بازدید 4220

آرین منش: احزاب به حاشیه رانده شده‌اند

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که پس از پایان انتخابات از احزاب استفاده نمی‌شود و آنها هم فعالیت خود را متوقف می‌کنند اظهار کرد: فعالیت احزاب در ایران فصلی و به صورت موقت است و اکنون هم احزاب در حاشیه قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 09 March 2022

به گزارش «تابناک»، محمد جواد آرین منش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فضای حزبی کشور اظهار کرد: به طور کلی احزاب در ایران همواره در حاشیه بوده‌اند الان هم در حاشیه هستند و اگر ظهور و بروزی از احزاب می‌بینیم صرفا در آستانه انتخابات است یعنی فعالیت موقت دارند و احزاب در ایران فصلی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: احزاب در کشور ما هیچ‌گاه در جایگاه واقعی خود قرار نداشتند و نتوانستند نقش جدی در توسعه سیاسی ایفا کنند. عوامل مختلفی از جمله دخالت‌های خارجی، بدبینی مردم به احزاب، عدم حمایت حاکمیت و فعالیت فصلی احزاب موجب این شرایط شده است تا احزاب از جایگاه مناسب و قوام لازم برخوردار نباشند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که احزاب به معنای واقعی شکل نگرفته است، خاطر نشان کرد: هیچ‌گاه رابطه دقیق، منطقی و تعریف شده میان احزاب با مجلس شورای اسلامی و دولت وجود نداشته است بعد از پایان انتخابات، دولت‌ها و پارلمان‌ها رابطه منظم و منطقی با احزاب ندارند و احزاب به حاشیه رانده می‌شوند. درواقع در مقطع انتخابات جنب و جوش در احزاب شکل می‌گیرد و با پایان انتخابات، احزاب به بایگانی سپرده می‌شوند.

آرین منش در پایان اظهار کرد: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری هم احزابی که حامی دولت موجود بودند هم بعد از تشکیل دولت به حاشیه رانده شدند و از وجود آنها استفاده لازم صورت نمی‌گیرد. معمولا در کشورهای توسعه یافته دولت‌ها پس از استقرار از احزاب حامی خود استفاده می‌کنند، اما در ایران نه ازنیروهای احزاب استفاده می‌شود، نه از آنها مشورت گرفته می‌شود در واقع الان شرایط احزاب ما در ایران اینگونه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی