی سردار این بود که رفتنش خالص نباشد و پذیرفته درگاه خداوند نباشد.

وی با بیان این‌که شهید سلیمانی در اوج عرفان و اخلاص بود، ادامه داد: شهید سلیمانی با درم از رب و لقای رب، غرق در عشوه گاه و وجودش آماده پرواز بود. خدا را شاکر هستیم که این شهدا هستند تا زمانی که غفلت ما را فرا بگیرد، به دامن آن‌ها برویم و از غفلت رهایی یابیم.

وحیدی با اشاره به عشق مردم دیار آذربایجان به شهید باکری با گذشت ۳۰ سال، افزود: بنا بر وصیتنامه شهید باکری، این شهید به درکی از شهادت رسیده بود که این امر را نه تنها بلکه ابتدایی بر سیر در عالم ملکوت می‌دانست.


وی با تاکید بر این‌که ما باید قدردان و سپاسگزار این شهدا در دنیاب مملو از تاریکی باشیم، گفت: شهید باکری انسان ذوالابعاد بود. او عارف، مجاهد، متفکر، شجاع و متواضع بود که با دانستن کار‌های این شهید در عملیات جنگی می‌توان تنها به گوشه‌ای از ظرفیت‌های این شهید دست یافت. وقتی در عملیات سخت بدر که امکان پشتیبانی آتش از آن‌ها نبود و رزمندگان مجبور به طی ۲۰ کیلومتر مسیر از راه‌های سخت و طاقت فرسا بودند.


وی در خصوص عملیات بدر که مهدی باکری طی آن شهید شد، افزود: در این عملیات امکان هیچ پشتیبانی آتش از نیرو‌ها نبود، در حالی که دشمن در این عملیات از سلاح شیمیایی استفاده کرد.

وحیدی گفت: تصمیم گیری و رهبری نیرو‌های رزمنده در این مسیر و عملیات بسیار سخت بود و در مرحله‌ای که نیاز شد، باکری خود پیشتاز شد و در این عملیات نیز به شهادت رسید.

وی افزود: شهید باکری اهل فکر، با تدبیر، با ایمان، کم حرف و انسانی رک گو بود. طمانینه عجیبی در وجودش وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: وجود جنین انسان‌ها و شهدایی گواه بر حقانیت انقلاب اسلامی است. انقلابی که چنین انسان‌های بزرگی را پرورش داده است را می‌توان انقلابی بر حق دانست. انقلابی که با وجود توطئه‌ها همچنان مستحکم مانده است.

وی با تاکید بر این‌که امروز باید بیش از پیش این شهدا را بشناسیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم، افزود: نسل جوان امروز، بالنده و به دنبال راه شهدا است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی