بازدید 58648

نحوه محاسبه عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی

نحوه محاسبه عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی با عیدی کارگران متفاوت است و از فرمول خاصی پیروی می‌کند. عیدی بازنشستگان معمولاً در آخر سال و قبل از فرا رسیدن سال جدید به حساب آن‌ها واریز می‌شود. بیش از ۳ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی، در روزهای آخر سال چشم به راه پرداخت عیدی خود هستند تا بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهند. ما در این مقاله نحوه محاسبه عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی را بررسی می‌کنیم و همچنین در مورد مبلغ عیدی ۱۴۰۰ صحبت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 08 March 2022

به گزارش تابناک، طبق قانون کار تمام کارفرمایانی که مشمول قانون کار هستند باید نسبت به پرداخت عیدی به کارگران و کارمندان خود پیش از پایان سال اقدام کنند. سازمان تأمین اجتماعی هم طبق این قانون عمل می‌کند و عیدی را به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران خود واریز می‌کند. با این حال، در نحوه محاسبه عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با کارگران و کارمندان مشمول قانون کار تفاوت‌های مهمی وجود دارد. برای محاسبه عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی، از همان فرمولی استفاده می‌شود که طبق آن دولت عیدی کارمندان خود را پرداخت می‌کند.

 

با اینکه در نحوه محاسبه حقوق و مستمری بازنشستگان و حقوق و مستمری کارمندان دولت تفاوت‌های زیادی وجود دارد اما در پرداخت عیدی، شرایط آن‌ها کاملاً برابر است. طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، هر مبلغی که برای عیدی کارمندان دولت در نظر گرفته شود، به مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز پرداخت خواهد شد. هر ساله، هیئت وزیران در مورد مبلغ عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان تصمیم گیری می‌کنند و این مبلغ در بهمن ماه هر سال اعلام می‌شود.

با این حال، در سال جاری، این رویه تغییر کرده است. قرار بود در انتهای سال ۱۴۰۰ علاوه بر پرداخت عیدی، مبلغی به عنوان حق عائله مندی و عیدی فرزند نیز به کارمندان دولت و بازنشستگان پرداخت شود تا بتواند بخش کوچکی از هزینه‌ها را پوشش دهد. متاسفانه، با این که این مبلغ به کارمندان دولت پرداخت خواهد شد، اما هنوز خبری از پرداخت حق عائله مندی و عیدی فرزندان به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست.

با اینکه عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان تأمین اجتماعی با یک فرمول محاسبه می‌شود، اما فرمول پرداخت عیدی کارگران و کارمندان مشمول قانون کار از فرمول دیگری پیروی می‌کند. کارفرماها می‌توانند با آموزش سپیدار و یادگیری نحوه استفاده از نرم افزارهای حسابداری به راحتی عیدی کارگران و کارمندان خود را محاسبه کنند.

عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟
بعد از برگزاری نشست تصمیم گیری هیئت وزیران، تصمیم بر این شد تا مبلغ ۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی سال جاری به کارمندان دولت و بازنشستگان پرداخت شود. علاوه بر این مبلغ ۵۵۰ هزار تومان نیز به عنوان حق عائله مندی و فرزند به مبلغ عیدی اضافه می‌شود تا عیدی افراد متأهل و دارای فرزند به بیش از ۲ میلیون تومان برسد. اما متاسفانه بخش مربوط به حق عائله مندی و عیدی فرزند به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ نشده است.

در نتیجه بازنشستگان چه مجرد باشند یا متأهل یا فرزند داشته باشند یا نه، تنها ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد. این مبلغ در مقایسه با سال ۹۹ تنها ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. در مقایسه با بازنشستگان و کارمندان دولت، عیدی کارگران و کارمندان مشمول قانون کار نسبتاً رشد قابل توجهی داشته است. کارگاه‌های مشمول قانون کار با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد می‌توانند با کمترین خطا عیدی کارگران و کارمندان خود را محاسبه کنند.

 

معمولاً بعد از اعلام مبلغ عیدی و تصویب هیئت وزیران، سازمان تأمین اجتماعی در طی هفته اول یا دوم اسفند ماه اقدام به پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران خود می‌کند. با توجه به این که در انتهای بهمن ۱۴۰۰ جلسه هیئت وزیران برای تصمیم گیری در رابطه با عیدی کارمندان و بازنشستگان انجام شد و مصوبه آن به تصویب رسید، پیش بینی می‌شود سازمان تأمین اجتماعی در تاریخی بین ۱ اسفند تا نهایتاً ۱۵ اسفند طبق یک جدول برنامه ریزی به تدریج حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را پرداخت کند.

محاسبه عیدی، حقوق و مزایا با نرم افزار مالی سپیدار
در این مقاله با نحوه محاسبه عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی آشنا شدیم. همچنین تفاوت‌های آن را با پرداخت عیدی بر اساس قانون کار بررسی کردیم. اگر صاحب کسب و کاری هستید که مشمول قانون کار می‌شود، با استفاده از نرم افزارهای مالی سپیدار سیستم می‌توانید علاوه بر عیدی، سایر حقوق و مزایای کارمندان و کارگران خود را بر اساس قانون کار محاسبه کنید. برای شروع کافی است تا همین حالا وارد سایت سپیدار سیستم شوید تا اطلاعات بیشتری در مورد نرم افزارهای حسابداری به دست آورید.

 

خبرآنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۹
خبرنداری اقای نویسنده.همه گرفتن هم عایله مندی هم اولاد.کجای کاری
خسته نباشید چقدر زحمتکش وبه فکر نیاز مردم هستند
گزارش غلطه .همه بازنشستگان تامین، عیدی رابا عائله مندی گرفته اند.
سال 56 که سکه طلای یک پهلوی فقط 400 تومان ( 4 هزار ریال ) بود هر ماه 100 تومان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کردم امروز سکه طلا 12 میلیون تومان است یعنی در سال 56 هر ماه 3 میلیون تومان حق بیمه داده ام اما سازمان تامین اجتماعی به یک مرد مستمری بگیر با همسر و 2 فرزند و 12 سال سابقه پرداخت بیمه فقط یک و نیم میلیون تومان حقوق ماهانه و 800 تومان عیدی پرداخت می کند! چرا این تنگ نظری را برای از ما بهتران ندارند؟!
داداش مگه خوابی این چندر غاز عیدی با حق عائله مندی وحق فرزند پرداخت شد این همه تو بوق وکرنا میکنند این عیدی رو
صندوق تامین اجتماعی متعلق به کلیه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است و پس انداز اعضاء میباشد
و دولتها حق نداشتند و ندارند که از ان صندوق پولی بردارند

چه برسد به اینکه بدهی های بزرگ عقب افتاده شان را هم تسویه نمی کنند

چرا اعضا و بازنشستگان تامین اجتماعی باید در رنج و عذاب و بیماری و فقر شدید باشند ؟

در حالیکه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند ؟
داره برج تموم میشه برای من عیدی واریز نشده پیگیری کردم میگن با حقوق برج یک واریز میشه این چه مدله من الان لازم دارم
تامین اجتماعی مثل شتر مرغ هست میگن تخم بزار میگه شترم میگن بار ببر میگه مرغم
سازمان خصوصی بازنشستگی تامین اجتماعی
حالا رییس سازمان رو دولت تعیین میکنه شده جیب دولت عیدی رو مثل کارکنان دولت میده فقط ببین چه بخور بخوریه سی سال پول گرفته الان میگه ندارم بعد میلیارها دولت بهش مثلا قرض داره
به بابای من کلا یه تومن عیدی دادن
سازمان تامین اجتماعی بمانند یک شترمرغ می ماندوقتی بخشنامه دولت در رابطه با بخش کارگری بنفعش باشد آنرا بلافاصله اجرا میکند و بر عکس اگر به ضررش باشد اعلام می کند که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خصوصی است ومصوبات دولت مربوط به بخش دولتی می باشدو از اجرای آن سرباز می زند.
عیدی فرزندان من رفت بعدازعید...اینم ازتبلیغ تامین اجتماعی .فقط وعده ،فقط وعید...واقعا که....
این عیدی از جیب مبارک چه کسی پرداخت میشه که اینقدر در بوق و کرنا میدمید........
شما یه سری چرندیات نوشته اید وهدفتان تبلیغ نرم افزار سپیدار بوده ونه چیز دیگری !!! چنانچه اطلاع ندارید تامین اجتماعی عیدی کلیه بازنشستگان را ظرف 2روز پرداخت کرد و عیدی همسر وفرزندان را طبق بخشنامه تمام وکمال واریز نمود
دروغ که شاخ دم نداره شما بجز کلک زدن و گول زدن بازنشسته کاری دیگه ندارید
تامین اجتماعی عیدی بازنشستگان را 1600000وبابت همسر 400000و بابت هر فرزند تحت تکفل 150000تومان پرداخت کرده که ظاهرا نگارنده متن اطلاع ندارد
دولت میخواهد ازدست مستمری بگیران راحت بشه که هرسال تلاش داردافزایش حقوقها راکم میکند ومعیشتشلن راهم همینطور.وزجرکش میکند .... مستمری بکیران راآنقدرگشنگی بدهند که میدهند بمرورزمان بمیرند.اینقدرهم شکنجه روحی میدهند؟بقول معروف این پول راجلوگدابگذاری قهرمیکند.
واقعازمانه بدی شده با این همه گرانی وتورم که وجود دارد وبا حقوقهای بسیار پایین ومضحک که 12 سال هست بازنشسته تاوانش را میدهند نشد یکبار تصمیم بگیرند اقا بابا که با 17 و18 سال سابقه 2 میلیون دریافتی داره و60 و65 سال هم سن داره که بازنشسته شده زن وبچه داره سفره 20 نفره داره مثل همه یکبار هم شده دست اینها را بگیریم عیدی را کامل بهشون بدهیم بی سر وصدا دلشون خوش باشه اما دریغ از یکبار تصمیم بزرگ منشانه ودوستی حقیقی ودرک اینکه باید درک کرد باید بخشش ازبزرگان باشد اصلا محاله ومگر خیریه بازکرده ایم همچین پرگار را بهم میریزند که وا ویلا
بجای 2ماه حقوق ثابت(7-8میلیون تومان)، یک مبلغ 1/6میلیون تومان ناقابل پرداخت میکنند و خودرا ارضاء میکنند که ریاست و مدیریت کردیم. یک آدم منصف در میانشان نیست بگوید، 30سال مزد و مزایای کارگری دادیم، موقع بازنشستگی فوری و خودسرانه کارمندشان میکنیم تا حقوقشان را پایمال کرده و بجای 7-8میلیون تومان، 1/6میلیون تومان واریز میکنیم. این مبلغ عیدی 2جفت کفش برای بچه نمیشه خرید چه برسد به خرج و هزینه های دیگر ایام عیدی، انشالله همیشه خجل و شرمتده درگاه الهی تا ابدیت بمانید. حالا هرمدیر و مسئولی با بوق وکرنا این تصمیم شاهکارانه را اعلام وبه خودش منتسب میداند و سروگردنش را بالا میگیرد و به این عمل ناجوانمردانه اش فخرفروشی میکنند و پیش رؤسایش، با چاپلوسی اعلام میکنند با این تصمیم بنده وامثال بنده چند میلیارد تومان درخزانه جمع آوری و پس انداز نگه داشتیم، تابرای خودمان پاداش برداشت کنیم و بسیار خوش به حالمان کنیم.
درجلسات شورای عالی کار خیلی کار شاق و شق القمری انجام میدهند، فاصله دوجلسه از 7 اسفند تا21 اسفند، یعنی دو هفته، فقط برای وقت سوزی واتلاف وقت، چقدرجفاو خیانت درحق بازنشستگان وکارگران، برای افزایش ثروت وسرمایه خودشان، خداوند عادل و قادر وتوانا و بیناست، انشالله سزای اعمال وحق خوری چنین نفراتی را حتمأ خواهد داد. همچنین افزایش پلکانی و معکوس و روشهای دیمی را از کجا کشف میکنید، کسیکه 30سال حق بیمه پرداخت کرده، روی چه اصلی بایستی باکسانیکه سالهای کمتری حق بیمه پرداخت کردند، یکنواخت دریافتی داشته و حقوق همطرازی داشته باشند. حقوق بارنشیتگان را برمبنای سالهای پرداخت بیمه و همطراز با شاغلین محاسبه و افزایش دهید. مگرقراره بعداز مدتی حقوق همه یکسان باشد، آنوقت حقوقهارا با مدیران و رؤسا همطرازکنید، تا درآمد بازنشستگان رفته رفته، با مدیران دریک طراز قرارگرفته و به یک میزان درآمد داشته باشند. انشالله
با ده سال سابقه ۳۸۳۰۰۰ تومن عیدی واریز شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار